Obrazek

Stilo 1.4, czy 1.6?

Dział w którym rozmawiamy na temat codziennej eksploatacji Stilo.
Zielony34
Nowy Klubowicz
Posty: 29
Imie: Maciej
Auto: Daewoo Leganza
Silnik: 2.0 - 133KM
Kolor: Zielony

Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: Zielony34 » 20 lis 2017, 07:41

Witam. Ogólnie mam na oku Bravo 2 1.4 16v 90KM, ale jak to w życiu bywa, zobaczymy, czy finanse na to pozwolą i czy nie będzie trzeba jednak szukać czegoś do 10000zł.

Przejrzałem forum, jeszcze przed rejestracją i poczytałem kilka informacji, jednak mam jeszcze klika pytań.

Na wstępie - tylko LPG, Diesle mnie nie interesują.

1.4, czy 1.6? - przeczytałem tutaj o problemach z rozrządem w 1.6, czy nawet stosując dobrej jakości zamienniki rozrządu, jak INA, czy Continental, nadal będę musiał wymieniać rozrząd co 50 tysięcy? Silnik ma jakąś wadę konstrukcyjną i rolki się szybciej wykrzywiają, czy napinacze puszczają? Jak to jest z tym braniem oleju w 1.6? Faktycznie takie potężne? Zalewałbym Valvolinem Max Life 5W40, ewentualnie Motulem X-Clean 8100 5W40.

1.4 również boryka się z takimi samymi problemami z rozrządem, jak 1.6, czy jest to raczej nowsza konstrukcja, pozbawiona takich wad? Spalanie z pewnością będzie niższe, niż w 1.6, ale jak z jego dynamiką? Z pewnością jest lżejszy, bo gdzieś dane podają [chyba na Autocentrum] że waży 1090KG, podczas gdy wersja 1.6 1205KG.

Komputer BSI może sprawiać problemy, ale co jeśli od razu po zakupie zajadę do elektryka i poproszę o zmianę umiejscowienia centralki, np na ścianę grodziową i przelutowaniem styków? Czytałem jakiś czas temu, że jest to dosyć częsta praktyka w Stilo.

Szukam 5D ze względu na potrzebę miejsca w stosunku do 3D [wiadomo, 3D dużo ładniejsze :D ]

Ogólnie do 10000zł myślę, że można coś bardzo fajnego dorwać? przynajmniej, jak patrzyłem po portalach aukcyjnych.

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 5014
Imie: Rafał
Auto: Abarcina
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Małopolska

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: Mazi » 20 lis 2017, 08:16

1,4 tylko pare koni mniej, silnik pancerny, skrzynia 6
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika - problem z SELESPEED?? http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f ... 4&start=25

Awatar użytkownika
ryan_cooper5
Starszy Klubowicz
**
Posty: 2711
Imie: Krystian
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 JTD 115 km
Kolor: Orione Grey
Prezentacja auta: viewtopic.php?t=9309
Lokalizacja: Wieluń

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: ryan_cooper5 » 20 lis 2017, 09:04

Popieram. 1.4

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 2113
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: pio075 » 20 lis 2017, 09:23

Mazi pisze:1,4 tylko pare koni mniej, silnik pancerny, skrzynia 6

Koni parę, ale już Nm 20 i to jednak jakąś tam różnicę robi bo 1.6 rozpędza się zdecydowanie sprawniej. Mechanicznie konstrukcja jest idiotoodporna i naprawdę prosta, problem sprawia wyłącznie poprawne ustawienie rozrządu. Prawdziwą bolączką 1.6 jest elektronika a właściwie ECU które potrafi się czasem po prostu wysypać i zrobić spore koszty.

Zielony34
Nowy Klubowicz
Posty: 29
Imie: Maciej
Auto: Daewoo Leganza
Silnik: 2.0 - 133KM
Kolor: Zielony

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: Zielony34 » 20 lis 2017, 10:00

pio075 pisze:
Mazi pisze:1,4 tylko pare koni mniej, silnik pancerny, skrzynia 6

Koni parę, ale już Nm 20 i to jednak jakąś tam różnicę robi bo 1.6 rozpędza się zdecydowanie sprawniej. Mechanicznie konstrukcja jest idiotoodporna i naprawdę prosta, problem sprawia wyłącznie poprawne ustawienie rozrządu. Prawdziwą bolączką 1.6 jest elektronika a właściwie ECU które potrafi się czasem po prostu wysypać i zrobić spore koszty.


Czyli problem z ECU nie występuje w 1.4?

Awatar użytkownika
ryan_cooper5
Starszy Klubowicz
**
Posty: 2711
Imie: Krystian
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 JTD 115 km
Kolor: Orione Grey
Prezentacja auta: viewtopic.php?t=9309
Lokalizacja: Wieluń

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: ryan_cooper5 » 20 lis 2017, 10:15

Wiesz w kazdym samochodzie moze wystapic awaria, ale niemal kazde 1.6 jest na to podatne bo ecu jest na silniku i sie grzeje.
Chyba ze znajdziesz 1.6 z naprawionym ecu i przeniesionym to tez pojezdzisz.
Z reguły 1.4 nie ma z tym problemu

Zielony34
Nowy Klubowicz
Posty: 29
Imie: Maciej
Auto: Daewoo Leganza
Silnik: 2.0 - 133KM
Kolor: Zielony

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: Zielony34 » 20 lis 2017, 10:20

ryan_cooper5 pisze:Wiesz w kazdym samochodzie moze wystapic awaria, ale niemal kazde 1.6 jest na to podatne bo ecu jest na silniku i sie grzeje.
Chyba ze znajdziesz 1.6 z naprawionym ecu i przeniesionym to tez pojezdzisz.
Z reguły 1.4 nie ma z tym problemu



Problem z 1.4 jest taki, że praktycznie wszystkie są bez klimy... Jeśli się trafia dobrze wyposażony, to bez LPG i z założeniem LPG wychodzi mnie już ponad 1000zł i to mocno... Siłą rzeczy więc będę pewnie skazany na 1.6, jeśli nic się nie trafi :(

Jak dbać o ten 1.6? Faktycznie rozrząd robić co 50 tysięcy i od razu po zakupie do elektryka go, niech przeniesie ECU z silnika w inne miejsce?

Awatar użytkownika
_marcin00_
Klubowicz
Posty: 860
Imie: Marcin
Auto: Stilo 3d
Silnik: 1,6 16V 103KM
Kolor: Black metallscente 632
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7112
Lokalizacja: Toruń

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: _marcin00_ » 20 lis 2017, 10:35

Mam do czynienia z stilo 5d 1,4 2006r., więc mam porównanie z moim 1,6. Wygląda to tak:
-silnik w 1,4 jest cichszy
-pali mniej około 1l mniej w trasie od 1,6 - u mnie 7,1l/100km w 1,4 5,9 - 6,1/100km
- mniej przenosi wibracje na karoserię.

Ceny części typu rozrząd, jego wymiana, filtry świece, cewki są podobne jak w 1,6. Ale jeżeli chodzi o rozpędzanie, no to mimo małej różnicy na papierze, 1,4 jest mułowate w porównaniu do 1,6, które zresztą demonem prędkości też nie jest. Co do wad 1,4 to na pewno trzeba się liczyć z tym że silnik może brać olej, nie są to duże ilości ale zdarza się, no i prawie każde 1,4 16V ma uszkodzoną obudowę filtra powietrza, co tanie w naprawie też nie jest.

Co do 1,6 to nie każdy ma od razu uszkodzone ecu, mój ma 13lat i oryginalne ecu które jeszcze nie stwarza problemów. Z rozrządem jest tak, że niestety max 60kkm i wymiana, pocieszenie takie że przy rozrządzie nie trzeba wymieniać pompy wody, bo jest na oddzielnym pasku. Ogólnie silnik nie jest zły pod warunkiem że trafi się na nie zajeżdżony, niestety zaczynają się problemy z częściami, ciężko kupić nowe ecu, a nawet jeżeli się trafi to kosztuje około 1800zł, tak samo jest z poduszkami silnika. "Lizak i poduszkę skrzyni biegów można kupić bez problemów, poduszka od rozrządu jest droga i ciężko dostępna.

A dobre ustawienie rozrządu, na fabrycznych blokadach jest kluczowe dla poprawnego działania i 1,4 i 1,6. Oba silniki przy złym ustawieniu będą słabe, będą falować obroty itp.
Obrazek

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 2113
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: pio075 » 20 lis 2017, 10:58

_marcin00_ pisze:Wygląda to tak:
-silnik w 1,4 jest cichszy
-pali mniej około 1l mniej w trasie od 1,6 - u mnie 7,1l/100km w 1,4 5,9 - 6,1/100km
- mniej przenosi wibracje na karoserię.

Prawidłowo ustawiony i sprawny 1.6 jest naprawdę cichy i nie wibruje - hałas pojawia się owszem, ale przy wyższych prędkościach gdzie po prostu przydałby się szósty bieg.
Również miałem możliwość jazdy tak 1.6 jak i 1.4 i w kulturze pracy jakichś wielkich różnic nie było, 1.6 odpycha się jednak zdecydowanie sprawniej.

Zielony34
Nowy Klubowicz
Posty: 29
Imie: Maciej
Auto: Daewoo Leganza
Silnik: 2.0 - 133KM
Kolor: Zielony

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: Zielony34 » 20 lis 2017, 11:11

Czyli koniec końców, tego 1.6 też nie ma co się aż tak bardzo bać. Dzięki za informacje i porady. Będę szukał i zobaczę co się trafi. Na pewno, jak będę zdecydowany na jakiś egzemplarz, to zapłacę te 190zł i pojadę do ASO Fiata na oględziny przed zakupem.

Spalanie 7.1 w 1.6 nie jest takie tragiczne, bo wyjdzie to jakieś 8.5LPG, to mnie akurat nie przeraża, a zdecydowanie wolałbym ciut lepszą dynamikę, bo przesiadam się z 2.0 :D

Awatar użytkownika
enwuu
Nowy Klubowicz
Posty: 251
Imie: Wojtek
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 115 3D
Lokalizacja: Wrocław/Świnoujście

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: enwuu » 20 lis 2017, 11:13

Mam 1.6, szczerze gdybym kupował drugi raz, szukałbym 1.8. buda jest dosyć ciężka i to 1.6 moim zdaniem minimum. Oleju nie pije za dużo, mam valvoline 10w40 i między wymianami 15k km może litr doleje, akurat z reszty baniaka. ECU musisz przenieść obowiązkowo z pokrywy zaworów. Rozrząd wymieniasz najlepiej w ASO że swoimi częściami bo robocizna to 300 zł, ja kupiłem z przestawionym bo ktoś robił u Mirka znaczony flamastrem i poprawiałem go w ASO. Co do trwałości i tego jak często wymieniać sam chętnie posłucham. Bierz to co dorwiesz w lepszym stanie i cenie. Ja za swoje 1.6 dalem 8k, ale mam papiery na zrobioną UPG, regenerację maglownicy i regenerację ECU, nowa lambda, czyli dosyć drogie sprawy. A od 1,5 roku kiedy mam stilo sam poważnych problemów nie miałem, tylko części eksploatacyjne i pierdoły elektryczne czy hamulcowe, ale silnik nie ma tutaj nic do rzeczy, jest bezawaryjny.

Awatar użytkownika
ryan_cooper5
Starszy Klubowicz
**
Posty: 2711
Imie: Krystian
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 JTD 115 km
Kolor: Orione Grey
Prezentacja auta: viewtopic.php?t=9309
Lokalizacja: Wieluń

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: ryan_cooper5 » 20 lis 2017, 11:28

Narzeczona ma 1.6 i jest bardzo cichy i nie ma zadnych wibracji. Ecu sam przeniesiesz. Roboty 15 minut, wystarczy je odkręcić i przekręcić w inne miejsce :)

Zielony34
Nowy Klubowicz
Posty: 29
Imie: Maciej
Auto: Daewoo Leganza
Silnik: 2.0 - 133KM
Kolor: Zielony

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: Zielony34 » 20 lis 2017, 11:31

enwuu pisze:Mam 1.6, szczerze gdybym kupował drugi raz, szukałbym 1.8. buda jest dosyć ciężka i to 1.6 moim zdaniem minimum. Oleju nie pije za dużo, mam valvoline 10w40 i między wymianami 15k km może litr doleje, akurat z reszty baniaka. ECU musisz przenieść obowiązkowo z pokrywy zaworów. Rozrząd wymieniasz najlepiej w ASO że swoimi częściami bo robocizna to 300 zł, ja kupiłem z przestawionym bo ktoś robił u Mirka znaczony flamastrem i poprawiałem go w ASO. Co do trwałości i tego jak często wymieniać sam chętnie posłucham. Bierz to co dorwiesz w lepszym stanie i cenie. Ja za swoje 1.6 dalem 8k, ale mam papiery na zrobioną UPG, regenerację maglownicy i regenerację ECU, nowa lambda, czyli dosyć drogie sprawy. A od 1,5 roku kiedy mam stilo sam poważnych problemów nie miałem, tylko części eksploatacyjne i pierdoły elektryczne czy hamulcowe, ale silnik nie ma tutaj nic do rzeczy, jest bezawaryjny.


Mam na oku za 7300 krajówkę z LPG po wymianie przepustnicy na nową, amorów tylnych, tulei, łączników stabilizatora, obudowy filtra powietrza z rurą dolotową, zrobionymi zaciskami. Przepustnica jeszcze na gwarancji.

Awatar użytkownika
_marcin00_
Klubowicz
Posty: 860
Imie: Marcin
Auto: Stilo 3d
Silnik: 1,6 16V 103KM
Kolor: Black metallscente 632
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7112
Lokalizacja: Toruń

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: _marcin00_ » 20 lis 2017, 11:32

pio075 pisze:
_marcin00_ pisze:Wygląda to tak:
-silnik w 1,4 jest cichszy
-pali mniej około 1l mniej w trasie od 1,6 - u mnie 7,1l/100km w 1,4 5,9 - 6,1/100km
- mniej przenosi wibracje na karoserię.

Prawidłowo ustawiony i sprawny 1.6 jest naprawdę cichy i nie wibruje - hałas pojawia się owszem, ale przy wyższych prędkościach gdzie po prostu przydałby się szósty bieg.
Również miałem możliwość jazdy tak 1.6 jak i 1.4 i w kulturze pracy jakichś wielkich różnic nie było, 1.6 odpycha się jednak zdecydowanie sprawniej.

A czy ja pisałem że wibruje jak dizel? Chodzi mi o sytuację przy delikatnym przyduszeniu silnika podczas ruszania, nie żebym tak jeździł, ale taki test pokazuje różnicę w zachowaniu silnika. A sytuacja taka zdarza się często np, przy cofaniu na półsprzęgle.
Obrazek

piotrekx1994
Klubowicz
Posty: 343
Imie: Piotr
Auto: Stilo kombi
Silnik: 1.4 16v
Lokalizacja: Radzymin

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: piotrekx1994 » 20 lis 2017, 12:30

Mam 1.4 i fakt, olej bierze. Może być też problem z uszczelką na wybieraku skrzyni. Samochód mułowaty, za to przy wyższym kręceniu już daje radę. Bardzo oszczędny! Ogólnie polecam:) u mnie np przy dodawaniu gazu słychać jakby zasysał ostro powietrze. Co do klimy to u siebie akurat mam, ale sama się wyłącza cholera wie czemu

Awatar użytkownika
_marcin00_
Klubowicz
Posty: 860
Imie: Marcin
Auto: Stilo 3d
Silnik: 1,6 16V 103KM
Kolor: Black metallscente 632
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7112
Lokalizacja: Toruń

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: _marcin00_ » 20 lis 2017, 12:35

piotrekx1994 pisze:Mam 1.4 i fakt, olej bierze. Może być też problem z uszczelką na wybieraku skrzyni. Samochód mułowaty, za to przy wyższym kręceniu już daje radę. Bardzo oszczędny! Ogólnie polecam:) u mnie np przy dodawaniu gazu słychać jakby zasysał ostro powietrze. Co do klimy to u siebie akurat mam, ale sama się wyłącza cholera wie czemu

Uszczelnienie wybieraka to temat wspólny dla 1,4 i 1,6 skrzynie są podobne konstrukcyjnie, różnią się ilością biegów i obudową sprzęgła.
Obrazek

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 2113
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: pio075 » 20 lis 2017, 12:42

enwuu pisze:Mam 1.6, szczerze gdybym kupował drugi raz, szukałbym 1.8.

Taki raczej chybiony pomysł bym powiedział. Konstrukcja o wiele droższa w obsłudze - dodatkowo z częściami są problemy (o ile części do 1.6 walają się wszędzie tak do 1.8 trudno o cokolwiek), silniki bardzo często biorą olej. Ogólnie może on być problematyczny w obsludze.

Awatar użytkownika
enwuu
Nowy Klubowicz
Posty: 251
Imie: Wojtek
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 115 3D
Lokalizacja: Wrocław/Świnoujście

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: enwuu » 20 lis 2017, 13:54

Pio, może ale nie musi. Myślę, że wszystko zależy od sztuki. Prawda jest taka że czy to 1.2 czy 1.8 wszystko zależy jak kto dbał. Sam szukając stilo takie 1.6 oglądałem, że przy zmianie biegów na sprzęgle obroty jeszcze rosły o ponad 1k po puszczeniu gazu... A co wyszło na podnośniku to już nie wspomnę, za 8k do wymiany było samych części na dzień dobry za 2k i nie mówię o rozrządzie, świecach czy innych oczywistych rzeczach.

czornexxx
Nowy Klubowicz
Posty: 118
Imie: Damian
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.4 16v 95km LPG
Kolor: Czerwony
Lokalizacja: Rzeszów / Wrocław

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: czornexxx » 20 lis 2017, 18:02

Mam 1.4 z LPG już prawie 5 lat i zrobionych ponad 100k tym samochodem, więc coś napiszę.
Zalety:
* Stosunkowo mało pali (chociaż na autostradzie 160km/h i więcej to już około 11l LPG).
* Dobrze znosi LPG. (żadnych błędów na kompie czy tego typu historii o ile jest wszystko sprawne i wymieniane na czas).
* Poza cewkami to 0 usterek.
* Wytrzymały silnik (weryfikuję tylko olej czy jest i jadę do tej pory bez problemów).
* Tanie części (rozrząd na lepszych częściach za 350zł :O ).
* Oryginalne świece (tylko takie kupuję kosztują <100zł co też jest super).
* Wymiana rozrządu jest banalnie prosta. Praktycznie do zrobienia na parkingu pod tesco :).

Wady:
* Lubi olej i to bardzo, szczególnie przy większych prędkościach. (Przy przebiegu 136k jak kupiłem to dolewałem może 0.5l na 4k km, teraz dolewam 0.5l na 1k km - fakt autostrada i większe prędkości bo gdy jeżdżę tak do 120km/h to praktycznie ubywanie oleju jest pomijalne).
* Lubią padać cewki. Fakt mam LPG co pewnie trochę bardziej obciąża cewki, ale padła mi 1 cewka i zaczął przerywać co wcale nie było takie proste w zdiagnozowaniu (3 miesiące tak jeździłem zanim wyskoczył błąd i pokazał gdzie go boli). Potem przy wyjeździe na mazury (zrobiłem ponad 3k km) padła kolejna cewka i postanowiłem kupić wszystkie 4 za (> 700zł). Wymieniłem na drodze i śmiga bez problemów do dzisiaj.
* Dynamika nie powala, trzeba bardzo uważać podczas wyprzedzania powyżej 80km/h. Można się nieźle naciąć... Ale prędkość przelotowa na autobanie 170km/h (licznikowe) trzyma bez problemów.
* Brak klimy (nie mam ale przy długich trasach jest czasem ciężko).

Dodam jeszcze, że wymieniam wszystkie części na czas lub nawet przed (Olej co 10k km pomimo tego, że dolewam z 4 litry przez 10k km). Warto na częściach nie oszczędzać tym bardziej, że utrzymanie jest dość tanie w porównaniu z innymi autami. Samochód prowadzi się dobrze i można na nim polegać. W każdej chwili wsiadam i robię 2k, 4 czy 6k km i wiem, że objedzie bez problemów. Wymiana sprzęgła (LUK + uszczelniacz) to też koszt około 450 - 500zł (własna robocizna). Ogólnie, jeśli nie potrzebujesz auta do ciągłego wyprzedzania i liczysz się z $$ to polecam silniczek 1.4.

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 2113
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: pio075 » 20 lis 2017, 18:56

enwuu pisze:Pio, może ale nie musi. Myślę, że wszystko zależy od sztuki. Prawda jest taka że czy to 1.2 czy 1.8 wszystko zależy jak kto dbał.

Tak w skrócie:
- Wariator zmiennych faz rozrządu - prędzej czy później zaczyna klekotać, koszt 760zł
- Sondy lambda są trzy dlatego że samo auto ma dwa katalizatory (w autach w wieku Stilo sondy mogą już wymagać wymiany wtedy zamiast jednej mamy do wymiany dwie)
- Przepływomierz powietrza od Hitachi (z resztą ogólnie układ sterowania zapłonem jest tego producenta - mało popularny więc w razie awarii jest ciekawie) niezwykle łatwo dostępny - do tego stopnia że nie sposób kupić nowego, a i używane najłatwiej kupić z całą przepustnicą.
- Moduł wentylatora chłodnicy - urocze urządzenie odpowiadające za sterowanie prędkością wentylatora montowane w 1.8, 2.4 i JTD (od 115 wzwyż) które w znacznej większości Stilo z którymi miałem kontakt w jakiś sposób już nie działało (albo nie działał pierwszy bieg, albo drugi, albo w ogóle nic nie działało) nowe kosztuje krocie.
Takie pierdoły, pierdolety ale jakby je pozbierać do kupy i dołożyć do tego fakt że części używanych do Stilo 1.8 jest jak na lekarstwo to robi się nieciekawie kiedy klęknie coś mniej typowego niż cewka czy czujnik położenia wału.
Takim smutnym przykładem dostępności gratów do tego silnika jest obudowa pokrywy zaworów - krucha więc nie jeden ją już połamał dokręcając w niezbyt umiejętny sposób a zdobyć taką na allegro jest na prawdę nie łatwo.

Co do tego że jak kto dbał - tak zgodzę się tylko warto mieć z tyłu głowy że mówimy o aucie które ma +/- 15 lat i tu usterki mogą się pojawiać nie tylko w wyniku zaniedbań.

Awatar użytkownika
bajprzeznet
Klubowicz
Posty: 368
Imie: Artur
Auto: 5d 2006
Silnik: 1.4 95KM LPG
Lokalizacja: Lodz

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: bajprzeznet » 20 lis 2017, 20:22

Każdy będzie chwalił to co ma lub miał - taka prawda. Mam 1.2, i 1.4, miałem 1.6 i jeździłem też 1.8.
Sam celowo przesiadłem się z 1.6 na 1.4 i była to świetna decyzja.
Musisz tylko sobie odpowiedzieć na pytanie - jak bardzo zależy ci na dynamice, 1.6 jako taką ma, 1.4 jest wyraźnie słabszy, choć bez przesady, do miasta czy na trasę do jazdy z głową wystarczy. Ale jeśli zależy ci na szybkim aucie - to zamiast Stilo kub Bravo w T-jecie i będzie dynamika, tylko od razu skrzynie daj na serwis :)

Z wad 1.4 jak wyżej:
- słabszy niż 1.6
- pękające obudowy powietrza
- szybciej lecące sprzęgło
- fabryczne branie oleju - choć kosztowo bez różnicy z 1.6, bo w 1.4 wchodzi raptem 2,9L więc z bańki 4L starczy też na dolewki :)
- wyższa cena zakupu Stilo z tym motorem

Reszta to same plusy, poza cewkami (w 1.6 też lecą),zero problemów z elektroniką, nie martwisz się o ECU itp.
- Mniej pali
- skrzynia 6tka
- prosty i tani rozrząd
- bardzo trwały silnik, do tego cały czas w ofercie Fiata, to samo jest w Bravo 2, w Doblo, w GP, czy w nowym Tipo.

Naprawdę moim zdaniem 1.4 jest dużo pewniejszy i mniej upierdliwy niż 1.6 z którego Fiat po prostu uciekł już w Stilo, zastępując go silnikiem z Opla.
Nie twierdze że jest tragiczny, ale ryzyko że kupisz auto z problemami z 1.6 pod maską jest sporo wyższe niż przy 1.4.

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 2113
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: pio075 » 20 lis 2017, 20:28

bajprzeznet pisze:Ale jeśli zależy ci na szybkim aucie - to zamiast Stilo kub Bravo w T-jecie i będzie dynamika, tylko od razu skrzynie daj na serwis :)

Tylko Bravo w jakimś przyzwoitym stanie i t-jet to wydatek na poziomie 20000zł trochę więcej niż za Stilo które rzadko przekracza 10000zł ;)

Awatar użytkownika
bajprzeznet
Klubowicz
Posty: 368
Imie: Artur
Auto: 5d 2006
Silnik: 1.4 95KM LPG
Lokalizacja: Lodz

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: bajprzeznet » 20 lis 2017, 20:45

pio075 pisze:
bajprzeznet pisze:Ale jeśli zależy ci na szybkim aucie - to zamiast Stilo kub Bravo w T-jecie i będzie dynamika, tylko od razu skrzynie daj na serwis :)

Tylko Bravo w jakimś przyzwoitym stanie i t-jet to wydatek na poziomie 20000zł trochę więcej niż za Stilo które rzadko przekracza 10000zł ;)


I dlatego większość z nas jeździ Stilo ;)

Awatar użytkownika
enwuu
Nowy Klubowicz
Posty: 251
Imie: Wojtek
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 115 3D
Lokalizacja: Wrocław/Świnoujście

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: enwuu » 20 lis 2017, 22:00

pio075 pisze:
enwuu pisze:Pio, może ale nie musi. Myślę, że wszystko zależy od sztuki. Prawda jest taka że czy to 1.2 czy 1.8 wszystko zależy jak kto dbał.

Tak w skrócie:
- Wariator zmiennych faz rozrządu - prędzej czy później zaczyna klekotać, koszt 760zł
- Sondy lambda są trzy dlatego że samo auto ma dwa katalizatory (w autach w wieku Stilo sondy mogą już wymagać wymiany wtedy zamiast jednej mamy do wymiany dwie)
- Przepływomierz powietrza od Hitachi (z resztą ogólnie układ sterowania zapłonem jest tego producenta - mało popularny więc w razie awarii jest ciekawie) niezwykle łatwo dostępny - do tego stopnia że nie sposób kupić nowego, a i używane najłatwiej kupić z całą przepustnicą.
- Moduł wentylatora chłodnicy - urocze urządzenie odpowiadające za sterowanie prędkością wentylatora montowane w 1.8, 2.4 i JTD (od 115 wzwyż) które w znacznej większości Stilo z którymi miałem kontakt w jakiś sposób już nie działało (albo nie działał pierwszy bieg, albo drugi, albo w ogóle nic nie działało) nowe kosztuje krocie.
Takie pierdoły, pierdolety ale jakby je pozbierać do kupy i dołożyć do tego fakt że części używanych do Stilo 1.8 jest jak na lekarstwo to robi się nieciekawie kiedy klęknie coś mniej typowego niż cewka czy czujnik położenia wału.
Takim smutnym przykładem dostępności gratów do tego silnika jest obudowa pokrywy zaworów - krucha więc nie jeden ją już połamał dokręcając w niezbyt umiejętny sposób a zdobyć taką na allegro jest na prawdę nie łatwo.

Co do tego że jak kto dbał - tak zgodzę się tylko warto mieć z tyłu głowy że mówimy o aucie które ma +/- 15 lat i tu usterki mogą się pojawiać nie tylko w wyniku zaniedbań.


Przekonałeś mnie. Nie wiedziałem co tam siedzi w środku :omg:

Zielony34
Nowy Klubowicz
Posty: 29
Imie: Maciej
Auto: Daewoo Leganza
Silnik: 2.0 - 133KM
Kolor: Zielony

Re: Stilo 1.4, czy 1.6?

Postautor: Zielony34 » 21 lis 2017, 07:00

Koledzy, Bravo miało być, ale w T-Jet, żeby nie robić na dzień dobry M32 i turbiny to wydatek nie 20, bo za tyle czasem trudno wolnossące 1.4 znaleźć, ale nawet 25 tysięcy.
Miał być T+Jet, ale wydatków się nawaliło, więc pomyślałem o Stilo.
Tak, czy siak, będę po zakupie Stilona robił spory pakiet startowy i poleci na pewno cały komplet cewek Beru, świece Denso irydowe IK16TT [teraz na nich śmigam i po 35 tysiącach są jak nowe] olej Motul, lub Valvoline Max Life [raczej Valvoline, bo polecany do samochodów mających problem z braniem oleju] konserwacja, filtry. Jak dobrze pójdzie, to będę miał do dyspozycji jeszcze jakieś 3000zł na ruchy.



Wróć do „O Stilo”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości