Obrazek

Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Gotowe manuale, pomocne przy naprawach
Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 5004
Imie: Rafał
Auto: Abarcina
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Małopolska

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Mazi » 15 cze 2014, 18:16

marwer84 pisze:Czy ten kabelek przykręcony do obudowy ECU jest niezbędny jakie zadanie spełnia?
Dodatkowa masa dla sterownika... zalecam podpiąć.
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika - problem z SELESPEED?? http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f ... 4&start=25

Awatar użytkownika
Bulka
Administrator
Posty: 1752
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D | Croma
Silnik: 1.6+LPG 103km | 1.9 150km
Kolor: Srebrny | Srebrny
Lokalizacja: Wadowice/Jaszczurowa(Jamnik)

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Bulka » 15 cze 2014, 19:44

marwer84 pisze:stałem sobie chyba z 10min na włączonym silniku i zgasł wyskoczyły błędy ASR,ABS losse conection, alternator fail itp itd.
I tylko ten jeden raz zgasł mi w taki dziwny sposób (ogólnie zdarza mu się zgasnąć na LPG ale to nie problem ECU bo nie robi się choinka na desce

Tak się zaczynają początki problemów z ECU. U mnie było to samo, sporadycznie gasł z choinką, potem coraz częściej aż zdecydowałem się i we czwartek wysłałem do Robtrona do Wrocka na naprawę, 400 zł mi powiedział z 12 mc gwarancji.

Awatar użytkownika
Whatever
Nowy Klubowicz
Posty: 112
Imie: Piotr
Auto: stilo
Silnik: 1.2
Lokalizacja: Śląsk

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Whatever » 16 cze 2014, 07:15

Poprawa lutów 400zł , uo jezu :-\

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bulka
Administrator
Posty: 1752
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D | Croma
Silnik: 1.6+LPG 103km | 1.9 150km
Kolor: Srebrny | Srebrny
Lokalizacja: Wadowice/Jaszczurowa(Jamnik)

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Bulka » 16 cze 2014, 07:34

Whatever pisze:Poprawa lutów 400zł , uo jezu :-\

Pozdrawiam

tak? to czemu jak kolega taki obeznany w temacie nie pomoże forumowiczom i nie zrobi tego za mniejsze pieniądze? I da na to gwarancje, że będzie chodzić? Reballing też sam zrobisz? 400 zł to nie tak dużo, w porównaniu z innymi firmami, które zajmują się tego typu naprawami. Ko-car Tychy 500-700 zł, Vayer 500 zł, bba Reman 1300 zł!.

Poza tym, u nas na forum ktoś już oddawał do Robtrona ECU i wszystko jest OK, na FKP też.

Awatar użytkownika
Whatever
Nowy Klubowicz
Posty: 112
Imie: Piotr
Auto: stilo
Silnik: 1.2
Lokalizacja: Śląsk

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Whatever » 16 cze 2014, 08:53

Reballing w tym wypadku nie ma sensu, jeżeli są już jakieś problemy z reballingiem związane to najlepiej wymienić chip.
Tak mogę sie tego podjąć np za 1/4 ceny.
Ogólnie robię w bardziej precyzyjnej elektronice, więc z tym nie powinno być problemu.
Jeżeli by był ktoś chętny z okolic Śląska to pierwszy raz żeby opracować procedure mogę to spróbować machnąć za grosze.

Ps. nigdzie nie piszę że te firmy są złe. Kwestia taka że pracuje w podobnym biznesie i stąd wiem że kasa jest nieadekwatna do roboty.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bulka
Administrator
Posty: 1752
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D | Croma
Silnik: 1.6+LPG 103km | 1.9 150km
Kolor: Srebrny | Srebrny
Lokalizacja: Wadowice/Jaszczurowa(Jamnik)

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Bulka » 16 cze 2014, 08:57

Whatever pisze:Ps. nigdzie nie piszę że te firmy są złe. Kwestia taka że pracuje w podobnym biznesie i stąd wiem że kasa jest nieadekwatna do roboty.

Pozdrawiam

Może i masz rację, ale tak jest ze wszystkim, nie tylko w tej branży. Jest popyt, to i za takie kwoty się sprzeda. Na przyszłość dobrze wiedzieć, że potrafisz takie rzeczy robić i za mniejsze pieniądze. W moim i na pewno nie tylko moim przypadku jest już na to za późno, bo albo są już po naprawie albo w trakcie, jak u mnie.

Awatar użytkownika
pomaranczowy
Klubowicz
Posty: 355
Imie: Pomarańczowy
Auto: Stilo
Silnik: 1.6 Hybrid LPG
Lokalizacja: Śląskie

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: pomaranczowy » 16 cze 2014, 18:12

Bulka gość z Tych za samo wyczyszczenie immo chciał ode mnie 400zł :hah: ten z Ciechanowa 250 :hah: Dzwoniłem do nich kilka razy o próbę regeneracji mojego starego sterownika i za każdym razem śpiewali inną kosmiczną cenę. Skończyło się tak że kupiłem używany sterownik i przeniosłem go na obudowę akumulatora.

Awatar użytkownika
Bulka
Administrator
Posty: 1752
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D | Croma
Silnik: 1.6+LPG 103km | 1.9 150km
Kolor: Srebrny | Srebrny
Lokalizacja: Wadowice/Jaszczurowa(Jamnik)

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Bulka » 16 cze 2014, 18:20

Jutro odbieram ECU od Robtrona, zobaczymy czy pomogło. Jak dzwoniłem dzisiaj rano to miał go "na stole" i robił z nim i miał wysłać jeszcze dziś. Dam znać o rezultatach.

Awatar użytkownika
_marcin00_
Klubowicz
Posty: 859
Imie: Marcin
Auto: Stilo 3d
Silnik: 1,6 16V 103KM
Kolor: Black metallscente 632
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7112
Lokalizacja: Toruń

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: _marcin00_ » 16 cze 2014, 19:15

Bulka pisze:Jutro odbieram ECU od Robtrona, zobaczymy czy pomogło.

Dużo ludzi, z tych którzy mieli problemy z ECU odradza naprawę, bo problem szybko powraca. Z tego co wyczytałem, to podobno nie da się dobrze naprawić tego sterownika.

Whatever pisze:Reballing w tym wypadku nie ma sensu, jeżeli są już jakieś problemy z reballingiem związane to najlepiej wymienić chip.
Tylko skąd wziąć chip, bo podejrzewam, że skoro nowy sterownik kosztuje powyżej 2000zł, to pewnie części do niego raczej łatwo dostępne nie są, a nawet jeżeli by były to jeszcze pozostaje kwestia wgrania map wtrysku.

Tak się zastanawiałem ostatnio co wpływa na awaryjność kompa w 1,6 i stwierdziłem że wibracje od silnika nie mają większego wpływu. Jeżeli by tak było, to silniki 1,2 i 1,4 tak samo cierpiałyby na epidemię padów ECU, tam przecież jest ono przykręcone do przepustnicy, która jest przykręcona kolektora ssącego. Nie ma tam żadnych elementów elastycznych, więc jest tak samo narażone na drgania i nic się nie dzieje. Fakt sterownik jest trochę inny, ale to tylko kosmetyka. Więc główną przyczyną jest temperatura, dodatkowo można jeszcze doszukiwać się przyspieszonego postarzania produktu - sterownik może być tak zaprojektowany żeby się zepsuł, lub może być ogólnie słabo zaprojektowany. Tutaj można poczytać sobie, co może się dziać w autach po 2006roku... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic447387.html

Bulka pisze:Tu nie chodzi o nieomylność. Po prostu kulturalnie wymieniłem z Tobą kilka zdań, a Ty już się unosisz. Jest to forum dyskusyjne, a więc dyskusja jaka tutaj sie wywiązała była całkiem ciekawa i być może komuś by pomogła. Nie twierdzę, że jestem nieomylny, napisałem tylko swoje przypuszczenia oraz informacje jakie znalazłem w internetach.

Heh no widocznie nie ogarniam waszego poczucia humoru i kultury... Jeżeli ktoś pisze, że moje pomysły są głupie i się nie znam na niczym, to jak mam zareagować? Nie chodzi mi tylko o Ciebie, ale też i o to co napisał Mati. Naskoczyliście na mnie jak bym nie wiadomo co zrobił, po czym sam piszesz, że gdzieś coś wyczytałeś i wydaje Ci się. Napisałem wcześniej, że wentyl jest montowany na zatrzaski i go przy okazji zamontuję. Jeździłem tydzień bez niego, teraz jest założony tak jak było wcześniej, nic się nie działo i nadal się nie dzieje. Auto w przeciągu tygodnia zrobiło niecałe 1300km, wczoraj po przejechaniu 650km otworzyłem maskę - sterownik ledwo letni. Nagrzewa się tylko po zgaszeniu silnika ze względu na "oddawanie" ciepła przez silnik i braku ruchu powietrza pod maską na postoju. Ale nawet wtedy nie nagrzewa się powyżej 50*C.
Obrazek

Mati
Zasłużony Klubowicz
Posty: 1483
Imie: Mateusz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.6 103km
Kolor: Czarny Moiré
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.p ... 31#p102531
Lokalizacja: Lipnica Wielka/ Nowy Targ/ Kraków/ (KNT)

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Mati » 17 cze 2014, 07:07

_marcin00_ pisze:Heh no widocznie nie ogarniam waszego poczucia humoru i kultury... Jeżeli ktoś pisze, że moje pomysły są głupie i się nie znam na niczym, to jak mam zareagować? Nie chodzi mi tylko o Ciebie, ale też i o to co napisał Mati. Naskoczyliście na mnie jak bym nie wiadomo co zrobił, po czym sam piszesz, że gdzieś coś wyczytałeś i wydaje Ci się. Napisałem wcześniej, że wentyl jest montowany na zatrzaski i go przy okazji zamontuję. Jeździłem tydzień bez niego, teraz jest założony tak jak było wcześniej, nic się nie działo i nadal się nie dzieje. Auto w przeciągu tygodnia zrobiło niecałe 1300km, wczoraj po przejechaniu 650km otworzyłem maskę - sterownik ledwo letni. Nagrzewa się tylko po zgaszeniu silnika ze względu na "oddawanie" ciepła przez silnik i braku ruchu powietrza pod maską na postoju. Ale nawet wtedy nie nagrzewa się powyżej 50*C.

Bo jak ktoś Ci kolego zwraca uwagę iż rzecz jaką zrobiłeś w tym wypadku rozchodziło się o odpowietrznik nie było dobrym pomysłem to zaczynasz strasznie gwiazdorzyć ;) hehe Rozmowa która się tu rozwiązała napewno wielu klubowiczom pomoże, ani Bułka ani ja nie mieliśmy na myśli obrażanie kogokolwiek- rozmowa była na wesoło a zarazem pomocna. Ja tam sie o jakieś docinki nie obrażam - wyśmieją cię ale za chwile Ci doradzą. Co jest najważniejsze w Tym poście? Tylko to aby ECU wytrzymało jak najdłużej i aby ewentualne firmy które naprawiają ECU były znane nam i miały oznaczoną opinie przez korzystających z ich usług - a nie stwierdzenia ktoś mi mówił, lub kolega mi mówił.

Bułka gada że oddał i dostanie 12 miechów gwarancji w firmie X - to napewno swoją opinie o firmie, wykonaniu, cenie i kontakcie napisze ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
_marcin00_
Klubowicz
Posty: 859
Imie: Marcin
Auto: Stilo 3d
Silnik: 1,6 16V 103KM
Kolor: Black metallscente 632
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7112
Lokalizacja: Toruń

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: _marcin00_ » 17 cze 2014, 08:19

Ok następnym razem jak będę czytał nowe posty to zjem snickersa :-P
Obrazek

marcin78
Nowy Klubowicz
Posty: 60
Imie: marcin
Auto: stilo MW
Silnik: 1.6
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: marcin78 » 17 cze 2014, 12:42

Witam kolegów Ja w kwietniu w robtronie płaciłem 350 jak na radzie wszystko się sprawuje bardzo dobrze no i rok gwarancji

wilkbaaardzozly

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: wilkbaaardzozly » 20 cze 2014, 14:24

marcin 78 - a jakie miałeś objawy uszkodzenia ECU? mozesz tez dac namiary na te firm?

marcin78
Nowy Klubowicz
Posty: 60
Imie: marcin
Auto: stilo MW
Silnik: 1.6
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: marcin78 » 20 cze 2014, 15:01

witam pewnie auto mi gasło w czasie jazdy i wyskakiwały błedy asr abs idt generalnie choinka po ponownym odpaleniu jechał dalej do następnego zgaśnięcia bywało że na odcinku 30 km potrafił 5 razy zgasnąć po podpięciu kompa nie było żadnych błędów. A firma to Robtron Wrocław ul Krakowska

Awatar użytkownika
_marcin00_
Klubowicz
Posty: 859
Imie: Marcin
Auto: Stilo 3d
Silnik: 1,6 16V 103KM
Kolor: Black metallscente 632
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7112
Lokalizacja: Toruń

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: _marcin00_ » 20 cze 2014, 22:25

U mnie ostatnio 2x pojawiły się błędy connection lost i zapisane były błędy B100D - Obrotomierz, oraz P0500 - Sygnał prędkości pojazdu, silnik nie gasł. Myślałem, że i coś u mnie zaczyna się dziać z ECU, jednak wyczytałem gdzieś, że najpierw trzeba sprawdzić przekaźnik T06 - z niego zasilane są cewki WN i ECU silnika. Zamieniłem przekaźniki od dmuchawy z tym od ECU i tak jeździłem. Dzisiaj przestała mi działać klima, a błędy ECU nie wróciły, co więcej dmuchawa w ogóle nie wyłączała się po zgaszeniu silnika. Okazało się, że padł przekaźnik. Kupiłem na zapas jeszcze 2 sztuki i na razie mam spokój :D Zamiennik, nówka sztuka 22zł.
Obrazek
Obrazek

ipman1
Posty: 974
Imie: 123
Auto: Stilo
Silnik: 1.6 16V 103KM LPG

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: ipman1 » 22 cze 2014, 13:16

U mnie też właśnie coś sie piperzy z przekaźnikiem, i gaśnie czasami, klima działa jak sie pokiwa skrzynką przekaźników.

Awatar użytkownika
Bulka
Administrator
Posty: 1752
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D | Croma
Silnik: 1.6+LPG 103km | 1.9 150km
Kolor: Srebrny | Srebrny
Lokalizacja: Wadowice/Jaszczurowa(Jamnik)

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Bulka » 27 cze 2014, 21:15

Ok, więc moja przygoda z ECU mam nadzieję się skończyła za sprawą Pana z Robtron S.C. Komputer wysłany do naprawy, po powrocie wystąpił problem z pompą paliwa, samochód nie odpalał wcale. Wysłany ponownie w ramach gwarancji. Dzisiaj (po kilku dniach) wrócił, ale inny, czysty, rozkodowany, używany z gwarancją nadal 12 miesięczną. Przejechane do tej pory kilkadziesiąt km i nic się nie dzieje. Więc ode mnie wielkie podziękowanie dla Pana z Robtrona za fachowość i pełną uczciwość - całość zamnknęła się w kwocie 400 zł + 2x wysyłka. Co ciekawe, stary miał oznaczenie 5NF.T1, nowy 5NF.T9.

W razie czego polecam firmę Robtron S.C. z Wrocławia!

Awatar użytkownika
_marcin00_
Klubowicz
Posty: 859
Imie: Marcin
Auto: Stilo 3d
Silnik: 1,6 16V 103KM
Kolor: Black metallscente 632
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7112
Lokalizacja: Toruń

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: _marcin00_ » 27 cze 2014, 21:25

Myślę, że to najlepsza droga jeżeli padnie ECU - wymiana na wyczyszczoną używkę z gwarancją. Naprawa chyba rzeczywiście jest bezsensowna. Ciekawe, że T1 jest zamienne z T9, po forum krążyła opinia, że podobno różnią się obsługą przepustnicy... Kolejny mit obalony. Oby jak najdłużej wytrzymał ten nowy komp :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Pepsi
Klubowicz
Posty: 356
Imie: Pepsi
Auto: Stilo MW DYNAMIC 2003r
Silnik: 1.6 103km
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Koszalin

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Pepsi » 27 cze 2014, 22:29

_marcin00_ pisze:Myślę, że to najlepsza droga jeżeli padnie ECU - wymiana na wyczyszczoną używkę z gwarancją. Naprawa chyba rzeczywiście jest bezsensowna.

Sądzę, że to nie tyle jest wyczyszczona używka, a regenerowana, poprawnie działająca używka - w przeciwnym wypadku nikt nie dałby 12 miesięcy gwarancji. Tak czy siak, ważne, że działa.
Bulka pisze: Co ciekawe, stary miał oznaczenie 5NF.T1, nowy 5NF.T9.

Przepustnica działa jak wcześniej? Jeśli tak to po pierwsze jak pisał Kolega wyżej mit obalony, a po drugie rodzi się pytanie czym różnią się T1 od T9 - czymś różnić się muszą skoro mają inne oznaczenia.

Awatar użytkownika
Bulka
Administrator
Posty: 1752
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D | Croma
Silnik: 1.6+LPG 103km | 1.9 150km
Kolor: Srebrny | Srebrny
Lokalizacja: Wadowice/Jaszczurowa(Jamnik)

Re: Odp: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Bulka » 28 cze 2014, 09:09

Jezeli chodzi o przepustnice to pracuje chyba normalnie. Przynajmniej nie.zauwazylem narazie zadnych problemow. Dzis akurat nie jestem w stanie podpiac pod fesa i sprawdzic dokladnie przepustnicy ale jutro to zrobie. Moim.zdaniem ktos kto.zajmuje sie tego typu sterownikami by nie dal mi czegos co nie jest kompatybilne z autem. Tym bardziej ze z 12 mc gwarancja. Mysle ze jest to regenerowana uzywka, jak pisze pepsi. Co ciekawe napisane bylo na nim markerem "virgin" haha :)

Awatar użytkownika
_marcin00_
Klubowicz
Posty: 859
Imie: Marcin
Auto: Stilo 3d
Silnik: 1,6 16V 103KM
Kolor: Black metallscente 632
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7112
Lokalizacja: Toruń

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: _marcin00_ » 28 cze 2014, 13:42

Bulka pisze:Co ciekawe napisane bylo na nim markerem "virgin" haha :)

Virgin, czyli wyczyszczony kod immobilisera.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bulka
Administrator
Posty: 1752
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D | Croma
Silnik: 1.6+LPG 103km | 1.9 150km
Kolor: Srebrny | Srebrny
Lokalizacja: Wadowice/Jaszczurowa(Jamnik)

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Bulka » 29 cze 2014, 08:45

_marcin00_ pisze:Virgin, czyli wyczyszczony kod immobilisera.

Dzięki za wyprowadzenie mnie z błędu bo całe życie myślałem, że virgin to dziewica ;D

Awatar użytkownika
_marcin00_
Klubowicz
Posty: 859
Imie: Marcin
Auto: Stilo 3d
Silnik: 1,6 16V 103KM
Kolor: Black metallscente 632
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7112
Lokalizacja: Toruń

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: _marcin00_ » 29 cze 2014, 08:59

Wiem co znaczy virgin w dosłownym tłumaczeniu, ale tak właśnie mówi się na ECU z czystym immo, że jest "dziewicze". Tak przynajmniej nieraz słyszałem w różnych warsztatach.
Obrazek

Awatar użytkownika
beri11
Nowy Klubowicz
Posty: 202
Imie: Bartek
Auto: Stilo
Silnik: 1.6 16v + LPG Stag4
Kolor: Grafit/Niebieski
Lokalizacja: Wolbrom

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: beri11 » 19 lip 2014, 16:40

Zabrałem się dziś za zmianę umiejscowienia ECU, wg. Instrukcji "Pwol". Bardzo ładnie się prezentuje. Było to działanie zapobiegawcze, mam nadzieje, ze ECU nie zacznie się sypać. Sama robota dosyć prosta, troszkę komplikacji z przewodami ale da się :-)


Załączam fotki finalnego efektu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 20 lip 2014, 12:23 przez beri11, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
alton88
Klubowicz
Posty: 575
Imie: Artur
Auto: Fiat Stilo 6 speed
Silnik: 1.4 16v 95KM
Kolor: Czarny metalik
Lokalizacja: Racibórz

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: alton88 » 19 lip 2014, 17:28

Jak masz zdjęcie to poka jak to wygląda :P



Wróć do „Manuale, Poradniki, Tutoriale”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości