Stukanie prawy przód - diagnoza nieznana...

Pomoc w diagnozowaniu, kody błędów itp
Awatar użytkownika
Śmigol
Nowy Klubowicz
Posty: 12
Imie: Aleksander
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.2 16V
Kolor: Grafitowy

Stukanie prawy przód - diagnoza nieznana...

Postautor: Śmigol » 17 paź 2017, 22:33

Witam serdecznie,

Od trochę ponad miesiąca z pod prawego przedniego koła lub przedniej części auta dochodzą stuki (jakby chrobotanie). Występują one na małych nierównościach a nie dużych dziurach. Udałem się z tym problemem na stację diagnostyczną. Gość na stacji sprawdził mi sprawność amorów (60%) wszystkie łączniki, gumy tuleje i wahacze. Jedyne co znalazł to tylna tuleja na lewym wahaczu do wymiany. Zasugerował, że może to być poduszka amortyzatora. Kupiłem więc nową poduszkę na prawą, oraz nową tuleję na lewą stronę i wymieniłem to z kumplem mechanikiem. Niestety... jak stukało tak stuka. Dodatkowo sprawdziliśmy łączniki stabilizatora, sprężynę, cały amor i wszystko ok. Nie potrafimy znaleźć przyczyny tych stuków...

Czy ktoś z was wie może co może być przyczyna ?

pepo
Starszy Klubowicz
Posty: 1081
Imie: Przemek
Auto: stilo
Silnik: 2400
Kolor: czarny
Lokalizacja: Berlin // Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Stukanie prawy przód - diagnoza nieznana...

Postautor: pepo » 18 paź 2017, 06:10

Moze masz cos nie dokręcone i sie obija o cos na nierównościach. Po szarp za wydech czy gdzieś nie obija sie. Spróbuj podczas tych stuków lekko przyhamować żeby wykluczyć zaciski hamulcowe

Awatar użytkownika
czarny
Nowy Klubowicz
Posty: 250
Imie: Mateusz
Auto: Stilo 3D / Stilo MW
Silnik: 1.6 103KM / 1.6 103KM
Kolor: 408/b / 632
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=17387&p=205911#p205911
Lokalizacja: KWA
Kontaktowanie:

Re: Stukanie prawy przód - diagnoza nieznana...

Postautor: czarny » 18 paź 2017, 07:12

Możesz mieć luz na wałku w maglownicy. Zużywa się taka tulejka prowadząca wałek co powoduje stuki. W Internecie znajdziesz opis jak zdiagnozować i wymienić (chyba na forum alfaholików był opis ze zdjęciami- w alfie 147). Tulejkę możesz kupić gotową np : http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6823988688
albo dorobić z wałka teflonowego. Ja kilka lat temu dorabiałem z wałka. Od tego czasu mam spokój z maglownicą.

Awatar użytkownika
bajprzeznet
Klubowicz
Posty: 368
Imie: Artur
Auto: 5d 2006
Silnik: 1.4 95KM LPG
Lokalizacja: Lodz

Re: Stukanie prawy przód - diagnoza nieznana...

Postautor: bajprzeznet » 18 paź 2017, 18:57

A łącznik stabilizatora tylko sprawdzałeś czy wymieniałeś? Bo u mnie kiedyś luzu żadnego, niby ok - a po wymianie spokój, przestało pukać.

Awatar użytkownika
Śmigol
Nowy Klubowicz
Posty: 12
Imie: Aleksander
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.2 16V
Kolor: Grafitowy

Re: Stukanie prawy przód - diagnoza nieznana...

Postautor: Śmigol » 29 paź 2017, 15:19

Tylko sprawdzałem. Jak będe miał wolną chwilę to wymienię i zobaczymy :) Sprawdzę też luz na wałku maglownicy. Dziękuję za porady :)

Awatar użytkownika
lamel1
Nowy Klubowicz
Posty: 168
Imie: Kamil
Auto: Fiat Stilo Abarth 5d
Silnik: 2.4 170HP
Kolor: Srebrny/Niebieski
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=16461&p=196849#p196849
Lokalizacja: Kraków

Re: Stukanie prawy przód - diagnoza nieznana...

Postautor: lamel1 » 30 paź 2017, 13:26

Zobacz gumę stabilizatora czy jest Ok :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Samochód jest tak dobry, jak jego najgorsza część.

siwy1296
Starszy Klubowicz
Posty: 1489
Imie: Filip
Auto: Stilo Abarth
Silnik: 2.4 170KM
Prezentacja auta: abarth-by-siwyy-t11680.html

Re: Stukanie prawy przód - diagnoza nieznana...

Postautor: siwy1296 » 30 paź 2017, 14:57

U mnie drazek kierowniczy miał luz. Dopiero jak mechanik sie z nim dosc mocno poszarpal to bylo slychac stukanie.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
rakso147
Nowy Klubowicz
Posty: 207
Imie: Oskar
Auto: Fiat Stilo 3D 2001r
Silnik: 1,6 na podtlenku LPG :D
Kolor: Blue Jet
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=16671
Lokalizacja: Łowicz/łódzkie

Re: Stukanie prawy przód - diagnoza nieznana...

Postautor: rakso147 » 08 lis 2017, 17:27

Ja jak kupiłem swojego Stiflera to też pukało z przodu w zawieszeniu, coś jakby klucz obijał się o metal, myślałem, że faktycznie mógł jakiś klucz zostać po remoncie czy coś, a okazało się, że kamień mi wpadł w spręzynę i on tak tłukł na nierównościach ;)



Wróć do „Diagnostyka”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: paveu i 2 gości