Wariujące liczniki.

Gotowe manuale, pomocne przy naprawach
Awatar użytkownika
DamBag
Zasłużony Klubowicz
Posty: 1153
Imie: Damian
Auto: Stilo
Silnik: JTD

Wariujące liczniki.

Postautor: DamBag » 04 lip 2016, 15:52

Cześć. Kiedyś znalazłem gdzieś na necie sposób na wariujące liczniki, jeśli migają, wyłączają się wciągu jazdy itp. Prawdopodobnie do wymiany jest kondensator na samych licznikach.
Pierwsze co musisz zrobić to wymontować liczniki, są przymocowane czterema śrubami, Obrazek oraz jedną wtyczką która znajduje się z tyłu liczników na górnej części.
Demontujemy szybkę i tylną cześć.

Obrazek
Demontujemy wskazówki, trzeba je po prostu wyciągnąć do siebie.
Następnie wyciągamy płytkę elektroniczną i ukazuje się nam kondensator.
Obrazek
Obrazek

Koszt takiego kondensatora to 80gr. Wymieniłem go za pomocą zwykłej lutownicy transformatorowej.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Dziki
Nowy Klubowicz
Posty: 87
Imie: Dzikus
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.2 16v
Kolor: Rosso Tiziano
Lokalizacja: śląsk

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: Dziki » 05 lip 2016, 23:42

no ok, ale czy to sprawdzone? w sensie, że u ciebie objawy minęły po wymianie kondensatora?
Niczym się nie przejmujmy...

Awatar użytkownika
mardt
Klubowicz
**
Posty: 524
Imie: Marcin
Auto: Punto Evo
Silnik: 1.4 8v
Kolor: VERDE AVVENTURIERO MET
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=61&t=14848
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: mardt » 05 lip 2016, 23:52

Nie zawsze to będzie to ale najłatwiej i najtaniej wyeliminować jeśli nie zadziała to już szukanie zimnych styków lub coś padło :sarkazm:

Awatar użytkownika
Dziki
Nowy Klubowicz
Posty: 87
Imie: Dzikus
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.2 16v
Kolor: Rosso Tiziano
Lokalizacja: śląsk

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: Dziki » 06 lip 2016, 08:23

pytam, bo mnie też dotknął ten problem jakiś czas temu. wiec teraz bym sobie naprawił stare zegary, włożył z powrotem, a nowe puścił. :P
Niczym się nie przejmujmy...

Awatar użytkownika
DamBag
Zasłużony Klubowicz
Posty: 1153
Imie: Damian
Auto: Stilo
Silnik: JTD

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: DamBag » 06 lip 2016, 09:32

Wymienialem go 2 lata temu i od wymiany zegary nie wariowały ani razu kolego :)

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
raiton7
Nowy Klubowicz
Posty: 20
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.6 103KM
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: raiton7 » 06 lip 2016, 20:04

Wszystko fajnie, tylko jak złożyć to z powrotem jeśli wyciągając wskazówki wyciągnąłem również te metalowe słupki do, których są przymocowane? Teraz jak próbuję je włożyć to czuję, że te pręciki tak jakby nie wchodzą tam gdzie trzeba i jak tą wskazówką obracam to nie czuć żebym kręcić silniczkiem a jedynie samym uchwytem. 3 wskazówki tak wyjąłem, tylko od temperatury wyszła sama, bez pręcika, i ta jedyna działa po podłączeniu do auta i ustawieniu jej w odpowiedniej pozycji. A pozostałe w ogóle nie drgają po przekręceniu kluczyka, co oznacza, że nie trzyma ich silniczek.

Po samej wymianie kondensatora liczniki się włączyły, a wcześniej wymieniałem układzik tuż pod nim TLE4275, ale ten pomógł na jakiś tydzień. Zobaczymy ile to podziała z nowym kondensatorem, o ile złożę te liczniki do kupy.
Tak więc 3 silniczki krokowe do wymiany, już zamówione na Ali. Na szczęście w miarę popularny element do wymiany z Mustanga.

czajne
Nowy Klubowicz
Posty: 20
Imie: Sylwester
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9JTD 115KM

Wariujące liczniki.

Postautor: czajne » 19 lip 2016, 09:43

Niestety w moim przypadku wymiana kondensatora nie pomogła. Zresztą kondensator nie był "spuchnięty" więc mnie to nie zdziwiło. ObrazekObrazek.
Efekt po zamontowaniu bez zmian.. https://vimeo.com/175345198



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

czajne
Nowy Klubowicz
Posty: 20
Imie: Sylwester
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9JTD 115KM

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: czajne » 19 lip 2016, 14:01

Mam oryginalnie taki: 1FCF-10849-BAE. Czy jak kupię ten Zobacz ofertę: Licznik FIAT STILO JTD EUROPA 5FCF-10849-BE KRAKÓW
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6021222425 to będzie ok?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
raiton7
Nowy Klubowicz
Posty: 20
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.6 103KM
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: raiton7 » 25 lip 2016, 13:45

@czajne
A może w twoim przypadku padł również ten układzik TLE4275? Więc do wymiany byłyby obydwa. Tak jak u mnie pisałem wyżej, po wymianie układziku pochodziło tydzień, a jak wymieniłem jeszcze ten kondensator (kupiłem za ok.1zł z identycznymi parametrami, czyli 220 uF i 35V tylko większy od poprzedniego ze 3 razy, ale się zmieścił) to wszystko już działa jak należy od kilku tygodni. A że nie wiele jeżdżę to po prostu widzę, że godzina cały czas jest prawidłowa, inaczej co chwile się resetowała.
Chyba jedyna możliwość żeby kupić go w Polsce to w sklepie farnell: http://pl.farnell.com/infineon/tle42754g/ldo-fixed-5v-0-45a-to-263-5/dp/2480529. Z wysyłką wyszło mnie to ok. 30zł, ale pomimo tego, że szło z UK to było u mnie w 2 dni. Chyba, że ci się nie spieszy to za jakieś myślę 1-2 tyg. przyjdą mi 3 sztuki zamówione z Ali (chyba, że zaginą). Ale wtedy będzie znacznie taniej bo za całość dałem nieco ponad dyszkę.
U mnie kondensator też nie był spuchnięty. Sprawdzałem nawet jego pojemność, niestety mój miernik ma zakres do 200 uF, ale przechodziło poza zakres, więc niby dobry, no chyba, że się cudownie pojemność zwiększyła. Ale po wymianie pomogło. Chyba, że coś kiepsko luty zrobione i nie przewodzi tak jak trzeba. Ewentualnie spróbuj nałożyć nową cynę na ten układzik, jak nie pomoże to pewnie wtedy do wymiany.

Awatar użytkownika
dawid
Nowy Klubowicz
Posty: 196
Imie: Dawid
Auto: Fiat Bravo 1.9 Mjet+virus
Silnik: 1.9 mjet 160 KM
Kolor: szary epic
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=11823
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: dawid » 25 lip 2016, 14:51

Jeśli wskazówki wyjdą z pręcikami trzeba owe pręciki wyjąć z nich i wcisnąć na wyczucie w silniczki krokowe.Potem delikatnie nałożyć wskazówki.Miałem ten sam problem kiedyś i po pół godzinnej zabawie udało się wszystko naprawić.Ciężko wyczuć jest moment gdy wskazówka już działa na pręciku a nie blokuje całego mechanizmu.Trzeba chwile cierpliwości i uwagi poświęcić :)

Awatar użytkownika
Dariusz254
Klubowicz
Posty: 379
Imie: Dariusz
Auto: Fiat Stilo Kombi
Silnik: 1,9 115
Kolor: Kolor 745
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7737
Lokalizacja: Mazowieckie , Milanówek

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: Dariusz254 » 25 lip 2016, 15:10

Ja Też tak miałem u mnie była kostka od zegarów wyczyscilem spryskalem preparatem do stykow i przeszło.

Awatar użytkownika
raiton7
Nowy Klubowicz
Posty: 20
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.6 103KM
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: raiton7 » 02 sie 2016, 10:47

U mnie niestety włożenie pręcików z powrotem nie pomogło, nawet bez nich jak kręciłem samym tym plastikiem, który trzyma pręcik nie było słychać pracy tego mechanizmu w środku, bądź "przerywał". Ale w tym tygodniu powinny przyjść bo już dotarły do Warszawy, mogę przy okazji zrobić zdjęcie jaki spasiony kondensator zamontowałem na wymianę.

Edit: Przyszły mi te silniczki, wszystko już działa tak jak trzeba. Ciężko ustawić te wskazówki tak, żeby po przekręceniu kluczyka wskazówka była dokładnie na środku tego kwadraciku od pozycji zerowej, ale da się. Kupiłem 4 takie, a że 3 miałem uszkodzone to 1 mam teraz w zapasie, mi się raczej nie przyda, bo to się chyba nie zdarza żeby się paliły, więc jak komuś potrzeba to mogę taki silniczek odsprzedać.
Przy okazji zrobiłem zdjęcia jak u mnie wygląda kondensator po wymianie:
[spoiler]
DSC_0355.JPG

DSC_0354.JPG
[/spoiler]

Jakby ktoś potrzebował tych TLE4275 i/lub silniczka to pisać na priv bo dzisiaj przyszły mi te układziki. Co prawda wyglądają na używane bo są ślady cyny (nawet z Chin da się kupić używki), ale powinny działać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
ryan_cooper5
Starszy Klubowicz
**
Posty: 2475
Imie: Krystian
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 JTD 115 km
Kolor: Orione Grey
Prezentacja auta: viewtopic.php?t=9309
Lokalizacja: Wieluń

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: ryan_cooper5 » 02 sie 2016, 12:58

jak chcesz się pozbyć silniczka za lepsze pieniądze to wystaw jako silniczek do bodajże BMW E46 - są takie same, ale jednak do bmw droższe :P

leszekrymar
Nowy Klubowicz
Posty: 19
Imie: Leszek
Auto: Fiat Stilo MultiWagon
Silnik: 1.6 / 103KM

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: leszekrymar » 14 maja 2017, 20:20

Wyciągając zegary należy ściągnąć wcześniej klemy?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tosterkovsky
Starszy Klubowicz
Posty: 1213
Imie: Piotr
Auto: Fiat
Silnik: 1.9 JTD (85 Kw 115 PS)
Kolor: 841/A (Nero Moire' VR.)
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6364
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Wariujące liczniki.

Postautor: Tosterkovsky » 14 maja 2017, 22:01

Nie trzeba.
Z jakiej aukcji ściągnąłeś silniczki? ;) Bo ja widzę tylko x27... Czy to te same?
Obrazek

Fabbrica Italiana di Automobili Torino

Obrazek

leszekrymar
Nowy Klubowicz
Posty: 19
Imie: Leszek
Auto: Fiat Stilo MultiWagon
Silnik: 1.6 / 103KM

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: leszekrymar » 15 maja 2017, 09:51

Planuję wymienić kondensator i regulator napięcia. Silniczki są sprawne na moje oko i mam nadzieję, że ich nie uszkodzę.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

leszekrymar
Nowy Klubowicz
Posty: 19
Imie: Leszek
Auto: Fiat Stilo MultiWagon
Silnik: 1.6 / 103KM

Wariujące liczniki.

Postautor: leszekrymar » 17 maja 2017, 20:59

Wymontowałem dziś zegary i na moje oko kondensator nie jest "wybulony", a i regulator napięcia wygląda na cały. Czy można je jakoś jeszcze sprawdzić przed wylutowaniem (np miernikiem)?

Awatar użytkownika
raiton7
Nowy Klubowicz
Posty: 20
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.6 103KM
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Rzeszów

Wariujące liczniki.

Postautor: raiton7 » 20 maja 2017, 00:40

@Tosterkovsky
Silniczki kupiłem dokładnie na tej aukcji: https://m.aliexpress.com/item/32613503687.html#autostay
@leszekrymar
Mój kondensator też wyglądał w porządku, nawet miernik wykazywał w nim jakąś pojemność, nie wiem tylko ile dokładnie bo mienik ma za mały zakres. Ale po jego wymianie liczniki działają normalnie po dziś dzień.

leszekrymar
Nowy Klubowicz
Posty: 19
Imie: Leszek
Auto: Fiat Stilo MultiWagon
Silnik: 1.6 / 103KM

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: leszekrymar » 20 maja 2017, 19:57

Zaplanuję drugie podejście do tematu... Obserwuję liczniki bo jak na razie trzymają już parę dni. A jeszcze nic nie zrobiłem poza wymontowaniem i wmontowaniem. Elektryka jest cudowna w tym aucie.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

rekontra
Nowy Klubowicz
Posty: 236
Imie: Wiking
Auto: 3d
Silnik: 1.6 103 KM
Kolor: 675 Giorgio Orione
Lokalizacja: Kraków i okolice

Wariujące liczniki.

Postautor: rekontra » 27 maja 2017, 15:25

Dzieki za poradnik, moze kiedys sie przydac. Mi zegary padly kilka miesiecy temu. Na amen. Malem tylko kontrolke airbaga i zresetowany czas. Rozgrzebalem auto liczac, ze cos nie laczy, a okazalo sie, ze w zimie spadlo mi napiecie na akumulatorze do 12 V. Brakowalo 0,6 V. Po podladowaniu zegarki nie dzialaly jeszcze przez dwa kilometry jazdy, po czym nagle ozyly i zyja do dzis :drunk:

Aku nie bralem pod uwage, bo kiedys rozladowalem do 9,8 V i zyly. Moze konczy mi sie kondensator, a ten grubasek wyglada na takiego, ktory odpowiada za caly uklad.
Masz ECU z silnika 1.6 103 KM. Cos ci szwankuje i wszyscy wmawiaja Ci, ze na 100% ECU jest do regeneracji lub wymiany na nowe? Najpierw znajdz prawdziwe usterki, tzw. pierdoly, bo to te pierdoly robia Ci choinke na desce. Jak to nie pomoze to wtedy bierz kredyt i kupuj nowiusieńkie-zregenerowane ECU.

misiek181290
Nowy Klubowicz
Posty: 3
Imie: Michał
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 dynamic

Wariujące liczniki.

Postautor: misiek181290 » 07 cze 2017, 12:05

Witam. Podepnę się do temetu. Nie działa mi wskaźnik temperatury. Już taki samochód kupiłem. Czy to może być przez spalony silniczek? Jest szansa go dostać gdzieś na miejscu i czy samemu go można wymienić?

Mr.WoX
Nowy Klubowicz
Posty: 68
Imie: Wojtek
Auto: Stilo
Silnik: 1.9JTD 140KM
Kolor: czarny
Lokalizacja: Tychy

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: Mr.WoX » 07 lip 2017, 10:04

Wszystko zależy od Twoich umiejętności manualnych. Jak będziesz chciał go oddać do jakiegoś elektryka, to może się okazać że taniej wyjdzie Cię kupić używki i zrobić korektę liczników.
Zacznij od zweryfikowania (np podpinając kablem) czy u Ciebie działa pomiar temperatury, czy to może czujnik temperatury jest winny.

rekontra
Nowy Klubowicz
Posty: 236
Imie: Wiking
Auto: 3d
Silnik: 1.6 103 KM
Kolor: 675 Giorgio Orione
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: rekontra » 06 paź 2017, 20:09

Od lutego minelo osiem miesiecy i zegary znowu padly 10 dni temu. Przez tydzien auto stalo, temperatura spadla, nie jezdzilem i klopot gotowy.

Zrobilem tak samo jak wczesniej pisalem tutaj, czyli podladowalem aku, chociaz przed ladowaniem miescil sie w normie bo mial tym razem 12,33 V. I liczylem na cud.

Czekalem na cud, cale osiem dni tym razem. Po podladowaniu nic sie nie dzialo przez dlugie 8 dni. W 9 na wyswietlaczu kompa pojawilo sie tam gdzie godzina 005. 10 dnia zniklo nawet to. Odlaczylem ujemna kleme. I po kilku godzinach zegary ozyly.

Wiem, nie mam co sie jarac. Znowu mi padną. Wiem o tym. Teraz jest pytanie czy padl modul TLE czy kondensator? Obstawiam ze kondensator stracil wlasciwosci czyli pojemnosc.

Gdyby modul padl zegary by raczej nie powstaly osiem miesiecy temu, a tym bardziej teraz. Kaput. Nie mam schematu ukladu elektronicznego tych zegarow, ale z racji wielkosci ten kondensator odpowiada w ukladzie stabilizacji, by bylo stale napiecie w elektonice zegarów. Czyli na chlopski rozum, czy na aku jest 10 czy 15 volt, kondensator w tym ukladzie jako wol roboczy zapewnia jednakowe napiecie w zegarach. A jak taki kondensator pada to pada wszystko.

Licze sie z tym ze za chwile bede mial znowu padniete zegary. Juz zrobilem rozpoznanie. Pierwszy z brzegu zegarmistrz powiedzial ze jak mu przywioze sama plytke z tarczami to mi zdejmie i potem zamontuje wskazowki za 30 zlotych.

Zlosliwca kondensatora kosztujacego zlotowke sam wymienie. Oby to byl on a nie TLE :D
Masz ECU z silnika 1.6 103 KM. Cos ci szwankuje i wszyscy wmawiaja Ci, ze na 100% ECU jest do regeneracji lub wymiany na nowe? Najpierw znajdz prawdziwe usterki, tzw. pierdoly, bo to te pierdoly robia Ci choinke na desce. Jak to nie pomoze to wtedy bierz kredyt i kupuj nowiusieńkie-zregenerowane ECU.

Awatar użytkownika
frik
Nowy Klubowicz
Posty: 92
Imie: Piotr
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.9 JTD
Kolor: Navyblue
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wariujące liczniki.

Postautor: frik » 20 paź 2017, 11:23

Nie czytałem łeb w łeb tematu, ale u mnie objawy identyczne.

Rozwiązanie:

Klemy na akumulatorze, mimo ładowania, mimo odpalania od kopa ... Należy wywalić plastiki czarny i czerwony, klemy zapsikać kontakt s, poczekać 10 minut, potem kontakt u. Potem smar miedziany i dobrze dokręcić.
Zegary już nigdy się nie wyłączyły.

Edit: Podładować aku, ze 40 km dobrze pogrzać, ma być na odpalonym minimum 13,2 jak miałem mniej to potrafiło kasować datę i godzinę. Dla stilaka 0,1 V to już wielka różnica... Tyle z moich doświadczeń z licznikami, mam nadzieję, że pomogłem :)

leszekrymar
Nowy Klubowicz
Posty: 19
Imie: Leszek
Auto: Fiat Stilo MultiWagon
Silnik: 1.6 / 103KM

Re: RE: Re: Wariujące liczniki.

Postautor: leszekrymar » 20 paź 2017, 11:38

frik pisze:Nie czytałem łeb w łeb tematu, ale u mnie objawy identyczne.

Rozwiązanie:

Klemy na akumulatorze, mimo ładowania, mimo odpalania od kopa ... Należy wywalić plastiki czarny i czerwony, klemy zapsikać kontakt s, poczekać 10 minut, potem kontakt u. Potem smar miedziany i dobrze dokręcić.
Zegary już nigdy się nie wyłączyły.

Edit: Podładować aku, ze 40 km dobrze pogrzać, ma być na odpalonym minimum 13,2 jak miałem mniej to potrafiło kasować datę i godzinę. Dla stilaka 0,1 V to już wielka różnica... Tyle z moich doświadczeń z licznikami, mam nadzieję, że pomogłem :)
Cześć,

Możesz wrzucić jakieś zdjęcia bo nie bardzo wiem o które plastiki chodzi?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka



Wróć do „Manuale, Poradniki, Tutoriale”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość