Wymiana żarówki bez zdejmowania zderzaka

Gotowe manuale, pomocne przy naprawach
Awatar użytkownika
KrzychuB
Klubowicz
Posty: 557
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Wymiana żarówki bez zdejmowania zderzaka

Postautor: KrzychuB » 15 wrz 2010, 09:41

ObrazekPower of Car Audio

Awatar użytkownika
maciek127
Nowy Klubowicz
Posty: 50
Lokalizacja: Lublin

Postautor: maciek127 » 21 wrz 2010, 15:14

dało by radę jakieś spolszczenie tego poradnika,

Przepraszam ale to mój 1 Post
Renault Megane I ph II 1,6 16V LPG(2003)

Pała
Zasłużony Klubowicz
Posty: 3975
Imie: Kuba
Auto: Leon 1P FR
Silnik: 2.0 TDI
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=19
Lokalizacja: obecnie warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Pała » 21 wrz 2010, 16:22

nie bede Ci tłumaczył wszystkiego po kolei bo to bez sensu ;)

na 2 zdjęciu widzisz gdzie są śrubki. musisz je odkrecic, zewnetrzna strona osłony jest tylko zahaczona o nadkole i zderzak.
jak odkręcisz popchaj nakole do góry,poruszaj aż zejdzie z mocowania.
po sciagnieciu zobaczysz to co jest na 3 zdjeciu czyli po lewej stronie zaślepkę do żarówek kierunkowskazu oraz halogena i jedna postojówka.
po prawej jest zaślepka pod którą są żarówki mijania,drogowe oraz druga postojówka.
żeby ściagąć zaślepki musisz odchylić na bok mocowanie(drut)widoczne na 4 zdjeciu.
na poczatku odłącz wtyczke,pozniej wyciagasz żarówke która Ci sie tam spaliła ;)

zakładasz wszystko spowrotem jak było i ma świecić ;)

wystarczy czy chcesz bardziej szczegółowo :?: :D

sylwesters7
Klubowicz
Posty: 647
Imie: Sylwester
Auto: Volvo s80
Silnik: 2.8 biT t6
Kolor: grafit
Lokalizacja: Tarnogród

Postautor: sylwesters7 » 21 wrz 2010, 16:34

ja jeszcze musiałem ściągnąć koło bo nie dało rady ręki włożyć by ściągnąć nadkole

Awatar użytkownika
Doktorek70
Nowy Klubowicz
Posty: 127
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postautor: Doktorek70 » 21 wrz 2010, 17:04

A ja nic nie ściągałem naprawde:D ale nie -polecam z rąk krew się lała i ok 2h zabawy:D nastepnym razem już tak nie robie;P
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2010, 17:09 przez Doktorek70, łącznie zmieniany 1 raz.

Pała
Zasłużony Klubowicz
Posty: 3975
Imie: Kuba
Auto: Leon 1P FR
Silnik: 2.0 TDI
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=19
Lokalizacja: obecnie warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Pała » 21 wrz 2010, 17:08

:super: :super:
JTD Club | No EGR Club | Wirus CLub :D | No Kata Club

Awatar użytkownika
burnout87
Klubowicz
Posty: 527
Imie: Krzysiek
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.9 JTD ~140KM
Kolor: śliwka węgierka
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=155
Lokalizacja: Śląsk/Świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Postautor: burnout87 » 22 wrz 2010, 00:49

da się wyciągnąć i włożyć nadkole bez odkręcania koła. Trzeba cierpliwości i kilka razy pokręcić kierownicą żeby koło się fanie ułożyło :D

Ręce krwawią i bolą, ale za to jaka satysfakcja :D

Pała
Zasłużony Klubowicz
Posty: 3975
Imie: Kuba
Auto: Leon 1P FR
Silnik: 2.0 TDI
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=19
Lokalizacja: obecnie warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Pała » 22 wrz 2010, 13:58

musicie miec chude łapki:D
JTD Club | No EGR Club | Wirus CLub :D | No Kata Club

Awatar użytkownika
Stychu
Nowy Klubowicz
Posty: 67
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: Stychu » 23 wrz 2010, 07:58

Albo malę felgi :D
www.cgp.org.pl
www.sieci4you.pl
-> Komputery, Kasy fiskalne, OutSorcing, strony WWW etc

Awatar użytkownika
sobeek
Nowy Klubowicz
Posty: 126
Imie: Adrian
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 JTD 115 KM
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Postautor: sobeek » 23 wrz 2010, 12:10

Weźcie mi nic nie mówcie.. ja muszę wymienić wszystkie z 4 żarówek postojowych.. :P :D

Pała
Zasłużony Klubowicz
Posty: 3975
Imie: Kuba
Auto: Leon 1P FR
Silnik: 2.0 TDI
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=19
Lokalizacja: obecnie warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Pała » 23 wrz 2010, 12:45

też to robiłem ostatnio ;) z prawej jak z lewej czeka Cie nadkole xD
JTD Club | No EGR Club | Wirus CLub :D | No Kata Club

Awatar użytkownika
dmn88
Nowy Klubowicz
Posty: 35
Lokalizacja: Kielce

Postautor: dmn88 » 13 paź 2010, 20:51

Ostatnio wymieniałem wszystkie spalone żarówki. Jedna z przodu,druga z tyłu (obie po prawej stronie). Mina mechanika w serwisie bezcenna jak dowiedział się po co przyjechałem xD Wszystko trwało koło 30 minut ale muszę powiedzieć, że dawno nie nasłuchałem się tylu przekleństw... Po wszystkim stwierdził, że z lewej byłoby o wiele gorzej. Odjechałem lżejszy o 70 pln ale przynajmniej ręce mam całe :D

Pała
Zasłużony Klubowicz
Posty: 3975
Imie: Kuba
Auto: Leon 1P FR
Silnik: 2.0 TDI
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=19
Lokalizacja: obecnie warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Pała » 14 paź 2010, 08:53

ale nie masz tej satysfakcji ;)
JTD Club | No EGR Club | Wirus CLub :D | No Kata Club

Awatar użytkownika
KrzychuB
Klubowicz
Posty: 557
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Postautor: KrzychuB » 14 paź 2010, 09:03

Pała, dokladnie, ja tez mam takie cos ze po naprawie czegos (samemu) czuje sie dumny :D
ObrazekPower of Car Audio

grzesmw
Nowy Klubowicz
Posty: 4
Lokalizacja: wawa

Postautor: grzesmw » 05 gru 2010, 15:30

Witam wszystkich to moj 1szy post tutaj !
Podzile sie z Wami moim sposobem na żarowki w stilo. dotyczy 1.9 jtd. zaznaczam to bo nie wiem jak wyglada rozklad elementow w inych wersjach silnikowych. Wyglada, ze sposob ktory ja uzywam wymaga demontazu wiekszej ilosci elementow ale dla wprawnego (jak mnie ) zajmuje ok 20-30 min na strone kierowcy i troche krocej na strone pasazera. Moze komus sie przyda jesli z tego czy innego powodu nie mozna zdjac nadkola :-)
1 - strona kierowcy- demontujemy pokrywe akumulatora, caly akumulator i okrecamy wkret mocujacy skrzynke bezpiecznikowa- odginay go delikatnie w tyl samochodu. Wyciagamy z zaczepow plastikowa obudowe akumulatora i ognimay ja na bok - moze sie wyginac - bez obaw ze peknie. Osobiscie wyginalem ja nawet na mrozie i nie pekla.. Tutaj mamy juz dostep do pokrywy żarówek i mozemy je wymienic. Fakt, ze troche sie trzeba nakombinowac z żarowkami ale wymienialem wszystkie. Do postojowki tej od strony grila dostajemuw sie bez wyciagania akumulatora przez pokrywe zarowki od swiatel drogowych. Skladamy wszystko w odwrotnej kolejnosci.
2 - strona pasazera - tutaj trzeba odkrecic srube mocujaca zbiorniczek na plyn do spryskiwaczy i popchnac go w tyl samochodu. to wlasciwie wystarczy aby zienic kazda z zarowek w lampie, Postojowke od strony grila dostajemy przez pokrywe swiatel drogowych.
Moze komus sie przyda. Ja wymienialem juz tak kilka razy i na prawde jak raz to opanujecie idzie szybko i sprawnie.
Moze komus sie przyda - pozdrawiam!!!

Pała
Zasłużony Klubowicz
Posty: 3975
Imie: Kuba
Auto: Leon 1P FR
Silnik: 2.0 TDI
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=19
Lokalizacja: obecnie warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Pała » 06 gru 2010, 09:31

jak najbardziej wszystko sie zgadza, ale z tego co pamietam po stronie pasazera po odchyleniu zbiorniczka dalej jest problem z wymiana zarowki kierunkowskazu oraz halogena.
JTD Club | No EGR Club | Wirus CLub :D | No Kata Club

Awatar użytkownika
Infidel
Klubowicz
Posty: 498
Imie: Michał
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.9 JTD
Kolor: Blue Navy
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=5975
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: Infidel » 06 gru 2010, 11:35

Jak Wy to robicie? Od strony kierowcy, owszem też wyjmuje aku i się męcze ale od pasażera wkładam bez problemu nic nie odkręcając. Jakieś dzwony może były,co? :lol2: ;)
Mess with th best, die like the rest...

| JTD Club | No EGR Club |

Pała
Zasłużony Klubowicz
Posty: 3975
Imie: Kuba
Auto: Leon 1P FR
Silnik: 2.0 TDI
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=19
Lokalizacja: obecnie warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Pała » 06 gru 2010, 14:43

jedni mają małe łapki - Ty :D
inni wieksze :]
owszem mozna sie meczyc bez odchylania zbiorniczka ale jesli mozna sobie za pomoca jednej srubki ułatwic zycie i zrobic 5cm miejsca to to robie :)
JTD Club | No EGR Club | Wirus CLub :D | No Kata Club

Awatar użytkownika
Infidel
Klubowicz
Posty: 498
Imie: Michał
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.9 JTD
Kolor: Blue Navy
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=5975
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: Infidel » 06 gru 2010, 18:10

Co Ty gadasz wielkie łapska mam :D
Od strony pasażera idzie mi całkiem sprawnie ,jednak od kierowcy masakra....nigdy nie mogę zapiąć tego druta pieprzonego.... :D
Mess with th best, die like the rest...

| JTD Club | No EGR Club |

grzesmw
Nowy Klubowicz
Posty: 4
Lokalizacja: wawa

Postautor: grzesmw » 07 gru 2010, 09:36

Mozna wymienic Halogen i kierunek od strony pasazera choc nie powiem trzeba miec "gibkie" dlonie. Ja mam ze tak powiem troche mniejsze od patelni ale daje rade :-)
a spreżynki od żarówek... cóż... to juz jest inna historia :-) sami wiecie...
Teraz z innej beczki, szukalem po tym forum ale nie moglem znalezc - Wymiana glosnika w drzwiach przednich w MW ... Ostatnio slysze ze moj glosnik zaczął charczec a nic mnie mnie tak w życiu nie wkurza jak charczacy głośnik :-) chce zmienic obydwa. Pytanie, czy trzeba demontowac caly "boczek' czy jest jakis sposob na sam grill?

Pała
Zasłużony Klubowicz
Posty: 3975
Imie: Kuba
Auto: Leon 1P FR
Silnik: 2.0 TDI
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=19
Lokalizacja: obecnie warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Pała » 07 gru 2010, 10:31

trzeba zdemontowac boczek. wtedy pokaże Ci sie cały głośnik i wszytskie srubki ;)
JTD Club | No EGR Club | Wirus CLub :D | No Kata Club

grzesmw
Nowy Klubowicz
Posty: 4
Lokalizacja: wawa

Postautor: grzesmw » 09 gru 2010, 18:40

Jasny gwint! tak myslałem.. Trzba czekac do wiosny az sie cieplo zrobi bo nie mam garażu.

sylwesters7
Klubowicz
Posty: 647
Imie: Sylwester
Auto: Volvo s80
Silnik: 2.8 biT t6
Kolor: grafit
Lokalizacja: Tarnogród

Postautor: sylwesters7 » 09 gru 2010, 19:00

boczek to żaden problem, odkręcasz wszystkie śrubki wyciągasz lampkę w drzwiach i odczepiasz głośnik koło luserka z całą obudową, bierzesz duży śrubokręt płaski wkładasz i ciągniesz, jak wyskoczą zatrzaski ciągniesz do góry i się ściąga, moja metoda dwa razy w tym roku użyta!!

Pała
Zasłużony Klubowicz
Posty: 3975
Imie: Kuba
Auto: Leon 1P FR
Silnik: 2.0 TDI
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=19
Lokalizacja: obecnie warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Pała » 09 gru 2010, 22:20

tak jak sylwesters7, pisze- zaden problem, chociaz wiadomo ze lepiej sie pracuje w cieple :)
JTD Club | No EGR Club | Wirus CLub :D | No Kata Club

Awatar użytkownika
michal2118
Nowy Klubowicz
Posty: 22
Imie: Michał
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 JTD 115KM
Kolor: Srebrny
Lokalizacja: Zawiercie

Postautor: michal2118 » 30 gru 2010, 12:06

Ostatnio spotkało mnie niemiłe zaskoczenie dotyczące właśnie żarówki mijania po stronie aku ... wiec na forum (innym) zacząłem kopać i znalazłem 2 sposoby. Jeden opisany wyżej i drugi czyli wyjęcie aku oraz jego obudowy. z tym aku to było nieporozumienie ... masa rozkręcania a osłona i tak nie wyszła. Na szczęście jest w miarę elastyczna i udało się wymienić żarówkę bez jej zdejmowania tylko ją trochę odgiąłem i dało radę. Najgorsze było założyć spowrotem osłonkę (kapturek) żarówek ... nie chciał wskoczyć na swoje miejsce.

Gdy robiłem poprawkę (źle założyłem żarówkę za pierwszym razem bo świeciłą pod auto) postanowiłem spróbować drugiej metody z nadkolem. Jednak że mam spore łapy też nie było prosto bo nie sciągałem nadkola ale aby dostaćsię tam musiałem zdjąć koło ... dostęp również nie był powalający ale jakoś wymieniłem żarówkę tylko znowu ten nieszczęsny kapturek. Znowu nie mogłem go wcisnąć na miejsce. Po chyba pół godziny starania się o założenie owego zabezpieczenia postanowiłem zdjąć ponownie aku gdyż tamtędy jakby jednak dostęp był lepszy. Ostatecznie udało mi się założyć tą osłonkę (w sklepie kupiłem najtrwalszą żarówkę firmy Osram żeby na dłużej starczyła bo drugi raz tego nie zniosę :) hehe

Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku
Stilo - mój pierwszy fiat i pierwszy diesel...narazie jest git :) oby się nie zmieniło :)



Wróć do „Manuale, Poradniki, Tutoriale”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość