Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Gotowe manuale, pomocne przy naprawach
Awatar użytkownika
combatdude
Nowy Klubowicz
Posty: 16
Imie: Bartek
Auto: Stilo
Silnik: 1.6
Kolor: Srebełko

Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: combatdude » 20 lis 2012, 22:47

Witam,
nie wiedziałem gdzie to wrzucić, więc daje tutaj. Jak w tytule. Może komuś się przyda:

https://www.youtube.com/watch?v=CFBIe6UHyfA

Jeżeli masz już komunikat "loose connection" to przeniesienie nic nie da....montaż ECU w innym miejscu ma zapobiec wystąpieniu tej awarii.

Filmik mojego o autorstwa.
Jeżeli nieodpowiednia część forum to proszę admina o przeniesienie.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2015, 10:37 przez combatdude, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
switalski.piotr
Nowy Klubowicz
Posty: 237
Imie: Piotr
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 JTD
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: switalski.piotr » 21 lis 2012, 05:37

W czym ma to pomóc, co ma to dać, bo jakos nie mogę tego ugryźć ?

Awatar użytkownika
combatdude
Nowy Klubowicz
Posty: 16
Imie: Bartek
Auto: Stilo
Silnik: 1.6
Kolor: Srebełko

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: combatdude » 21 lis 2012, 07:06

Wersje benzynowe 1.6 (103lkm) do 2003 lub 2004 mają dość częste uszkodzenia ECU (bodaj model IAW 5NF.T1) - (gasnące auto podczas jazdy, choinka na tablicy,komunikat na desce loose connection). Parę razy natknąłem się na info, że uszkodzenie jest spowodowane umiejscowieniem jednostki na silniku - mając wolną chwilę popełniłem powyższy drut. Jak ktoś będzie miał ochotę to sobie zerknie i sam wykona takiego "albatrosa" :)

Jasiekp2
Nowy Klubowicz
Posty: 1
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Jasiekp2 » 14 sty 2013, 11:32

Jako posiadacz Stilo 1.6 16 V 2002r dobrze znam opisany problem utraty połączenia "loose connection" i gaśnięcia auta w najmniej odpowiednim momencie. Próbowałem już różnych rzeczy aby wyeliminować ten problem i nadal z tym walczę. Z posta wywnioskowałem, że skoro umiejscowiłeś ECU w alternatywnym miejscu to również borykasz się z tą przypadłością. Moje pytanie brzmi czy ten zabieg przyniósł żądany efekt ???

Awatar użytkownika
Kar
Klubowicz
Posty: 386
Imie: Karol
Auto: Stilo 5d
Silnik: 1,6 16v 103 km
Kolor: Grafit
Lokalizacja: Łódź

Re: Odp: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Kar » 14 sty 2013, 14:05

Niestety też się borykam z tym problemem.
Jeśli masz uszkodzoną centralkę to jej przeniesienie nic nie da. Jak będziesz miał sprawną to można przenieść żeby usterka się nie powtórzyła.

Galaxy S2 - Tapatalk

Awatar użytkownika
lukassi555
Nowy Klubowicz
Posty: 181
Imie: Łukasz
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.6
Kolor: 647 grigio steel
Lokalizacja: Rudka/PoDlAsKiE
Kontaktowanie:

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: lukassi555 » 14 sty 2013, 19:15

ja rok temu zmieniłem centralkę i od teraz spokój. engine failure traktuję tj. kontrolkę włączonych świateł ;d Owszem byłem z tym na kompie ale wyskoczyło trochę rzeczy ale od lipca nic się nie dzieje. Czasem tylko asr failure się włączy ale to przy uślizgu kół na skręcie więc nie ma moim zdaniem powodu do obaw.

Awatar użytkownika
Kar
Klubowicz
Posty: 386
Imie: Karol
Auto: Stilo 5d
Silnik: 1,6 16v 103 km
Kolor: Grafit
Lokalizacja: Łódź

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Kar » 13 lut 2013, 18:09

Gdzie kupowałeś centralkę?

Awatar użytkownika
lukassi555
Nowy Klubowicz
Posty: 181
Imie: Łukasz
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.6
Kolor: 647 grigio steel
Lokalizacja: Rudka/PoDlAsKiE
Kontaktowanie:

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: lukassi555 » 18 lut 2013, 17:23

przez znajomego mechanika dał mi namiary na gościa co handluje tymi rzeczami

Awatar użytkownika
_Pablo_
Nowy Klubowicz
Posty: 25
Imie: Paweł
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1,6 16v 103KM + LPG
Kolor: srebny
Lokalizacja: Mstów

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: _Pablo_ » 04 maja 2013, 17:29

Zrobiłem tak jak na twoim filmie tylko mnie zastanawia skąd masz przewody do komputera (standard czy przerabiane) bo u mnie są napięte jak baranie jaja

Awatar użytkownika
pwol
Nowy Klubowicz
Posty: 97
Imie: Paweł
Auto: Fiat Stilo Multiwagon
Silnik: 1.6 16v benzyna + lpg
Kolor: czarny metalic
Lokalizacja: Łódź

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: pwol » 10 maja 2013, 06:38

Ja u siebie przeniosłem właśnie na podszybie bez przeróbki kabli :)
ObrazekObrazek
Wreszcie znalazłem chwilę i kilka zdjęć by opicać swojego moda :P
Do przeróbki zostały zdemontowane:
- obudowa akumulatora wraz nim
- osłona-maskownica górna silnika
Następnie odkręciłem rurę dolotową do przepustnicy wraz z odmą. Potem odkręciłem ECU od podstawki nie odłączając przewodów.
Obrazek
Następnie po odkręceniu i zdjęciu aluminiowej podstawki, dokonałem jej przerobienia czyli odcięcia pionowego elementu, którym była przytwierdzona do silnika
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Potem na podszybiu odkrywamy fabryczne wyciszenie (jest w tym miejscu perforacja) pod którym znajdują się dwa fabryczne , gwintowane otwory.
Obrazek
W międzyczasie w aluminiowej podstawce wiercimy otwory zgodne z rozstawem tych w podszybiu o średnicy większej o 1-2 mm aby było wygodniej je wypośrodkować. W tej chwili już dobrze nie pamiętam ale ja chyba wierciłem wiertłem10mm. następnie mocujemy podstawkę do podszybia.
Obrazek
Potem trochę cierpliwości i odczepiania zapinek do kabli aby uzyskać poluzowanie przewodów od ECU by nie były napięte. Ja dlatego nie rozpinałem centralki aby mieć cały czas kontrolę nad ich długością i ułożeniem. Potem mocujemy ECU do podstawy oryginalnymi śrubami do których ja dołożyłem dystanse w postaci nakrętek, pomiędzy podstawę a ECU dla lepszej cyrkulacji powietrza.
Obrazek
Dalej wycinamy fragment maskownicy silnika by nie kolidowała z centralką i by miała ona miejsce. Na koniec zacisnąłem jeszcze dolot do przepustnicy ( gruba rura) przy ECU opaskami zip by nie obcierała przypadkiem o centralkę.
Dalej montujemy obudowę akumulatora wraz z nim i cieszymy się jazdą. Ja na razie jeżdżę tak ponad rok i nic się nie dzieje. Tak jak niektórzy piszą nie nagrzewa się od kolektora ( dla pewności można dodać osłonę o dołu np. z karbonu -nie przewodzi tak ciepła) moim zdaniem nie ma potrzeby. Zalewana woda także nie jest ani od góry ani od dołu chyba że nie ma osłon pod silnikiem i pada się w głębokie kałuże :D .
Mam nadzieję że komuś się przyda ten mini manual, bo sposobów na zmianę miejsca jest kilka i każdy ma swe wady jak i zalety. Pozdrawiam wszystkich
Ostatnio zmieniony 01 cze 2014, 22:06 przez pwol, łącznie zmieniany 3 razy.
Proste są dla szybkich aut, zakręty dla szybkich kierowców. Colin McRae

Awatar użytkownika
p_s88
Nowy Klubowicz
Posty: 108
Imie: Paweł
Auto: Stilo 3d 2004r.
Silnik: 1.6 16V + LPGtech 204
Kolor: Grigio Steel 647
Lokalizacja: Piotrków/Warszawa

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: p_s88 » 14 cze 2013, 14:05

Pwol moglbys opisać w skrócie jak dokonał es przeróbki, co jest do niej potrzebne itp.?:) Mam właśnie silnik 1.6 i zastanawiał się nad przeróbka. Będę wdzięczny za pomoc

Mati
Zasłużony Klubowicz
Posty: 1483
Imie: Mateusz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.6 103km
Kolor: Czarny Moiré
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.p ... 31#p102531
Lokalizacja: Lipnica Wielka/ Nowy Targ/ Kraków/ (KNT)

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Mati » 03 sty 2014, 11:59

Robił ktoś z Was, tą przeróbkę co radzicie?
Obrazek

Lustro
Nowy Klubowicz
Posty: 18
Imie: Łukasz
Auto: Stilo
Silnik: 1,6
Kolor: Niebieski
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Lustro » 18 sty 2014, 20:30

Czytając informacja o padających kompach w 1,6 pb, stwierdziłem że czas najwyższy abym i ja poprawił inżynierów Fiata i znalazł lepsze miejsce dla mojego komputera. W pierwszej wersji komputer miał być zamocowany do obudowy akumulatora, ale jak pomyślałem o wykręcaniu akumulatora, wierceniu obudowy, to zacząłem szukać innego rozwiązania. Wpadłem na pomysł, aby wykorzystać istniejące mocowanie komputera, i wykombinowałem coś takiego:
Potrzebujemy dwóch płaskowników o długości około 23-24 cm.
Wyganiamy je w mniej więcej w taki sposób i wiercimy otwory - fi 6 w rozstawie 82 mm.
Obrazek

Następnie mocujemy płaskowniki do podstawki, do której zamocowany był komputer, a komputer mocujemy do płaskowników.
Obrazek
Prosto i przyjemnie. :D
Tak wygląda z osłonami:
Obrazek
Zastanawiam się, czy nie wykombinować jakiejś przykrywki, w celu ochrony komputera od góry. Oryginalnie był pod osłoną silnika.
Wcześniej: 126p; R5 1,5d; Pony 1,3; Uno 1,4; Cinqecento 0,7; Brava 1,6
Obecnie Stilo 1,6 + Swift 1,0

Awatar użytkownika
DamBag
Zasłużony Klubowicz
Posty: 1153
Imie: Damian
Auto: Stilo
Silnik: JTD

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: DamBag » 18 sty 2014, 20:42

Lustro pisze:Czytając informacja o padających kompach w 1,6 pb, stwierdziłem że czas najwyższy abym i ja poprawił inżynierów Fiata i znalazł lepsze miejsce dla mojego komputera. W pierwszej wersji komputer miał być zamocowany do obudowy akumulatora, ale jak pomyślałem o wykręcaniu akumulatora, wierceniu obudowy, to zacząłem szukać innego rozwiązania. Wpadłem na pomysł, aby wykorzystać istniejące mocowanie komputera, i wykombinowałem coś takiego:
Potrzebujemy dwóch płaskowników o długości około 23-24 cm.
Wyganiamy je w mniej więcej w taki sposób i wiercimy otwory - fi 6 w rozstawie 82 mm.
Obrazek

Następnie mocujemy płaskowniki do podstawki, do której zamocowany był komputer, a komputer mocujemy do płaskowników.
Obrazek
Prosto i przyjemnie. :D
Tak wygląda z osłonami:
Obrazek
Zastanawiam się, czy nie wykombinować jakiejś przykrywki, w celu ochrony komputera od góry. Oryginalnie był pod osłoną silnika.


Trzebabyło te blaszki wygiąć w kąt prosty i zamocować od strony akumulatora, a takto ECU, jest narażone na drgania dalej, choć i tak największy wpływ ma temperatura, estetyczna robota.

Awatar użytkownika
Pepsi
Klubowicz
Posty: 356
Imie: Pepsi
Auto: Stilo MW DYNAMIC 2003r
Silnik: 1.6 103km
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Koszalin

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Pepsi » 18 sty 2014, 20:46

Lustro pisze:Czytając informacja o padających kompach w 1,6 pb, stwierdziłem że czas najwyższy abym i ja poprawił inżynierów Fiata i znalazł lepsze miejsce dla mojego komputera. W pierwszej wersji komputer miał być zamocowany do obudowy akumulatora, ale jak pomyślałem o wykręcaniu akumulatora, wierceniu obudowy, to zacząłem szukać innego rozwiązania. Wpadłem na pomysł, aby wykorzystać istniejące mocowanie komputera, i wykombinowałem coś takiego:
Potrzebujemy dwóch płaskowników o długości około 23-24 cm.
Wyganiamy je w mniej więcej w taki sposób i wiercimy otwory - fi 6 w rozstawie 82 mm.
Obrazek

Następnie mocujemy płaskowniki do podstawki, do której zamocowany był komputer, a komputer mocujemy do płaskowników.
Obrazek
Prosto i przyjemnie. :D
Tak wygląda z osłonami:
Obrazek
Zastanawiam się, czy nie wykombinować jakiejś przykrywki, w celu ochrony komputera od góry. Oryginalnie był pod osłoną silnika.


Jest to jakieś rozwiązanie, ale osobiście uważam, że podszybie lub obudowa aku sprawdzi się lepiej gdyż Twoje rozwiązanie nadal poprzez płaskowniki przekazywac będzie temperaturę (w mniejszym stopniu niż pierwotne mocowanie ecu) do ecu. Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie to podszybie - takie rozważam. Jak powszechnie wiadomo wymiana lewej żarówki wiąże się z demontażem baterii a ecu na obudowie wymagać będzie dotakowej uwagii. Myślę, że należy (na podszybiu) doać osłonę pod ecu bo obserwując miejsce gdzie Koledzy mocują ecu na podszybiu pojawiają się plamy po wodzie (chlapanie od dołu mimo kompletu dolnych oslon). A woda + ecu to marne połączenie.
Myślę, że w niedalekiej przyszłości przeniosę ecu na podszybie a pod ecu zamontuję 'wyrzeźbioną' osłonę.

Lustro
Nowy Klubowicz
Posty: 18
Imie: Łukasz
Auto: Stilo
Silnik: 1,6
Kolor: Niebieski
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Lustro » 18 sty 2014, 21:34

Jeśli chodzi o temperaturę, to oryginalnie ecu przylega całym dnem do aluminiowej podstawki, więc jest przypiekane jak na patelni. ;( Tutaj punkty styku są znikome i nie bezpośrednie, więc będzie sporo chłodniej. Drgania mają raczej mniejsze znaczenie. Problem w kompie to pewnie wypalające się kondensatory. Tak jak w normalnych komputerach na płytach głównych często dochodzi do spuchnięcia i wylania kondensatorów. Potrzeba na to kilku lat, ale nie są dodatkowo podgrzewane jak w Stilo :).
To mocowanie zrobiłem tak na szybko. Jak kiedyś będzie potrzeba wyjęcia akumulatora, to wystarczy dogięć dalej płaskowniki, obrócić i zamocować do obudowy. Opcję z przednią grodzią też można wypróbować, ale też jest więcej rozkręcania i kombinowania z wiązkami. Przyjdzie wiosna i ciepło to będę się bawił. :cool:
Wcześniej: 126p; R5 1,5d; Pony 1,3; Uno 1,4; Cinqecento 0,7; Brava 1,6
Obecnie Stilo 1,6 + Swift 1,0

Awatar użytkownika
pomaranczowy
Klubowicz
Posty: 352
Imie: Pomarańczowy
Auto: Stilo
Silnik: 1.6 Hybrid LPG
Lokalizacja: Śląskie

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: pomaranczowy » 23 kwie 2014, 19:04

Dzisiaj próbowałem zmienić miejsce montowania ECU lecz moje wtyczki nie dochodzą do obudowy akumulatora. (oczywiście wypiąłem objemki plastikowe trzymające rurę z kablami oraz wypiąłem rure odmy by nie przeszkadzała)

Awatar użytkownika
_marcin00_
Klubowicz
Posty: 843
Imie: Marcin
Auto: Stilo 3d
Silnik: 1,6 16V 103KM
Kolor: Black metallscente 632
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7112
Lokalizacja: Toruń

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: _marcin00_ » 24 kwie 2014, 09:41

...
Ostatnio zmieniony 19 maja 2014, 09:07 przez _marcin00_, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Mati
Zasłużony Klubowicz
Posty: 1483
Imie: Mateusz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.6 103km
Kolor: Czarny Moiré
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.p ... 31#p102531
Lokalizacja: Lipnica Wielka/ Nowy Targ/ Kraków/ (KNT)

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Mati » 24 kwie 2014, 10:13

Też sie zastanawiam, gdzie go przesnieść i chyba zrobie do obudowy aku na płaskownikach;) ale dam go do jakieś obudowy
Obrazek

Awatar użytkownika
pomaranczowy
Klubowicz
Posty: 352
Imie: Pomarańczowy
Auto: Stilo
Silnik: 1.6 Hybrid LPG
Lokalizacja: Śląskie

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: pomaranczowy » 24 kwie 2014, 11:00

Ktoś próbował użyć jakieś maty pod sterownik chroniącej od ciepła bądź próbował pomiędzy łąpą na silniku a sterownikiem dać nakrętki na śrubę? ...zawsze to przez nakrętki przejdzie mniej ciepła niż jak komputer cały przylega do łapy

Mati
Zasłużony Klubowicz
Posty: 1483
Imie: Mateusz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.6 103km
Kolor: Czarny Moiré
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.p ... 31#p102531
Lokalizacja: Lipnica Wielka/ Nowy Targ/ Kraków/ (KNT)

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Mati » 24 kwie 2014, 11:06

Ja kupiłem już mate odbijającą ciepło taka za grzejniki i zrobie z niej takie podwójne pudełko w które włoże ECU, i wywale go z silnika tylko nie mam czasu sie za to zabrać
Obrazek

Awatar użytkownika
pomaranczowy
Klubowicz
Posty: 352
Imie: Pomarańczowy
Auto: Stilo
Silnik: 1.6 Hybrid LPG
Lokalizacja: Śląskie

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: pomaranczowy » 24 kwie 2014, 12:38

Można taką mate położyć (np dwie, trzy warstwy) na łapie silnika oraz na bokach sterownika? Czy użyć jakieś innej?

Mati
Zasłużony Klubowicz
Posty: 1483
Imie: Mateusz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.6 103km
Kolor: Czarny Moiré
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.p ... 31#p102531
Lokalizacja: Lipnica Wielka/ Nowy Targ/ Kraków/ (KNT)

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: Mati » 24 kwie 2014, 12:55

pomaranczowy pisze:Można taką mate położyć (np dwie, trzy warstwy) na łapie silnika oraz na bokach sterownika? Czy użyć jakieś innej?
Można można ale dużo czytałem o tym i każdy każdy mówi w pierwszej kolejności kompa przenieść gdziekolwiek tylko nie na tym silniku, miejsce to jest najbardziej narażone na aż tak wysoką temperaturę która uszkadza Ecu. Wniosek przenieść gdziekolwiek zdala od silnika, a to pudełeczko zrobić z 2/3 warstw i zostawić np na obudowe aku
Obrazek

Awatar użytkownika
_marcin00_
Klubowicz
Posty: 843
Imie: Marcin
Auto: Stilo 3d
Silnik: 1,6 16V 103KM
Kolor: Black metallscente 632
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7112
Lokalizacja: Toruń

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: _marcin00_ » 24 kwie 2014, 20:20

...
Ostatnio zmieniony 19 maja 2014, 09:07 przez _marcin00_, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
pomaranczowy
Klubowicz
Posty: 352
Imie: Pomarańczowy
Auto: Stilo
Silnik: 1.6 Hybrid LPG
Lokalizacja: Śląskie

Re: Alternatywne mocowanie ECU w wersji PB

Postautor: pomaranczowy » 25 kwie 2014, 07:33

Fajny i prosty sposób, jeszcze na dół sterownika można dać mate odbijającą ciepło i gitara :)
Gdzie kupiłeś płytkę ebonitową ?



Wróć do „Manuale, Poradniki, Tutoriale”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość