Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy

Gotowe manuale, pomocne przy naprawach
Awatar użytkownika
raiton7
Nowy Klubowicz
Posty: 20
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.6 103KM
Kolor: srebrny
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy

Postautor: raiton7 » 06 paź 2016, 19:19

adam977 pisze:Witam.
Panowie, czy któryś z was mógłby zweryfikować punkty pomiaru 3,6v i 5v na poniższym obrazku. Prosiłbym również o oznaczenie punktów A i B, bo nie wiem czy dobrze rozumuje a nie chciałbym czegoś spier....
Wielkie dzięki


Tak, ten górny to 5V a dolny 3,6V. A nóżki scalaka licząc od środka w dół, jak widać na rysunku: 2 nóżka - punkt B, 3 - punkt A

--------------------- Dodano: 06 paź 2016, 18:19 ---------------------

tomasz10abr pisze:Witam wyniki moich pomiarów tam gdzie powinno być 5-12v 3.6-12v a-0.75 b-0.98
dodam że układ ue06ab6 jest nowy proszę o ocenę i pomoc


Może po przylutowaniu go zostały zwarte któreś nóżki między sobą, albo tak jak było u mnie, może część nóżek wydaje się być przylutowana, a w rzeczywistości nie mają styku z padami.

wujas
Nowy Klubowicz
Posty: 2
Imie: Marcin
Auto: Stilo
Silnik: 1.6 16V

Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy

Postautor: wujas » 28 gru 2016, 21:54

tydzień temu zaczęły się u mnie takie akcje.. podczas jazdy nagle choineczka.. ABS, ESP, Car Security, Connection Loose, czasami Alternator Fail, High Collant Temp... wyjąłem kompa, rozebrałem, przelutowałem szpilki od złącz grzebieniowych.. złożyłem.. wytrzymał tydzień.. dostłowie 6 dni :)

dzisiaj rano chcę dziada odpalić.. na dzień dobry choineczka... (wcześniej podczas jazdy tylko).. wyjąłem kompa.. w robocie jeszcze raz przelutowałem szpilki od grzebieniowych, przelutowałem scalaki od wtrysków, od przepustnicy, ten obok też, tranzystorki te duże i stalaka obok stabilizatora..

a jak już był na stole to pomierzyłem napięcia z czystej ciekawości..

podłączony pod zasilacz labolatoryjny z napięciem 12,86 i wyniki takie:

11,75 V
6,68 (gdzie około 7.5V wg opisu)
5,06 (gdzie 5-6V wg opisu)
3,46 ( gdzie 3.6V wg opisu)

jak skurczybyk jeszcze raz odwali jakiś numer to już nie wiem gdzie szukać przyczyny.. reaballing procka?

a i dzisiaj ECU przeniosłem w standardowe miejsce do przenoszenia czyli przymocowany do osłony aku..
brak mi sił do tego skurczybyka... gdzieś jeszcze może szukać przyczyny? poprawione wszystkie masy, kostka D4 za akumulatorem wyczyszczona na tip top, skrzynka bezpiecznikowa i złącza od niej wyczyszczone na tip top i wszystkie złącza w BodyKomp tak samo, wiązki nigdzie nie przetarte i nie uszkodzone..

Awatar użytkownika
Kashue
Moderator
***
Posty: 123
Imie: Bartosz
Auto: Kombi - Skywindow
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Rosso Tiziano
Lokalizacja: Lutomia Górna (okolice Świdnicy/Dzierżoniowa)

Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy

Postautor: Kashue » 02 sty 2017, 08:40

Tylko z opisu wynika , że nie zmieniłeś stabilizatora który potencjalnie jest przyczyną tego całego zamieszania.
Dla osób chętnych na uzdrawianie ECU przy pomocy lutownicy polecana jest wymiana ST UE06AB6 lub ST L9116.
Lepiej nie mówić nic, niż mówić o niczym.

MatiMatteo
Nowy Klubowicz
Posty: 21
Imie: Mateusz
Auto: Fiat Stilo 2003r.
Silnik: 1.6 16v/103KM
Kolor: srebrny

Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy

Postautor: MatiMatteo » 02 sty 2017, 21:33

Witam. Ktoś z Was ma kontakt do kolegi haker201? Bardzo proszę o kontakt, widziałem, że dawno nie było kolegi na forum. Potrzebuje fachowej ręki w naprawie ECU.

frankrom
Nowy Klubowicz
Posty: 3
Imie: Roman
Auto: Stilo
Silnik: 1,6

Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy

Postautor: frankrom » 16 sty 2017, 22:41

Ale czy tu jest konieczna wymiana stabilizatora?Przecież 5V jest idealne.

elektron81
Nowy Klubowicz
Posty: 1
Imie: Damian
Auto: Stilo
Silnik: 1.6 16V

Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy

Postautor: elektron81 » 09 kwie 2017, 22:57

Witam mam stilo 1.6 16V 03r. od 3 miesięcy i zaczyna nierówno pracować na niskich obrotach oraz mam problem z odpaleniem z pierwszy razem jak jest zimnym potem odpala na tyk i tak aż ostygnie. A od niedawna sypie błędem P1687 i P0638 i nie reaguje na pedał gazu. Czyżby oznaczało że pada mi układ MC33186DH1 odpowiedzialny za pracę przepustnicy. Przepustnica była czyszczona.
Czy można prosić o fotki co gdzie mierzyć bo nie ma w pierwszym poście.

Pozdrawiam

rallyarek
Nowy Klubowicz
Posty: 1
Imie: arek
Auto: stachowiak
Silnik: 1.6
Kolor: red

Re: Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy

Postautor: rallyarek » 19 sie 2017, 12:30

Witam czy ktos jest mi wsatnie odpowiedziec jaki ekement na pcb odpowiada za temperature silnikia
Stilo 1.6 16v iaw5nf.t1

dyfer080
Nowy Klubowicz
Posty: 7
Imie: STEFAN
Auto: Stilo
Silnik: 1.6
Kolor: srebrny-metalik

Re: Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy

Postautor: dyfer080 » 25 gru 2017, 09:30

Witam. Jak otworzyć obrazki? :o

gienkollo
Nowy Klubowicz
Posty: 20
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1,6 16V 103 KM
Kolor: Niebieski
Lokalizacja: Chorzów

Re: Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy

Postautor: gienkollo » 01 sty 2018, 23:39

IAW_5_NFT1 MC33186DH.jpg
Obrazek
: IAW_5_NFT1 podłączenie na warsztacie do zasilania.jpg
Obrazek
IAW_5_NFT1 rezystory 1 om - 4 sztuki, 2 górne miały przerwę.jpg
Obrazek
IAW5_NF_T1_proc rezystory zasilające stabilizator.jpg
Obrazek

pppaawweell
Nowy Klubowicz
Posty: 11
Imie: Paweł
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.6 16V
Kolor: Zielony
Lokalizacja: Wielki Łęck

Re: Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy

Postautor: pppaawweell » 05 sty 2018, 09:22

Przepraszam że odgrzewam temat ale chciałem zapytać czy któryś z forumowiczów podjął by się naprawy mojego ECU zgodnie z tym co napisał haker 201

Wysłane z mojego SM-J120FN przy użyciu Tapatalka

gienkollo
Nowy Klubowicz
Posty: 20
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1,6 16V 103 KM
Kolor: Niebieski
Lokalizacja: Chorzów

Re: Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy

Postautor: gienkollo » 05 sty 2018, 18:55

Posiadasz układy i zależy ci tylko na samej wymianie czy masz na myśli kompleksową usługę?
Napisz na PW, może coś wymyślimy.

stuka
Nowy Klubowicz
Posty: 2
Imie: Arek
Auto: Fiat Stilo 1,6 16V 5D
Silnik: 1,6 105km
Kolor: Zielony

Re: Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy

Postautor: stuka » 12 lut 2018, 18:18

Witam

Wlasnie mam sterownik na stole. Proszę kolegów o weryfikację, czy uklad nadaje sie do wymiany, auto potrafi zgasnac w czasie jazdy, nieraz niebodpalic,wywala blad secutiry z zolta klodka, rowniez blad na zimnym silniku czujnika plynu chlodzacego owaz blas lini W b1029.

Polaczenie sprawdzone, kostki itp.

Wyniki pomiarow.
Napiecie wejsciowe 12,3V
punkt A = 6.6v
Punkt B. = 11.3v
Dioda 1 tak gdzie powinno byc 3.6v ja mam 3.45v
Dioda 2 tam gdzie powinno byc 5v ja mam 5.02

Z góry dziękuje za pomoc

james89
Nowy Klubowicz
Posty: 1
Imie: Tomek
Auto: Stilo
Silnik: 1.6 103

Re: Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy

Postautor: james89 » 21 lut 2018, 08:42

Ktoś ma zdjęcia? Bo znowu nie widać

forfiter
Nowy Klubowicz
Posty: 1
Imie: Tomek
Auto: Fiat GP
Silnik: 60

Re: Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy

Postautor: forfiter » 02 mar 2018, 06:43

Poporszę o zdjęcia. Zostały komuś?

marecki356
Nowy Klubowicz
Posty: 10
Imie: Marek
Auto: Fiat Stilo Multiwagon
Silnik: 1.6 16v 103km
Lokalizacja: Knurów/Śląsk

Re: Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy

Postautor: marecki356 » 15 kwie 2018, 19:42

Witam serdecznie. Przenoszę swój problem do tego tematu bo chyba tu będzie bardziej pasował. Ale od początku


W trakcie dojazdu do skrzyżowania auto zgasło. Przy próbach odpalenia udało się po kilku próbach ale był kłopot z wolnymi obrotami, z trudem dojechał na parking (50m) i koniec. po podpiciu FMES wywaliło błędy P0105 (map sensor), P1221(pedał gazu) i P0420, P0136 z czego dwa ostatnie pojawiają się raz na jakiś czas (któraś sonda kończy żywot, temat znany). Jeśli chodzi o pedał gazu podobno wiązka płata figle. To raczej pomijam, wiązka była przeglądana i nic mi nie wpadło w oko. Przeglądałem fora i pojawiła się propozycja czyszczenia czujnika - zrobione. Poskładane, błędy skasowane ale nie za pierwszym razem. Próba odpalenia i.... nic. Rozrusznik nie kręci. Wrażenie jakby nie szło nawet na niego napięcie (brak spadu napięcia na akumulatorze przy przekręceniu klucza). Czyszczenie styków na wiązkach i bezpiecznikach/przekaźnikach zrobione, świeży aku i odpalił od strzała. Jazda próbna zero problemów, anomalii czy błędów. Na drugi dzień rano znowu martwy (nie kręci rozrusznikiem). Po "machaniu" kluczykiem w "tę i nazat" zaczął kręcić. Momentami jak by miał chęć odpalić ale nie zaskoczył. Po tej akcji pojawił się błąd P0340, dał się skasować i nie wrócił. Stawiam że był spowodowany niemożnością odpalenia. Podanie prądu z drugiego aku i odpalił. Padło podejrzenie że akumulator kończy żywot, wizyta i pomiar u speca wykluczyły ten wątek, aku stan idealny, zresztą ma dopiero rok. Następny pomysł jaki mi się nasuną to rozrusznik, pomiar prądu rozruchu i znowu wygląda na pudło, nie przekracza 200A, okolice 180 i tylko na ułamek sekundy. Dodam że auto paliło normalnie. Następny dzień i znowu problemy z odpaleniem, które po chwili znikają (brak reakcji rozrusznika, błędy P1221, P0340, P0105) reset i znowu pali jedzie żadnych niepokojących objawów. Przy kolejnych problemach z odpaleniem oprócz błędów które wymieniłem wcześniej pojawia się P0606 (ECU fault) P0335, znowu reset i po chwili działa normalnie. Dziś przy kilkunastu próbach odpalania tylko jedna zakończona niepowodzeniem i błędy standardowo pedał gazu i MAP sensor oraz na chwilę nowa anomalia, wskaźnik temperatury poszedł do końca i zapaliła się kontrolka.
Na tą chwilę jestem przekonany w 94% że sterownik kończy żywot. Na ile moja wizja jest słuszna, może ktoś coś doradzi. Zastanawia mnie powtarzalność błędów pedału gazu i map sensora, czy ma sens drążyć ten temat czy nie ma co się łudzić. Pozostaje kwestia co dalej, opinie o naprawach i ich skutkach w Ko-Car Tychy i Vayer jak i innych firmach nie napawają mnie optymizmem. Widzę powyżej że parę osób z forum się bawiło w naprawę samodzielnie, w kwestii elektroniki nie czuję się na siłach żeby samem to ogarniać ale może ktoś się podejmie zadania?



Wróć do „Manuale, Poradniki, Tutoriale”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości