Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Dział w którym rozmawiamy na temat codziennej eksploatacji Stilo.
Awatar użytkownika
enwuu
Nowy Klubowicz
Posty: 225
Imie: Wojtek
Auto: Stilo
Silnik: 1.6 103 km PURE BENZIN
Kolor: Blue Navy
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&p=167189#p167189
Lokalizacja: Wrocław/Świnoujście

Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: enwuu » 17 sty 2017, 22:36

Robiłem to niedawno u siebie, koszt? Dwa kątowniki z castoramy, sześć śrub, kilka nakrętek, całość około 20 zł. Robisz dwa otwory w boku osłony akumulatora, przykręcasz do niej kątowniki a na nich przykręcasz ecu. Godzina zabawy maks :) Tutaj zdjęcia mojego autorstwa:

P_20161203_130245.jpg

P_20161203_130235.jpg

P_20161203_112810.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
ryan_cooper5
Starszy Klubowicz
**
Posty: 2520
Imie: Krystian
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 JTD 115 km
Kolor: Orione Grey
Prezentacja auta: viewtopic.php?t=9309
Lokalizacja: Wieluń

Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: ryan_cooper5 » 17 sty 2017, 22:41

to żeś się napracował :D ja u dziewczyny tylko obciąłem podstawkę i przykręciłem z boku kosza akumulatora, zarobiłem na końcach grubego kabla oczka i zmasowałem. Koszty to 2 zł na oczka :P Jak ECU sypie błędami to przeniesienie na niewiele się zda, sposób ten pomoże jeśli jest 100% sprawne.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2017, 22:46 przez ryan_cooper5, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Klubowicz
Posty: 941
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: MJTD 120 KM

Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: Stiłonisław » 17 sty 2017, 22:42

Bez Stila nie ma kołaczy.

kokodzambo12
Nowy Klubowicz
Posty: 6
Imie: Adam
Auto: Punto MK1
Silnik: 1.1 SX

Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: kokodzambo12 » 18 sty 2017, 13:34

A co z silnikiem 1.8? Z tego co mi się wydaje ma wariator czyli przy ewentualnej awarii wyższe koszty tak? A jak z innymi awariami? W tym tej z ecu?

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Klubowicz
Posty: 941
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: MJTD 120 KM

Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: Stiłonisław » 18 sty 2017, 13:37

Podstawową zaletą 1.8 jest zawsze świeży olej w silniku ;-)
A już bardziej poważnie, silnik lubi zjadać olej czego ponoć nie lubi wariator.
Z zalet, z reguły były bogato wyposażone.
Bez Stila nie ma kołaczy.

kokodzambo12
Nowy Klubowicz
Posty: 6
Imie: Adam
Auto: Punto MK1
Silnik: 1.1 SX

Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: kokodzambo12 » 18 sty 2017, 13:54

Dobra, to chyba poczekam na jakieś sensowne oferty z silnikiem 1.4 bo nie ma co wydawać kasy w błoto :P

Added in :
Dobra, to chyba poczekam na jakieś sensowne oferty z silnikiem 1.4 bo nie ma co wydawać kasy w błoto :P

Awatar użytkownika
bajprzeznet
Klubowicz
Posty: 364
Imie: Artur
Auto: Stilo 3d 2003 / 5d 2006
Silnik: 1.2 80KM / 1.4 95KM 2xLPG
Lokalizacja: Lodz

Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: bajprzeznet » 23 sty 2017, 21:33

Jeśli chodzi o benzynę to 1.2 i 1.4 to najsolidniejsze i najprostsze silniki - generują najmniej problemów, są najtańsze i mają skrzynie 6tki, wygodna sprawa w trasie. Ale coś za coś, szału z mocą tam nie ma - 1.2 muł, mam w 3d i naprawdę jest to muł, fakt wyprzedzić na długiej prostej można, w mieście starcza (choć w mieście lepsze jest zwykłe 8v :P ) i ja osobiście nie narzekam, ale już wyrosłem ze ścigania się.
1.4 mam w 5d i jest... dużo zwawszy, te 15KM i pare Nm więcej robi różnice. Minus jak ktoś wybierze się w naprawde górzyste tereny typu Austria, Włochy, Słowenia itp - ciężko czasem wskrobać się pod górkę powyżej 100km/h

1.6 dużo żwawszy, ale masa problemów z ECU, osprzętem, rozrządem i krótka skrzynia która mnie do szału doprowadzała . 1.8 wszystko już o nim powiedziane.

Co roku bluźnie w Austrii i Słowenii że brakuje mi mocy na górkach i muszę go katować i że trzeba coś mocniejszego kupić.... a potem przez resztę roku doceniam jego prostotę i ekonomie i ani myślę o zmianie :) tu mowa o 1.4 oczywiście :)

Gostian
Nowy Klubowicz
Posty: 18
Imie: Krystian
Auto: Fiat Seicento
Silnik: Pb 1.1 54KM
Kolor: Złoty

Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: Gostian » 25 sty 2017, 10:32

No właśnie przymierzam się do zakupu wersji 5D 1.4 ale najpierw muszę znaleźć chętną osobą na moje obecne posiadane auto.

fiter19
Nowy Klubowicz
Posty: 53
Imie: Jan
Auto: Fiat Stilo Multiwagon
Silnik: JTD 1.9 115km
Kolor: Granatowy

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: fiter19 » 05 lut 2018, 09:28

Z doświadczenia wiem że benzyny to tylko 1.2 i 1.4.
1.6 - padaka z osprzętem (wersja fiata) oplowski motor to jaki jest każdy wie
1,8- Pomijam wariator bo to się wymienia lub regeneruje co wymianę rozrządu i jest spokój. Tragedią są panewki. Nic tu nie pomoże syntetyczny olej zmieniany co 10kkm.
2,4- Panewki i skrzynia biegów.
1,9 JTD też ma wady bez względu na moc. Ale to jest pikuś w porównaniu z benzynami od 1.6 w górę.

Awatar użytkownika
piotrek194
Klubowicz
Posty: 505
Imie: Piotrek
Auto: Fiat Stilo , BABARTH
Silnik: 2,4 20V
Kolor: 745 + VERDE CRISTALLO
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14098
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: piotrek194 » 05 lut 2018, 11:27

fiter19 pisze:Z doświadczenia wiem że benzyny to tylko 1.2 i 1.4.
1.6 - padaka z osprzętem (wersja fiata) oplowski motor to jaki jest każdy wie
1,8- Pomijam wariator bo to się wymienia lub regeneruje co wymianę rozrządu i jest spokój. Tragedią są panewki. Nic tu nie pomoże syntetyczny olej zmieniany co 10kkm.
2,4- Panewki i skrzynia biegów.
1,9 JTD też ma wady bez względu na moc. Ale to jest pikuś w porównaniu z benzynami od 1.6 w górę.


Cóż za ekspert w tobie przemówił :facepalm: idąc twoim tropem myślenia 1,2 i 1,4 maja tez panewki które mają takie same prawdopodobieństwo padniecia, a poza tym mała moc więc się też nie opłaca! A no diesla to już ręką boska jechać broni kupić bo tam dwumasa, sprzęgło, wtryski, turbina i tu ci zaskocze też ma panewki które mogą się wysypac :P więc najlepiej jeździć rowerem :facepalm: :clap2:

fiter19
Nowy Klubowicz
Posty: 53
Imie: Jan
Auto: Fiat Stilo Multiwagon
Silnik: JTD 1.9 115km
Kolor: Granatowy

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: fiter19 » 05 lut 2018, 12:49

Te sprzęty przeszły przez moje ręce. Ja wiem że każdy swoją furkę chwali ale taka jest prawda. Ja jeszcze nie słyszałem o uszkodzonych panwiach w silnikach które poleciłem. Ale jedno jest pewne. Każdy z tych silników bardzo dobrze znosi gaz (zawory tłoki itp) ale osprzęt np. w 1.6 już sobie rady z tym nie daje. Auta z tym silnikiem darmo bym nie chciał.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
piotrek194
Klubowicz
Posty: 505
Imie: Piotrek
Auto: Fiat Stilo , BABARTH
Silnik: 2,4 20V
Kolor: 745 + VERDE CRISTALLO
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14098
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: piotrek194 » 05 lut 2018, 13:32

Nadal nie rozumiem twojego toku myślenia w tym temacie . W 1,6 jest tylko problem ecu ponieważ fabrycznie było źle zamontowane wiec przeniesienie ecu wiążę się z usunięciem problemu poza tym nie słyszałem aby ktoś wybitnie uskarżał się na tą jednostkę ;) to że panewki siadają w 2,4 wynika ze stosowania złego oleju... nie którzy leją 10w40 i katują to nie dziwne że panewki wysypują się , jeśli ktoś czytał instrukcje i zalecenia to lał 10w60 i nie było problemu , co do skrzyni to ma prawo paść jak każda inna skrzynia tak samo jak reguła jest że w JTD padnie ci turbo czy dwu masa albo wtryski niestety z tym się trzeba liczyć bo to się może stać. Silniki 1,2 i 1,4 są podobno spoko silnikami ale za wyprzedanie tria trzeba się brać raczej na prostej mającej długość co najmniej 2 km.

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 4653
Imie: Rafał
Auto: Stilo
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska / Tarnów

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: Mazi » 05 lut 2018, 14:31

piotrek194 pisze:to że panewki siadają w 2,4 wynika ze stosowania złego oleju... nie którzy leją 10w40 i katują to nie dziwne że panewki wysypują się .
Akurat fabryczne panewki w 2.4 są z g**na i zalecam każdemu profilaktycznie przy 200 000 km je wymienić :P :sarkazm:
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika ?? viewtopic.php?f=36&t=11584&start=25

fiter19
Nowy Klubowicz
Posty: 53
Imie: Jan
Auto: Fiat Stilo Multiwagon
Silnik: JTD 1.9 115km
Kolor: Granatowy

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: fiter19 » 05 lut 2018, 15:37

Czego ja nie robiłem żeby te panewki ratować w 1.8. Olej tylko syntetyk ( o dziwo najdłużej dawały radę na mannolu 5w40. ) Co 10 kkm. To że motor żre olej to spoko. Znaczy ma luźne pasowanie i jest odporny na obciążenia termiczne. Jak robiłem sekcję zwłok to cały silnik jak nowy był tylko te panwie nieszczęsne.
Zaraz mnie tu powieszą za kolioni ale jak ktoś chciał zastosować ceramizer to śmiało bez krępacji to działa na bank. Ale wariatora nie uleczy:( Multipla z 1.6 to jakaś gechenna. To taka sascha Grey wśród silników. Ps. Ani razu nie padło ECU.
Jak do mnie ktoś przyleci na naprawę JTD to najczęściej są to wycieki albo EGR. I tyle.
Jeżdżę całe życie Fiatami raz tylko miałem renault. Dla mnie to jest jedyna słuszna firma produkująca samochody i to się nie zmieni. Czego i państwu życzę.

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Klubowicz
Posty: 941
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: MJTD 120 KM

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: Stiłonisław » 05 lut 2018, 15:43

piotrek194 pisze:W 1,6 jest tylko problem ecu ponieważ fabrycznie było źle zamontowane wiec przeniesienie ecu wiążę się z usunięciem problemu poza tym nie słyszałem aby ktoś wybitnie uskarżał się na tą jednostkę ;)

A cewki? A branie oleju? A kiepska dynamika i paliwożerność? Gdyby ten silnik był tak cudowny jak twierdzisz to Włosi w 2006 roku nie zastąpiliby go oplowskim motorem.
Bez Stila nie ma kołaczy.

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 1909
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: pio075 » 05 lut 2018, 18:06

Stiłonisław pisze:A cewki? A branie oleju? A kiepska dynamika i paliwożerność? Gdyby ten silnik był tak cudowny jak twierdzisz to Włosi w 2006 roku nie zastąpiliby go oplowskim motorem.

Serio? Cewki? Problem który występował w tych silnikach dawno temu gdy na pierwszy montaż szły cewki Sagema, które to były przyczyną problemu i chyba już w każdym Stilo zostały zastąpione innymi (które awaryjnością nie odbiegają już od innych).
Branie oleju to kwestia danego egzemplarza i tego jak ktoś go wcześniej eksploatował, 1.4 też potrafi żreć olej i tam nikt tego problemu nie wyciąga.
Kiepska dynamika - nie powiedziałbym silnik jest naprawdę zrywny i elastyczny osiągami bliżej mu do 1.8 niż Oplowskiego 1.6 czy Fiatowskiego 1.4. Nie wiem co kierowało Fiatem przy pakowaniu Oplowskiego 1.6 ale na pewno nie była to chęć usunięcia niedostatków starego 1.6 bo Oplowski knot którego tam wetknęli żre olej i jest niesamowitym mułem - jedynie spalanie wypada na plus choć też nie jest dramatycznie niższe.

Awatar użytkownika
piotrek194
Klubowicz
Posty: 505
Imie: Piotrek
Auto: Fiat Stilo , BABARTH
Silnik: 2,4 20V
Kolor: 745 + VERDE CRISTALLO
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14098
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: piotrek194 » 05 lut 2018, 18:12

Własnie też mi się nigdy nie obiło o uszy problem z cewkami w 1,6 :P Idąc tym tropem jtd też było kiepske skoro dali wrzucili potem Multijeta :P

fiter19
Nowy Klubowicz
Posty: 53
Imie: Jan
Auto: Fiat Stilo Multiwagon
Silnik: JTD 1.9 115km
Kolor: Granatowy

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: fiter19 » 05 lut 2018, 18:37

pio075 pisze:
Stiłonisław pisze:A cewki? A branie oleju? A kiepska dynamika i paliwożerność? Gdyby ten silnik był tak cudowny jak twierdzisz to Włosi w 2006 roku nie zastąpiliby go oplowskim motorem.

Serio? Cewki? Problem który występował w tych silnikach dawno temu gdy na pierwszy montaż szły cewki Sagema, które to były przyczyną problemu i chyba już w każdym Stilo zostały zastąpione innymi (które awaryjnością nie odbiegają już od innych).
Branie oleju to kwestia danego egzemplarza i tego jak ktoś go wcześniej eksploatował, 1.4 też potrafi żreć olej i tam nikt tego problemu nie wyciąga.
Kiepska dynamika - nie powiedziałbym silnik jest naprawdę zrywny i elastyczny osiągami bliżej mu do 1.8 niż Oplowskiego 1.6 czy Fiatowskiego 1.4. Nie wiem co kierowało Fiatem przy pakowaniu Oplowskiego 1.6 ale na pewno nie była to chęć usunięcia niedostatków starego 1.6 bo Oplowski knot którego tam wetknęli żre olej i jest niesamowitym mułem - jedynie spalanie wypada na plus choć też nie jest dramatycznie niższe.


Dobra ok. 1.6 fiata jest extra i osiągami mu blisko do 1.8 :sarkazm: Ogólnie to kolega chyba testował nie do końca sprawne 1,8 bo ten silnik nawet z niesprawnym wariatorem i na lpg idzie o niebo lepiej od 1.6. a spalanie obu jest na tym samym poziomie. Opla motor to już inna historia (zamienili je bo fiatowski nie spełniał jakiś norm czy coś takiego) .
Nie spotkałem się żeby 1.6 i 1.8 nie brały oleju. Znaczy teraz się spotkałem bo kolegi nie bierze :sarkazm:
Są teorie które mówią że na włoskich olejach to zjawisko znacznie się zmniejsza. Nie wiem
Ja jedenostkę 1,8 eksploatowałem od salonu i wiem jak to się zachowuje. I gadanie że poprzedni użytkownik itd. itd. jest stekiem bzdur. Zastępcze auto dostawałem też librę tylko na okrutnym 1.6 i to zawsze był czas kiedy trzeba było jeździć powoli.
Nie ma co się zapierać i upierać a czasem warto posłuchać. ;)

Added in 4 minutes 21 seconds:
piotrek194 pisze:Własnie też mi się nigdy nie obiło o uszy problem z cewkami w 1,6 :P Idąc tym tropem jtd też było kiepske skoro dali wrzucili potem Multijeta :P

Multijet to kolejna ewolucja jtd. które inni modyfikowali pod 170-180km i to bangla bez problemów.
A jak ktoś miał 1.6 w gazie to cewkę woził w bagażniku tak na wszelaki słoczaj. Takie były zaj.....te.

Awatar użytkownika
AdamuS91
Moderator
Posty: 503
Imie: Adam
Auto: Fiat Stilo Hatchback 3D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: 632 BLACK METALLESCENTE
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&p=193871#p193871
Lokalizacja: Zbąszyń / WLKP
Kontaktowanie:

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: AdamuS91 » 05 lut 2018, 18:58

fiter19 pisze:Nie spotkałem się żeby 1.6 i 1.8 nie brały oleju.

Dziwne... chyba mam wyjątkowy egzemplarz bo przez okres od wymiany do wymiany zjada mi pół miarki bagnetu :sarkazm:

A tutaj pozwolę sobie zacytować instrukcję:
Orientacyjne zuzycie maksymalne oleju silnikowego
jest 400 gram na 1000 km.
W pierwszym okresie uzytkowania samochodu
silnik jest w fazie docierania. Po przejechaniu
pierwszych 5000÷6000 km zuzycie
oleju powinno ustabilizowac sie.
OSTRZEZENIE Zuzycie oleju silnikowego zalezy
od stylu jazdy i warunków uzywania samochodu.
Obrazek
---
Posiadam Stilo 3D 1.6 16v do sprzedania na części:
Jesteś zainteresowany? Kliknij!

Awatar użytkownika
piotrek194
Klubowicz
Posty: 505
Imie: Piotrek
Auto: Fiat Stilo , BABARTH
Silnik: 2,4 20V
Kolor: 745 + VERDE CRISTALLO
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14098
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: piotrek194 » 05 lut 2018, 19:01

To chyba miałeś wyjątkowe fart otaczać się 1,6 z uszkodzonymi cewkami :P To co opisujesz równe plagi która dopadła tą jednostkę a jakoś jak jestem na forum nie widziałem aby masowo padały cewki także mity raczej jakich wiele ;) wiem co to jest mulit-jet i czym się różni od JTD. Co do przerabiania go to nie dziwne że tyle osiągają skoro to nowsza jednostka i 16 zaworowa głownie (pomija wersje 120 km która była 8 zaworowa) z większą turbiną wtryskami itp , a skrzynia chyba były tylko 6tki (tu nie wiem ) jak wywalisz intercooler seryjny i dasz frontowy to i pod 200 hp można podejść . Poza tym ten silnik charakteryzował się dużo wyższa kulturą pracy niż rozklekotane JTD-ki :P

fiter19
Nowy Klubowicz
Posty: 53
Imie: Jan
Auto: Fiat Stilo Multiwagon
Silnik: JTD 1.9 115km
Kolor: Granatowy

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: fiter19 » 05 lut 2018, 20:10

piotrek194 pisze:To chyba miałeś wyjątkowe fart otaczać się 1,6 z uszkodzonymi cewkami :P To co opisujesz równe plagi która dopadła tą jednostkę a jakoś jak jestem na forum nie widziałem aby masowo padały cewki także mity raczej jakich wiele ;) wiem co to jest mulit-jet i czym się różni od JTD. Co do przerabiania go to nie dziwne że tyle osiągają skoro to nowsza jednostka i 16 zaworowa głownie (pomija wersje 120 km która była 8 zaworowa) z większą turbiną wtryskami itp , a skrzynia chyba były tylko 6tki (tu nie wiem ) jak wywalisz intercooler seryjny i dasz frontowy to i pod 200 hp można podejść . Poza tym ten silnik charakteryzował się dużo wyższa kulturą pracy niż rozklekotane JTD-ki :P



No to prawda. MJ-ty ładnie chodzą. Brat ma Sedici 1.9 8v i to chodzi jak zegareczek.
16 zaworowe jednostki mają kopa ale drogie egr-y:) W Delcie 1.9 miały seryjnie bodaj 180 km.
Jak podreperuję kaskę to kupię sobie stilo 2.4. Do polatania i do pogrzebania w zimowe wieczory. Tylko nie wiem jak z częściami do tej skrzyni. Mam na myśli mechatronikę bo same tryby chyba się nie psują. Jak będę kupował to się odezwę do braci posiadaczy po poradę.
Ps. a te cewy w 1.6 to chyba tylko w łódzkim siadają:)

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Klubowicz
Posty: 941
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: MJTD 120 KM

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: Stiłonisław » 05 lut 2018, 20:34

piotrek194 pisze:Własnie też mi się nigdy nie obiło o uszy problem z cewkami w 1,6 :P Idąc tym tropem jtd też było kiepske skoro dali wrzucili potem Multijeta :P

Trop nieco błędny, bo przecież Multijet (dla przykładu wersja 8V) to wciąż ten sam włoski silnik tyle, że na nowszym sterowniku i nowych wtryskiwaczach. Tymczasem 1.6 to zupełnie inna konstrukcja, a do tego niemieckiego Opla :P
Bez Stila nie ma kołaczy.

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 1909
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: pio075 » 05 lut 2018, 22:12

fiter19 pisze:Dobra ok. 1.6 fiata jest extra i osiągami mu blisko do 1.8 :sarkazm: Ogólnie to kolega chyba testował nie do końca sprawne 1,8 bo ten silnik nawet z niesprawnym wariatorem i na lpg idzie o niebo lepiej od 1.6. a spalanie obu jest na tym samym poziomie.

Nie do końca - sprawne 1.6 w takim mieszanym stylu jazdy pali między 6,5 a 7,2 l/100km w tych samych warunkach 1.8 łyknie około litr więcej. Osiągi są bez porównania lepsze w 1.8 i tu nie ma dyskusji, ale zestawiając z sobą 1.8, 1.6 (103KM), 1.4 i 1.6 (105KM) to właśnie fiatowskie 1.6 jest najbliżej tej mocniejszej jednostki mimo że wszystkie trzy mniejsze jednostki mają zbliżoną moc.

fiter19 pisze:Nie spotkałem się żeby 1.6 i 1.8 nie brały oleju. Znaczy teraz się spotkałem bo kolegi nie bierze :sarkazm:

Nie spotkałem silnika spalinowego który w ogóle nie bierze oleju - każdy jeden silnik bierze olej i to jest po prostu wynikiem ich konstrukcji. A co do "mojego" to ten akurat żre sobie i to zdrowo, nigdzie nie pisałem że jest inaczej, spotkałem się za to z tymi silnikami które od wymiany do wymiany brały 300-500ml - kwestia egzemplarza i, jak już mówiłem, dotychczasowego sposobu eksploatacji.

fiter19 pisze:A jak ktoś miał 1.6 w gazie to cewkę woził w bagażniku tak na wszelaki słoczaj. Takie były zaj.....te.

Powiem tak - pierwsze słyszę, albo inaczej awarie normalnych cewek (Beru, NGK, Magenti Marelli) w 1.6 są na dokładnie tym samym poziomie co w 1.4, 1.2, 1.8 i każdym innym silniku z osobnymi cewkami dla każdej ze świec. To są elementy które się zużywają i prędzej czy później się kończą. To że Fiat dawno temu zamontował padające jak much sagemy na pierwszy montaż nie oznacza że do tej pory każdy montuje ten szajs i wymienia co przegląd. Mit który pokutuje od dawna.

fiter19
Nowy Klubowicz
Posty: 53
Imie: Jan
Auto: Fiat Stilo Multiwagon
Silnik: JTD 1.9 115km
Kolor: Granatowy

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: fiter19 » 06 lut 2018, 08:24

1.2 w dobrym stanie nie pałowany na dobrym oleju trzyma stan od zmiany do zmiany. Motory z serii "Fire" też mają minimalne zużycie. Bardziej zużywają olej z odmy niż cylindrami lub uszczelniaczami.
Kiedyś zrobiłem remont silnika 1.1 8v. w renault Twingo. Do tego dostał mechaniczny wtrysk od Audi plus tuba kompresyjna pod zderzakiem ( takie turbo jak kiedyś samoloty miały) . Styl jazdy tym pojazdem był po prostu brutalny. Napakowałem tym ponad 200kkm i olej zmieniałem a nie dolewałem.
Branie oleju zależy od rodzaju pasowania elementów silnika( oczywiście sprawnego).
Ale jak silnik bierze od wymiany do wymiany 1-1.5l.to to jest pikuś.
( Boże jak mi się kiedyś chciało takie zabawki robić).

Wysłane z mojego HAMMER ENERGY przy użyciu Tapatalka

fiter19
Nowy Klubowicz
Posty: 53
Imie: Jan
Auto: Fiat Stilo Multiwagon
Silnik: JTD 1.9 115km
Kolor: Granatowy

Re: Pytanie do posiadaczy stilo, problem z wyborem silnika

Postautor: fiter19 » 06 lut 2018, 21:08

ryan_cooper5 pisze:to żeś się napracował :D ja u dziewczyny tylko obciąłem podstawkę i przykręciłem z boku kosza akumulatora, zarobiłem na końcach grubego kabla oczka i zmasowałem. Koszty to 2 zł na oczka :P Jak ECU sypie błędami to przeniesienie na niewiele się zda, sposób ten pomoże jeśli jest 100% sprawne.

Zacne to dzieło. Ale to jest takie ............hmmm surowe. Śrubki obciąć, betonowe B zdrapać, to co wystaje ładnie podszlifować , A całość czarnym matem pomalować i by wyglądało jak z fabryki :) A dla bajeru bym jakieś ładne radiatorki amelinowe dołożył.



Wróć do „O Stilo”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości