Overboost czyszenie i zmiana miejsca montażu.

Gotowe manuale, pomocne przy naprawach
Awatar użytkownika
pszemoo
Klubowicz
Posty: 313
Imie: pszemoo
Auto: Stilooooo
Silnik: 1,9 JTD 115KM
Kolor: Srebrny? Niebieski?
Lokalizacja: Łódź

Overboost czyszenie i zmiana miejsca montażu.

Postautor: pszemoo » 02 maja 2011, 21:37

Dzisiaj zabrałem się za wyczyszczenie overboost, oto kilka fotek, które mogą ułatwić zlokalizowanie zaworu oraz ułatwic jego demontaż.

Co nam będzie potrzebne: wkrętak torx lub płaski do odkręcenia pokrywy akumulatora, klucz 10 nasadowy, najlepiej z "grzechotką", wkrętarka, wiertło "6", nakrętki "6" 4 szt., ostry nóż i garnek gorącej wody ;)

Po pierwsze zdejumjemy pokrywę akumulatora i demontujemy akumulator.

Zdejmujemy rurę prowadzącą powietrze do filtra powietrza.

Odłączamy wtyczkę na zaworze overboost.

Kluczem 10 nasadowym z grzechotką odkręcamy śruby trzymające zawór.

Rozłączamy przewody od zaworu.

Odkręcamy zawór od "profilu" którym był przykręcony do auta.

Czyścimy zawór.

Przymierzamy gdzie ma się znależć zawór i zaznaczmay miejsce otworów.

Wiercimy otwory i przykręcamy śruby (ja wykorzystałem te, którymi był przykręcony zawór do auta).

Zakłądamy przewody na zawór i przykręcamy go w nowe miejsce.

Podłączamy zasilanie.

Zakładamy akumulator w swoje miejsce i podłączamy go.

Cieszymy się z "nowego" zaworu

P.S.
Najwięcej problemów sprawiło mi ponowne założenie wężyków na swoje miejsce, ale wykorzystałem do tego gorącą wode i wkrętak jako "urządzenie do rozszerzania" ;)

A oto zdjęcia:

Tak to wygląda jak otworzymy maskę:

Obrazek

Tą rurę prowadzącą do filtra powietrza należy zdemontować, jej końce są "na wcisk" bez żadnych zaczepów:

Obrazek

Oczom naszym ukazuje się overboost (na zielono zaznaczona górna śruba mocująca):

Obrazek

A tak wygląda nowe miejsce zaworu ,wkręcone już śruby mocujące:

Obrazek

A oto zawór po wyczyszczeniu:

Obrazek

pitus1985
Nowy Klubowicz
Posty: 6
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: pitus1985 » 28 maja 2011, 08:25

Witam,

Kolego dobrze rozumiem, że Ty overboost zdołałeś wyciągnąć z góry? czytałem wcześniej jakieś porady i była mowa o zdejmowaniu nadkola aby wyciągnąc ten zawór.

Awatar użytkownika
FumFelos
Starszy Klubowicz
Posty: 1788
Imie: Tomek
Auto: Audi A6
Silnik: benzynowy
Lokalizacja: Bieruń

Postautor: FumFelos » 28 maja 2011, 08:56

Przez nadkole nawet nie zabierałbym się za to, daremna robota ;) Najlepiej jest zdemontowac aku i jego podstawe, filtr powietrza i wowczas dostęp idealny :D

Awatar użytkownika
Tito_Zam
J.Admin
Posty: 5170
Imie: Rafał
Auto: Fiat STILO 3D
Silnik: JTD 115 KM
Kolor: Blue
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=466
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Postautor: Tito_Zam » 28 maja 2011, 12:43

przez nadkole ja demontowałem to ustrojstwo , i na drodze mi stanely sruby (co trzymaja overbost) i nie moglem ich odkręcić (korozja ) :| ,porazka -rece podrapane całe hehe
wiec mozna tak to odkrecic ,ale nie polecam absolutnie :P

Awatar użytkownika
pszemoo
Klubowicz
Posty: 313
Imie: pszemoo
Auto: Stilooooo
Silnik: 1,9 JTD 115KM
Kolor: Srebrny? Niebieski?
Lokalizacja: Łódź

Postautor: pszemoo » 28 maja 2011, 12:54

pitus1985 pisze:Witam,

Kolego dobrze rozumiem, że Ty overboost zdołałeś wyciągnąć z góry? czytałem wcześniej jakieś porady i była mowa o zdejmowaniu nadkola aby wyciągnąc ten zawór.


Zdejmowałem nadkole i moim zdaniem dojście fatalne, zrezygnowałęm z tej opcji. Wyjmowałem zawór od góry, ale trzeba było zdemontować rurę prowadzącą do filtra powietrza (trzeba ją po prostu wyjąć, jest "na wcisk"). Jedynym problemem jaki był to znalezienei śrub mocujących zawór "po omacku" ale nie taki diabeł straszny (klucz z grzechotką rozwiązuje problem) ;) U mnie śruby mocujące nie były przerdzewiałe więc poszło dość gładko.

pitus1985
Nowy Klubowicz
Posty: 6
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: pitus1985 » 28 maja 2011, 20:25

Dzięki Wam za zainteresowanie tematem jutro się zabieram na czyszczenie. Powiedzcie proszę czy konieczne jest zdemontowanie gniazda akumulatora? (wolałbym tego nie robić :-))

Awatar użytkownika
FumFelos
Starszy Klubowicz
Posty: 1788
Imie: Tomek
Auto: Audi A6
Silnik: benzynowy
Lokalizacja: Bieruń

Postautor: FumFelos » 28 maja 2011, 20:34

Jesli chcesz zabrac sie za to od góry, to zdecydowanie ;) Możesz też po wyjęciu filtra powietrza zrobić to z kanału, tam dojście jest jeszcze lepsze :D

Awatar użytkownika
pszemoo
Klubowicz
Posty: 313
Imie: pszemoo
Auto: Stilooooo
Silnik: 1,9 JTD 115KM
Kolor: Srebrny? Niebieski?
Lokalizacja: Łódź

Postautor: pszemoo » 30 maja 2011, 15:17

pitus1985 pisze:Dzięki Wam za zainteresowanie tematem jutro się zabieram na czyszczenie. Powiedzcie proszę czy konieczne jest zdemontowanie gniazda akumulatora? (wolałbym tego nie robić :-))


Jak pisałem wyżej da radę zrobić to od góry bez demontażu kosza akumulatora,ale trzeba trochę "gimnastyki". Jeśli masz dostęp do kanału (ja nie miałem) to spróbuj najpierw od dołu, myślę, że będzie jeszcze prościej.

pitus1985
Nowy Klubowicz
Posty: 6
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: pitus1985 » 30 maja 2011, 21:33

dzieki za porady. Zawór wczoraj został przeczyszczony. Autko się stanowczo odmuliło :) a co ważne już nie zapala się kontrolka silnika przy większych obrotach silnika.

Awatar użytkownika
sosnowiczanin
Nowy Klubowicz
Posty: 95
Lokalizacja: Sosnowiec

Postautor: sosnowiczanin » 09 lip 2011, 06:46

Poczytałem wasze rady i tez się wziąłem za overboost. Niestety z braku czasu zdążyłem go tylko wykręcić i zamocować na koszu od akumulatora. Dobierałem się do niego od góry po demontażu kosza od aku co znacząca ułatwiło sprawę. Najgorsze jednak było ponowne wsadzenie kosza w swoje miejsce, straszna męczarnia ze względu na znikome pole manewru krótkimi przewodami. Skończyło się na tym ze w końcu zmodyfikowałem kosz żeby łatwiej było go wsadzać w swoje miejsce :D
Panowie wężyki podciśnieniowe wyglądają na dobre i są sztywne na mocowaniach. Pytanko jak je ściągnąć ? Jest jakiś sposób na nie ?

Awatar użytkownika
pszemoo
Klubowicz
Posty: 313
Imie: pszemoo
Auto: Stilooooo
Silnik: 1,9 JTD 115KM
Kolor: Srebrny? Niebieski?
Lokalizacja: Łódź

Postautor: pszemoo » 10 lip 2011, 16:27

U mnie przewody zeszły bez problemu z zaworu, gorzej było z ponownym ich zalożeniem ;)
NO EGR -> No problem ;)

Pała
Zasłużony Klubowicz
Posty: 3975
Imie: Kuba
Auto: Leon 1P FR
Silnik: 2.0 TDI
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=19
Lokalizacja: obecnie warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Pała » 11 lip 2011, 09:05

sosnowiczanin pisze:Pytanko jak je ściągnąć ?

ciagnac az zejda ;]
JTD Club | No EGR Club | Wirus CLub :D | No Kata Club

Awatar użytkownika
pszemoo
Klubowicz
Posty: 313
Imie: pszemoo
Auto: Stilooooo
Silnik: 1,9 JTD 115KM
Kolor: Srebrny? Niebieski?
Lokalizacja: Łódź

Postautor: pszemoo » 12 lip 2011, 10:56

Tylko ostrożnie żeby nie połąmać plastikowych końcówek zaworu ;)
NO EGR -> No problem ;)

Awatar użytkownika
burnout87
Klubowicz
Posty: 527
Imie: Krzysiek
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.9 JTD ~140KM
Kolor: śliwka węgierka
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=155
Lokalizacja: Śląsk/Świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Postautor: burnout87 » 24 lip 2011, 22:12

i na koniec wystarczy dodać że cała ta operacja i tak gówno daje. Ten zawór jest tak zbudowany że nie ma możliwości żeby się zabrudził w środku.

No chyba że się popsuje to wtedy łatwiej go wymienić na nowy.

Awatar użytkownika
pszemoo
Klubowicz
Posty: 313
Imie: pszemoo
Auto: Stilooooo
Silnik: 1,9 JTD 115KM
Kolor: Srebrny? Niebieski?
Lokalizacja: Łódź

Postautor: pszemoo » 25 lip 2011, 09:52

A rozbierałęś go, że tak twierdzisz? Czy tylko tak przypuszczasz po oględzinach zaworu? U mnie akurat było troche syfu w srodku, a przy delikatnej konstrukcji zaworu to troche wystarczy do jego nieprawidłowego działania.
NO EGR -> No problem ;)

Awatar użytkownika
burnout87
Klubowicz
Posty: 527
Imie: Krzysiek
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.9 JTD ~140KM
Kolor: śliwka węgierka
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=155
Lokalizacja: Śląsk/Świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Postautor: burnout87 » 25 lip 2011, 11:21

pszemoo pisze:A rozbierałęś go, że tak twierdzisz?

Rozbierałem, bo jak naczytałem się w internecie o cudownym odmuleniu auta (chociaż moje wcale zamulone nie było) to pomyślałem iż warto, a nóż widelec uda się poprawić dynamikę auta...

Niestety nic to nie dało, zawór przeczyszczony, przeniesiony na obudowę aku a auto dalej jeździ tak jak jeździło...

Awatar użytkownika
pszemoo
Klubowicz
Posty: 313
Imie: pszemoo
Auto: Stilooooo
Silnik: 1,9 JTD 115KM
Kolor: Srebrny? Niebieski?
Lokalizacja: Łódź

Postautor: pszemoo » 25 lip 2011, 13:14

Ja też rozbierałem i było tam całkiem sporo brudu(a raczej kurzu, pyłu etc.) miałeś więcej szczęścia ;)
Czyściłem dlatego, że pojawiał się błąd "P0235" a jeżeli on się pojawia to trzeba zacząć od przeczyszczenia zaworu i czujnika, jeżeli to nie pomaga pomyśleć o ich wymianie (ewentualnie o wymianie turbo ;) ale myślę, że najpierw lepiej najpierw tańsze rzeczy).

Co do zamulenia auta to za to bardziej odpowiedzialny jest EGR i za niego w pierwszej kolejności należałoby się zabrać jeśli auto jest zamulone (zwłaszcza przy przyspieszaniu od "samego dołu").

Awatar użytkownika
Tito_Zam
J.Admin
Posty: 5170
Imie: Rafał
Auto: Fiat STILO 3D
Silnik: JTD 115 KM
Kolor: Blue
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=466
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Postautor: Tito_Zam » 25 lip 2011, 17:27

burnout87 pisze:Rozbierałem, bo jak naczytałem się w internecie o cudownym odmuleniu auta (chociaż moje wcale zamulone nie było) to pomyślałem iż warto, a nóż widelec uda się poprawić dynamikę auta...

Niestety nic to nie dało, zawór przeczyszczony, przeniesiony na obudowę aku a auto dalej jeździ tak jak jeździło...


skoro wcale zamulone nie bylo to czego sie spodziewales ;D
ze mocy cudownej doda hehe bez urazy :P

brud sie zbiera w tym filterku ,takim pierscieniu i tym prostokatnym filterku tak z boku

Awatar użytkownika
BS
Starszy Klubowicz
***
Posty: 3552
Imie: Sebastian
Auto: Fiat Stilo Active SW
Silnik: 1.9 JTD 115KM
Kolor: Kryształowa zieleń
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=7026
Lokalizacja: Komorów/Granica
Kontaktowanie:

Postautor: BS » 31 lip 2011, 08:55

hehe...no właśnie:P
Obrazek

Awatar użytkownika
burnout87
Klubowicz
Posty: 527
Imie: Krzysiek
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.9 JTD ~140KM
Kolor: śliwka węgierka
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=155
Lokalizacja: Śląsk/Świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Postautor: burnout87 » 31 lip 2011, 18:20

Gury pisze:mówisz?
To jak wytłumaczysz to?


No to jest jakaś masakra i aż dziw bierze że tyle syfu się tam znalazło. U mnie prawdopodobnie od nowości ten zawór nie był czyszczony, a w środku wyglądał jak nówka. Jeżeli to Twój overboost, to sam przyznasz że z zewnątrz jest on tak zbudowany iż ciężko aby się tam tyle syfu dostało...bo jest to konstrukcja mega szczelna. No chyba że wcześniej jakimś sposobem wężyki od zaworu się przetarły (i ten syf tam się dostał) lub ktoś jeździł sporo czasu bez osłony silnika która znajduje się po stronie kierowcy (chociaż w to wątpię).

No ale po przeczyszczeniu, rzeczywiście jest lepiej czy tylko masz takie wrażenie??

Awatar użytkownika
pszemoo
Klubowicz
Posty: 313
Imie: pszemoo
Auto: Stilooooo
Silnik: 1,9 JTD 115KM
Kolor: Srebrny? Niebieski?
Lokalizacja: Łódź

Postautor: pszemoo » 31 lip 2011, 19:07

Jedno jest pewne, po czyszczeniu overboosta błąd "P0235" więcej się nie pojawia ;) co to tego czy auto lepiej przyspiesza po takim zabiegu to się nie wypowiadam, u mnie za jednym razem było czyszczenie i zaślepienie EGR. Auto zdecydowanie lepiej jeździ, ale to raczej za sprawą EGR :)

Awatar użytkownika
Tito_Zam
J.Admin
Posty: 5170
Imie: Rafał
Auto: Fiat STILO 3D
Silnik: JTD 115 KM
Kolor: Blue
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=466
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Postautor: Tito_Zam » 31 lip 2011, 19:15

odczuwa sie wyczyszczenie , i nie jest to tylko takie wrazenie :D

mariusz415
Nowy Klubowicz
Posty: 9
Imie: Mariusz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1,9 JTD 115kM
Kolor: srebny
Lokalizacja: Janówka

Postautor: mariusz415 » 12 mar 2012, 21:11

pszemoo, możesz mi napisać jak zamknąłeś z powrotem overboost, dodatkową opaską jak tak to jaką ??
Mariusz
Fiat Stilo 1,9JTD 115KM

Awatar użytkownika
Tito_Zam
J.Admin
Posty: 5170
Imie: Rafał
Auto: Fiat STILO 3D
Silnik: JTD 115 KM
Kolor: Blue
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=466
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Postautor: Tito_Zam » 12 mar 2012, 21:45

mariusz415 pisze:pszemoo, możesz mi napisać jak zamknąłeś z powrotem overboost, dodatkową opaską jak tak to jaką ??

Ja to robiłem zykła opaska jak w manualu.

mariusz415
Nowy Klubowicz
Posty: 9
Imie: Mariusz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1,9 JTD 115kM
Kolor: srebny
Lokalizacja: Janówka

Postautor: mariusz415 » 13 mar 2012, 07:12

dzięki za odpowiedź ale musze zakupic taka opaskę i nie wiem na jaką średnicę :)
Mariusz
Fiat Stilo 1,9JTD 115KM



Wróć do „Manuale, Poradniki, Tutoriale”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości