Serwis – forum internetowe zrzeszające miłośników Fiata Stilo
KFS - KlubFiatStilo
Użytkownik ¬– osoba, która dokonała rejestracji w serwisie
Konto – indywidualny profil użytkownika identyfikujący się indywidualną nazwą, zabezpieczony hasłem, składający się z podanych przy rejestracji oraz w ustawieniach profilu informacji, a także historię dodanych przez niego postów i tematów
Ranga - stopień wskazujący na uprawnienia użytkownika, wyświetlany, jako kolor użytkownika oraz obrazek pod avatarem.
Avatar (emblemat) - obrazek wyświetlany pod nickiem użytkownika. Ustawia się go w profilu, wysyłając obrazek lub wpisując jego adres, zgodny z wymaganiami technicznymi określonymi w profilu.
Podpis - tekst wyświetlany pod każdą wiadomością użytkownika, definiowany w profilu. Może to być krótki opis lub ważna dla innych użytkowników wiadomość.
Topic – inaczej temat/wątek jest to oddzielna rozmowa w danym dziale.
Post – pojedyncza wypowiedź użytkownika w danym temacie.
PW (prywatna wiadomość) - opcja dostępna na forum służąca do wysyłania informacji konkretnemu użytkownikowi.
Ban - zablokowanie użytkownikowi dostępu do forum na skutek złamania regulaminu.
Administracja – grupa osób odpowiedzialna za porządek w serwisie oraz dbanie o przestrzeganie zasad niniejszego regulaminu przez użytkowników.
Adres kontaktowy – adres e-mail, służący do kontaktu z administracją serwisu – kontakt@klubfiatstilo.pl
1.1 Aby móc w pełni wykorzystywać funkcje forum, należy się zarejestrować, poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego podając niezbędne dane. Rejestracja oznacza zapoznanie się z niniejszym regulaminem oraz jego pełną akceptację.
1.2 Zabrania się tworzenia i użytkowania kilku kont jednocześnie.
1.3 Zabrania się udostępniania swojego konta osobom trzecim oraz korzystania z kont innych użytkowników.
1.4 Nazwa użytkownika nie może zawierać obraźliwych słów powszechnie uznanych za wulgarne. Takie konta są natychmiast usuwane z serwisu.
1.5 Użytkownik powinien podać jak najwięcej informacji w swoim profilu o posiadanym samochodzie, tj. markę, model, typ i pojemność silnika, a także miejscu zamieszkania – informacje te pomocne są w rozwiązywaniu problemów oraz organizacji spotów i zlotów.
1.6 Avatar użytkownika nie może zawierać treści obraźliwych, wulgarnych i reklamowych.
1.7 Zabrania się umieszczania w podpisie zarówno tekstu jak i obrazków zawierających treści pornograficzne, rasistowskie, oraz inne ogólnie przyjęte za wulgarne lub rażące innych użytkowników swoją treścią. Stwierdzenie takiej niezgodności może skończyć się ostrzeżeniem/BANem/usunięciem konta .
1.7 Użytkownik ma prawo zażądać usunięcia swojego konta w serwisie. W tym celu należy skontaktować się z Administratorem serwisu, wysyłając wiadomość e-mail na adres kontakt@klubfiatstilo.pl
2.1 Na forum mogą pisać wyłącznie zarejestrowani użytkownicy.
2.2 Sprawy prywatne załatwiaj poprzez wiadomości prywatne (PW).
2.3 Na forum obowiązuje kategoryczny zakaz wyśmiewania i obrażania innych użytkowników – wszelkie przejawy chamstwa będą karane.
2.4 Administracja ma prawo do edycji, przesunięcia oraz skasowania wypowiedzi innych użytkowników forum.
2.5 Administracja jest autorytetem na forum i nie należy podważać ich decyzji ani prowadzenia bezsensownej wymiany zdań próbując dojść swojej racji.
2.6 Wszystkie postulaty i uwagi prosimy kierować do Administratora serwisu wysyłając do niego wiadomość prywatną lub wiadomość e-mail na adres kontaktowy.
2.7 Jeśli nie rozumiesz któregoś ze zwrotów zawartych w regulaminie skorzystaj ze słownika bądź innych dostępnych Ci narzędzi. Niezrozumienie zasad nie zwalnia Cię z ich przestrzegania
2.8 Zabrania się umieszczania na forum materiałów chronionymi prawami autorskimi
2.9 Zabronione jest także upublicznianie na forum prywatnych wiadomości bez zgody autora.
2.10 Jeśli zauważyłeś nielegalne treści na forum zgłoś to Administracji.
3.1 Przed napisaniem pierwszego posta należy się przywitać w tym wątku: viewtopic.php?f=28&t=10&view=unread#unread , oraz napisać kilka słów o posiadanym aucie
3.2 Zanim założysz nowy temat sprawdź czy dany temat nie był już poruszany, a także czy na forum nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie (użyj funkcji szukaj). Administrator czy też moderator może zamknąć wtórny wątek, a autor takiego posta może otrzymać ostrzeżenie.
3.3 Zastanów się dwa razy czy piszesz w odpowiednim dziale. Sekcje tematyczne są wyraźnie opisane, w razie wątpliwości poproś poprzez PW moderatora o pomoc. Pisanie w złym dziale może skutkować otrzymaniem ostrzeżenia.
3.4 Zabrania się zakładania tematów o charakterze czysto reklamowym (reklamy innych forów, stron internetowych nie związanych z motoryzacją), chyba, że jest to ogłoszenie oferujące sprzedaż / usługi - takie ogłoszenie powinno być umieszczone w dziale "Giełda". W celu założenia tematu reklamowego, skontaktuj się z Administracją.
3.5 Tytuł wątku (tematu) powinien określać jego treść, niedopuszczalne są tytuły tematów w stylu: "problem", "help", "Pomocy” itp.
3.6 W treści wiadomości staraj się zawrzeć wszelkie niezbędne informacje.
3.7 Nie zakładaj tego samego tematu w różnych działach, oraz nie powielaj wiadomości - wszystkie tematy będą od razu kasowane przez moderatorów, a autor otrzyma stosowne ostrzeżenie.
3.8 Jest to forum tematyczne i prosimy się do tego stosować. Wyjątkiem jest dział “Na luzie”.
3.9 Nie zaśmiecaj forum - jeśli Twój post nie wnosi żadnych merytorycznych wartości, powiela wypowiedź poprzednika lub jest niezgodny z treścią i tytułem tematu, zostanie usunięty, a administracja może przyznać stosowne ostrzeżenie.
3.10 Masz możliwość edytowania swojej wiadomości. Jeśli czujesz potrzebę dodania pewnej informacji bądź poprawienia zauważonego błędu edytuj ostatniego posta zamiast dodawać nowego.
3.11 Odpowiadając użytkownikowi staraj się cytować część tekstu, wobec którego się wypowiadasz. Ułatwia to czytanie całych wątków i powoduje, że dyskusja staje się bardziej przejrzysta.
3.12 Nie poganiaj użytkowników z udzieleniem odpowiedzi na Twojego lub czyjegoś posta.
3.13 Obowiązującym językiem na forum jest język polski i taki prosimy stosować. Dotyczy to zarówno formy stylistycznej wiadomości, gramatyki, ortografii i interpunkcji.
3.14 Stosujemy ogólnie przyjęty savoir vivre (netykieta) na forach dyskusyjnych (nie piszemy całych zdań dużymi literami, nie obrażamy innych użytkowników, nie używamy wulgaryzmów)
3.15 Staraj się nie nadużywać emotikon. Zabronione jest odpisywanie samymi emotikonkami. Takie posty będą usuwane, a autor może otrzymać ostrzeżenie.
3.16 Zabrania się trollowania.
3.17 W celu podziękowania użytkownikowi za pomoc kliknij przy jego poście “Podziękuj".
3.18 Zabrania się umieszczania w treści posta i tematu oraz wpisie na chacie zarówno tekstu jak i obrazków zawierających treści pornograficzne, rasistowskie, oraz inne ogólnie przyjęte za wulgarne lub rażące innych użytkowników swoją treścią. Stwierdzenie takiej niezgodności może skończyć się ostrzeżeniem/BANem/usunięciem konta .
4.1 Zanim zapiszesz się na organizowane na łamach forum przedsięwzięcie (zlot, spot, zakupy i itp) zastanów się, czy czas pozwoli Ci na uczestnictwo w nim, jeśli natomiast zapiszesz się, a później okaże się, że nie będziesz w stanie wziąć udziału, poinformuj o tym wcześniej organizatorów. Uznaje się za nieetyczne i niekulturalne pozostawienie bez usprawiedliwienia swojej nieobecności w przedsięwzięciu, na które się zapisaliśmy. Wszelkie wykryte tego typu postępowanie będzie napiętnowane wpisem pod awatarem o treści NIESŁOWNY
5.1 Shoutbox służy do luźnej dyskusji na forum.
5.2 Zabrania się do nawoływania o pomoc w sprawach technicznych - istnieją do tego odpowiednie działy na forum.
6.1 Ogłoszenie musi zawierać:
6.1.1 Krótki opis części / rzeczy sprzedawanej
6.1.2 Cena
6.1.3 Zdjęcia
6.2 Ogłoszenie typu:
6.2.1 "sprzedam auto", "części", "cokolwiek”, “link" - będą kasowane
6.2.2 ogłoszenia bez zdjęć - będą kasowane
6.2.3 ogłoszenia bez ceny - będą kasowane
6.2.4 ogłoszenia bez opisu – będą kasowane
6.2.5 oferty sprzedaży mogą być przedstawiane przez osoby posiadające min. 15 postów
6.3 Ogłoszenia ważne są miesiąc. Po tym czasie zostaną usunięte. Jeśli po tym okresie Twoja oferta będzie nadal aktualna możesz wystawić ogłoszenie ponownie.
7.1 Rangi przyznawane są przez automatyczny system przydzielający na podstawie ilości napisanych postów, przy czym ilość postów napisanych w dziale "Na luzie" nie będzie brana pod uwagę. Rangi mogą być przyznawane również przez Administrację forum w opisanych poniżej przypadkach.
7.2 Rangi obowiązujące na forum:
7.2.1 Nowy Klubowicz - użytkownik, który zaczyna przygodę ze społecznością KFS.
7.2.2 Klubowicz - użytkownik, który posiada co najmniej 300 napisanych postów.
7.2.3 Starszy Klubowicz - użytkownik, który posiada co najmniej 700 napisanych postów lub użytkownik, który swoim zachowaniem i postawą przyczynia się do rozwoju oraz szerzenia przyjaznej i koleżeńskiej atmosfery na forum.
7.2.4 Zasłużony Klubowicz - osoba, która szczególnie przyczyniła się do rozwoju forum.
7.2.5 Moderator - użytkownik odpowiedzialny za pilnowanie porządku na forum.
7.2.6 Junior Administrator - osoba odpowiedzialna za pilnowanie porządku na forum oraz za wsparcie administratorów w sprawach technicznych.
7.2.7 Administrator - założyciel i osoba odpowiedzialna za forum.
7.3 Każdy użytkownik, który dokona dobrowolnej wpłaty na rzecz forum zostanie uhonorowany i wyróżniony symbolem




8.1 Składki na forum są dobrowolne i nieobowiązkowe.
8.2 Składki będą przeznaczane na cele rozwoju forum, a w szczególności na opłacenie serwera oraz domeny.
8.3 W odpowiednim czasie Administracja forum wystąpi z prośbą wsparcia forum na konkretny cel, wymieniony w pkt 8.2, w postaci tematu na forum w dziale O klubie.
8.4 W temacie, o którym mowa w pkt 8.3 znajdą się szczegółowe informacje na jaki cel, określony w pkt8.2, potrzebne są pieniądze, potrzebna kwota wraz z załączoną fakturą lub rachunkiem, numer konta na który należy przelewać pieniądze, aktualny stan rachunku, kwota, która pozostała do zebrania oraz lista osób, które wpłaciły składkę.
8.5 Administracja nie ponosi żadnych korzyści majątkowych z tego tytułu, wszystkie składki w całości przeznaczane są na określony cel. W przypadku zgromadzenia większej kwoty, nadwyżka zostanie do dyspozycji na kolejny cel.
8.6 Osoby, które wpłaciły pieniądze na cel wymieniony w temacie, o którym mowa w pkt 8.4 Regulaminu, proszone będą o przesłanie potwierdzenia wykonania przelewu w formie wiadomości prywatnej do użytkownika Tomi lub Bulka. Potwierdzenie to jest podstawą do nagrodzenia użytkownika w postaci rangi, o której mowa w pkt 8.3 Regulaminu.
9.1 Administratorzy mają prawo przyznania ostrzeżeń użytkownikom w przypadku stwierdzenia naruszenia regulaminu.
9.2 Wraz z ostrzeżeniem użytkownik zostaje poinformowany o powodzie jego nałożenia.
9.3 Wartości ostrzeżeń:
9.3.1 od 1 do 2 – bez poważniejszych konsekwencji
9.3.2 3 – zakaz pisania na forum na okres 5 dni od momentu jego otrzymania
9.3.3 4 – zakaz pisania na forum na okres 15 dni od momentu jego otrzymania
9.3.4 5 – blokada dostępu do forum na okres 30 dni od momentu jego otrzymania
9.3.5 6 – dożywotnia blokada dostępu do forum
9.4 Ostrzeżenia mogą zostać skasowane po okresie jednego roku od momentu ich nałożenia. Administracja nie pilnuje terminu ważności ostrzeżeń – w interesie użytkownika leży poinformować administrację o przeterminowaniu się ostrzeżenia oraz chęci jego usunięcia.
9.5 Administracja zastrzega sobie prawo skracania oraz wydłużania terminu ważności ostrzeżenia.
9.6 W uzasadnionych przypadkach administracja ma prawo zbanować użytkownika, nie zważając na zapisy pkt. 9.3
10.1 Rejestrując się/korzystając z forum, zgadzasz się na otrzymywanie reklam na adres e-mail
10.2 Rejestrując się/korzystając z forum, zgadzasz się na wyświetlanie reklam na forum.
10.3 Zabrania się reklamowania innych For czy klubów internetowych poprzez podpisy, avatary, posty itp. bez zgody Administratorów strony KFS.
10.4 Reklama na forum jest możliwa tylko za zgodą Administratora forum KFS
11.1 Niniejsze forum funkcjonuje wyłącznie, jako forum dyskusyjne, nie służy jakimkolwiek celom związanym z działalnością gospodarczą, nie reprezentuje żadnej osoby prawnej ani fizycznej jak również nie funkcjonuje na zlecenie ani też nie jest w jakikolwiek sposób zależne od jakiegokolwiek podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą.
Wszelkie transakcje, umowy i temu podobne czynności, w wyniku, których powstają jakiekolwiek zobowiązania stron, zawierane pomiędzy uczestnikami forum dokonywane są wyłącznie na własne ryzyko, we własnym imieniu i na własny rachunek stron bez jakiejkolwiek odpowiedzialności ze strony administratorów i moderatorów domeny.
Opinie, uwagi i informacje uczestników forum są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających, a za ich treść administrator forum nie ponosi żadnej odpowiedzialności.
11.2 Moderatorzy i administratorzy są tylko ludźmi, także pamiętaj, że im również mogą zdarzyć się pomyłki. Publiczne wyśmiewanie oraz szydzenie z ich pracy na forum jest zabronione i może skutkować otrzymaniem ostrzeżenia bądź bana.
11.3 Administrator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane posty na forum.
11.4 Administratorzy zastrzegają sobie prawo do modyfikowania niniejszego regulaminu
11.4.1 Regulamin Klubu Fiata Stilo może zostać zmieniony przez Administratorów. O zmianach Administracja poinformuje użytkowników na stronie internetowej Klubu Fiata Stilo oraz poprzez wiadomości PW.
11.4.2 Zmiany Regulaminu wchodzą w życie nie wcześniej niż w ciągu 7 dni od daty ich publikacji na stronie internetowej Klubu Fiata Stilo oraz poinformowania poprzez wiadomości PW.
11.4.3 Za akceptację zmian uważa się korzystanie korzystanie z funkcji forum
11.4.4 Użytkownik jest zobowiązany poinformować administratorów o braku akceptacji regulaminu poprzez wiadomość PW
11.4.5 Brak akceptacji zmian jest równoznaczny z usunięciem konta użytkownika z forum Klubu Fiata Stilo.
11.5 Jeżeli nie odpowiada Ci styl i zasady jakie panują na forum, przerwij rejestrację bądź poproś administratora o usunięcie Twojego konta.
11.6 Korzystanie z forum nie jest w żadnym stopniu przymusowe, tylko dobrowolne. Rejestrując się i korzystając ze strony http://www.klubfiatstilo.pl każdy użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania tego regulaminu i wyraża zgodę na ustanowione w nim reguły i prawa.
11.7 W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem, mają zastosowanie zasady "Regulacji prawnych KFS" oraz regulaminy działów.
Administracja życzy miłego pobytu na naszym forum!!!
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 14.02.2014r. Do dnia 13.02.2014 obowiązuje stary regulamin, dostępny pod adresem viewtopic.php?f=27&t=9.