Obrazek

Czy ecu steruje alternatorem

Pomoc w diagnozowaniu, kody błędów itp
Mackocrf
Nowy Klubowicz
Posty: 79
Imie: Maciej
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.6 103KM

Czy ecu steruje alternatorem

Postautor: Mackocrf » 13 sie 2017, 16:34

Witam. Podczas jazdy wyskakuje mi komunikat alternatr.fail. pojawia sie kilka razy i znika. Po przejechaniu kilku km znika problem i znowu pojawia sie na drugi dzień. Alternator po regeneracji, możliwe że fachowcy popełnili gdzieś błąd. Kilka osób podpowiada że ecu pada. Jest możliwość sprawdzenia tego? Jezeli np wyskoczy mi błąd slabego ladowania i ladowanie faktycznie w tym momencie spada to jest to 100 procent wina alternatora? Czy ecu steruje praca regulatora napiecie i to ecu może swirowac i przez to np odłączac alternator?

MonsterMj
Klubowicz
Posty: 374
Imie: K.
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 i 1.6 103KM
Kolor: Blue Vitality 480
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=16378

Re: Czy ecu steruje alternatorem

Postautor: MonsterMj » 13 sie 2017, 19:49

Ecu nie ma nic do pracy regulatora napięcia.
Z Fiata nie kapie olej, on znaczy swój teren.

Mackocrf
Nowy Klubowicz
Posty: 79
Imie: Maciej
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.6 103KM

Re: Czy ecu steruje alternatorem

Postautor: Mackocrf » 14 sie 2017, 05:11

To już jakąś wskazówka. Auto ma lodowanie caly czss 13.9 i nagle zaczynaja wyskakiwac bledy alternatora i spada na 10min na 13.3. I wraca do normy. Jezeli ecu tym nie steruje to wina musi lezec w alternatorze. Akumulator zamienilem na inny.

MonsterMj
Klubowicz
Posty: 374
Imie: K.
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 i 1.6 103KM
Kolor: Blue Vitality 480
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=16378

Re: Czy ecu steruje alternatorem

Postautor: MonsterMj » 14 sie 2017, 05:15

Ecu tylko widzi poziom napięcia ( dlatego jest w stanie wyrzucić fail), natomiast same skoki to już kwestia regulatora napięcia.
Z Fiata nie kapie olej, on znaczy swój teren.

Mackocrf
Nowy Klubowicz
Posty: 79
Imie: Maciej
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.6 103KM

Re: Czy ecu steruje alternatorem

Postautor: Mackocrf » 14 sie 2017, 10:35

Dzieki. Problem jest taki ze zregenerowany alternator. Nowe aku a problem nadal wystepuje. Alternator mial wymienione łożyska i regulator. Masy przeczyscilem. Dzisiaj zauważyłem ze na alternatorze jest lafowanie 14.04 a na aku juz jest 13.98. Czy taki spadek to normalne?

MonsterMj
Klubowicz
Posty: 374
Imie: K.
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 i 1.6 103KM
Kolor: Blue Vitality 480
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=16378

Re: Czy ecu steruje alternatorem

Postautor: MonsterMj » 18 sie 2017, 06:22

W jaki sposób robiłeś pomiar, przy uruchomionym silniku najpierw na zacisku alternatora a później na biegunach aku?
Z Fiata nie kapie olej, on znaczy swój teren.

Mackocrf
Nowy Klubowicz
Posty: 79
Imie: Maciej
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.6 103KM

Re: Czy ecu steruje alternatorem

Postautor: Mackocrf » 18 sie 2017, 10:24

Pomiar robiłem na klemach i bylo 13.98. Drugi pomiar plus z alternatora i masa z obudowy alternatora i bylo 14.04.
Mierzylem po wykonaniu trasy 5km. Jak zrobie z 15km i się auto nagrzeje to ładowanie spada do okolo 13.6v. Gdy sie blad pojawia jest w granicach 13.3v. Trwa to z 5min i wraca do 13.6 i blad znika. Czasem wspomaganie wylaczy gdy jest blad. Alternator mial wymieniony regulator i lozyska. Reszta byla sprawdzona i mechanik mowil ze jest ok. Jakis pomysł co moze byc przyczyna?

Mackocrf
Nowy Klubowicz
Posty: 79
Imie: Maciej
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1.6 103KM

Re: Czy ecu steruje alternatorem

Postautor: Mackocrf » 26 sie 2017, 08:37

Witam. Ma ktos pomysl co może byc przyczyna spadania ładowania na te 5 min?

Awatar użytkownika
PiQ
Klubowicz
***
Posty: 606
Imie: Piotr
Auto: Stilo Schumacher
Silnik: 1,9 mjet 16v
Kolor: corsa rosso
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=9569#p122743
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czy ecu steruje alternatorem

Postautor: PiQ » 14 wrz 2017, 10:41

Ja kiedyś miałem podobnie. Co prawda nie wywałało mi blędów ale wspomaganie wyłączało się w losowych momentach (najgorzej było w połowię zakrętu jak wyrywało kierownicę). Przyczyną był zabrudzony komutator. Pył ze szczotek stworzył na nim cieniutka warstewkę i widocznie raz stykało raz nie. Wyczyszczenie komutatora załatwiło sprawę.
Passions make the world go round - only sky is the limit



Wróć do „Diagnostyka”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości