Stilo 1.4, czy 1.6?

Dział w którym rozmawiamy na temat codziennej eksploatacji Stilo.
Awatar użytkownika
bajprzeznet
Klubowicz
Posty: 368
Imie: Artur
Auto: 5d 2006
Silnik: 1.4 95KM LPG
Lokalizacja: Lodz

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: bajprzeznet » 23 lis 2017, 19:28

Uporządkujmy pewne rzeczy :)
1.4 owszem lubi olej, jest to wada fabryczna - ale jeśli bierze np. 0,5l na 1000km to ma walnięte albo uszczelniacze, albo pierścienie albo leci z niego także na postoju. A kiepski motor można trafić i 1.4 i 1.6, jak zajeżdzony też będzie brał.
Normalne zużycie oleju w moim 1.4 jet na poziomie +/- 1L między wymianami. Tak jak mówie, mnie bańka 4L starcza z reguły na wymianę i dolewki. 1.6 niby bierze mniej, ale ...może brać tyle samo. Ja w zdrowy 1.6 dolewałem ok 0,7-1L między wymianami, czyli w praktyce więcej tego oleju szło niż w 1.4 bo litr więcej wlewałem przy samej wymianie.

Taka ciekawostka - znam dużo egzemplarzy Bravo, Marei czy Sieny gdzie 1.6 kręca prawie 300 tys km i jest ok, natomiast widziałem dużo przypadków Stilo czy Doblo 1.6 gdzie pierscienie lecą po 150-200 tys km, słyszałem też opinie że w tych silnikach dawali po prostu gorszej jakości niż wcześniej i tyle.

Co do silnika 1.2 i 1.4 to różnią się praktycznie tylko pojemnością i układem wydechowym. Tak to identyczne silniki, cewki, przepustnica, cały osprzęt itp. Jedna tylko istotna różnica, o ile debatujemy czy 1.4 daje rade, to od razu mówie 1.2 nie daje, w tak ciężkim aucie jak Stilo ni hcolery nie ma siły zapitalać, ot po prostu tanio i wygodnie się człowiek toczy :)

Spalanie jak wcześniej jest wspomniane jest podobne przy spokojnej jeździe, ale w miescie lub przy szybkiej jeździe ta różnica powiększa się.

1.6 owszem jest udany, pancerny i idiotodporny, ale w takim wypadku 1.2 i 1.4 są jeszcze bardziej pancerne itp. Owszem są słabsze, owszem mają swoje wady, ale są bardzo trwałe i mniej upierdliwe niż 1.6 z jego osprzętem ze Stilo.

Uf, ale wywód, ale chce tylko pokazać że ciężko wybrać który silnik lepszy, jeden jest dobry i drugi, każdy ma swoje wady i zalety - sam sobie odpowiedz na pytanie czy chcesz trochę więcej dynamiki i większy wybór egzemplarzy na rynku czy może zależy ci tylko na spokoju, ale kosztem mocy i świadomością że 1.4 cięzko znaleźć w sensownych pieniądzach bo jest ich mało.

Trwalszy, tańszy i prostszy w utrzymaniu na pewno jest 1.4, ale jest bez wątpienia wolniejszy, droższy w zakupie i cięższy w znalezieniu. Ja bym do 1.6 już nie wrócił, ale ja się starzeje :P

ramzes106
Nowy Klubowicz
Posty: 54
Imie: Marek
Auto: Stilo MW
Silnik: 1.4
Kolor: srebrny

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: ramzes106 » 23 lis 2017, 19:31

no nie wiem mój się nie zerwał a miał ponad 120 tyś :) a lekko nie miał bo mam ciężką nogę i do tego waga auta. Ale tak jak piszą sam musisz wybrać co chcesz kupić i czego oczekujesz wady i zalety znasz już z opisu.

piotrekx1994
Klubowicz
Posty: 341
Imie: Piotr
Auto: Stilo kombi
Silnik: 1.4 16v
Lokalizacja: Radzymin

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: piotrekx1994 » 23 lis 2017, 20:02

Jeśli 1.4 nie warto tracić czasu na szukanie kombi. To jest mało wykonalne. 3 sztuki na Polskę itd.. mój bierze 1l do 1,5l między wymianami. Co do obecności 6 biegu to jest, ale mógłby też nie być :) najtrudniej to jest w nim utrzymać stałą prędkość powyżej 80, bo leki ruch noga u już więcej pali a prędkość ta sama albo nie wiele większa:p mi udało się w tym samochodzie nawet urwać skrzynie z ucha mocującego i samochód nadal działa:) uwaga na sprzęgło, co prawda koszt nie duży, ale u mnie na 220 tys już 3 sprzęgło jest

ramzes106
Nowy Klubowicz
Posty: 54
Imie: Marek
Auto: Stilo MW
Silnik: 1.4
Kolor: srebrny

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: ramzes106 » 23 lis 2017, 20:46

to prawda z tym 1.4 w kombi, kurde ja nie jeżdżę spokojnie ale nic mi się nie udało urwać w tym aucie :) narazie zrobiłem 50 tyś na jednym sprzęgle a mam 208 tyś aktualnie

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 2057
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: pio075 » 23 lis 2017, 23:20

bajprzeznet pisze: Owszem są słabsze, owszem mają swoje wady, ale są bardzo trwałe i mniej upierdliwe niż 1.6 z jego osprzętem ze Stilo

Ej tego to ja nie ogarniam - jaki osprzęt jest upierdliwy w 1.6? Są problemy z ECU, które jeśli się pojawią to za sakiewkę srebrników usuwamy i zapominamy o problemie, no i był problem z fabrycznymi cewkami Sagema, które już dawno w każdym 1.6 zostały wymienione. Więcej problematycznych elementów osprzętu tam nie było więc nie demonizujmy tak tego mitycznego "awaryjnego osprzętu".

Zielony34
Nowy Klubowicz
Posty: 29
Imie: Maciej
Auto: Daewoo Leganza
Silnik: 2.0 - 133KM
Kolor: Zielony

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: Zielony34 » 24 lis 2017, 07:11

Po mieście jeżdżę mało. Nie jeżdżę już tyle w trasy, co kiedyś, ale zdecydowanie, mój styl jazdy to około 80% trasy. Przesiadam się z 2.0, więc jeśli mam do wyboru, to postawię jednak na 1.6. Jeśli miałbym wybrać wolnossące 1.4 to ostatecznie w Bravo, bo jest po prostu nowsze i często można trafić w fajnym stanie od pierwszego właściciela. Na zasadzie, bo nowsze i przy okazji bezproblemowe.

1.4 znaleźć baaaardzo ciężko, a poza tym, jak coś się trafi, to czasem trzeba jechać na drugi koniec polski.

Bedziemy silnik na pewno przeglądali, jak już kupię, bo będzie ciekawą propozycją. Będę miał na tyle kasy w zapasie, że spokojnie uda mi się porobić większość rzeczy startowych. pierścienie to nie jest duży koszt, uszczelniacze jeszcze mniejszy.

ECU robione będzie od razu, najpewniej wymontowane, otwarte i przeczyszczone + przelutowane będą styki i zmienione umiejscowienie na na przykład ścianę grodziową.

Że lubi wypić? Panowie, jeździliście kiedyś 2.0? :D Jak podeptam ostro w trasie, to i 11-12 weźmie, rekord po mieście dwa lata temu, zimą - 15.5L LPG :D Spokojna jazda 90km\h dwupasem - 9.02L mi przed wczoraj wyszło :D Poza tym, jak pisałem, spalanie Stilo 1.6 nie odbiega specjalnie od innych 1.6, Focus też swoje potrafi wychlać. Zastanawiałem się też od dawna, gdzie ten VI bieg w 1.4 można wrzucić przy tej masie auta i mocy...

Zastanawia mnie jeszcze, dlaczego ktoś pisze, że 1.2 i 1.4 są jeszcze bardziej pancerne? Co tam jest lepszego? Metalowa uszczelka pod głowicą i kute tłoki, jak w T-Jecie 150KM? :D One nawet nie są bezkolizyjne. Bezkolizyjny jest 1.2 8V, 16V nie jest już bezkolizyjny. Myślę, że niektórzy troszeczkę demonizują 1.6 a koloryzują za bardzo 1.4 [; Oba te silniki są świetne, bo Fiat silniki ma ogólnie kapitalne i wielu producentów mogłoby Fiatowi pozazdrościć jego jednostek. Z pewnością nie zdecydowałbym się na 1.6 po lifcie, bo GMowski silnik nie miał hydraulicznej kasacji luzów zaworowych.

Mechanik powiedział mi jeszcze jedną rzecz - 1.4, jak i 1.6 podobno przy przebiegach dochodzących do 200 tysięcy lubią mieć wydmuchane UPG. Tester mam, jak okaże się na oględzinach, że przepuszcza, to się potargujemy, jeśli auto będzie godne uwagi, bo kasa w zapasie na naprawę będzie.

piotrekx1994
Klubowicz
Posty: 341
Imie: Piotr
Auto: Stilo kombi
Silnik: 1.4 16v
Lokalizacja: Radzymin

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: piotrekx1994 » 24 lis 2017, 09:13

Mam 212 tys i upg tam gdzie być powinna. Co do 6 biegu to może Cie to zaskoczy, ale wrzuca się go :) zobacz jakie jest przełożenie i 5 i 6 i zrozumiesz :) jeśli samochód letni jedną prędkościa, bez przyspieszania i obroty są na poziomie 2 tys-2,5 tys to chyba ok? Chyba że pwolisz mieć 2,3 tys-2,8 tys;)

Gdybym dzisiaj szukał Stilo to 1.6 z gazem :) brakuje jednak trochę mocy i momentu mimo tego wszystkiego co 1.4 oferuje

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 2057
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: pio075 » 24 lis 2017, 09:41

Zielony34 pisze:Mechanik powiedział mi jeszcze jedną rzecz - 1.4, jak i 1.6 podobno przy przebiegach dochodzących do 200 tysięcy lubią mieć wydmuchane UPG. Tester mam, jak okaże się na oględzinach, że przepuszcza, to się potargujemy, jeśli auto będzie godne uwagi, bo kasa w zapasie na naprawę będzie.

Właściwie mogę potwierdzić - u mnie na liczniku było 227kkm jak dmuchnęło UPG (nota bene metalową ;) ) przebieg względnie realny jak zderzyłem go z historią serwisową z ASO.

Zielony34
Nowy Klubowicz
Posty: 29
Imie: Maciej
Auto: Daewoo Leganza
Silnik: 2.0 - 133KM
Kolor: Zielony

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: Zielony34 » 24 lis 2017, 09:50

No ja dzisiaj byłem u blacharza z moim obecnym samochodem i wycena remontu blacharki wyszła mi na 3000zł z konserwacją. Szkoda, super autko, ale już nie ma sensu dokładać.

piotrekx1994
Klubowicz
Posty: 341
Imie: Piotr
Auto: Stilo kombi
Silnik: 1.4 16v
Lokalizacja: Radzymin

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: piotrekx1994 » 24 lis 2017, 09:58

No niestety i u mnie wymiana progu się kłania itd. Co do upg to droga zabawa? I prócz tego że ubywa chłodniczego to co może się jeszcze stać jak już ja wydmucha?

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 2057
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: pio075 » 24 lis 2017, 10:10

Jeżeli pociągnie płyn do komory spalania to może ci nawet wyjść korba bokiem - wszystko zależy od tego kiedy i jak gwałtownie się to stanie. Może być też tak, że wydmucha między cylindrami i wtedy w ogóle stracisz moc (bez większych szkód dla silnika) ogolnie jest tak żenie ma jednego scenariusza awarii dla UPG.
Co do kosztów pytanie czy robisz sam czy robi ci to ktoś - robiąc we własnym zakresie kosztowało mnie to jakieś 750zł, jeśli dobrze pamietam, za części (rozrząd, UPG, uszczelki obudowy wałków, uszczelki kolektorów, śruby głowicy i uszczelniacze zaworowe które zrobiłem "przy okazji", olej i płyn chłodniczy) do tego doszło planowanie a jeśli zlecisz komuś całą robotę to możesz do tej kwoty dodać z 400-500zł (cena na oko, mogę się mylić).

Awatar użytkownika
michalfc
Klubowicz
***
Posty: 438
Imie: Michał
Auto: Stilo / Punto II
Silnik: 1.2 16v Pałer / 1.2 8v
Kolor: Nero 601 / 804/A
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=6652
Lokalizacja: SKL- Słoneczna KaLifornia

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: michalfc » 24 lis 2017, 10:30

A ja śmigam juz 4 rok z silnikiem 1.2 i nie narzekam. Z większych napraw to zrobiłem sprzęgło i wymieniłem rozrząd do tego świece i przewody. Co do prędkości to wiadomo jak jest, ale do tych 180 sie rozpędzi (wir w baku sie robi ;d). Spalanie na kompie wychodzi 6.6 benzyny, a w trasie przy wrzuconej szóstce schodzi do 6(choć ostatni raz jechałem nad morze w tym roku i jakoś tak było). A głośność silnika przy tych prędkościach dobrze tłumi głośniejsza muzyka. Szczerze gdyby miał do wyboru słabszy a mniej problematyczny silnik niż te kilka koni więcej a mieć przy tym więcej problemów na głowie wybrałbym pierwszą opcję. Co nie zmienia faktu że nie każde 1.6 będzie miało problemy chociażby z ECU. Tyle ode mnie, nie mniej jednak życzę dobrej i przemyślanej decyzji. A co do forum Bravo to nie wiem o którym mówisz, ja zarejestrowałem sie na https://nuovabravoklub.pl/ i dostałem kilka odpowiedzi bez żadnych problemów i miło prowadziło się dyskusję. Pozdrawiam!

piotrekx1994
Klubowicz
Posty: 341
Imie: Piotr
Auto: Stilo kombi
Silnik: 1.4 16v
Lokalizacja: Radzymin

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: piotrekx1994 » 24 lis 2017, 10:31

Kurde.. i skad się bierze taki problem? Jest się czego bać czy po prostu jeździć? Mam 213 tys i trochę mi się słabo robi jak o tym myślę

Awatar użytkownika
bajprzeznet
Klubowicz
Posty: 368
Imie: Artur
Auto: 5d 2006
Silnik: 1.4 95KM LPG
Lokalizacja: Lodz

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: bajprzeznet » 24 lis 2017, 10:35

Zielony34, to nie tak że ja na siłe szukam wad 1.6 i zalet 1.4 - bo każdy silnik ma swoje wady i swoje, zalety zależy na czym komu bardziej zależy. U mnie w "domu rodzinnym" było 1.6 w Marei(przez 80tys km), w Stilo 3d (30tys), Stilo MW(45tys) i znowu Stilo MW(80tys km), ale było też 1.2 i 1.4 w Stilo 5d (130tys), Idei(50tys), Musie(40tys) i teraz 1.2 w kolejnym Stilo od ponad 20 tys.
Tak więc oba silniki w różnych autach były i troche km zrobiły i jest to moje subiektywne zdanie i tyle :) Tobie po "redukcji" z 2.0 na pewno bardziej przypadnie 1.6, do tego nie oszukujmy się jest tańszy w zakupie i jest w czym wybierać.

Skrzynia 6tka to akurat mega zaleta 1.2/1.4 i bardzo szkoda że nie dali jej do 1.6 bo na autobanie palił by mniej i było by dużo ciszej w środku.

Co do UPG to często są to fabryczne uszczelki, wiek też robi swoje, zresztą w nowych autach potrafi je wydmuchać po 80 tys km więc nie ma co narzekać, Też nigdy nie wiadomo czy ktoś kiedyś nie przegrzał silnika itp. jak robisz samemu to mniej roboty w 1.4, jak w warsztacie to jeden czort, bo skasują podobnie, tak jak pisze pio075, ok 400-500 za robocizne plus cżęści i planowanie.

piotrekx1994
Klubowicz
Posty: 341
Imie: Piotr
Auto: Stilo kombi
Silnik: 1.4 16v
Lokalizacja: Radzymin

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: piotrekx1994 » 24 lis 2017, 10:47

Czyli ogólnie jeździć i jak pójdzie upg to pójdzie i nie dam rady zrobić nic żeby temu zapobiec?

Awatar użytkownika
bajprzeznet
Klubowicz
Posty: 368
Imie: Artur
Auto: 5d 2006
Silnik: 1.4 95KM LPG
Lokalizacja: Lodz

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: bajprzeznet » 24 lis 2017, 11:21

piotrekx1994 pisze:Czyli ogólnie jeździć i jak pójdzie upg to pójdzie i nie dam rady zrobić nic żeby temu zapobiec?


Dokładnie, tej usterki nie można zapobiec, jak zacznie puszczać to zacznie, wiadomo że np. przegrzanie silnika ma wpływ, ale ogólnie tu nie ma metody zapobiegawczej - no chyba że ktoś od tak by ją sobie wymienił i już.
A masz pewność że już nie była robiona u ciebie ?

Zielony34
Nowy Klubowicz
Posty: 29
Imie: Maciej
Auto: Daewoo Leganza
Silnik: 2.0 - 133KM
Kolor: Zielony

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: Zielony34 » 24 lis 2017, 11:24

Ja zapłaciłem w swoim 2.0 za UPG w grudniu 2016 - 920zł z robocizną. Sam wybierałem części, głowica była planowana. Najlepiej kup sobie na Allegro za 20zł tester UPG i sprawdź, czy to na pewno UPG. Koszt niewielki, a sporo nerwów możesz zaoszczędzić.

Co do samego silnika, to ciężko mi po prostu znaleźć coś więcej na korzyść 1.4, niż skrzynia VI, ciut niższe OC i spalanie. ECU na pewno od razu po zakupie przejdzie pełen serwis, plus zmienimy jego położenie i raczej nie powinno być problemów.

Jaką masę macie w dowodach Stilo 5D 1.6? Czy 5D jest dużo wyższy od 3D?

Awatar użytkownika
bajprzeznet
Klubowicz
Posty: 368
Imie: Artur
Auto: 5d 2006
Silnik: 1.4 95KM LPG
Lokalizacja: Lodz

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: bajprzeznet » 24 lis 2017, 11:44

Zielony34 pisze:
Jaką masę macie w dowodach Stilo 5D 1.6? Czy 5D jest dużo wyższy od 3D?


Popatrz na masę w tabelkach w instrukcji itp - bo kiedyś w 3 osoby porównywalismy dane z dowodów 3 identycznych stilo MW i każdy miał inaczej :)

Czy 5d jest dużo wyższy...hm jest wyższy, ale czy dużo? Ogólnie 3d jest najniższy i najszerszy, moim zdaniem też dużo lepiej jeździ się nim po łukach i zakrętach, raczej autostrada i poza miasto to jego klimaty. Minus to bardzo długie drzwi, niczym wrota od stodoły :D Siedzi się w nim też niżej.
5d jest wyższy i wyżej się siędzi, czuć to przy szybkim pokonywaniu łuków, natomiast w mieście jest ciut wygodniejszy przy kręceniu w korkach bo wyżej się siedzi itp. W MW tez pozycja za kierownicą jest inna. Taki paradoks że każda odmiana Stilo to trochę inne auto.

Jak chcesz marnej jakości porównanie wysokości jak ustrzeliłem akurat wszystkie obecnie posiadane sitlo obok siebie - każdy na oponach 195/65/15 - masz porównanie optyczne wysokosci.

Obrazek
https://photos.app.goo.gl/KhhX6xvNKJ6Ndr0z1

Zielony34
Nowy Klubowicz
Posty: 29
Imie: Maciej
Auto: Daewoo Leganza
Silnik: 2.0 - 133KM
Kolor: Zielony

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: Zielony34 » 24 lis 2017, 12:42

Dzieki wielkie. Dużo nie widać, oprócz tego, że 3D faktycznie jest niskie. Zdecydowanie odpada, musi być ciut wyższe, no i ta druga para drzwi też się przyda.

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 2057
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: pio075 » 24 lis 2017, 13:07

Ale wiesz że zawias w 3d i 5d jest dokladnie taki sam i różnice w prowadzeniu sprowadzają się raczej do odczucia że auto mocniej sie wychyla niż z faktycznego ugiecia zawieszenia. ;)
Jeśli chodzi o wymiary to o ile z zewnątrz 5D nie wydaje sie jakoś dużo większy tak w srodku na tylnej kanapie różnica jest naprawdę klosalna.

Awatar użytkownika
bajprzeznet
Klubowicz
Posty: 368
Imie: Artur
Auto: 5d 2006
Silnik: 1.4 95KM LPG
Lokalizacja: Lodz

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: bajprzeznet » 24 lis 2017, 14:58

pio075 pisze:Ale wiesz że zawias w 3d i 5d jest dokladnie taki sam i różnice w prowadzeniu sprowadzają się raczej do odczucia że auto mocniej sie wychyla niż z faktycznego ugiecia zawieszenia. ;)
Jeśli chodzi o wymiary to o ile z zewnątrz 5D nie wydaje sie jakoś dużo większy tak w srodku na tylnej kanapie różnica jest naprawdę klosalna.


Ale to że samochód jest ciut niższy i ma troche inną bryłę też sprawia że dużo lepiej się prowadzi w trasie :)
3d jak na auto bez drzwi z tyłu i tak ma sporo miejsca z tyłu, to jednak fakt 5d jest przestronniejszy i bardziej użytkowy.

Zielony34
Nowy Klubowicz
Posty: 29
Imie: Maciej
Auto: Daewoo Leganza
Silnik: 2.0 - 133KM
Kolor: Zielony

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: Zielony34 » 24 lis 2017, 19:17

Diesla nie chce, ale tak z ciekawości - ile pali 1.9 JTD?

Awatar użytkownika
Nokian
Nowy Klubowicz
Posty: 159
Imie: Michał
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 JTDm 140PS
Kolor: Grigio Orione VR
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=15152
Lokalizacja: Żywiec

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: Nokian » 24 lis 2017, 19:21

Mój 1.9JTDM 140 koni w lecie miasto 7 litrów (z klimą)- krótkie odcinki, nie garażowany, zima 7,5 - 8 litrów.

Trasa udało mi się osiągnąć 5 litrów, max 5.8 w zależności jak się jedzie ale zazwyczaj 5,2 (prędkości 120-140 na tempomacie po ekspresach/autostradach) do 5.5 (krajówki, górki) przy bagażniku załadowany min 50% + 2 dorosłe osoby i roczne dziecko. Liczone z kartki, nie z komputera. Dużo bierze na rozruch, te pierwsze kilka kilometrów zanim się zagrzeje to szarpie z baku.

bzykol
Starszy Klubowicz
Posty: 2109
Imie: Pieter
Auto: Fiat Stilo Multiwagon
Silnik: 1.6 103 KM
Kolor: Grigio Tecno VR
Prezentacja auta: http://wdm.zmudaweb.pl/p,bzykol,19
Lokalizacja: Kraków, Limanowa
Kontaktowanie:

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: bzykol » 24 lis 2017, 23:31

To wszystko zależy od stylu jazdy. Poprzedni 1.9 115KM palil 7-9.5 l w bardzo zakorkowanym Krakowie. Jak jeździłem ja to bliżej 8, jak żona to bliżej 9. Rekord spalania to 3.9 na trasie do Warszawy (ale to takie zamulanie). Normalnie palił ponad 5. Jak jechałem z 4 osobami na pokładzie plus full bagaży i tam jechałem grzecznie, a z powrotem jak popierd***ny to mi wyszedł z całości 6.3. Ale z powrotem to był full ogień i nieraz było na budziku ponad 200. Generalnie, z szybką kawą o 2 w nocy wyrobiliśmy się poniżej 3 godzin, czyli szybciej niż intercity.
Jak cisnąłem znad morza przez całą A1 i część A4 z prędkością 170-210, to w góry dojechałem ze spalaniem z całej trasy ~6.4. Wszystko liczone z dystrybutora.

Jak mało by nie palił, to i tak mam już w du*** diesla i jego fochy

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Zielony34
Nowy Klubowicz
Posty: 29
Imie: Maciej
Auto: Daewoo Leganza
Silnik: 2.0 - 133KM
Kolor: Zielony

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: Zielony34 » 25 lis 2017, 08:39

pozytywnie zaskoczony jestem. Do tego fajnie się chipują te JTD i MJ.

Czy w Stilo z klimatronikiem też się sypią tak cięgna jak w Bravo? Wystrzegać się tego i szukać z manualem?



Wróć do „O Stilo”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości