Obrazek

Obrazek

Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
MarekK
Nowy Klubowicz
Posty: 28
Imie: Marek
Auto: Stilo MW
Silnik: JTD 16V
Kolor: Srebrny
Prezentacja auta: multiwagon-z-lublina-t11893.html
Lokalizacja: Lublin

Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: MarekK » 04 lut 2018, 13:19

Cześć.
W związku z tym, że u mnie końcowy tłumik jest pordzewiały i dziurawy w kilku miejscach, pomyślałem nad zrobieniem całego wydechu. Czytałem na forum, ale wszystko jest porozrzucane w kilku wątkach. Dobrze byłoby napisać wszystko w jednym miejscu.
Teraz kilka pytań.

Mam u siebie dwa katalizatory, zostawić oba, usunąć jeden, dwa i dalej przelot?
Jaka średnica będzie odpowiednia, seryjna czy większa? Jaka?
Co z katalizatorem w DP? Wywalić i w środek rurka? Czy całkiem nowe DP? Kwasówka czy zwykła stal grubościenna? Jaka średnica?
Co z przewężeniem pod sankami?
Jak z głośnością i dźwiękiem przy różnych wariantach wydechu? I różnych obrotach/prędkościach?
Jak wygląda sprawa przeglądów?

A może u mnie zostawić tak jak jest, tylko zamiast końcowego tłumika dać samą rurę?

I jeszcze jedno. Czy duży spadek mocy i Nm przy ok. 3000 obr. może być przez zapchany lub przypchany katalizator?
Jak coś sobie przypomnę to dopiszę.

Awatar użytkownika
ryan_cooper5
Starszy Klubowicz
**
Posty: 2713
Imie: Krystian
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 JTD 115 km
Kolor: Orione Grey
Prezentacja auta: viewtopic.php?t=9309
Lokalizacja: Wieluń

Re: Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: ryan_cooper5 » 04 lut 2018, 16:46

Nie mozesz wymienić tlumika? To diesel który zawsze bedzie klekotal, bawić w te rzeczy mozna sie w benzyniaku. W dieslu troche Wieś jak dla mnie

MarekK
Nowy Klubowicz
Posty: 28
Imie: Marek
Auto: Stilo MW
Silnik: JTD 16V
Kolor: Srebrny
Prezentacja auta: multiwagon-z-lublina-t11893.html
Lokalizacja: Lublin

Re: Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: MarekK » 04 lut 2018, 17:11

Mogę wymienić tłumik, ale borykam się ze spadkiem mocy w całym zakresie i sporą stratą powyżej 3000 obr.
Szukam przyczyn i pomyślałem o lekkim rozluźnieniu wydechu. W niedalekich planach również fmic i remap.

Awatar użytkownika
piotrek194
Klubowicz
Posty: 582
Imie: Piotrek
Auto: Fiat Stilo , BABARTH
Silnik: 2,4 20V
Kolor: 745 + VERDE CRISTALLO
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14098
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: piotrek194 » 04 lut 2018, 22:17

na forum jest ziomeczek o nicku - looki . On robił przelot w swoim multijecie :P Pisz do niego

krisbe
Starszy Klubowicz
**
Posty: 1222
Imie: Krzysiek
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 JTD Multijet
Kolor: Rosso Corsa
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=12725
Lokalizacja: Katowice

Re: RE: Re: Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: krisbe » 04 lut 2018, 22:39

piotrek194 pisze:na forum jest ziomeczek o nicku - looki . On robił przelot w swoim multijecie Pisz do niego
Na forum jest sporo samochodów z przerobionym wydechem. Looki był jedynym z ostatnich ;)

Jeśli chodzi o katalizator. To np ja usuwałem całość. Od turbo do łącza jest DP, a później tłumik środkowy i rozgałęzienie na dwa wydechy.

Całość robiłem na kwasie 2.5 w MG MotorSport. Poprzedni właściciel zrobił przelot pełny, ale mi przeszkadzał w trasie. Looki słuchał jak mój gra ;) daleko mu do klekota.

Ogólnie rozluźnienie wydechu wskazane jak chcesz moc podnosić w większym stopniu.

MarekK
Nowy Klubowicz
Posty: 28
Imie: Marek
Auto: Stilo MW
Silnik: JTD 16V
Kolor: Srebrny
Prezentacja auta: multiwagon-z-lublina-t11893.html
Lokalizacja: Lublin

Re: Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: MarekK » 10 lut 2018, 21:02

piotrek194 pisze:na forum jest ziomeczek o nicku - looki . On robił przelot w swoim multijecie :P Pisz do niego


Napisałem, ale na razie cisza.
Nikt więcej nie może powiedzieć nic na temat modyfikacji wydechu?

krisbe
Starszy Klubowicz
**
Posty: 1222
Imie: Krzysiek
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 JTD Multijet
Kolor: Rosso Corsa
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=12725
Lokalizacja: Katowice

Re: RE: Re: Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: krisbe » 10 lut 2018, 22:52

MarekK pisze:
piotrek194 pisze:na forum jest ziomeczek o nicku - looki . On robił przelot w swoim multijecie Pisz do niego


Napisałem, ale na razie cisza.
Nikt więcej nie może powiedzieć nic na temat modyfikacji wydechu?
Ale co potrzebujesz wiedzieć więcej?

MarekK
Nowy Klubowicz
Posty: 28
Imie: Marek
Auto: Stilo MW
Silnik: JTD 16V
Kolor: Srebrny
Prezentacja auta: multiwagon-z-lublina-t11893.html
Lokalizacja: Lublin

Re: RE: Re: Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: MarekK » 11 lut 2018, 09:33

krisbe pisze:Ale co potrzebujesz wiedzieć więcej?


Najlepiej wszystko co w pierwszym poście.

krisbe
Starszy Klubowicz
**
Posty: 1222
Imie: Krzysiek
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 JTD Multijet
Kolor: Rosso Corsa
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=12725
Lokalizacja: Katowice

Re: Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: krisbe » 11 lut 2018, 15:20

MarekK pisze:Mam u siebie dwa katalizatory, zostawić oba, usunąć jeden, dwa i dalej przelot?

To kwestia już co planujesz naprawdę robić. Katalizator to kwestia spalin, gorzej z głośnością..

MarekK pisze:Jaka średnica będzie odpowiednia, seryjna czy większa? Jaka?

Seryjnie jak się nie mylę jest 2 cale. Jeździłem na 3 calach na pełnym przelocie i średnio miło to wspominam z dłuższych tras. Obecnie mam zrobiony wydech na 2,5 cala i uznaje, że jest OK.
Kwestia tak naprawdę ile chcesz wydać. Wiadomo że jak zostawisz katy, a polecisz przelotem od plecionki to nie będziesz zmieniał średnicy.

MarekK pisze:Co z katalizatorem w DP? Wywalić i w środek rurka? Czy całkiem nowe DP? Kwasówka czy zwykła stal grubościenna? Jaka średnica?

Ja mam wszystko na kwasie i tak proponuje robić. Robiony całkowicie od nowa DP, aczkolwiek kilka osób znam co tylko kata wybebeszyło, a kilka co wbili rurkę w środek (nie koniecznie ze Stilo). Kwestia wyboru.

MarekK pisze:Jak z głośnością i dźwiękiem przy różnych wariantach wydechu? I różnych obrotach/prędkościach?
Jak wygląda sprawa przeglądów?

Oj kolego tutaj nikt Ci nie pomoże raczej. Głośność i wpływ na komfort to odczucia bardzo subiektywne. Jedni uważają, że na serii jest mega głośno, inni że po wywaleniu tylko środkowego tłumika mają cicho. Musiałbym posłuchać sam różnych wariantów, z tym że na żywo.
Ja osobiście na pełnym przelocie jeżdżąc trasy miałem dosyć. Przy wkręceniu obrotów z 2200 na 2600 to była masakra. Unikałem tego zakresu jak mogłem. Ogólnie też dźwięk wydechu nie był raczej miły dla ucha, było tylko głośno. Obecnie mam wyliczony wydech w MG Motorsport i tu chłopaki zrobili robotę. DP został stary, ale reszta to tylko jeden duży tłumik środkowy i rozejście na dwa wydechy. Efekt jest taki, że ma jakiś bardziej bassowy pomruk, a w trasie jest wystarczająco komfortowo (taki kompromis). Wydech też wyliczony tak, że spokojnie może auto przyjąć do 350 KM. Ale złotej rady nie ma. Musiał byś posłuchać i porównać na live.

MarekK pisze:Jak wygląda sprawa przeglądów?

Tu kwestia diagnosty. U mnie nigdy nikt się nie czepił na pełnym przelocie braku czegokolwiek. Teraz jak widzą wydech wyspawany profesjonalnie, to też nie mają zastrzeżeń. Ale wiadomo kwestia diagnosty..

Podsumowując
Na forum i w sieci jest sporo o jeżdzeniu na przelocie - zarówno za jak i przeciw. Jedni robili przelot wrzucając rurki zamiast tłumiku, inni wydali "trochę" więcej. Tak czy inaczej masz albo ryzyk fizyk i robienie w ciemno, albo próbowanie dorwać kogoś z okolicy. Filmiki też nie pomogą przy ocenie, bo wiadomo inny aparat, mikrofon, odległość, zakres obrotów itd..

MarekK
Nowy Klubowicz
Posty: 28
Imie: Marek
Auto: Stilo MW
Silnik: JTD 16V
Kolor: Srebrny
Prezentacja auta: multiwagon-z-lublina-t11893.html
Lokalizacja: Lublin

Re: Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: MarekK » 11 lut 2018, 15:44

Właśnie o takie odpowiedzi chodziło! Dzięki.
Jakiej średnicy masz DP?
Masz może zdjęcia swojego wydechu przed montażem?

sedici
Nowy Klubowicz
Posty: 116
Imie: Maniek
Auto: Stilo uproad 06
Silnik: 120CV

Re: Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: sedici » 11 lut 2018, 18:23

a ja mam pytanie to tych co wywalili kata , nie śmierdzi wam bardziej za autem , nie kopci mocniej ? , i jak z turbiną , nie jest głośniejsza ? , i ciekawe jak z trwałością turbosprężarki skoro po wycięciu kata nie ma już oporów , czy się szybciej nie rozleci ?


miałem stilo jtd115 co miało 330tys km, przy wymianie turbosprężarki musiałem wymontować oczywiście kolektor , kata , ogladałem tego kata i był w normalnym stanie , nie potopiony , suchy , przedmuchałem tylko sprężonym powietrzem - w sumie nie wiem po co , złożyłem , i dalej lata , już u kolegi to autko .

krisbe
Starszy Klubowicz
**
Posty: 1222
Imie: Krzysiek
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 JTD Multijet
Kolor: Rosso Corsa
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=12725
Lokalizacja: Katowice

Re: Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: krisbe » 11 lut 2018, 19:11

Nie mam zdjęć przed montażem, bo to wszystko spawane było na miejscu. Obecnie mam 2.5 cala.

Awatar użytkownika
ScroX
Nowy Klubowicz
Posty: 4
Imie: Michał
Auto: Stilo
Silnik: 1,9 JTD 115 km

Re: Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: ScroX » 12 lut 2018, 21:26

Obecnie jeżdżę stilo JTD który miał wybebeszenie katalizatora przez poprzedniego właściciela ( również klubowicza ) i wszystko ładnie chodzi, nie kopci, nie śmierdzi, w piątek będę spawał przelot z zachowaniem końcówki sportowej ( Remus )

Jeżeli Cie interesuje to efekt mogę wrzucić w weekend w postaci filmiku.

MarekK
Nowy Klubowicz
Posty: 28
Imie: Marek
Auto: Stilo MW
Silnik: JTD 16V
Kolor: Srebrny
Prezentacja auta: multiwagon-z-lublina-t11893.html
Lokalizacja: Lublin

Re: Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: MarekK » 13 lut 2018, 11:23

U mnie są xwa.
Jakbym chciał usunąć np. jeden, to który lepiej?
Jakiej średnicy robisz wydech? W miarę możliwości zrób fotorelację.

Awatar użytkownika
ScroX
Nowy Klubowicz
Posty: 4
Imie: Michał
Auto: Stilo
Silnik: 1,9 JTD 115 km

Re: Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: ScroX » 14 lut 2018, 12:16

No ten przy tłumiku według mnie następnie wstawiasz środek przelotowy , i ew zostawiasz normalna końcówkę lub ja też robisz przelotowa , ja generalnie robię często spore trasy dlatego nie chce by był za głośno znowu.

Zresztą wszytko wyjdzie w praniu w piątek

MarekK
Nowy Klubowicz
Posty: 28
Imie: Marek
Auto: Stilo MW
Silnik: JTD 16V
Kolor: Srebrny
Prezentacja auta: multiwagon-z-lublina-t11893.html
Lokalizacja: Lublin

Re: Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: MarekK » 14 lut 2018, 19:58

Czy DP ze 150 jest takie samo jak w 140?

Awatar użytkownika
matek2892
Klubowicz
Posty: 516
Imie: Mateusz
Auto: Stilo MW
Silnik: 1.9 JTD 115km@???
Kolor: GRIGIO STEEL 647
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wydech przelotowy w JTD - temat zbiorczy

Postautor: matek2892 » 07 cze 2018, 18:14

Koledzy, trochę odgrzeje mam usuniętego drugiego kata i tłumik środkowy , na czasie chciał bym jednak wrócić do kata ( dowody lecą aż miło...) Ale do sedna kończy mi się ostatni tłumik i chciał bym wymienic ale :d nie na serię, zamiast tłumika dać rurę z końcówką ? Nie chodzi mi też o jakiś mega przyrost mocy żeby nie było :) poprostu fajny dzwiek...diesla heh.
Czy lepiej jakąś puszkę dać jednak , jeżeli tak to co polecacie oczywiście mowa o MW.
Obrazek


Posiadam Mes (z kablem niebieskim, czarnym), AutoCom, jak by ktoś potrzebował pisać.



Wróć do „Tuning mechaniczny”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości