wymiana pierscieni stilo 1.8

Gotowe manuale, pomocne przy naprawach
rafa
Nowy Klubowicz
Posty: 9
Imie: Rafal
Auto: stilo dynamic
Silnik: 1.8 133kM
Kolor: Zielony

wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: rafa » 20 paź 2017, 16:15

Witam, czy wie ktoś jakie dokładnie potrzebne są klucze do przeprowadzenia tej operacji ? Może ktoś posiada wiedze na temat momentu dokręcania śrub , z góry dziękuje

rafa
Nowy Klubowicz
Posty: 9
Imie: Rafal
Auto: stilo dynamic
Silnik: 1.8 133kM
Kolor: Zielony

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: rafa » 21 paź 2017, 00:05

nikt nic nie wie ???

pepo
Klubowicz
Posty: 838
Imie: Przemek
Auto: stilo
Silnik: 2400
Kolor: czarny
Lokalizacja: Berlin // Wrocław
Kontaktowanie:

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: pepo » 21 paź 2017, 07:21

Wszystkie jakie masz sie przydadzą. Na piwno musisz mieć dodatkowo zestaw RIBE, są miedzy innymi do odkręcania/przykręcania głowicy. Momenty dokręcania głowicy znajdziesz na opakowaniu uszczelki pod głowice.

Do zakładania tzn wkładania tłoka spowrotem w cylinder przyda sie przyrząd do pierścieni oczywiście dla bardziej wprawionych da sie tez to zrobic bez tego przyrządu

rafa
Nowy Klubowicz
Posty: 9
Imie: Rafal
Auto: stilo dynamic
Silnik: 1.8 133kM
Kolor: Zielony

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: rafa » 21 paź 2017, 08:28

Wiesz może jaki rozmiar klucza Ribe do głowicy ? Korbowody jakimi kluczami są skręcane i z jakim momentem ?

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 4568
Imie: Rafał
Auto: Stilo
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska / Tarnów

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: Mazi » 23 paź 2017, 20:17

E- learn
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika ?? viewtopic.php?f=36&t=11584&start=25

MonsterMj
Klubowicz
Posty: 367
Imie: K.
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 i 1.6 103KM
Kolor: Blue Vitality 480
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=16378

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: MonsterMj » 24 paź 2017, 07:52

Swoją drogą to zmiana pierścieni bez sprawdzenia owalizacji cylindrów czemu ma służyć? żeby nie kopciło przy sprzedaży?
Z Fiata nie kapie olej, on znaczy swój teren.

Awatar użytkownika
stil
Nowy Klubowicz
Posty: 216
Imie: Mariusz
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 140

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: stil » 24 paź 2017, 08:32

Zmieniając pierścienie, żeby miało to ręce i nogi to cylindrów nie trzeba szlifować jak również głowicy? Dodatkowo wymiana uszczelki pod głowicą, nowych szpilek.

Może chce zmniejszyć spalanie oleju?

pepo
Klubowicz
Posty: 838
Imie: Przemek
Auto: stilo
Silnik: 2400
Kolor: czarny
Lokalizacja: Berlin // Wrocław
Kontaktowanie:

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: pepo » 24 paź 2017, 11:40

spalanie oleju nie zawsze oznacza wine pierścieni
najpierw by wypadało zrobić pomiar kompresji oraz próbę olejowa

ja np tez się borykam z apetytem na olej w jednym z moich 2.4

kompresja jest okej

ale po dłuższej trasie 400km z prędkością 15-180/kmh po nocy gdy odpalam jest niebiesko z tylu przez chwile, na krótkich odcinkach ten problem nie występuje jak i apetyt na olej jest zdecydowanie mniejszy. ale głównie auto lata na trasach
test spalin na stacji nic nie dał spaliny sa idealne

wpuszczałem kamerę w cylindry i w 2 jest olej sporo go nawet na pewno nie pochodzi z perscieni wiec musi kapać z góry z uszczelniaczy zapewne ja od nowości wiec twarde i może i spękane za jakiś czas się za to zabiorę to zobaczymy

MonsterMj
Klubowicz
Posty: 367
Imie: K.
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 i 1.6 103KM
Kolor: Blue Vitality 480
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=16378

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: MonsterMj » 24 paź 2017, 13:27

Kompresja akurat może być ok nawet jak pierścienie będą w kiepskim stanie bo olej uszczelnia dość dobrze.
Z Fiata nie kapie olej, on znaczy swój teren.

pepo
Klubowicz
Posty: 838
Imie: Przemek
Auto: stilo
Silnik: 2400
Kolor: czarny
Lokalizacja: Berlin // Wrocław
Kontaktowanie:

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: pepo » 24 paź 2017, 17:05

zgadza sie, dlatego pomiar na zimnym po tygodniowym postoju był robiony, na ciepłym pomiar jest dla mnie mało wiarygodny przez właśnie olej.
Dlatego tez po tym została przeprowadzona próba olejowa i nie zmieniły sie specjalnie, wartości można zaliczyć je do błędu pomiarowego
rożne szkoły o tym mówią jedni na ciepłym inni na zimnym

rafa
Nowy Klubowicz
Posty: 9
Imie: Rafal
Auto: stilo dynamic
Silnik: 1.8 133kM
Kolor: Zielony

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: rafa » 24 paź 2017, 22:18

no popatrz a ja wymieniam tylko pierścienie "olejowe" i to nawet nie na oryginały ;) , nie będę honował, nie będę sprawdzał owalizacji nie będę sprawdzał też kompresji ;))) A temat jest o rozmiarach potrzebnych kluczy i momentach dokręcania śrub

Added in 44 minutes 54 seconds:
Rozumiem że nikt na forum nigdy nie rozbieral silnika 1.8 16v -192a4.000 ?

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 1837
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: pio075 » 24 paź 2017, 22:23

Dostałeś odpowiedź - e-learn.
Możliwe że nikt nie rozbierał, a nawet jeśli rozbierał to ma raczej ważniejsze rzeczy na głowie niż to jakim kluczem odkręcał głowicę czy jakim momentem dokręcał korbowody.

A tak na marginesie - nie szkoda ci czasu na rozkręcanie całości tylko po to żeby wymienić same pierścienie olejowe bez robienia gładzi itd., to jednak kupa roboty nie zrobienie tego kompleksowo może nie przynieść efektu w ogóle (rozumiem że silnik żre olej) albo uratować sytuację minimalnie.

MonsterMj
Klubowicz
Posty: 367
Imie: K.
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 i 1.6 103KM
Kolor: Blue Vitality 480
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=16378

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: MonsterMj » 25 paź 2017, 12:17

Pierścienie to tylko pudrowanie syfa - pomoże na chwile. Trochę czasu pojeździ, utrze pierścienie i będzie powtórka z rozrywki. No ale zrobić to porządnie to kosztuje i trzeba wyrwać silnik na zewnątrz.
Z Fiata nie kapie olej, on znaczy swój teren.

rafa
Nowy Klubowicz
Posty: 9
Imie: Rafal
Auto: stilo dynamic
Silnik: 1.8 133kM
Kolor: Zielony

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: rafa » 25 paź 2017, 22:25

jeśli zakładał bym takie same pierścienie jakie były, to pewnie byłoby to bez sensu, problemem wielu współczesnych silników jest stosowanie ( chyba z oszczędności) pierścieni olejowych składanych (blaszkowych) nie odpornych na temperaturę ido tego szybko sie zużywających Dlatego zakładam pierścienie jednoczęściowe ze sprężyną , o efektach poinformuje niebawem ....

siwy1296
Starszy Klubowicz
Posty: 1416
Imie: Filip
Auto: Stilo Abarth
Silnik: 2.4 170KM
Prezentacja auta: abarth-by-siwyy-t11680.html

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: siwy1296 » 25 paź 2017, 22:30

Raczej z punktu widzenia fozyki/mechaniki/mechaniki plynow efekt bedzie zaden lub chwilowy wiec itak szkoda kasy :D


Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

rafa
Nowy Klubowicz
Posty: 9
Imie: Rafal
Auto: stilo dynamic
Silnik: 1.8 133kM
Kolor: Zielony

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: rafa » 25 paź 2017, 22:34

siwy1296 pisze:Raczej z punktu widzenia fozyki/mechaniki/mechaniki plynow efekt bedzie zaden lub chwilowy wiec itak szkoda kasy :D


Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka


Na jakiej podstawie tak sądzisz ?

siwy1296
Starszy Klubowicz
Posty: 1416
Imie: Filip
Auto: Stilo Abarth
Silnik: 2.4 170KM
Prezentacja auta: abarth-by-siwyy-t11680.html

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: siwy1296 » 25 paź 2017, 22:37

Mało postów o tym? Gładź cylindra nie jest idealna wiec pierscienie nie beda idealnie przylegaly co bedzie skutkowalo dalszym braniem oleju jakieby te pierscienie nje byly.

Robi sie to albo: honowanie + nowe pierscienie jesli tloki wymiarowe dadza rade lub gorsza wersja honowanie i tloki nadwymiar.
Same pierscienie to jakbys dziur w karoseri kartka papieru chcial zalatac. Albo nie dziala albo na krotka chwile.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

rafa
Nowy Klubowicz
Posty: 9
Imie: Rafal
Auto: stilo dynamic
Silnik: 1.8 133kM
Kolor: Zielony

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: rafa » 25 paź 2017, 22:59

Właśnie na podstawie fizyki, zakładam ze będzie efekt i to długotrwały , wystarczy wspomnieć o sile dopychającej pierścień do gładzi cylindra w skutek ciśnienia pod pierścieniem i sprężyny, w pierścieniach składanych tego efektu nie ma, cała ich siła docisku zależy od sprężystości materiału, wiec po przegrzaniu nie ma nic ..... I nie pisze tu o jakiejś wyjątkowej sytuacji, wystarczy polatać trochę po autostradach powyżej 150km/h żeby samochód z przebiegiem 100kk zaczął chlać nie tylko Pb

Added in 9 minutes 6 seconds:
Skad pomysł ze gładz cylindra jest zużyta ??? Skoro silnik pracuje poprawnie, mozna prawie w ciemno założyć ze ma odpowiednią kompresje, nie tylko Fiat dał ciala z pierscieniami ... niektóre VW tez to maja, tylko niemiaszki szybko sie zreflektowały i juz daja inne pierscienie olejowe Z tego co czytam na forach fiata i alfy, to prawie norma ze po 100kk zaczynaja w wiekszości brac olej, mało prawdopodobne aby silnik po 100kk miał zużyte tuleje cylindryczne, chyba ze robią je z plasteliny, ale wtedy padałaby tez kompresja itd

Added in 2 minutes 24 seconds:
Honowanie ma zapewnić film olejowy, silnik po przebiegu 100 parę tyś nie wymaga odnowienia honowania, bo jeszcze je ma nawet przy 500kk

Added in 9 minutes 25 seconds:
silnik który nie ma śladów po honowaniu nadaje sie tylko do remontu głównego, tulejowanie lub szlif i nad wymiarowe tłoki + pierścienie

MonsterMj
Klubowicz
Posty: 367
Imie: K.
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 i 1.6 103KM
Kolor: Blue Vitality 480
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=16378

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: MonsterMj » 26 paź 2017, 05:52

Latałem po autostradach autem które miało grubo ponad 200k km nalotu, z prędkościami przekraczającymi grube te rzeczone 150km/h i jakoś nie zaczęło chlać oleju nagle, bo niby dlaczego?

Pisałem Ci w pierwszym poście dlaczego to nie zda egzaminu, tuleja po jakimś tam przebiegu robi się owalna, dasz nowe pierścienie to nie będą z równą siłą przylegać do tulei cylindra. No ale jak na oko widzisz że tuleja jest ok i uważasz że pierścień ze sprężynką załatwi sprawę to już twoja sprawa.
Z Fiata nie kapie olej, on znaczy swój teren.

rafa
Nowy Klubowicz
Posty: 9
Imie: Rafal
Auto: stilo dynamic
Silnik: 1.8 133kM
Kolor: Zielony

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: rafa » 26 paź 2017, 08:03

MonsterMj pisze:Latałem po autostradach autem które miało grubo ponad 200k km nalotu, z prędkościami przekraczającymi grube te rzeczone 150km/h i jakoś nie zaczęło chlać oleju nagle, bo niby dlaczego?

Pisałem Ci w pierwszym poście dlaczego to nie zda egzaminu, tuleja po jakimś tam przebiegu robi się owalna, dasz nowe pierścienie to nie będą z równą siłą przylegać do tulei cylindra. No ale jak na oko widzisz że tuleja jest ok i uważasz że pierścień ze sprężynką załatwi sprawę to już twoja sprawa.

Z tego co widze masz diesla i 1.6 103 kM , a to nie to samo co 1.8 16V ;)

MonsterMj
Klubowicz
Posty: 367
Imie: K.
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 i 1.6 103KM
Kolor: Blue Vitality 480
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=16378

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: MonsterMj » 26 paź 2017, 09:33

Owszem, ale czy konstrukcja silnika albo zużycie eksploatacyjne jest inne w przypadku 1.8?

Nie myśl że może Cię krytykuje czy coś, nic z tych rzeczy, po prostu wielokrotnie zostało już sprawdzone że wymiana samych pierścieni nic nie daje na dłuższą metę, dlatego mówie o tym żeby robić remoncik zgodnie ze sztuką. Przynajmniej pomierz średnicówką owalizację cylindrów abyś miał pogląd na stan silnika. Wtedy ocenisz czy warto robić same pierścienie.

W eLearnie do którego odesłał Cię kolega Mazi, masz podane wszystko istotne dane dotyczące dopuszczalnej owalizacji tulei, stożkowatości tulei i granicznej średnicy. Czyli wszystko to co potrzebujesz.
Z Fiata nie kapie olej, on znaczy swój teren.

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 4568
Imie: Rafał
Auto: Stilo
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska / Tarnów

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: Mazi » 27 paź 2017, 08:20

MonsterMj troche mnie nastraszyłeś. Bo ja wymieniłem same pierścienie. Mogłem w sumie sprawdzić tuleje. Aczkolwiek nie wykazywał silnik jakiegoś nadmiernego spalania oleju, a i honowanie cylindra bardzo ładne było. hmm mam teraz zagwozdkę. Dodam iż remont był robiony pod kątem panewki.
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika ?? viewtopic.php?f=36&t=11584&start=25

MonsterMj
Klubowicz
Posty: 367
Imie: K.
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 i 1.6 103KM
Kolor: Blue Vitality 480
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=16378

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: MonsterMj » 27 paź 2017, 13:38

Pomiar prawde powie.
Z Fiata nie kapie olej, on znaczy swój teren.

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 4568
Imie: Rafał
Auto: Stilo
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska / Tarnów

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: Mazi » 31 paź 2017, 00:19

Pomiar czego?
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika ?? viewtopic.php?f=36&t=11584&start=25

MonsterMj
Klubowicz
Posty: 367
Imie: K.
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 i 1.6 103KM
Kolor: Blue Vitality 480
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=16378

Re: wymiana pierscieni stilo 1.8

Postautor: MonsterMj » 31 paź 2017, 05:19

Pomiar tulei, poskładałeś i jeździsz to już jednak za późno żeby go wykonać :)
Z Fiata nie kapie olej, on znaczy swój teren.



Wróć do „Manuale, Poradniki, Tutoriale”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości