Termostat Stilo JTD za 25PLN

Gotowe manuale, pomocne przy naprawach
Awatar użytkownika
nkstyle
Klubowicz
Posty: 601
Imie: nkstyle
Auto: Stilo MW Dynamic
Silnik: 1,9JTD 115
Kolor: 199A
Lokalizacja: KRAKÓW

Termostat Stilo JTD za 25PLN

Postautor: nkstyle » 03 lut 2012, 17:43

To opisany przeze mnie "patent" na termostat w Stilo JTD.
U mnie jeździ już 3 miesiąc i wszystko jest 100% sprawne.


Poniższy sposób montażu termostatu jest dla osób z dużą ilością siły w rękach.

Zabawę zaczynamy od zakupu termostatu np. ja kupilem Verneta 4493.89
Oraz 2 szt opasek.
Obrazek

Ta szeroka cześć to miejsce gdzie po włożeniu do węża skręcimu go opaską

Bardzo ważny jest wygląd jak powyżej oraz wymiar 'C" na zdjęciu poniżej który ma wynosić 37mm
Obrazek

Termostat ten montujemy w przewodzie pomiędzy oryginalnym termostatem a chłodnicą.
Obrazek
Niestety te kilka mm średnicy miedzy wężem a szerszym termostatem wymusza użycie sporej ilości siły przy wciskaniu.
Ja zrobiłem to w ten sposób, że wcisnąłem nowy termostat w wąż około 10mm a potem wciskałem zapierając cały waż o króciec z tworzywa na oryginalnej obudowie oryginalnego termostatu aż weszło na tyle że waż naszedł na swoje miejsce.
To tak jakbyście chcieli nałożyć wąż normalnie na króciec , tyle że przy okazji wpychamy nowy termostat.
Na końcu montujemy opaski skręcane.
Jedna idzie na króciec oryginalnej obudowy termostatu.
Druga skręcamy zamontowany termostat w miejscu zgrubienia ,wymiar "B" z rys.

Reszta zdjęć:
Obrazek Obrazek


A teraz kilka uwag:
Pamiętacie że wycieknie trochę płynu, więc należy się zabezpieczyć w nowy, u mnie zeszło 2l płynu.
Należy wszystkie czynności wykonać na lekko ciepłym silniku, wciskanie nowego termostatu w węza będzie duuużo łatwiejsze.

Chętnie odpowiem na wszystkie pytania.
Failure in Italian Automotive Technology

MULTIECUSCAN REGISTERED
&
INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY DO
WSZYSTKICH MAREK I ROCZNIKÓW

salvador
Nowy Klubowicz
Posty: 67
Imie: Zibi
Auto: 3D
Silnik: JTD ~90kW
Kolor: corny
Lokalizacja: Auschwitz/KOS
Kontaktowanie:

Postautor: salvador » 04 lut 2012, 21:35

Fajny "patent" też o tym już gdzieś słyszałem. Za Behr'a trzeba wydać ~300 :razz: jednostek inflacyjnych na Alledrogo, więc na pewno warte uwagi....

Teraz uszkodzony termostat i ten nowy są umieszczone szeregowo. Czy w lecie powiedzmy przy 30 st. C, z powodu większego tłumienia natężenia przepływu płynu, nie wystąpią problemy z przegrzewaniem silnika??

Pytania przy okazji:
Czy dobrze myślę że zaślepienie EGR'a na wiosnę ub. roku, w aktualnych mrozach może powodować brak dogrzewania silnika (max 3/8 skali temp.), czy to raczej termostat się nie domyka?
Jakie macie doświadczenia z temperaturą w takiej sytuacji z EGR?
Pozdrowienia Quler :D

Awatar użytkownika
Tito_Zam
J.Admin
Posty: 5150
Imie: Rafał
Auto: Fiat STILO 3D
Silnik: JTD 115 KM
Kolor: Blue
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=466
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Postautor: Tito_Zam » 04 lut 2012, 22:04

Rozumiem ze to jest alternatywa w przypadku padnięcia oryginalnego termostatu ?
Czy chodzi o poprawę dogrzania ?

Awatar użytkownika
kkooaallaa
Klubowicz
Posty: 463
Imie: Paweł
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 multijet @180KM
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: kkooaallaa » 05 lut 2012, 01:22

Tito_Zam, to jest sposob na naprawe termostatu tanim kosztem. Z miesiac temu u brata w jtd stosowalismy ten patent. Powiem tyle że my to robilismy na zimnym silniku aby jak najmniej plynu wycieklo i podgrzewalismy waz suszarka. Z mojej strony dodam jeszcze to ze ten termostat podany w opisie ma temp otwarcia 89 C, my z bratem zastosowalismy termostat z reno clio o temp otwarcia 86C ( te same wymiary) i z racji tego ze termostat jest za starym termostatem potrzebuyje wiecej czasu i co za tym idzie duzy obieg otwiera sie dopiero przy 90,5 C. Dolna opaske zaciskowa mozna pominac spokojnie. Wad zadnych narazie nie zanotowano :)

Awatar użytkownika
nkstyle
Klubowicz
Posty: 601
Imie: nkstyle
Auto: Stilo MW Dynamic
Silnik: 1,9JTD 115
Kolor: 199A
Lokalizacja: KRAKÓW

Postautor: nkstyle » 05 lut 2012, 09:37

Tito_Zam
Stosujemy wyłącznie w przypadku padnięcia oryginału w pozycji otwartej.


kkooaallaa
86*C otwiera za wcześnie....

Woda to nie prąd.
Jeśli oryginalny termostat się otworzy przy 70*C, to ten dodatkowy jest już w obiegu wody.
Nie potrzebuje więcej czasu na otwarcie, potrzebuje go tyle ile będzie miał oryginalny sprawny termostat.
Failure in Italian Automotive Technology

MULTIECUSCAN REGISTERED
&
INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY DO
WSZYSTKICH MAREK I ROCZNIKÓW

Awatar użytkownika
kkooaallaa
Klubowicz
Posty: 463
Imie: Paweł
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 multijet @180KM
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: kkooaallaa » 05 lut 2012, 10:08

nkstyle, Nie zgodzie sie z Toba, temperatura otwarcia byla pare razy sprawdzana za pomoca programu fes oraz oraganoleptycznie zawsze otwieral sie przy minimum 90.5. Stary termostat otwieral sie juz przed 70.

Awatar użytkownika
nkstyle
Klubowicz
Posty: 601
Imie: nkstyle
Auto: Stilo MW Dynamic
Silnik: 1,9JTD 115
Kolor: 199A
Lokalizacja: KRAKÓW

Postautor: nkstyle » 05 lut 2012, 11:31

kkooaallaa pisze:nkstyle, Nie zgodzie sie z Toba, temperatura otwarcia byla pare razy sprawdzana za pomoca programu fes oraz oraganoleptycznie zawsze otwieral sie przy minimum 90.5. Stary termostat otwieral sie juz przed 70.


W jaki sposób sprawdziłeś że to 90,5*C?
Mierzyłeś kiedyś FESem otwarcie 100% sprawnego oryginalnego termostatu?

Termostat nie działa na zasadzie włącz/wyłącz.
Ma sporą bezwładność.

Oryginał powinien zacząć się otwierać przy 89*C wg teorii.
Więc jeśli ten co zamontowaliście jest otwarty, bo ja sadze sprawdzaliście poprzez sprawdzania czy wąż jest już gorący, przy 90,5 tzn że otwiera się trochę za wcześnie.

Oczywiście takie różnice maja znikomy wpływ na silnik.

Myślę jednak że najważniejsze jest to że dało się mały kosztem wpłynąć na trzymanie temperatury przez auto.


Nieważne czy 86* czy 89* ważne że działa :)
Failure in Italian Automotive Technology

MULTIECUSCAN REGISTERED
&
INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY DO
WSZYSTKICH MAREK I ROCZNIKÓW

Awatar użytkownika
kkooaallaa
Klubowicz
Posty: 463
Imie: Paweł
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 multijet @180KM
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: kkooaallaa » 05 lut 2012, 12:30

Sprawdzalismy to tak ze rozgrzewalismy silnik pomalutku i temperatura sobie ladnie rosla ( waz za termostatem zimniutki) az temp doszla do 90,5 i wtedy nastapila nagle spadniecie temparatury ( kolo 80) i waz za termostatem robil sie momentalnie cieply. Wolelismy zamontowac termostat o mniejszej temp otwarcia aby w lecie sie rowniez zdazyl otworzyc.
Ale fakt faktem dziala to elegancko .

Awatar użytkownika
FumFelos
Starszy Klubowicz
Posty: 1788
Imie: Tomek
Auto: Audi A6
Silnik: benzynowy
Lokalizacja: Bieruń

Postautor: FumFelos » 05 lut 2012, 14:10

Czyli w przypadku, gdy temperatura silnika osiąga podobne granice jak w tym temacie (czasami podwędruje do tej kreski przed 90).
http://www.klubfiatstilo.pl/topics15/og ... vt2427.htm

czyli (wykorzystam wrzucone tam foto)
Obrazek

To ta modyfikacja rozwiąże ten problem (czyli wskazowka temp będzie po środku)? Powiem szczerze, ze sam musiałbym wymienic termostat, ale szkoda wydawac tych 300zl, jesli mozliwa jest tak tania przeróbka dająca podobny rezultat ;)

Awatar użytkownika
kkooaallaa
Klubowicz
Posty: 463
Imie: Paweł
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 multijet @180KM
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: kkooaallaa » 05 lut 2012, 15:38

FumFelos, Tak , ta modyfikacja jest wlasnie dla Ciebie :)

Awatar użytkownika
FumFelos
Starszy Klubowicz
Posty: 1788
Imie: Tomek
Auto: Audi A6
Silnik: benzynowy
Lokalizacja: Bieruń

Postautor: FumFelos » 05 lut 2012, 15:49

Powiem szczerze, ze jakos nie zaglebialem się w temat dotyczacy termostatu w jtd, ale ta informacja będzie bardzo przydatna. Jednak 25zl to nie 300 :D

Tylko nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia, tak jak ktos juz o to pytał wcześniej - czy latem przy wysokich temperaturach otoczenia taka modyfikacja nie przyczyni się do wyższych temperatur silnika? ;)

Awatar użytkownika
kkooaallaa
Klubowicz
Posty: 463
Imie: Paweł
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 multijet @180KM
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: kkooaallaa » 05 lut 2012, 16:20

FumFelos, ja strasznie żaluje że nie znalem tej metody wczesniej to bym oszczedzil ponad 300zl ;/ W lecie termostat otworzy sie rowniez tak sama jak w zimie wiec bez obaw

Awatar użytkownika
kamil2299
Starszy Klubowicz
Posty: 1048
Imie: Kamil
Auto: Fiat Stilo 2002 Dynamic
Silnik: 1.9 JTD 115 KM
Kolor: blue blue blue
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=1031
Lokalizacja: Świeradów Zdrój/Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: kamil2299 » 05 lut 2012, 16:25

ja osobiście wolał bym wymienić termostat za 300zł:) takie "cuda" i "oszczędności" mnie nie przekonują, nie było to w projekcie silnika, nikt nie przeprowadzi konkretnych testów jak się to zachowuje w różnych warunkach, jednak szkoda mi by było silnika:)
Ale życzę wszystkim powodzenia w modyfikacjach i oby działały:)

Awatar użytkownika
kkooaallaa
Klubowicz
Posty: 463
Imie: Paweł
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 multijet @180KM
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: kkooaallaa » 05 lut 2012, 16:49

Moim skromnym zdaniem to dziala w 100% tak jak fabryczny termostat i jedyne co może sie stać nie tak to sytulacja ze termostat sie zatnie w pozycji zamknietej. Ale takie cos moze tez przydazyc sie normalnemu termostatowi wiec moim zdaniem ten sposob w szczegolnosci w silniku diesla jest bezpieczny.

Awatar użytkownika
LukC
Klubowicz
Posty: 561
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: LukC » 05 lut 2012, 16:55

kamil2299 pisze:ja osobiście wolał bym wymienić termostat za 300zł:) takie "cuda" i "oszczędności" mnie nie przekonują, nie było to w projekcie silnika, nikt nie przeprowadzi konkretnych testów jak się to zachowuje w różnych warunkach, jednak szkoda mi by było silnika:)
Ale życzę wszystkim powodzenia w modyfikacjach i oby działały:)


W tym ori za 300zł jest taka sama 'sprężynka' za 25zł ;)

Patent ciekawy :]

Awatar użytkownika
kamil2299
Starszy Klubowicz
Posty: 1048
Imie: Kamil
Auto: Fiat Stilo 2002 Dynamic
Silnik: 1.9 JTD 115 KM
Kolor: blue blue blue
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=1031
Lokalizacja: Świeradów Zdrój/Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: kamil2299 » 05 lut 2012, 16:55

mnie nie przekonasz:)

ale życzę powodzenia:)

salvador
Nowy Klubowicz
Posty: 67
Imie: Zibi
Auto: 3D
Silnik: JTD ~90kW
Kolor: corny
Lokalizacja: Auschwitz/KOS
Kontaktowanie:

Postautor: salvador » 05 lut 2012, 18:38

Jeśli silnik bezstresowo przetrzyma z takim patentem upalne lato >30 st. C to jest OK.(kiedy to będzie :sad: )

Dobra teoria sprawdza się w praktyce.

Awatar użytkownika
nkstyle
Klubowicz
Posty: 601
Imie: nkstyle
Auto: Stilo MW Dynamic
Silnik: 1,9JTD 115
Kolor: 199A
Lokalizacja: KRAKÓW

Postautor: nkstyle » 05 lut 2012, 18:54

kamil2299 pisze:ja osobiście wolał bym wymienić termostat za 300zł:) takie "cuda" i "oszczędności" mnie nie przekonują, nie było to w projekcie silnika, nikt nie przeprowadzi konkretnych testów jak się to zachowuje w różnych warunkach, jednak szkoda mi by było silnika:)
Ale życzę wszystkim powodzenia w modyfikacjach i oby działały:)


Za to w projekcie silnika uwzględnili robienie klientów w .....

Nie wydaje Ci się ze płacenie 300zł za część w której padnie ten sam element za 20zł jest jawnym okradaniem nas? :roll:


Ja to zamontowałem już w kilku JTD i działa jak oryginał.

Jak tylko jest okazja to można jeszcze wydłubać z oryginalnego wkład.
Ale w zimie raczej niema na to czasu.
Failure in Italian Automotive Technology

MULTIECUSCAN REGISTERED
&
INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY DO
WSZYSTKICH MAREK I ROCZNIKÓW

Awatar użytkownika
Tito_Zam
J.Admin
Posty: 5150
Imie: Rafał
Auto: Fiat STILO 3D
Silnik: JTD 115 KM
Kolor: Blue
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=466
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Postautor: Tito_Zam » 05 lut 2012, 23:06

czy dobrze rozumiem ?
Padniecie termostatu w pozycji otwartej objawia się spadkiem temp i w zimie słabszym grzaniem co za tym idzie.

Awatar użytkownika
kkooaallaa
Klubowicz
Posty: 463
Imie: Paweł
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 multijet @180KM
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: kkooaallaa » 06 lut 2012, 00:46

tak silnik niedogtrzany nigdy nie mam pionu na wskazniku i slabo grzeje.

Awatar użytkownika
FumFelos
Starszy Klubowicz
Posty: 1788
Imie: Tomek
Auto: Audi A6
Silnik: benzynowy
Lokalizacja: Bieruń

Postautor: FumFelos » 06 lut 2012, 08:24

Nic tylko zabrac sie za modyfikacje. Widzę, że w temacie przewijają się dwie opinie na ten temat - z jaką temperaturą otwarcia lepiej wziąć termostat? 89 czy mniej, czyli tak jak kolega kkooaallaa 86? ;)

Awatar użytkownika
LukC
Klubowicz
Posty: 561
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: LukC » 06 lut 2012, 08:40

3 stopnie raczej wielkiej różnicy nie zrobią :P

Awatar użytkownika
nkstyle
Klubowicz
Posty: 601
Imie: nkstyle
Auto: Stilo MW Dynamic
Silnik: 1,9JTD 115
Kolor: 199A
Lokalizacja: KRAKÓW

Postautor: nkstyle » 06 lut 2012, 09:52

FumFelos pisze:Nic tylko zabrac sie za modyfikacje. Widzę, że w temacie przewijają się dwie opinie na ten temat - z jaką temperaturą otwarcia lepiej wziąć termostat? 89 czy mniej, czyli tak jak kolega kkooaallaa 86? ;)


89*C
Failure in Italian Automotive Technology

MULTIECUSCAN REGISTERED
&
INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY DO
WSZYSTKICH MAREK I ROCZNIKÓW

Awatar użytkownika
kkooaallaa
Klubowicz
Posty: 463
Imie: Paweł
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 multijet @180KM
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: kkooaallaa » 06 lut 2012, 10:24

FumFelos, mysle żadnej roznicy to raczej nie robi ale my wybalimsy 86 z mysla o wiekszym marginesie bezpieczenstwa jak by cos poszlo nie tak w lecie a co za tym idzie wstrzelilismy sie prawie idelanie w ksiazkowe otwieranie przy 89 C

jakub.s

Postautor: jakub.s » 06 lut 2012, 22:17

Tito_Zam pisze:czy dobrze rozumiem ?
Padniecie termostatu w pozycji otwartej objawia się spadkiem temp i w zimie słabszym grzaniem co za tym idzie.


Tak - dobrze rozumujesz. Termostat w pozycji otwartej powoduje, że grzejesz na raz cały płyn jaki masz w układzie (czyli cały tzw. długi obieg). Szybkość chłodzenia jest na tyle duża, że nie jesteś w stanie go zagrzać.
Poprawne działanie termostatu polega na pozycji zamkniętej do czasu osiągnięcia temp.. i nagrzaniu krótkiego obiegu. W celu schłodzenia i znormalizowania/utrzymania temp.. termostat otwiera się na długi obieg.



Wróć do „Manuale, Poradniki, Tutoriale”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość