Skąd taka ilość jtd w sprzedaży?

Dział w którym rozmawiamy na temat codziennej eksploatacji Stilo.
Wilczur
Nowy Klubowicz
Posty: 4
Imie: Marek
Auto: Punto 2
Silnik: 1,2
Kolor: Niebieski

Skąd taka ilość jtd w sprzedaży?

Postautor: Wilczur » 07 lip 2017, 20:21

Hej
Szukam sobie stilo w LPG (miałem punto 2 i chwale sobie) , przeglądam ogłoszenia i co chwila znajduję auta z silnikiem jtd a gazu jak na lekarstwo.
Ogólnie silnik jtd wszędzie chwalony itd a jednak jest go w sprzedaży najwięcej co jakby przeczy tej dobroci.
Trafiłem też na kilka opinii że silnik owszem ok, ale przychodzi z czasem moment że trzeba go z jakiegoś powodu naprawić i tu tragedia z kosztami choć dający opinie nie daje więcej żadnych konkretów co jest nie tak.
I tu sedno, czy poprostu ze względu na cenę paliwa ludzie się go pozbywaja bo ropniak teraz droższy w jeździe, czy może rzeczywiście jest z nim coś nie tak i zanim nastąpi poważniejsza awaria samochód idzie na sprzedaż ?

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Klubowicz
Posty: 993
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: MJTD 120 KM

Re: Skąd taka ilość jtd w sprzedaży?

Postautor: Stiłonisław » 07 lip 2017, 20:39

Skoro jtd to auto ma już parę lat i najechanych sporo kilometrów w związku z czym trzeba się liczyć z wymianą dwumasy, sprzęgła, wysprzęglika - koszt 2500 zł z robocizną. Regeneracji mogą dopominać się wtryski - ok 300 zł za sztukę. Do regulacji może być luz zaworowy - koszt ok 200 zł. O turbinie już nawet nie wspominam. Stary diesel to skarbonka.
Bez Stila nie ma kołaczy.

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 2036
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Re: Skąd taka ilość jtd w sprzedaży?

Postautor: pio075 » 07 lip 2017, 20:53

Stiłonisław pisze:Skoro jtd to auto ma już parę lat i najechanych sporo kilometrów w związku z czym trzeba się liczyć z wymianą dwumasy, sprzęgła, wysprzęglika - koszt 2500 zł z robocizną. Regeneracji mogą dopominać się wtryski - ok 300 zł za sztukę. Do regulacji może być luz zaworowy - koszt ok 200 zł. O turbinie już nawet nie wspominam. Stary diesel to skarbonka.

Dodajmy do tego że samo auto niewiele warte więc i mało jest świrów którzy chcą pakować w takie auto kasę. Potencjalne koszty wysokie, przebiegi aut duże więc i ofert sprzedaży sporo.
Jakby nie patrzeć to za koszt zrobienia pakietu: dwumas ze sprzęgłem, turbo i wtryski możemy zrobić kapitalny remont takiego 1.6 i mieć silnik "jak nowy" ;)

Wilczur
Nowy Klubowicz
Posty: 4
Imie: Marek
Auto: Punto 2
Silnik: 1,2
Kolor: Niebieski

Re: Skąd taka ilość jtd w sprzedaży?

Postautor: Wilczur » 09 lip 2017, 08:56

To wiele tłumaczy, dzięki za proste wyjaśnienie :)

Awatar użytkownika
Kru5z0n
Nowy Klubowicz
Posty: 227
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.8 16V 133KM
Kolor: Czarny
Lokalizacja: Radziejów Kujawsko-Pomorskie

Re: Skąd taka ilość jtd w sprzedaży?

Postautor: Kru5z0n » 09 lip 2017, 21:50

Albo zamiast kupować JTD można w tej samej cenie kupić samą benzynę i za 2-3k (które byśmy włożyli w diesla tj. dwumas, turbo, wstryski) mozna założyć instalacje sekwencyjna i cieszyć się jazdą. Eksploatacja benzyniaka jest znacznie tańsza.



Wróć do „O Stilo”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości