Selespeed na manual

Gotowe manuale, pomocne przy naprawach
Glinex
Nowy Klubowicz
Posty: 16
Imie: Pablo
Auto: Stoli Abarth
Silnik: 2.4

Selespeed na manual

Postautor: Glinex » 30 mar 2017, 06:28

Witam wszystkich forumowiczów, zakładam temat ponieważ przekładam stilo 2.4 abarth 2003 z seelespeda na manuala. Później postaram się zrobić instrukcje ze zdjęciami. Więc moim zasadniczym pytaniem na ten moment jest sprawa linek zmiany biegów. Zmieniacz biegów pochodzi z alfy romeo 147 prawdopodobne(pół silnika już nie było) JTD 5 biegów, mocowania linek tez z tej alfy. Same linki tez wytargałem ale z pierwszych przymiarek są inne, mam tez od stilo 1.6 i tez raczej wygląda ze się nie przypasują bo pracowały z innym zmieniaczem. Pytanie do znawców tematu czy kros coś takiego przerabiał lub cokolwiek wie? Naoglądałem się zdjęć tych skrzyń i te skrzynie od jtd 6 biegowe mają bardzo podobny zmieniacz, ale jednak różni się ustawieniem mocowania cięgna linki o 180 stopni. Lecz to w zasadzie nie ważne bo zmieniacz mam, i to na bank taki jak powinien być bo na zdjęciach (abarth manual skrzynia) wygląda identycznie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 5052
Imie: Rafał
Auto: Abarcina
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Małopolska

Selespeed na manual

Postautor: Mazi » 30 mar 2017, 07:29

Bardzo ciężko będzie ci dobrać wybierak żeby utrafić z długością wewnętrznego trzpienia. Najlepiej by było mieć całość ze stilo GT. Poza tym pozostaje też kwestia choinki na desce później. Kolega PEPO ostatnio robił taką przeróbkę lecz jak mówię był tam cały zestaw wydarty ze stilo GT.
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika - problem z SELESPEED?? http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f ... 4&start=25

pepo
Starszy Klubowicz
Posty: 1078
Imie: Przemek
Auto: stilo
Silnik: 2400
Kolor: czarny
Lokalizacja: Berlin // Wrocław
Kontaktowanie:

Selespeed na manual

Postautor: pepo » 30 mar 2017, 11:27

Wybierak pasuja z każdego stilo z 5 biegami. Linki musza byc z gt lub mjet 140/150km. Mam cala listę rzeczy które trzeba i z kad można je zaczerpnac

Glinex
Nowy Klubowicz
Posty: 16
Imie: Pablo
Auto: Stoli Abarth
Silnik: 2.4

Selespeed na manual

Postautor: Glinex » 30 mar 2017, 14:16

Witam ponownie dzieki za odpowiedzi. Sprawa wygląda tak że prowadzę warsztat w holandii, i w sumie przed chwilą stałem sie szczęśliwym posiadaczem stilo abartha. Klijent stwierdził że auto złomuje. Nie mogę dojść co i jak ze zmieniaczem ponieważ według mnie wyglada ze wsteczny jest przed jedynką, a powinien byc za 5. Zastanawiam sie czy zmieniacz na skrzyni jest napewno dobry bo pochodzi z alfy. Byłbym badzo wdzieczny za kilka zdjęc zmieniacza jak on dokładnie stoi na neutralu. Dzisiaj w wolnej chwili dorobiłem jedną linkę, a ta druga (lewo-prawo) coś mi nie tam nie pasuje. cos mam na bank nie tak.

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 5052
Imie: Rafał
Auto: Abarcina
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Małopolska

Selespeed na manual

Postautor: Mazi » 30 mar 2017, 14:31

A czy mogę z ciekawości spytać dlaczego przerabiasz na manual ?? Często usterki w SS to pierdoły i cały robot ożywa.
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika - problem z SELESPEED?? http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f ... 4&start=25

pepo
Starszy Klubowicz
Posty: 1078
Imie: Przemek
Auto: stilo
Silnik: 2400
Kolor: czarny
Lokalizacja: Berlin // Wrocław
Kontaktowanie:

Selespeed na manual

Postautor: pepo » 30 mar 2017, 14:44

Ja się juz zgubilem, rozumiem ze juz jesteś w fazie przeróbki tak? Czy wymieniales cala skrzynie czy tylko wymieniles wybierak skrzyni? Jesli tylko wybierak skrzyni to cie znartwie.
Skrzynie ss i Manual nie są identyczne. Wybierak w manaulnej jest krutszy o 4mm od tego z ss i jesli wlozysz wybierak od manualnej do ss to będą tylko 3,4 i byc może wsteczny, ja mam gdzies foty ze swapa wieczorem postaram sie wstawic

Added in 3 minutes 10 seconds:
Aa żeby ręcznie wlaczyc wsteczny to wybierak w skrzyni ma iść na sama gore i w przód auta.

Biegi sa od dolu
1-2
3-4
5
R

Glinex
Nowy Klubowicz
Posty: 16
Imie: Pablo
Auto: Stoli Abarth
Silnik: 2.4

Selespeed na manual

Postautor: Glinex » 30 mar 2017, 14:51

Przerabiam bo naprawa tego zbyt kosztowna. Ogólnie sprawa wygląda tak:
Przyjechał klient z zamiarem wsadzenia manuala, lecz koszty go przerosły, również koszty naprawienia ss sa nie opłacalne
ok 500e cześci.plus sprzegło 300e. któryś elektro zawór zgłaszał błąd a czujnik z łożyskiem oporowym bagatelka 380e.

Autko zostało u mnie w rozliczeniu za robotę i chce może to wziąc na firmowe autko do śmigania także jakoś chciałbym to zrobić rozsądnym kosztem.
takie stilo na chodzie stoi ok 1000-1200e. Więc w najgorszym pojedzie na złom. Chciałbym go jakoś odratowć bo całkiem fajne autko. Aktualnie mam punto HGT tez fajnie to chodzi

Wsteczny u mnie teraz wyglada zupełnie inaczej:
Od samej góry skrzyni
R
1-2
3-4
5
Ale to sprawdzane na ziemi było nie w jeździe skrzynia cały czas jeszcze czeka

A swoją drogą ciekawe czy ta skrzynia z tej alfy na szrocie by sie nie przypasowała to było jakies jtd 5 bieg ze R za piątką

pepo
Starszy Klubowicz
Posty: 1078
Imie: Przemek
Auto: stilo
Silnik: 2400
Kolor: czarny
Lokalizacja: Berlin // Wrocław
Kontaktowanie:

Selespeed na manual

Postautor: pepo » 30 mar 2017, 15:03

A z jakiej alfy nasz wybierak?

Wybierak w gt jest taki sam jak ar 145/146 i stilo 1.9mjet 140/150km

Co do r przy 1 to tylko skrzynie oplowskie we fiacie maja r przy 1

Co do skrzyni z diesla to daj spokój skrzynia z diesla maja inne przelozenia i rozprdzajac sie do 100 byś 3 musial wbijac

Glinex
Nowy Klubowicz
Posty: 16
Imie: Pablo
Auto: Stoli Abarth
Silnik: 2.4

Selespeed na manual

Postautor: Glinex » 30 mar 2017, 15:05

pepo pisze:Qr Bbpost A z jakiej alfy nasz wybierak?

Wybierak w gt jest taki sam jak ar 145/146 i stilo 1.9mjet 140/150km

Co do r przy 1 to tylko skrzynie oplowskie we fiacie maja r przy 1

Co do skrzyni z diesla to daj spokój skrzynia z diesla maja inne przelozenia i rozprdzajac sie do 100 byś 3 musial wbijac


Zmieniacz na skrzynie wziąłem z alfy 147 rok coś chyba 2002 na bank diesel 4 cyl głowicy już nie było. mocowania linek tez z tej alfy

Na skrzyni stilo brak jakichś numerów więc nawet nie wiem co to jest za skrzynia.

pepo
Starszy Klubowicz
Posty: 1078
Imie: Przemek
Auto: stilo
Silnik: 2400
Kolor: czarny
Lokalizacja: Berlin // Wrocław
Kontaktowanie:

Selespeed na manual

Postautor: pepo » 30 mar 2017, 15:10

I nie rozumiem,skąd ci wychodzi taki układ biegów skoro skrzynia jest z abartha...

Nawet mając inny wybieraj wodziki sa przeciez w skrzyni i od góry sa biegi
R
5
3-4
1-2

I jak juz napisałem nie podejdzie wybierak z manualnej do skrzyni z sa.
Inna długość walka wybierają oraz grubość wodzikow

Spróbuj zalozyc wiertarkę na Walek od sprzegla i wrzucaj biegi i krec skrzynia za pomocą wiertarki będziesz widział z jaka prędkością obraca sie np kielich od polosi

Glinex
Nowy Klubowicz
Posty: 16
Imie: Pablo
Auto: Stoli Abarth
Silnik: 2.4

Selespeed na manual

Postautor: Glinex » 30 mar 2017, 15:10

Added in 3 minutes 10 seconds:
Aa żeby ręcznie wlaczyc wsteczny to wybierak w skrzyni ma iść na sama gore i w przód auta.

teraz sprawdziłem no i własnie tak wchodzi ale zaraz pod nim mam 2 biegi i nizej 3-4 a jeszcze niżej tak jakby -5
R-
1-2
3-4
-5

pepo
Starszy Klubowicz
Posty: 1078
Imie: Przemek
Auto: stilo
Silnik: 2400
Kolor: czarny
Lokalizacja: Berlin // Wrocław
Kontaktowanie:

Selespeed na manual

Postautor: pepo » 30 mar 2017, 15:17

Podlacz wiertarkę to ci prawdę powie będziesz widział jak szybko sie obraca kielich

Added in 2 minutes 36 seconds:
Aha przy wybieraku z Manual nie dali sie wlaczyc fizycznie 1 wiec myśli ze twoja 5 jest tak naprawdę 2

Glinex
Nowy Klubowicz
Posty: 16
Imie: Pablo
Auto: Stoli Abarth
Silnik: 2.4

Selespeed na manual

Postautor: Glinex » 30 mar 2017, 15:31

Spróbuje z wiertarką jutro. Muszę z domu przywieźć kręciłem teraz rekom i jak dam któryś górny bieg to skrzynia lekko idzie, a jak dam to niby 5 to czuć że ciężej. Ciekawa sprawa. muszę się rozejrzeć za skrzynia z polski bo szwagier jest jeszcze tydzień w pl. Podejdzie coś innego czy tylko abarth manual??
Ciekawi mnie ten zmieniacz jutro na pewno się odezwę co i jak wyszło.

Dobra koniec na dzisiaj. jutro zrobię testa i dam znać. mam prośbę w temacie jakiś fotek ze spawa. Chciałbym slilacza odratować.

Kręcąc rekom nadal wygląda że układ biegów taki jak napisałem ale wszystkie są. He He Włosi

Znalazłem przed chwilą to ogłoszenie skrzynia wyglada identycznie jak moja
http://allegro.pl/skrzynia-biegow-fiat- ... 48563.html
Zastanawiam sie czy jej nie wziąc. Ale nadal nie ma linek bo dzwoniłem i były uciete.

siwy1296
Starszy Klubowicz
Posty: 1489
Imie: Filip
Auto: Stilo Abarth
Silnik: 2.4 170KM
Prezentacja auta: abarth-by-siwyy-t11680.html

Selespeed na manual

Postautor: siwy1296 » 30 mar 2017, 16:16

Ale ty sie w ogole nie stosujes do rad i poleceń a chcesz pomocy http://hobby-elektronika.eu/schematy.html ... Odpisał ci pepo ze do skrzyni z abartha nie wlozysz gratow od alfy i gt... Albo szukass calego kompletu albo robisz jakas rzezbe gratow do skrzyni ss. O to wielka filozofia...

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2017, 13:58 przez siwy1296, łącznie zmieniany 1 raz.

Glinex
Nowy Klubowicz
Posty: 16
Imie: Pablo
Auto: Stoli Abarth
Silnik: 2.4

Selespeed na manual

Postautor: Glinex » 30 mar 2017, 16:57

[quote="siwy1296"]Qr Bbpost Ale ty sie w ogole nie stosujes do rad i poleceń a chcesz pomocy... Odpisał ci pepo ze do skrzyni z abartha nie wlozysz gratow od alfy i gt... Albo szukass calego kompletu albo robisz jakas rzezbe gratow do skrzyni ss. O to wielka filozofia...

Może od razu rozbitka mam szukać? Jestem juz w zawodzie kilka ładnych latek i poprostu jestem ciekawy. jestem w stanie oddać to stilo za jakies 250e na złom ale może jak zainwestuje to 250 w auto to jeszcze polata. Widzę ze nie wspierasz przetrwania abartha :)
żarcik taki. Rozumiem wszystko ze zmieniaczem ale jeżeli jutro wszystkie biegi sie odliczą to skrzynia ma prawo działać i to całkiem normalnie.
Więc teoretycznie zmieniacz nie podejdzie a jednak wyglada że biegi sa wszystkie. Rozumiem że ss ma 5 biegów w przód??

siwy1296
Starszy Klubowicz
Posty: 1489
Imie: Filip
Auto: Stilo Abarth
Silnik: 2.4 170KM
Prezentacja auta: abarth-by-siwyy-t11680.html

Selespeed na manual

Postautor: siwy1296 » 30 mar 2017, 16:58

Tak ma 5 biegow. Tylko ze do tej skrzyni nie dopasujesz go z niczego innego bo takich nie ma...

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

pepo
Starszy Klubowicz
Posty: 1078
Imie: Przemek
Auto: stilo
Silnik: 2400
Kolor: czarny
Lokalizacja: Berlin // Wrocław
Kontaktowanie:

Selespeed na manual

Postautor: pepo » 30 mar 2017, 17:41

Bravo, marea i coupe 2.0 fizycznie skrzynie pasuje do silnika ale rzezba z mocowaniem i linkami.

Ja będę jutro w pl może jak będę mil chęci to rozbiorę skrzynie od sa i zrobię foty gdzie jest który nie itp

Glinex
Nowy Klubowicz
Posty: 16
Imie: Pablo
Auto: Stoli Abarth
Silnik: 2.4

Selespeed na manual

Postautor: Glinex » 31 mar 2017, 09:47

Witam Panowie. Dzisiaj w wolnej chwili zrobiliśmy test z wiertarką (do starej tarczy dospawałem srube) i szło zakrecić skrzynią.
Teraz najśmieszniejsze. Biegi sa wszystkie ale układ biegów wyglądał by tak:
1 3 5
R 2 4

Więc raczej poszukam jakiejś taniej skrzyni w okolicy. Może coś podpasuje. Mogę mieć tanio ze stilo 1.6 i może coś od diesla. Podzwonie i zobaczę co mi się uda znaleźć. A jak nic nie dopasuje to złomex :(
Dzięki wszystkim za pomoc w temacie. Bedę sie odzywał na forum jak poszło
Pozdrawiam

pepo
Starszy Klubowicz
Posty: 1078
Imie: Przemek
Auto: stilo
Silnik: 2400
Kolor: czarny
Lokalizacja: Berlin // Wrocław
Kontaktowanie:

Selespeed na manual

Postautor: pepo » 31 mar 2017, 11:47

Ale skrzynie od manuala można kupic za 600zl to przeciez 150€ tylko wiec nie wiem czemu na sile chcesz wrzucić z czegos innego skrzynie

Glinex
Nowy Klubowicz
Posty: 16
Imie: Pablo
Auto: Stoli Abarth
Silnik: 2.4

Selespeed na manual

Postautor: Glinex » 31 mar 2017, 12:56

pepo pisze:Qr Bbpost Ale skrzynie od manuala można kupic za 600zl to przeciez 150€ tylko wiec nie wiem czemu na sile chcesz wrzucić z czegos innego skrzynie



Dlatego bo na okolicznych szrotach nie ma nic z abartha. a z polski jedną co znalazłem to w zasadzie uszkodzona, bo jak zadzwoniłem to mi dopiero powiedział że peknieta. Narazie i tak brak czasu na stilo mam inne roboty. Może jak bede miał czas to porzeźbie cos z tego co mam. Do smigania po czesci wystarczy. Nie lubie tak żeźbić ale za wiele mi tez nie zalezy żeby był jak w orginale.
A w temacie 150e to ja kupuje skrzynie na zaprzyjaźnionym szrocie za 50-75e. Dlatego też kombinuje co by go jakoś złozyć nie za dużym kosztem. samo sprzęgło już 270e

Glinex
Nowy Klubowicz
Posty: 16
Imie: Pablo
Auto: Stoli Abarth
Silnik: 2.4

Selespeed na manual

Postautor: Glinex » 20 kwie 2017, 06:08

Witam kolegów. Projekt stilo nie umarł ale narazie stoi w kącie i brak czasu na zabawe z nim. Mam już cos nie coś na oku z cześci. Jak coś rusze do przodu napewno dam znać. I oczywiscie pełen opis cześci i co robiłem. Pozdrawiam

Glinex
Nowy Klubowicz
Posty: 16
Imie: Pablo
Auto: Stoli Abarth
Silnik: 2.4

Selespeed na manual

Postautor: Glinex » 29 kwie 2017, 12:47

Witam kolegów po małej przerwie. Dzisiaj zaliczyłem pierwszy test drive ze skrzynia manualna. Wszystko ładnie działa, niedługo pojawia się instrukcje i zdjęcia co i jak zrobiłem. Cała przekładka trochę czasu zajęła ale było warto. Całkiem fajnie to śmiga z manualem. Problem jaki próbowałem dzisiaj rozwiązać to nie kręcący rozrusznik. Immobilizer działa normalnie ale jak chce odpalić to porostu nic się nie dzieje. Chwilowo do testu odszukałem przekaźnik T20 i odpaliłem na krótko.
Znalazłem podobny temat na naszym forum w temacie przekładki:

Elementem, który był konieczny do pozostawienia jest komputer skrzyni bo bez niego Stilo nie chce odpalać. Aby komputer działał konieczne było zrobienie zwory na przekaźniku SepeSpeeda w skrzynce na akumulatorze.

Patrzyłem miernikiem co się pojawia w T20 i pierwszy problem brak stałego plusa a drugi że po przekreceniu stacyjki nie ma sygnału masowego na przekaźnik. W przekaźniku SS (tym dużym) też próbowałem co mam ale on włącza tylko pompę (tak mi sie wydaje)

Nie jestem elektrykiem z zawodu ale trochę wiem na temat elektryki w samochodzie. Jak dobrze zrozumiałem komputer skrzyni musi mieć zasilenie, i raczej ma bo z testerem się łączy i podaje jakie błędy z ss ma.
Jeżeli jest ktoś w stanie pomóc co i jak z tą zworką ma być będę wdzięczny.

pepo
Starszy Klubowicz
Posty: 1078
Imie: Przemek
Auto: stilo
Silnik: 2400
Kolor: czarny
Lokalizacja: Berlin // Wrocław
Kontaktowanie:

Selespeed na manual

Postautor: pepo » 29 kwie 2017, 20:17

Trzeba przestawić pin w skrzynie kolo aku. Brązowa Kost nie pamiątkami na ta chwile który pin ale tam jest mostek trzeba go wyjąć i przepiac kabel w jego miejsce

Added in 5 minutes 23 seconds:
teraz ja mam pytanie zmieniales tez sprzeglo ? czy jezdzi na tym od selesped

Added in 6 minutes 15 seconds:
brazowa kosc. trzeba usunac ten mostek co tam jest i przezucic kabel z pinu 17 na pin 19 i tyle

Glinex
Nowy Klubowicz
Posty: 16
Imie: Pablo
Auto: Stoli Abarth
Silnik: 2.4

Selespeed na manual

Postautor: Glinex » 29 kwie 2017, 20:29

Jutro z rana pójdę to zobaczyć w tej wtyczce. rozumiem że chodzi o kabel brazowy z białym ten który wzbudza rozrusznik +12V. Narazie głupio się przyznać ale na szybko przełącznik mam do odpalenia :). Na chwilę może być ale auto musi odpalac normalnie. W temacie skrzyni udało sie dopasować tą skrzynie od ss. Jestem z autka bardzo zadowolony śmiga wręcz za***iście.

PS
Sprzęgło podeszło całe od tego dieselka alfy 147. mam zdjęcia wszystkich części dla porównania ale dwumas sie róznił

pepo
Starszy Klubowicz
Posty: 1078
Imie: Przemek
Auto: stilo
Silnik: 2400
Kolor: czarny
Lokalizacja: Berlin // Wrocław
Kontaktowanie:

Selespeed na manual

Postautor: pepo » 29 kwie 2017, 20:43

tak mostek jest kabel brazowy wypinij go i w pinie 17 jest brazowy kabel wypinj go i wepnij w pin 19



Wróć do „Manuale, Poradniki, Tutoriale”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości