[MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Gotowe manuale, pomocne przy naprawach
dome

[MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: dome » 04 lis 2012, 11:03

Witam kolegów !
Dosyć długo zbierałem się do opisania moich prac związanych z przróbką lamp, Korzystając z wolnej chwili w pracy postanowiłem pochwalić się dziełem ;)

Soczewki Kupiłem na Allegro, co prawda wyglądały nieco inaczej niż na zdjęciu w aukcji ale po moim zakupie i wysłaniu informacji do sprzedawcy, zdjęcia zostały zaktualizowane.
Prawdziwe zdjęcie soczewki poniżej. Oczywiście soczewki jak i zestaw do montażu są x2. Dodatkowo jest kabel wraz z przekaźnikiem, który całą tą dyskoteką steruje.

Obrazek

W zestawie nie ma żarników ani przetwonic xenonowych natomiast do soczewki pasuje jedynie żarnik H1, co ciekawe zwykłej żarówki H1 tam nie wsadzimy.
Przewidziane jest miejsce na tzw ringi jeżeli ktoś preferuje, jeżeli nie - tak jak ja, należy założyć osłonkę ringów na maskownicę bez wsadzania czegokolwiek do środka.
W mojej ocenie soczewki wykonane są solidnie. Soczewka jest szklana , materiał odbłyśnika to metal, tak jak cały stelaż a maskownice wykonane są z dobrej jakości plastiku.

Co było potrzebne:
1. Soczewki oczywiście. Cena 250 PLN
2. Opalarka ( ja kupiłem na wspomnianym już Allegro opalarkę firmy Comparator ( tzw opalarka z Biedronki ) za śmieszne 35 PLN i co ciekawe mam na nią 2 lata gwarancji.
Opalarka ma 2 biegi - 1szy 350ºC, 2gi - 650ºC
3. Garaż i dosyć sterylne pomieszczenie ( żeby nie było kurzu latającego w powietrzu )
4. Jakieś 10h wolnego czasu na początek( teraz myślę że spokojnie poradziłbym sobie z przeróbką w 4h )
5. Standardowe narzędzia warsztatowe
6. Pasta do zębów ( później napiszę po co ) Cena 10 PLN

Postanowiłem nie wrzucać tutaj zdjęć czynności oczywistych i łatwych takich jak podnoszenie samochodu, zdejmowanie nadkoli i zderzaka przedniego(będzie tylko krótki opis).

NO TO ZACZYNAMY !

Na początek należy podnieść samochód, przednie koła zdejmujemy, dzięki temu będziemy mieli łatwy dostęp do nadkoli i kostek świateł.
Następnie zdejmujemy nadkola, wszystkie śrubki są widoczne po zdjęciu koła poza jedną która jest pod progiem blisko miejsca gdzie niektórym schodzi lakier od wylatujących spod kół kamieni :)
Teraz zderzak: po 2 śruby na stronie trzymają zderzak i błotnik, 4 śruby na górze widoczne po podniesieniu maski, 4 śruby na dole.
Po zdjęciu zderzaka będziemy mieli prawie swobodny dostęp do lamp. Prawie bo musimy odkręcić wsporniki które znajdują się pod każdą z lamp ( wsporniki te odpowiadają za zgranie się dolnej lini lampy ze zderzakiem tak aby nie było dużej przerwy między nimi ) należy zmierzyć szczelinę miedzy lampą a górną krawędzią wspornika tak aby zamontować go w takiej samej pozycji.

Teraz proponuję zapalić światła mijania i poprzez przyklejenie taśmy na drzwiach garażu lub ścianie zaznaczyć mniej więcej granicę światłocienia i centrum świecenia żarówki.

Zdejmujemy lampy:
1 śruba na górze, 2 na dole po prawej i lewej stronie. Przy ponownym montażu należy zwrócić uwagę na to że lampa ma taki mały bolec, który wchodzi w otwór w błotniku stabilizując i ustawiając tym samym lampę w odpowiedniej pozycji .

Po wykręceniu lamp należy je dokładnie wyczyścić z zewnątrz np wilgotną szmatką.

Jeżeli mamy już lampę w ręku to idziemy do sterylnego pomieszczenia ( ja skorzystałem z kabiny bezpyłowej u ojca w lakierni ) ale może też być łazienka ;)
Odpalamy opalarkę, ustawiamy na wysoką temperaturę i ogrzewamy z dość małej odległości miejsce łączenia szkła klosza z obudową.
Najpierw ogrzewamy całą powierzchnię łączenia dookoła, później górę prawą i lewą stronę pomijająć dół, nożem należy odcinać klej i rozchylać klosz od lampy, kiedy się to uda bierzemy sie za dolną krawedź.

UWAGA - nie polecam sposobu z piekarnikiem, ja jedną, na szczęście testową lampę tak upiekłem !

Po rozdzieleniu klosza od obudowy powinniśmy jeszcze wyjąć tą srebrną ramkę która odeszła razem ze szkłem, trzyma się ona na klej i lekki zatrzask po zewnętrznej stronie lampy.

W lampie jest metalowa zaślepka-osłonka żarówki, należy ją usunąć albo siłą albo sposobem. Ja wybrałem sposób: zdjąłem drucik trzymający żarówkę H7 i następnie poodginałem blaszki i zaślepka-osłonka wyszła bez oporów.

Obrazek

Po usunięciu zaślepki osłonki ukaże nam się następujący widok:

1. Korpus lampy wraz z odbłyśnikami

Obrazek

2. Srebrna ramka

Obrazek

3. Klosz ( wiem że jest od lewej lampy a reszta na zdjęciach od prawej ale chodzi tutaj i treść merytoryczną )

Obrazek

Moje klosze były już lekko zmatowiałe więc postanowiłem użyć sposobu znalezionego na spryciarze.pl czyli pasta do zębów woda i gąbka. Efekt okazał się rewelacyjny a lampy są ładne i klarowne. Tylko jak ktoś będzie kupował pastę to polecam taką z granulkami np Colgate MAX White One.
Po wyszorowaniu wszystko dokładnie płukamy wodą i wycieramy do sucha najlepiej ręcznikiem papierowym.
Po zabiegu odmatowiania klosz wygląda tak.

Obrazek

Teraz czas na połączenie soczewki z maskownicą. Elementy łączymy za pomocą śrubek dołączonych do zestawu.

UWAGA ! Upewnij się czy wewnętrzna część szkła soczewki nie ma drobinek kurzu, jeżeli tak wytrzyj je ręcznikiem papierowym. Do upewnienia się możesz użyć byle jakiej diodki LED lub żarnika H1. Jeżeli kurz nie zostanie usunięty, będzie bardzo widoczny gdy spojrzymy w soczewkę przy zapalonym żarniku.
Przypominam że nadal pracujemy w pomieszczeniu bezpyłowym lub łazience ;)

Soczewka w korpusie

Obrazek

Maskownica ( niech Was nie zmyli światło, które odbija się od maskownicyi pada na beton, na pierwszy rzut oka może wydawać się że to element maskownicy )
Przestrzegam też przed częstym macaniem maskownicy ponieważ warstwa niklu na niej jest tak cieniutka że po kilku razach będzie prześwitywać już biały plastik - u mnie tak się właśnie stało ale na szczęście w niewidocznym miejscu w dolnej części maskownicy.

Obrazek

Kolejny krok to połączenie bixenonu z lampą. Do obcowania z tymi elementami polecam użyc gumowych jednorazowych rękawiczek, w ten sposób nie zostawimy tłustych śladów na wewnętrznych elementach. Co prawda ja tego nie zrobiłem i zostawiłem tłuste paluchy ale udało sie je bez problemu wytrzec ręcznikiem papierowym ale jak wiadomo Polak mądry po szkodzie :cool:

Połączenie jest banalnie proste na gwint bixenonu zakładamy gumową uszczelkę-dystansik-stabilizator wkładamy w otwór po żarówce H7 a od tylnej strony lampy zakładamy pierścień trzymający żarnik h7 i drucik , następnie zakręcamy nakrętkę za pomocą klucza nasadowego na gwincie. Przy tej czynności śmiało można użyć siły żeby wszystko mocno się trzymało. Przestrzegam tylko przed zerwaniem gwintu i kręceniem oraz odkręcaniem bez sensu. Lepiej zrobić raz a porządnie.
UWAGA! Pamiętaj że mechanizm przesłony, który odpowiada za długie i krótkie światła powinien się znajdować na dole. W bixenonie znajduje się soczewka płasko-wypukła. Znamy zasadę działania soczewek prawda ? :>

Obrazek


Po zmontowaniu powyższych naszym oczom ukazuje się następujący widok

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz proponuję zejść do garażu, założyć lampę i sprawdzić czy granica światłocienia pokrywa się mniej więcej z tą, którą zaznaczyliśmy wcześniej, ewentualnie można też przekręcić soczewkę zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub odwrotnie tak żeby linia odcięcia światła była idealnie pozioma( do tego oczywiście konieczne jest postawienie samochodu na takich samych wspornikach lub na kołach.

Jeżeli wszystko się zgadza to wracamy do naszego miejsca pracy.
Papierowym ręcznikiem wycieramy ewentualne ślady i kurzu.
Delikatnie podgrzewamy klej na srebrej ramce ( tej w której są szkła od postojówek ) oraz na kloszu .
Powyższe elementy łączymy ze sobą. Następnie podgrzewamy klej na korpusie lampy i kloszu, łączymy je ze sobą.
Żeby klosz połączył się z korpusem położyłem go lampą do dołu na ręczniku na podłodze i ogrzewając miejsce łączenia tych elementów dociskałem aż znalazły się w pozycji sprzed modyfikacji.

Z drugą lampą postępujemy analogicznie aż naszym oczom ukaże się widok zbliżony do tego poniżej.

Obrazek

Dla porównania zdjęcie lampy przerobionej i czekającej na modyfikację.

Obrazek


Jeżeli mamy już przerobione 2 lampy montujemy je z powrotem. Pozostaje nam jeszcze podłączyć wszystko do okablowania dołączonego do soczewek.
Co ciekawe, jako źródło prądu w naszej soczewce podłączamy jednie jedną kostkę, a raczej wsówki - kostkę świateł mijania musiałem rozebrać bo nie pasowała do kostki w okablowaniu. Podłączenie jest banalne: masa(-), krótkie(+) i ciągniemy kabelek od długich świateł(+) . Ja wybrałem lampę po stornie akumulatora bo jest tam też konieczność podłączenia masy do przekaźnika.
W przypadku gdy wszystko działa poprawnie skręcamy lampy, zderzak, nadkola i koła ( tylko nie zapomnij o plastkach spod lamp ).



W ramach ciekaowstek :

Porównanie xenonu w soczewce H1 5000 K (po lewej) i xenonu w odbłyśniku H7 ( bez "r" ) 6000 K (po prawej)

Obrazek


Soczewki - światła mijania

Obrazek

Soczewki - światła drogowe

Obrazek


Poniżej porównanie jak wczśniej świeciły xenony odbłyśnik H7r 5000 K i soczewki h7 5000k
Jak widać na zdjęciach poniżej, granica światłocienia w soczewkach jest wyraźniejsza widzimy też że powyżej tej granicy w miejsce cienia ucieka mniej światła niż przy odbłyśnikach aczkolwiej tragedii nie było i ludzie mi nie mrygali że oślepiam ;)

Odbłyśnik Xenon H7R 5000k

Obrazek

Soczewka Bixenon H1 5000k

Obrazek


Po wszystkim lampa założona w Stilo wygląda tak

Obrazek

Świeci tak - muszę przyznać że byłem pod wrażeniem mimo tego że to MADE IN CHINA. Soczewki świecą szeroko, jasno oświetlają pobocze i drogę przed samochodem.

Obrazek

Obrazek


Muszę się też pochwalić że dodatkowym modem jaki wprowadziłem do lamp są światła dzienne w halogenach.
Kupiłem przekaźnik za 14 PLN troche kabelków i działa to na identycznej zasadzie co zwykłe ledy dzienne a dodatkowo mogę je zapalić podczas jazdy na światłach mijania i wtedy służą jako halogeny przeciwmgłowe.
Szkoda tak wypalać żarniki i odbłyśniki xenonowe. W najbliższym czasie żarówki w halogenach zastąpią żarówki H1 SMD 5050 co by troche energii i paliwka zaoszczędzić jeżdżąc na dziennych :)


Przepraszam za jakość zdjęć - wszystko robione było telefonem.
Jeżeli są jakieś pytania lub sugestie to chętnie się z nimi zapoznam i odpowiem.
Zdaję sobie sprawę z tego że moja modyfikacja to produkt raczej niszowy ale postanowiłem się podzielić. Może przyda się jakiemuś oszołomowi takiemu jak ja i będzie chciał się pobawić :]

ps. Jak uda mi się zrobić dobre zdjęcie dobrym aparatem w nocy z samochodu to pokażę jak xenon oświetla drogę.

Osoby zainteresowane mogą znaleźć zdjęcia w większej rozdzielczości na fotosik.pl w wyszukiwarce wpisując "Stilo Xenon" caaała pierwsza strona wyników to moja robota ;)
Pozdrawiam
Dome
Ostatnio zmieniony 04 lis 2012, 14:55 przez dome, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MichalGZ
Nowy Klubowicz
Posty: 238
Imie: Michał
Auto: Stilo SW
Silnik: 1.6 benzin
Kolor: blue navy
Lokalizacja: wlkp
Kontaktowanie:

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: MichalGZ » 04 lis 2012, 13:09

Piękna sprawa. Lubie takie wyzwania. Czasami tylko brakuje jednego szczegółu aby się bawić w takie coś....garażu ;( ;( ;(


dome pisze:Muszę się też pochwalić że dodatkowym modem jaki wprowadziłem do lamp są światła dzienne w halogenach.
Kupiłem przekaźnik za 14 PLN troche kabelków i działa to na identycznej zasadzie co zwykłe ledy dzienne a dodatkowo mogę je zapalić podczas jazdy na światłach mijania i wtedy służą jako halogeny przeciwmgłowe.


Jakieś foto kolego?jak to działa , czy z zapłonem odrazu czy trzeba samemu włączyć?

Awatar użytkownika
LordJan
Nowy Klubowicz
Posty: 52
Lokalizacja: DĘBICA

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: LordJan » 04 lis 2012, 13:22

no naprawdę kawał dobrej i fachowej roboty. Czekam na kaskę do dyspozycji i spróbuję też tak zrobić. Dzięki za naprawdę dobry opis.
LordJan Dębica

dome

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: dome » 04 lis 2012, 14:48

MichalGZ

Wygląda to tak. Narazie na żółto bo to halogen H1 ale w tygodniu założę LED H1 SMD i będzie biało ;)

Obrazek

Zrobiłem to w taki sposób że mogą zapalić się od razu po przekręceniu zapłonu i gasną po włączeniu świateł postojowych. Dodatkowo zamontowałem dyskretny przełącznik ON/OFF gdybym jednak nie chciał ich w ogóle zapalać.
W kolejnej wolnej chwili opiszę manual dla osób chcących mieć światła dzienne, którym nie za bardzo podobają się LEDowe paski w zderzaku.

Awatar użytkownika
MichalGZ
Nowy Klubowicz
Posty: 238
Imie: Michał
Auto: Stilo SW
Silnik: 1.6 benzin
Kolor: blue navy
Lokalizacja: wlkp
Kontaktowanie:

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: MichalGZ » 04 lis 2012, 14:58

dome pisze:Zrobiłem to w taki sposób że mogą zapalić się od razu po przekręceniu zapłonu i gasną po włączeniu świateł postojowych.W kolejnej wolnej chwili opiszę manual dla osób chcących mieć światła dzienne, którym nie za bardzo podobają się LEDowe paski w zderzaku.


Czekam z niecierpliwością. :D

dome

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: dome » 04 lis 2012, 15:22

LordJan pisze:no naprawdę kawał dobrej i fachowej roboty. Czekam na kaskę do dyspozycji i spróbuję też tak zrobić. Dzięki za naprawdę dobry opis.


Jak weźmiesz się za modyfikację i będziesz miał jakieś pytania albo wątpliwości to pisz śmiało, chętnie pomoge ;)

Awatar użytkownika
Wacek
Nowy Klubowicz
Posty: 158
Imie: Bartłomiej
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 JTD 115km
Kolor: 745
Lokalizacja: Śląskie/Gostyń
Kontaktowanie:

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: Wacek » 04 lis 2012, 17:34

To jest ta soczewka?
http://moto.allegro.pl/bixenon-soczewka ... 37974.html

I czy przy tym zestawie można całe wnętrze reflektora pomalować na czarno? ;)
Pomijając oczywiście kierunkowskaz i halogen bo długie rozumiem są na soczewce ;)
SPORTWAGON!

Awatar użytkownika
COVERek
Nowy Klubowicz
Posty: 55
Imie: Tadeusz
Auto: Stilo
Silnik: 1.9JTD 140KM
Kolor: Srebrny
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Odp: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: COVERek » 04 lis 2012, 19:38

Przy ledach nie będzie sie pluł komputer? :)
I czy w ogole te ledy będzie widać że świeca w dzień? :)

Awatar użytkownika
PeaceAK
Starszy Klubowicz
Posty: 1588
Imie: Marcin
Auto: było STILO
Silnik: 1,9 JTD 115
Kolor: 831A
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3352&p=45756#p45756
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontaktowanie:

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: PeaceAK » 04 lis 2012, 20:01

Wacek pisze:To jest ta soczewka?
http://moto.allegro.pl/bixenon-soczewka ... 37974.html

I czy przy tym zestawie można całe wnętrze reflektora pomalować na czarno? ;)
Pomijając oczywiście kierunkowskaz i halogen bo długie rozumiem są na soczewce ;)


Można zrobić tak:
Obrazek kolega Qba ma to opisane w prezentacji swojego auta

a tak to wygląda na aucie innego użytkownika

Obrazek
Obrazek
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Mój FIAT STILO

http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3352

Awatar użytkownika
Poluś
Starszy Klubowicz
***
Posty: 1109
Imie: Paweł
Auto: Stilo Schumacher
Silnik: 1,9 MJTD
Kolor: Czerwony
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=6176
Lokalizacja: Chorzów
Kontaktowanie:

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: Poluś » 04 lis 2012, 20:36

Wszystko ładnie pięknie, ale dopisałbym, że taką przeróbkę każdy robi na własna odpowiedzialność i jest nielegalna.

Tak co by potem nie było pretensji dla autora za zabrany dowód rejestracyjny.

Awatar użytkownika
PeaceAK
Starszy Klubowicz
Posty: 1588
Imie: Marcin
Auto: było STILO
Silnik: 1,9 JTD 115
Kolor: 831A
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3352&p=45756#p45756
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontaktowanie:

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: PeaceAK » 04 lis 2012, 20:39

No i należy pamiętać o spryskiwaczach o których kolega nic nie wspomniał, ale ogólnie wielki plus za opis. Powiedz czy przy rozklejaniu trzeba na coś szczególnie uważać i rozumiem że żadnego kleju nie stosowałeś? użyłeś tylko tego co pozostał na kloszu?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Mój FIAT STILO

http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3352

Awatar użytkownika
Poluś
Starszy Klubowicz
***
Posty: 1109
Imie: Paweł
Auto: Stilo Schumacher
Silnik: 1,9 MJTD
Kolor: Czerwony
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=6176
Lokalizacja: Chorzów
Kontaktowanie:

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: Poluś » 04 lis 2012, 20:51

PeaceAK pisze:No i należy pamiętać o spryskiwaczach o których kolega nic nie wspomniał.


Czy spryskiwacz będzie czy nie, to i tak nielegalne.

dome

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: dome » 05 lis 2012, 06:55

Wacek - ja kupiłem z tej aukcji od tego sprzedawcy ale te, które wskazałeś też będą pasować. Co prawda będzie to wyglądało trochę inaczej bo cała obudowa jest mniejsza no i nie wiem jak z nagrzewaniem bo te soczewki mają zamkniętą budowę i bałbym się że coś się może przytopić od ciepła żarnika.
U mnie jest spory otwór więc ta temperatura ma jak rozchodzić się po lampie.

COVERek - Komputer pluje się przy postojówkach i chyba kierunkowskazach. Przy światłach mijania, drogowych i halogenach siedzi cichutko i nie marudzi ;) Chcę kupić jakieś mocne SMD o oznaczeniu 5050 , widziałem jak świecą na pasku diodowym i myślę że dadzą radę, jak nie to przeproszę się ze zwykłymi H1 ;)
Bardziej boję się tego że jak wyłącze silnik to diody będą się lekko żarzyć jak było to w przypadku LEDów bez CAN.

Ten pomysł Qba jest ciekawy, chciałbym zobaczyć jak to wygląda w realu .

Tak jak Poluś napisał, Przeróbka jest nieleganla i policja może zabrać za to dowód rejestracyjny i skierować na powtórne badanie w stacji kontroli pojazdów.
Każdy robi to na własną odpowiedzialność, a ja nie odpowiadam za następstwa związane z tą przeróbką.

Spryskiwacze dołożyłem wcześniej jeszcze przy "starych" xenonach na odbłyśnikach z żarówką H7R .
Zestaw spryskiwaczy kupiłem podobny do tego
http://allegro.pl/spryskiwacze-reflekto ... 02777.html
Co prawda nie są to spryskiwacze mgłowe a strumieniowe. Ich zadaniem było bardziej zmylenie policjanta jeżeli chodzi o pełen zestaw przy xenonie niż obmywanie lampy ale jak sie okazało spełniają swoją rolę w zadowalający sposób.
Pompke podłączyłem pod instalację pompki spryskiwacza szyb i wmontowałem w seryjny zbiorniczek. Potem Castorama i zakup wężyków bo te w zestawie na krótkie.
Mimo że spryski strumieniowe to dają strumień na 4 m w górę przy ustawieniu strumienia idealnie w pionie. Ustawiłem je tak że ładnie obmywają szkło przy świetle mijania .

Awatar użytkownika
Qba
Starszy Klubowicz
***
Posty: 1384
Imie: Marcin
Auto: STILO 3D
Silnik: JTD 115KM - 145KM
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.p ... 852#p45852
Lokalizacja: Wieluń, Konopnica

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: Qba » 08 lis 2012, 11:10

Wacek pisze:czy przy tym zestawie można całe wnętrze reflektora pomalować na czarno?


Koledze chyba raczej chodzilo o Pomalowanie odbłyśnika. A można go pomalować gdyż już do niczego nie będzie potrzebny. Mam tak w nowych lampach (które nadal nie mogą doczekać się montażu). Ja jednak mam pozostawioną możliwość podłączenia dodatkowo "normalnych" "długich" czyli tych standardowych i dla tego te odbłyśniki nie są pomalowane. trochę słabo ale widać coś na tym zdjęciu:

Obrazek

dome pisze:chciałbym zobaczyć jak to wygląda w realu


W realu wygląda całkiem fajnie :D chcesz zobaczyć to zapraszamy na spot dziś o 18 w łodzi ;) A tak to wygląda mniej więcej na aucie. Więcej zdjęć w mojej galerii.

Obrazek

dome

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: dome » 15 lis 2012, 13:59

Korzystając z okazji że była dosyć gęsta mgła postanowiłem zrobić kilka fotek żeby pokazać jak rozkłada się strumień światła.
Fotki robione telefonem.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

mateuszz.86
Nowy Klubowicz
Posty: 76
Imie: Mateusz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 JTD 115 KM
Kolor: Grafit
Lokalizacja: Bochnia

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: mateuszz.86 » 16 lis 2012, 20:37

sluchaj a mozna soczewki wyjac od innego auta np od bravo??

dome

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: dome » 16 lis 2012, 22:07

mateuszz.86 pisze:sluchaj a mozna soczewki wyjac od innego auta np od bravo??


Można, kolega Pała ma soczewki z maskownicami z Audi Q7 a Qba z A6 z tym że u mnie poza wyjęciem osłonki od żarówki H7 z lampy to nie było żadnej większej ingerencji.
Soczewkę włożyłem i zakręciłem nakrętką .
Przy soczewkach, które mają koledzy jest zapewne więcej pracy bo musisz to dobrze ustawić żeby świeciło odpowiednio, zapewne przycinać odbłyśnik w lampie i mocować soczewkę w jakiś sposób ale to może niech koledzy się wypowiedzą ;)

Awatar użytkownika
Irqus
Zasłużony Klubowicz
***
Posty: 2317
Imie: Ireneusz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1,9 JTD 115
Kolor: 258
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=5993
Lokalizacja: Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: Irqus » 17 lis 2012, 05:41

Dome a Ty masz jaką soczewke z jakiegos konkretnego auta bo mnie kusi żeby kupić 2 lampy i tak przerobić a seryjne ksenony wyjąc wrazie w.
Jakby ktoś się chciał sztachnąć ozonem to zapraszam :)

dome

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: dome » 17 lis 2012, 06:50

Moje soczewki są z tej aukcji http://allegro.pl/soczewki-soczewka-bixenon-bi-xenon-hid-ksenon-kpl-i2741435433.html ale kiedy jak je kupowałem to robiłem to trochę w ciemno bo nie było aż tylu zdjęć , teraz panowie się poprawili jak zobaczyli że kupuje je coraz więcej osób :)
Ich montaż jest o tyle prosty że wkładasz taką w miejsce żarówki H7, na gwint nakręcasz nakrętkę i gotowe .

Lampy po zamontowaniu wszystkiego skleiłem starym klejem, który rozgrzałem i było ok ale zauważyłem że jedna lampa ostatnio trochę parowała więc kupiłem pistolet na gorący klej i przesmarowałem miejsce łączenia klosza z korpusem lampy w obydwu lampach profilaktycznie .

Awatar użytkownika
COVERek
Nowy Klubowicz
Posty: 55
Imie: Tadeusz
Auto: Stilo
Silnik: 1.9JTD 140KM
Kolor: Srebrny
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Odp: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: COVERek » 21 lis 2012, 17:07

Koledzy, moglibyście zrobić zdjęcie widma światła. Strasznie ciekawy jestem jak to wygląda.

Awatar użytkownika
prezesura
Nowy Klubowicz
Posty: 227
Imie: Mariusz
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.9 MJTD
Kolor: Czaaarniutki :)
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: prezesura » 20 kwie 2013, 23:03

I jak sie sprawuja soczewki podczas użytkowania ? sam bede montował za nie długo :)

dome

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: dome » 21 kwie 2013, 07:12

A nadal tak samo jak na początku.
Co prawda chińskie tanie żarniki kwalifikują się do wymiany co pół roku ale same soczewki i odbłyśniki są ok, nie zauważyłem zmiany kąta świecenia, soczewka nie matowieje a bixenon włącza się nadal bez problemów.

Awatar użytkownika
milybaj
Klubowicz
***
Posty: 557
Imie: Miłosz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9JTD 115KM
Kolor: 698A Grigio Tecno Metalli
Lokalizacja: Proszowice/Kraków (KPR)

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: milybaj » 21 kwie 2013, 10:56

a jakich zrnikó używasz? h1 mają dość dużą rozbierznosc cenową. 0d 10 zł do nawet 80 zł
Stilo forever

dome

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: dome » 21 kwie 2013, 11:57

ja płaciłem 20 PLN na sztuke ale wtedy an allegro nie było jeszcze tych po 80.
Jak będę wymieniał w wakacje to zastanowię się nad droższym wariantem, zobaczymy czy cena jest adekwatna do jakości czy to nadal ten sam chiński produkt.

Awatar użytkownika
PeaceAK
Starszy Klubowicz
Posty: 1588
Imie: Marcin
Auto: było STILO
Silnik: 1,9 JTD 115
Kolor: 831A
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3352&p=45756#p45756
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontaktowanie:

Re: [MANUAL] Przeróbka lamp na soczewkowe + bixenon

Postautor: PeaceAK » 21 lip 2013, 21:22

dome pisze:Jeżeli mamy już lampę w ręku to idziemy do sterylnego pomieszczenia ( ja skorzystałem z kabiny bezpyłowej u ojca w lakierni ) ale może też być łazienka
Odpalamy opalarkę, ustawiamy na wysoką temperaturę i ogrzewamy z dość małej odległości miejsce łączenia szkła klosza z obudową.
Najpierw ogrzewamy całą powierzchnię łączenia dookoła, później górę prawą i lewą stronę pomijająć dół, nożem należy odcinać klej i rozchylać klosz od lampy, kiedy się to uda bierzemy sie za dolną krawedź.

UWAGA - nie polecam sposobu z piekarnikiem, ja jedną, na szczęście testową lampę tak upiekłem !


co do rozklejania to można spróbować takiego patentu ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Mój FIAT STILO

http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3352



Wróć do „Manuale, Poradniki, Tutoriale”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości