Strona 2 z 2

Selespeed na manual

: 30 kwie 2017, 10:55
autor: Glinex
Kolego Pepo jesteś wielki. Ukłon w twoja stronę. Zrobiłem tak jak powiedziałeś i wszystko chodzi miód malina. Jakbyś kiedyś miał jakieś problemy z autem w okolicach Amsterdamu to wal jak w dym do mnie. Dla sprostowania w razie co u mnie kolor wtyczki był czarny. Już pomału zacząłem pisać foto relacje.

Małe pytanko jak wygląda sprawa komputera skrzyni?? jest on zespolony ze skrzynka bezpieczników w budzie??
no i oczywiście immo gdzie zapisuje kody? (ECU-liczniki-body comp-komp skrzyni) czyli jakiego zestawu z dawcy szukać jak co?
Pozdrawiam i Bardzo dzięki za pomoc.
Spokojnej Niedzieli wszystkim kolegom

Selespeed na manual

: 30 kwie 2017, 19:15
autor: pepo
Body i ecu silnika zostaje ten sam. Trzeba zrobić proxi bez komputera skrzyni i cały ss zniknie. Obecnie tez z tym walcze bo bez kompa skrzyni silnik nie chodzi prawidłowo brak komunikacji pomiędzy ECU a body. Mam już jakis plan na to. Jutro będę go uruchamia i zobaczymy

Re: Selespeed na manual

: 24 lip 2017, 16:54
autor: bax04
siemka udało się wam ostatecznie rozwiązać problem przerobienia skrzyni na manual ?

Re: Selespeed na manual

: 24 lip 2017, 22:56
autor: pepo
Jasne

Re: Selespeed na manual

: 16 sie 2017, 10:31
autor: Glinex
Wszystko się udało ss w manualu śmiga bez problemu. Sprzęgło całe podeszło z 1.9 itd nie wiem jakiej mocy. Pozdrawiam

Kolego Pepo udało się wyłączyć ss przez osiowanie?

Re: Selespeed na manual

: 16 sie 2017, 15:32
autor: pepo
Tak ale nie zupełnie przez osiowanie, kompa sa trzeba wywalić i zrobić mostki w odpowiednim,miejscu. Natomiast ecu silnika,trzeba przeprogramować na wersje bez ss

Re: Selespeed na manual

: 02 wrz 2017, 21:07
autor: indiano
Witam
Jestem nowym forumowiczem i żałuję, że dopiero teraz tu trafiłem.
Wasz temat jest zbliżony do tarapatów w jakie się wpakowałem.
Zacznę od początku.
Posiadam Schumachera 2,4 oczywiście w manualu. Problem pojawił się ze skrzynią przy zmianie biegów zgrzyty między 1-2 i 2-3 biegiem - czyli uszkodzone synchronizatory. Po rozmowie z wujkiem Google okazało się że w 2.4 skrzynie są identyczne w manualu i w seelsped tylko inaczej sterowane bo ta druga hydraulicznie. Zakupiłem sprawną skrzynię od selspeed bez osprzętu, przełożyliśmy z mojego manuala sterowanie, skrzynia wylądowała w samochodzie i .... szach mat.
biegi na lewarku wyglądają tak: - są lustrzanym odbiciem normalnego układu
5 3 1
....4 2
wsteczny normalnie.

po lekturze tego tematu wiem już, że jest różnica w skrzyniach, konkretnie 4mm długość wybieraka.
Co robić?
1.) od czego podpasywać wybierak (ten na skrzyni) - rozwiązanie w tym momencie dla mnie tańsze
2.) czy jednak ponownie zrzucać zamontowaną skrzynię i naprawiać swoją. - podwójne koszty montażu plus koszty naprawy mojej skrzyni

będę wdzięczny za sugestie

Re: Selespeed na manual

: 03 wrz 2017, 12:24
autor: pepo
Szczerze wolalbym juz kupic skrzynie 6 biegowa z lanci 2.4 i masz 6 biegów,( jest ciut dluzsza ale mysle ze to nie problem) ja z wybierakiem nic nie wymyslilem myslalem o obniżenie wybieraka i wywierceniu otworu na nowy klin ale dalem sobie spokój.

Re: Selespeed na manual

: 03 wrz 2017, 19:04
autor: indiano
Skrzynia od Lanci podejdzie bez żadnych przeróbek? Linki rozrusznik wszystko jest kompatybilne? Mam już złe doświadczenie że skrzyniami od innych modeli. Poza tym ciekawe czy nieco dłuższe biegi nie zabiorą nieco "sportowości" schumacherowi.

Najważniejsze pytanie, czy półosie podejdą chodzi o frezy, założyliśmy dwie nowe kompletne półose i szkoda było by stwierdzić przy montażu skrzyni 6-tki że nie pasują

Re: Selespeed na manual

: 02 paź 2017, 19:11
autor: indiano
Skrzynia od Lanci 2.4 nie pasuje. Kupiłem, stara skrzynia była wymontowana i okazało się że obudowa mechanizmu różnicowego jest inna nie posiada mocowania łapy, po prostu ma inny odlew bez mocowania. Poza tym szerokość, jest dłuższa o 3 cm ale tu myślę, że by weszła. Czy Twoja przekładka odbyła się bez żadnych przeróbek. Czy poprostu tego nie robiłeś a Twoja rada wynikała z wyczytanych opinii.

Re: Selespeed na manual

: 02 wrz 2018, 20:14
autor: Glinex
Siemka. Nie miałem czasu na fotorelacje. Ale właśnie znalazłem filmik gdzie gościu przerobił prawie tak samo jak ja mechanizm wybieraka. Ja chciałem bardziej profesjonalnie zrobic i przespawalem mocowanie linki lewo prawo na górę tej podstawy. Dzięki temu tylko jedna linka jest kombinowana. Na ploze do lewarka posłużył mi kawałek blachy na której jest mechanizm ss. Czas na filmiku 1:37


https://youtu.be/InbemmdzcQI


Taka informacja dla potomnych. Puki co stilo śmiga już ok 15-20 tys zrobiło i żadnych problemów. Tylko zyga błędami skrzyni.

Taka jeszcze moja prywatna uwaga. U tego gościa chyba zostało orginalne sprzęgło. I dobrze zobaczcie zmieniacz od biegow. Jedno ramie z jabłkiem (kulka do linki) trzeba odkręcić i przełożyć o 180* czyli kulka w górę. Na filmiku 1:28. On przedłużył linke a ja przespawalem mocowanie ale linka orginal.

Re: Selespeed na manual

: 03 wrz 2018, 06:42
autor: pepo
Widzialem to juz, jak dla mnie te spawanie lewarka slabo wyglada to troche. Auto niby jeździ ale choinka na liczniku niezła a ściemnienie wyświetlacza tez slabo to z jego strony.

Moj swap zakończyły sie tak ze auto nie różniło sie wo gole od fabrycznego GT. Wezel skrzyni usunięty i żadnych błędów.. Żeby to osiągnąć trzeba zainwestować ok 500stowek

Re: Selespeed na manual

: 16 wrz 2018, 07:57
autor: Glinex
U mnie stilo robi za gruzowoz do pracy i po części. I tak myślałem ze szybciej ta kombinacja ze spawaniem lewarka zdechnie. A tu niespodzianka, zrobiłem 20 tys i wszystko śmiga. Jedynie błąd skrzyni wywala, ale mi to nie przeszkadza. Jak wrócę do Pl, a starczy czasu i gotówki może zbuduje na bazie stilo jakiegoś potworka ze 300-400 kucy. Wiec jak już kiedyś pisałem jest to tani sposób na wywalenie ss.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Ps. Myślałem ze ten temat o ss już dawno ktoś usunął a tu nadal żyje. He he Pozdro