Jak jeździć dieslem oraz 10 przykazań dla diesla.

Dział w którym rozmawiamy na temat codziennej eksploatacji Stilo.
NoVi
Starszy Klubowicz
***
Posty: 3413
Imie: Mateusz
Auto: Clio II
Silnik: 1.4 98KM
Kontaktowanie:

Jak jeździć dieslem oraz 10 przykazań dla diesla.

Postautor: NoVi » 08 wrz 2010, 22:58

Witajcie. Może dla niektórych to co zamieszczam jest super znane i obśmiane. Osobiście mi te teksty, wyjaśniły kilka rzeczy i pomogły w eksploatacji diesla. Może ktoś sie dzięki nim czegos nauczy, tak jak ja. Zawsze lepiej kilka razy poczytać i popytac niż raz zapłacić za naprawę diesla.
Pozdrawiam

1. Dbaj o dobry olej w silniku
2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km)
jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km
3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces
grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator
5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.
6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do
temperatury roboczej
7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie
zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.
wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej
osiągnie właściwą temp. pracę .
8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika
poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na
brak smarowania
9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę
minut.
10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;
Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do
punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i
od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności
przewietrzyć.
11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności
po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.
12. Każde TDi zużywa olej - jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie
powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej
niż 1litr między wymianami.
13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi
14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma
wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.
15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie
IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż
przed przednim prawym kołem.
16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych
olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej
częsciej wymieniać filtr papierowy
17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$
18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do
odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i
moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi
zakresami .
19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka - nie należy się
tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną
zasłonę dymną
20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie

A tu 10 przykazań dla diesla. Fajna rymowanka, ale tez uczy..

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.
Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.
Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku.
6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m
7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.
filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.
Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie.
9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".
10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ...
Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj
Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.
Pranie Tapicerki cały ŚLĄSK! ~ PW

Pała
Zasłużony Klubowicz
Posty: 3976
Imie: Kuba
Auto: Leon 1P FR
Silnik: 2.0 TDI
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=19
Lokalizacja: obecnie warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Pała » 09 wrz 2010, 08:27

prawdziwe :]
JTD Club | No EGR Club | Wirus CLub :D | No Kata Club

Awatar użytkownika
shadow
Nowy Klubowicz
Posty: 153
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: shadow » 05 paź 2010, 15:27

10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;
Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do
punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i
od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności
przewietrzyć.

A co w takim razie z ekonomiczną jazdą, która uczy, żeby dynamicznie przyspieszać (70% mocy) i biegi zmieniać właśnie przy 2 000 obr., a po osiągnięciu docelowej prędkości (nawet 60km/h) jechać na 5 biegu.
Czy może coś źle zrozumiałem (czy tylko chodzi o powolne przyspieszanie)? :znudzony:
Ostatnio zmieniony 06 paź 2010, 10:37 przez shadow, łącznie zmieniany 1 raz.

Pała
Zasłużony Klubowicz
Posty: 3976
Imie: Kuba
Auto: Leon 1P FR
Silnik: 2.0 TDI
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=19
Lokalizacja: obecnie warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Pała » 05 paź 2010, 18:02

z ekonomiczna jazda to prawda ale w turbodieslach jazda z tak mala predkoscia na 5(w ogole przy predkosciach obrotowych <1500rpm) to meczarnia i z czasem poleci turbina czy koło dwumasowe...
JTD Club | No EGR Club | Wirus CLub :D | No Kata Club

NoVi
Starszy Klubowicz
***
Posty: 3413
Imie: Mateusz
Auto: Clio II
Silnik: 1.4 98KM
Kontaktowanie:

Postautor: NoVi » 05 paź 2010, 18:40

jak masz az tak małą prędkość redukcja na 4 i pyrkasz sobie powolutku :)
ja 5 wrzucam tak przy 70-80km/h zazwyczaj, wtedy obroty są nieco ponad 1500rpm
Pranie Tapicerki cały ŚLĄSK! ~ PW

Awatar użytkownika
shadow
Nowy Klubowicz
Posty: 153
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: shadow » 06 paź 2010, 10:39

a po osiągnięciu docelowej prędkości (nawet 60km/h) jechać na 5 biegu

Nie mówię, że tak jeżdżę, bo "piątkę" wrzucam czasami przy 160km/h ;)

Pała
Zasłużony Klubowicz
Posty: 3976
Imie: Kuba
Auto: Leon 1P FR
Silnik: 2.0 TDI
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=19
Lokalizacja: obecnie warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Pała » 07 paź 2010, 09:58

i tak tez ma byc xD
JTD Club | No EGR Club | Wirus CLub :D | No Kata Club

dyndyryndy

Postautor: dyndyryndy » 01 sie 2011, 04:21

Nie wiele osob to stosuje(ja tak) ale wazna i polecana zecza jest wymiana filtra oleju w polowie eksploatacji oleju. Czyli (koszt nie wielki ale efekt...) dojezdzamy po wymianie do np 5 tys i zmiana samego filtra nastepnie na kolejnej wymianie znowu olej i filter. Co to daje??? Filter w dieslu brudzi sie bardziej niz w benzynie, sadze go zapychaja i jego wydajnosc po przekroczeniu 6-7 tys od wymiany jest znikoma, prawie jak by go nie bylo, jest bo jest, na sztuke zebysmy wiedzieli ze tam jest. Rownie dobrze mozna by go wyjac, ten sam efekt. Ta stosuje i widze roznice przy zlewanym oleju podczas wymiany.
Kolejna polecana metoda jest (to dla oby typow silnikow diesel i benzyna) raz na 4-5 wymian olejow tak zwany ''flush''. Ale nie preparat do plukania ale plukanie z glowa. Czyli zdejmujemy i czyscimy miske i smok olejowy, zakladamy, zalewamy nowy olej(taki sam ale moze byc najtanszy), nowy najtanszy filter i robimy nie wiecej niz 30km na wysokich onrotach. Zlewamy i zostawiamy pochylona jednostke na podnosniku z odkreconym korkiem wlewu i wylewu na okolo 12h az 99% obcieknie. Zalewamy olej wlasciwy, zakladamy tym razem porzadnej jakosci filtr. Teraz silnik jest umyty z syfu, depozytow weglowych i innego rodzaju''opilkow''. Silnik deczko cichnie(w wiekszosci) rowniej pracuje i czasmi jakby ozywa(pierwsze wrazenie jak po wycieciu katalizatora).
Fakt to czasochlonne i ''wywalenie w bloto'' paru zlociszy, ale wplywa na osiagi i zywotnosc. Polecam.

Awatar użytkownika
Quler
Starszy Klubowicz
Posty: 3449
Imie: Tomek
Auto: Mondeo MK IV/206 CC
Silnik: 2.0 163 PS/ 2.0 136 PS
Kolor: Arctic White/ Silver
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=891 post134981.html#p134981
Lokalizacja: Wola/SPS
Kontaktowanie:

Postautor: Quler » 14 sie 2011, 08:42

Pierwsze słyszę ,żeby ktoś wymieniał filtr oleju w połowie.....:D nigdy tego nie robiłem w żadnym aucie ..... :D jak dla mnie w dieslu wymiana oleju i filtra co 10 tyś. i będzie git .... :D
NO EGR CLUB :D

Obrazek

dyndyryndy

Postautor: dyndyryndy » 15 sie 2011, 21:24

No to wyciagnij filter w polowie, wyglada jak przy zmianie oleju.
Ale jak wyciagasz przy zmianie drugi filter to jest on juz w lepszym stanie.
Ja osobiscie znam mnostwo osob ktore tak robia bo robia to dla siebie. Polecil mi ta metode mechanik slynny na cale miasto. W dieslu ze wzgledu na sadze i badziewny papierowy filter szczegolnie powoinno sie tak robic. 10tys-w zaleznosci jak te 10 tys zrobione jesli ostro i pod obciazeniem to moze to byc jak 20tys dla silnika.

Awatar użytkownika
Tito_Zam
J.Admin
Posty: 5165
Imie: Rafał
Auto: Fiat STILO 3D
Silnik: JTD 115 KM
Kolor: Blue
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=466
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Postautor: Tito_Zam » 16 sie 2011, 14:48

a co z olejem ?
spuszczasz i zalewasz z powrotem czy jak ?

Kamil
Klubowicz
Posty: 622
Imie: Kamil
Auto: AR 147
Silnik: 1.9 JTD-M 150 KM
Lokalizacja: Śląskie / Cz-wa
Kontaktowanie:

Postautor: Kamil » 16 sie 2011, 18:28

Gdybyś zobaczył co ile u mnie w firmie się zmienia olej w sprinterach itp to byś się za głowę złapał z niedowierzaniem a auta chodzą wyśmienicie i do silnika nie ma żadnych uwag.

Jednakże widzę w tych częstszych zmianach filtra jakiś sens, koszt praktycznie znikomy a widać różnicę, bo u siebie w SC kiedyś tak zrobiłem.

dyndyryndy

Postautor: dyndyryndy » 16 sie 2011, 21:58

No widzisz tak jak powiedzialem to zaden koszt ale jest roznica dla silnika. Jak wiadomo nasze stila czy tez inne auta nie sa nowe!!!! Tak wiec takie nadgorliwe dbanie zapobiega niepotrzebnemu oslabienu wydajnosci ukladu smarowania.


Nie nie oleju nie zlewam, to raczej nie ma sensu. Sam filterek zmieniam. W uk koszt takiej imprezy to 2 funty wiec podejrzewam ze i w pl to kolo 10zl.

Co do zmian typu long life-znam wiele przypadkow gdzie nawet po 2 lata ludzie nie zmieniaja i smigaja rowno ze mna(mowie o przebiegach) i nic. Znam tez przypadki ze ktos uzywal bardzo drogich olejow jak motul i np mial zbyt wiele wydatkow wiec serwisowanie odlozyl na np po zimie. I dojechal jedynie do 17 tysiecy na tej oszczednosci....

Sprawa jest zupelnie indywidualna, jak ktos zamierza dlugo smigac autem to polecam, jak zmienia co rok, czy 2 to fakt, szkoda rak brudzic.


Osobiscie robie wiele ''smiesznych'' czynnosci obslugowych ktorych sie nie robi, ale gdyby to nic nie dawalo, czy robilbym tak we wszystkich kolejnych autach???

Pozdrawiam;)

Awatar użytkownika
AG80
Zasłużony Klubowicz
***
Posty: 511
Lokalizacja: Tychy

Postautor: AG80 » 17 sie 2011, 09:55

Stavros pisze:Osobiscie robie wiele ''smiesznych'' czynnosci obslugowych ktorych sie nie robi, ale gdyby to nic nie dawalo, czy robilbym tak we wszystkich kolejnych autach???

Pozdrawiam;)


Z tym filtrem to ciekawe co piszesz, jestem w stanie się z Tobą zgodzić...

Napisz co jeszcze "śmiesznego" robisz, może się komuś przydać ;)

dyndyryndy

Postautor: dyndyryndy » 19 sie 2011, 14:32

Wies tak ''smieszne czynnosci obslugowe made by stavros'' ;):
a)jeski mam zamiar smigac autem dluzej niz rok:
-fluszh ukladu smarowania po przez zdjecia pokrywy zaworow i jej (ja robie ro piaskarka) oczyszczenie z depozytu olejowo weglowego(to te gluty i osad ktory sie lubi odklejac i zaklejac kanaliki w glowicy), zdjecie miski i oczyszczenie w ten sam sposob, skladam wszystko na silikon(czekam wiecej niz podaje instrukcja bo nawet do 3 dni w zal od pogody i temp) zalewam tani olej o wskazanych parametrach, robie na nim max 100km na dosyc wysokich obrotach co daje dobre cisnienie mycia silnika, zlewam (i tu niespodzianka olej zasyfiony) zostawiam odkrecony korek na okolo 24h zeby dobrze obcieklo z silnika, zalewam olej wlasciwy(ja wybieram motul) i nowy filterek. Po upluwie 5 tys km zmieniam sam filterek. Po 10 tys zmieniam olej i znowy filterek.

-flush skrzyni biegow, podobnie jak w silniku, zalewam olej na 2 tury, czyszczasa i wlasniwa

-plukam uklad hamulcowy duzo iloscia plynu(najtanszy) bo zaz 500ml na kolo + 500ml na sprzeglo i nastepnie ponownie zalewam po 400ml na kolo + sprzeglo plynu wlasciwego (ja uzywam bfr motula)

- oczywiscie przed wymiana rozbieram szczeki, tarcze i tp zeby obczyscic je z depozytu korozyjnego i spryskije co moge wd40, skladam z nowym smarem (tu uwaga nie uzywac smaru z zawartoscia metali jak miedz i tp. zainteresowanym wyjasnie z kad moje obawy)

-wyciagam lozyska i zmieniam im smar na nowy silikonowy do lozysk, podobnie z przegubami wewn i zewn polosi napedowych

-myje caly silnik

-czyszcze dolot, wypalam kolektor wydechowy(jesli diesel)

-czyszcze turbine

-zmieniam symering tylny walu (tu trzeba zwalac skrzynie) i czyszcze zespol sprzeglowy co znacznie przedluza i poprawia jego prace i zywotnosc

-plukam i odrdzewiam uklad chlodzenia uzywajac najpierw plynu z zawartoscia co2 (nie musi byc to cola bo to o co2 chodzi a nie o cola'e) czyli ja np robie to woda wysoko gazowana, zostawiam na 2 dni, zlewam i plukam pod cisnieniem (kranowe cisnienie) na zmiane w obie strony zimna i goraca woda az bedzie leciala czysta nie zmacona woda(czasem i godzine to zajmuje) zalewam nowy plyn w proporcjach 1 do 5(to lepiej smaruje uklad i zabezpiecza przed nadmiernym zuzywaniem sie plynu w nieoczekiwanych momentach jak korki) a nie jak kaze producent 1 do 2 , nowy termostat (uzywam mosieznych o wysokiej sprawnosci wahlera)

-dobijam klime na max co obniza znacznie temp i podnosi ryzyko powstawania wyciekow(ale to moja fantazja ze lubie zimniej niz standard nie polecam!!!)odgrzybiam uklad nawiewowy

-czyszcze cale zawieszenie z podwoziem i maluje antykorozyjna farba+bitex

-zmieniam i plukam uklad wspomagania kierownicy

-zciagam uszczelki drzwi i po umyciu skladam je natarte uprzednio duza iloscia nabluszczacza silikonowego (musi zawierac silikon!!!)

-wyprowzm srodek i piore calosc

-ogolne poprawki po ''prowizorkach'' poprzedniego wlasciciela jak poskrecane kable od radja zamiast lutowane i tp.

-wymiana paskow i tp to chyba nie musze mowic.

Nastepnie po okolo 2 mcach pracy(robie te rzeczy w wolnym czasie a nie na raz) ciesze sie pewnym autam i bezawaryjna praca na conajmniej 4 lata. Calosc jak widac pochlania nie wiele kosztow bo to tylko smary, bitex, wd40, jakas szczotka do szlifirki, silikon calosc zakupuje za okolo 100-150 funtow, czas to okolo 7 dni po 8 godzin zliczajac do kupy.


Wiekszosc brzmi conajmniej smiesznie, ale np zmieniajac smar w przegubach jestem pewien ze umylem go z piachu(co zuzywa go) uszczelnilem i nic mi nie bedzie tykac przy skrecaniu na dlugi czas. Nigdy nie wiadomo ile dana czesc ma najechane, a drobna wymiana smaru czy umycia/wyczyszczenie czegos jest jak zmiana oleju w silniku-jednoznaczne z podniesieniem sprawnosci i przdluzeniem zycia danej czesci.

Oczywiscie jak auto jest na rok to jedynie przeglad ogolny bez takich szopek.

Jesli sie komus cos przyda to super. Zawsze moge sie podzieliz rozwinieciem danego patentu na wykonanie bo napisalem dosc ogolnikowo.

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1904
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM ☢✘✘☢
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Re: Jak jeździć dieslem oraz 10 przykazań dla diesla.

Postautor: IT » 30 kwie 2012, 21:35

dyndyryndy pisze:dyndyryndy

szczęka opada.
brak słów "SZACUN" :pada: :pada:
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.

Awatar użytkownika
Tito_Zam
J.Admin
Posty: 5165
Imie: Rafał
Auto: Fiat STILO 3D
Silnik: JTD 115 KM
Kolor: Blue
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=466
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Jak jeździć dieslem oraz 10 przykazań dla diesla.

Postautor: Tito_Zam » 30 kwie 2012, 23:33

Pewnie dużo osób nie zna, albo nie pamięta naszego nadwornego bajko opowiadacza :D

Kamil
Klubowicz
Posty: 622
Imie: Kamil
Auto: AR 147
Silnik: 1.9 JTD-M 150 KM
Lokalizacja: Śląskie / Cz-wa
Kontaktowanie:

Re: Jak jeździć dieslem oraz 10 przykazań dla diesla.

Postautor: Kamil » 01 maja 2012, 19:24

I od takiego człowieka warto bez zastanowienia kupić samochód :D

Awatar użytkownika
niemiLuch_
Klubowicz
Posty: 664
Imie: Paweł
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.9 115ps
Kolor: Ciemny fiolet
Prezentacja auta: niemi-a-stilowka-t7978.html
Lokalizacja: KRA
Kontaktowanie:

Re: Jak jeździć dieslem oraz 10 przykazań dla diesla.

Postautor: niemiLuch_ » 16 maja 2012, 19:55

A tak wogole to czemu go usuneliscie?

Awatar użytkownika
pszemoo
Klubowicz
Posty: 313
Imie: pszemoo
Auto: Stilooooo
Silnik: 1,9 JTD 115KM
Kolor: Srebrny? Niebieski?
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak jeździć dieslem oraz 10 przykazań dla diesla.

Postautor: pszemoo » 16 maja 2012, 22:43

Oficjalna wersja jest taka że sam chciał odejść z forum ;)
NO EGR -> No problem ;)

Awatar użytkownika
Tomi
Administrator
Posty: 3317
Imie: Tomek
Auto: SAABOLOT
Silnik: 1.4
Kolor: NR 170
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=61&t=5125
Lokalizacja: WWL Radzymin

Re: Jak jeździć dieslem oraz 10 przykazań dla diesla.

Postautor: Tomi » 17 maja 2012, 07:55

Kolega za swoją "uprzejmość" był podobno bombardowany pogróżkami i postanowił zniknąć z internetu :P nie chodzi tu raczej o nasze forum, chociaż i u nas już ludzie mieli go powyżej uszu :]

Pała
Zasłużony Klubowicz
Posty: 3976
Imie: Kuba
Auto: Leon 1P FR
Silnik: 2.0 TDI
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=19
Lokalizacja: obecnie warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jak jeździć dieslem oraz 10 przykazań dla diesla.

Postautor: Pała » 17 maja 2012, 17:17

wyslal mi Pw z prośbą o usunięcie konta.


Przemoo jest to wersja oficjalna jak i nieoficjalna w jednym...
JTD Club | No EGR Club | Wirus CLub :D | No Kata Club

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1904
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM ☢✘✘☢
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Re: Jak jeździć dieslem oraz 10 przykazań dla diesla.

Postautor: IT » 18 maja 2012, 22:08

Pała pisze:wyslal mi Pw z prośbą o usunięcie konta

Ostatnio w mojej firmie były zwolnienia grupowe .Musiałem zablokować konto kuzynowi - Uwierzcie SERCE BARDZO BOLI ;(
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.

Awatar użytkownika
kamil2299
Starszy Klubowicz
Posty: 1048
Imie: Kamil
Auto: Fiat Stilo 2002 Dynamic
Silnik: 1.9 JTD 115 KM
Kolor: blue blue blue
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=1031
Lokalizacja: Świeradów Zdrój/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak jeździć dieslem oraz 10 przykazań dla diesla.

Postautor: kamil2299 » 19 maja 2012, 10:34

panowie ale już koniec offtop...

temat to Jak jeździć dieslem oraz 10 przykazań dla diesla. i tego się trzymajmy,

Awatar użytkownika
szuwaks
Nowy Klubowicz
Posty: 98
Imie: Łukasz
Auto: Stilo MW
Silnik: 1.9 JTD 115
Kolor: Srebrny
Lokalizacja: Gorlice

Re: Jak jeździć dieslem oraz 10 przykazań dla diesla.

Postautor: szuwaks » 25 lis 2013, 15:53

Koleś od którego brałem auto, jeżdzący JTD kami, zwracał mi uwage, żeby odpalać jak i gasić auto z wciśniętym sprzęgłem. Wiem, że większość tak robi ale jakby ktoś nie robił to mówie:) Ponoć dużo lżej da dwumasa
Multiwagon 1.9 JTD



Wróć do „O Stilo”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości