Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Nowości ze świata motoryzacyjnego
ipman1
Posty: 974
Imie: 123
Auto: Stilo
Silnik: 1.6 16V 103KM LPG

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: ipman1 » 01 sty 2017, 17:16

Fiat od 2017 roku wycofuje silnik 1.6 Etorq 110KM, a wprowadza 1.9 ETorq 110KM (Tak ta sama moc) 152nm.

Powód, problem ze spełnieniem norm, i dużym spalaniem małego silnika.

Pierwsze auto które dostanie 1.9 to 500x i Jeep Renegat.

Wróży to że silnik będzie nie wysilony, i idealny do gazu ;)

Awatar użytkownika
toka93
Nowy Klubowicz
*
Posty: 165
Imie: Tomasz
Auto: Fiat Croma
Silnik: 1,9 jtd 120KM
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=61&t=14265
Lokalizacja: Radzionków

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: toka93 » 01 sty 2017, 18:26

Wygląda bardziej jakby chcieli poprawić PR.
Czyli skoro 1,6 pali dużo, to na 1,9 to nie będzie tak źle wyglądało.
Zresztą silnik 1,6 Etorq ma tylko 110KM także bez przesady, że jest wyżyłowany.

Awatar użytkownika
Laizans
Klubowicz
*
Posty: 353
Imie: Dawid
Auto: Stilo MW Actual
Silnik: 1.4 PB+LPG
Kolor: 745 Verde Cristallo

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: Laizans » 02 sty 2017, 18:00

Widzę, że Fiat bierze przykład z Wieśwagena i... cofa się w rozwoju :faint:
Kilka lat temu Fiat z silnika 1.4 wyciągał 180 KM, a w 2017 z 1.9 ma być 110 koni i 152 nm??
Co oni technologię jakąś od Wartburga odkupili?????? :razz:
Kto ma Fiata ten wymiata!
Generalna zasada przy kupnie auta: 3 razy N:
- żadnych Niemców, :wariat:
- żadnych Nissanów,
- żadnych Niewłoskich :cool:

Awatar użytkownika
MBaran
Nowy Klubowicz
Posty: 215
Imie: Michał
Auto: Stilo
Silnik: 2.4
Kolor: Grigio Orione Vr. (675)
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=12647
Lokalizacja: Wrocław/Ząbkowice Śląskie

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: MBaran » 02 sty 2017, 20:04

A w czym to przeszkadza ? Szczerze to wolę 1.9 i 110KM niż jakieś 1.2 z turbinami. Przynajmniej, prawdopodobnie, będzie trwały silnik. A to że będzie mułowaty przy cięższych autach...
1.4 w Abarthach wciąż tyle i więcej wyciąga...
Obrazek

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 1828
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: pio075 » 02 sty 2017, 20:10

Laizans pisze:Qr Bbpost Widzę, że Fiat bierze przykład z Wieśwagena i... cofa się w rozwoju :faint:
Kilka lat temu Fiat z silnika 1.4 wyciągał 180 KM, a w 2017 z 1.9 ma być 110 koni i 152 nm??
Co oni technologię jakąś od Wartburga odkupili?????? :razz:

Downsizing to żaden postęp niestety - zmniejszanie pojemności i podkręcanie mocy nie wpływa korzystnie na trwałość takiego silnika, a główny argument czyli niższe spalanie to zwykły pic bo te silniki są oszczędne tylko gdy się powoli toczymy (idealnie sprawdzają się w testach dotyczących spalania) kiedy jedziemy normalnie albo co gorsza chcemy przycisnąć palą tyle co większy motor.
Jeśli taka zmiana przełożyłaby się na wyższą trwałość to ja nie mam nic przeciwko - szczególnie w obliczu tego że wysilone benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem emitują więcej tlenków azotu więc niebawem możemy się spodziewać DPF-ów w takich silnikach żeby spełnić normy.
Oczekiwałbym tu jednak błędu bo nie sądzę żeby zrobili silnik o dokładnie takiej samej mocy i momencie ;)

Awatar użytkownika
alton88
Klubowicz
Posty: 568
Imie: Artur
Auto: Fiat Stilo 6 speed
Silnik: 1.4 16v 95KM
Kolor: Czarny metalik
Lokalizacja: Racibórz

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: alton88 » 02 sty 2017, 21:09

Ale 152Nm z 1.9 ? bez przesady, nie wysilone silnik 1.6 z przed 25 lat tyle mają.

ipman1
Posty: 974
Imie: 123
Auto: Stilo
Silnik: 1.6 16V 103KM LPG

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: ipman1 » 03 sty 2017, 16:18

E tam 1.6 103KM w Stilo ma 142 nm przy 4500 i chodzi.

Awatar użytkownika
Laizans
Klubowicz
*
Posty: 353
Imie: Dawid
Auto: Stilo MW Actual
Silnik: 1.4 PB+LPG
Kolor: 745 Verde Cristallo

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: Laizans » 03 sty 2017, 18:07

pio075 pisze:Downsizing to żaden postęp niestety - zmniejszanie pojemności i podkręcanie mocy nie wpływa korzystnie na trwałość takiego silnika, a główny argument czyli niższe spalanie to zwykły pic bo te silniki są oszczędne tylko gdy się powoli toczymy (idealnie sprawdzają się w testach dotyczących spalania) kiedy jedziemy normalnie albo co gorsza chcemy przycisnąć palą tyle co większy motor.
Jeśli taka zmiana przełożyłaby się na wyższą trwałość to ja nie mam nic przeciwko - szczególnie w obliczu tego że wysilone benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem emitują więcej tlenków azotu więc niebawem możemy się spodziewać DPF-ów w takich silnikach żeby spełnić normy.
Oczekiwałbym tu jednak błędu bo nie sądzę żeby zrobili silnik o dokładnie takiej samej mocy i momencie ;)


Tu się z Tobą pio074 absolutnie nie zgodzę, downsizing to jest właśnie znak postępu technologicznego i nikt mi nie wmówi, że tak nie jest :D ;)
Wystarczy spojrzeć np. na gamę silników Fiata Ritmo I (dość udany model) z przełomu lat 70-tych i 80-tych:
1.0 60KM (1978-1982)
1.3 65KM (1978-1982)
1.5 75KM (1981-1982)
1.5 85KM (1981-1982)
1.6 Sport 105KM (1981-1982)
2.0 125 TC Abarth 125KM (1981-1982)

W obecnych czasach silniki o tej samej pojemności mają przeważnie więcej czy mniej KM?
Oczywiście, że więcej!
I co to niby oznacza, że teraz silniki są bardziej wysilone od tych z Ritmo?
Nie. Po prostu technologia poszła do przodu, udoskonalono materiały w silniku, udoskonalono wtryskiwacze, tłoki itd. itp.

A teksty w stylu, że mniejszy silnik jest "wysilony" i szybciej się "rozleci" to w ogóle są jakieś pierdoły. Co ma się w takim silniku niby szybciej rozlecieć? :D
To są moim zdaniem tezy kreowane przez Wieśwagena i inne niemieckie szroty, które są na dzień dzisiejszy ok. 10-15 lat technologicznie za Fiatem i nie potrafią wyciągnąć tyle co Fiat ze swoich silników. Np. wspomniany 1.4 Fiata ma 180 KM (i to na wtrysku pośrednim) na jednej sprężarce, zaś Wieśwagen tyle wyciąga z 1.4 (na wtrysku bezpośrednim!) ale z turbiną i kompresorem!
O przesławnej awaryjności 1.4 TSI Wieśwagena chyba nie muszę opowiadać bo każdy wie o tym. I co ma w takiej sytuacji powiedzieć biedny Wieśwagen Das Auto? :D :D
Kto ma Fiata ten wymiata!
Generalna zasada przy kupnie auta: 3 razy N:
- żadnych Niemców, :wariat:
- żadnych Nissanów,
- żadnych Niewłoskich :cool:

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 1828
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: pio075 » 03 sty 2017, 23:07

W latach 80 Honda tłukła już silniki które robiły blisko 100KM z litra pojemności i nie potrzebowała do tego turbosprężarek to tyle w temacie postępu.
Co się ma rozlecieć? No nie wiem - na przykład silnik. Większa moc nie bierze się znikąd, musi wzrosnąć stopień sprężania, musimy dostarczyć więcej paliwa, generujemy więcej energii z której część zamieni się w ciepło. Zmieniają się materiały, zmienia precyzja wykonania ale fizyka się nie zmienia.
Downsizing to głupia moda która umożliwia producentom robienie wałków przy testach emisji, bo już w codziennym użytkowaniu takie coś zalet ma zdecydowanie mniej - dopóki turbo nie dmuchnie to nie mamy momentu (o czym boleśnie przekonują się ci którzy kupują Superby 1.4 czy inne limuzyny ze śmiesznymi motorkami) i auto tak średnio jedzie, jak turbo dmuchnie to znowu spalanie nijak się ma do katalogu. Większa pojemność daje ci więcej momentu na dole, a i spalanie niekoniecznie się różni.
Jeździłem sobie niedawno nowym Vivaro z 1.6 biturbo i spalanie wychodziło sobie w granicach 8l/100km gdzie podobnej mocy 2.0 z poprzedniej generacji paliło dokładnie tyle samo... Tyle zysku z tego rozwoju że auto fajnie kopie kiedy ruszy duże turbo, jednak co z tego kiedy w silniku przybyło elementów podatnych na awarie, a sam silnik pewnie nie dobije do połowy tego co potrafiły zrobić "legendarne" 1.9 TDI choćby (już nie cofajmy się do prehistorii i diesli bez doładowania).

A tak w ramach ciekawostki - w latach 80 w F1 z silników o pojeności 1.5 litra wyciskano ~900KM, podobno silniki kwalifikacyjne potrafiły zrobić nawet 1500KM jednak mimo kosmicznej technologii która tam stosowano taki kwalifikacyjny silnik był w stanie przejechać kilka okrążeń kwalifikacji i nadawał się na śmietnik. Przecież przy takich technologiach to powinien on wystarczyć na kilka wyścigów ;)

ipman1
Posty: 974
Imie: 123
Auto: Stilo
Silnik: 1.6 16V 103KM LPG

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: ipman1 » 04 sty 2017, 02:25

A taki szczegół Alfa Romeo w latach 60' w modelu TZ z 1,6 wyciągała 160KM.

;)

A w rajdowych to Lancia Delta S4 rocznik 1986 z 1,759 Litra wyciągała 558KM.

Fiat ma technologie, ale taki wół roboczy nie wyśilony też jest potrzebny. Wolisz Fiata Tipo 1.9 112KM, czy Skode Octavie 1.0TSI 115KM. I zapewniam Cię że ten 1.9 przejedzie 2 razy tyle km jak nie więcej co 1.0. I tu jest ten progres.

Awatar użytkownika
alton88
Klubowicz
Posty: 568
Imie: Artur
Auto: Fiat Stilo 6 speed
Silnik: 1.4 16v 95KM
Kolor: Czarny metalik
Lokalizacja: Racibórz

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: alton88 » 04 sty 2017, 16:28

pio075:
Z tym Superbem to trochę nietrafione, 1.4 TSI 150KM ma 250Nm i robi setkę w takim tempie co Stilo Abarth, silnik ma kompresor i turbosprężarkę przez co turbo dziura jest mała, inna sprawa auto jest lekkie jak na segment 1380Kg

https://www.youtube.com/watch?v=SNk2-WBvCbc2228
Ostatnio zmieniony 04 sty 2017, 17:13 przez alton88, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 1828
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: pio075 » 04 sty 2017, 16:44

To teraz załaduj to auto i spróbuj nim pojeździć ekonomicznie - silnik trzeba trzymać na obrotach a jak się go trzyma na obrotach to z ekonomią ma to mało wspólnego.
Moc maksymalna i maksymalny moment są wartością papierową bo osiągane są przy określonych (wysokich) obrotach - mają znaczenie jeśli zawsze zmieniasz biegi przy odcince jednak na co dzień raczej się tak nie jeździ. Tak jak pisałem silniki downsizingowe są idealne na papierze - w praktyce aż tak dobre nie są a kiedy porównamy usterkowość i resurs to jest jeszcze mniej ciekawie.
Z resztą nie tylko Fiat powoli wycofuje się z downsizingu - o Fordzie też już czytałem że mają pojemności zwiększać (chętnie podałbym źródło, ale nie pamiętam czy czytałem o tym na jakiejś stronie czy w gaziecie) więc coś ten rozwój chyba jednak nie do końca się sprawdził.

Awatar użytkownika
alton88
Klubowicz
Posty: 568
Imie: Artur
Auto: Fiat Stilo 6 speed
Silnik: 1.4 16v 95KM
Kolor: Czarny metalik
Lokalizacja: Racibórz

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: alton88 » 04 sty 2017, 17:02

pio075 pisze:Qr Bbpost To teraz załaduj to auto i spróbuj nim pojeździć ekonomicznie - silnik trzeba trzymać na obrotach a jak się go trzyma na obrotach to z ekonomią ma to mało wspólnego.
Moc maksymalna i maksymalny moment są wartością papierową bo osiągane są przy określonych (wysokich) obrotach


Chyba nie rozróżniasz silnika wolnossącego wyżyłowanego od turbo doładowanego, bo o ile w wolnossącym trzeba faktycznie pałować na obrotach aby wycisnąć moc i moment obr. to w turbo doładowanych moc i moment obr. mamy praktycznie od najniższych obr.
Obciążenie samochodu jest właśnie mniej odczuwalne w doładowanych benzynach niż w wolnossących !!

Co to ,,papierowej,, mocy to nie wiem skąd bierzesz te informację, bo akurat silniki z grupy VW mają zazwyczaj fabryczny bonus w mocy, przykładowo Seat Cupra 2.0 TSI zamiast fabrycznych 290KM 340Nm miał 317KM i 380Nm w seri.
http://www.youtube.com/watch?v=m0rW1KiumtQ

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 1828
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: pio075 » 04 sty 2017, 17:51

Praktycznie od najniższych obrotów przy których zaczyna pompować turbo, czyli mamy momentu tyle co w wolnossącym 1.4 po czym stopniowo narasta i dopiero kiedy turbo zacznie dmuchać mamy falę "ciągu".
Żeby ci to uzmysłowić tutaj jest wykres z wolnossaka 2.4 od maziego:
Obrazek
Moment obrotowy startuje z poziomu ~215Nm by dojść do ~246Nm praktycznie płasko - moment jest dostępny praktycznie w całości już od 1500 obr/min
A teraz 1.4 T-jet:
Obrazek
Przy 1500 Obr/min masz w serii (czerwony wykres) jakieś 115Nm po czym wykres pnie się do góry żeby dobić do 240Nm przy 3900 Obr/min (Blisko jest już przy 3000 Obr/min).
Dlatego wolnossak po wciśnięciu gazu (czy przy miarowej jeździe z obciążeniem np.) z 1500 obr/min będzie miał więcej siły niż 1.4 z turbiną i dlatego też te małe silniki z turbo dają taki przyjemny kop przy przyspieszaniu bo po prostu silnik "nabiera mocy" wraz ze wzrostem prędkości obrotowej turbiny.
A przez papierową moc mam na myśli to że taką wartość masz tam gdzieś hen daleko pod koniec skali - to że silnik ma moc 150KM nie znaczy że ma taką moc od 1000-8000 obr/min, a najczęściej jednak jeździmy autem trzymając obroty między 1500 a 3000 a nie na 4000 obr/min.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2017, 20:42 przez pio075, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Laizans
Klubowicz
*
Posty: 353
Imie: Dawid
Auto: Stilo MW Actual
Silnik: 1.4 PB+LPG
Kolor: 745 Verde Cristallo

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: Laizans » 04 sty 2017, 18:04

pio075 pisze:Qr Bbpost Co się ma rozlecieć? No nie wiem - na przykład silnik. Większa moc nie bierze się znikąd, musi wzrosnąć stopień sprężania, musimy dostarczyć więcej paliwa, generujemy więcej energii z której część zamieni się w ciepło. Zmieniają się materiały, zmienia precyzja wykonania ale fizyka się nie zmienia.


No to kontynuujmy na tym 1.4 fiatowskim...
Porównajmy dwa silniki 1.4 ze Stilo 95 KM oraz 1.4 z Fiata 500 (F500) 180 KM. Różnica - konstrukcyjnie w 99% to samo + turbina w F500.
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 2015-2015/
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 2004-2005/

Stopień sprężania: Stilo 11,0 : 1 vs. F500 10,0 : 1
Moc silnika: Stilo 95 KM przy 5800 obr/min vs. F500 180 KM przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: Stilo 128 Nm przy 4500 obr/min vs. F500 250 Nm przy 3000 obr/min
Przyspieszenie (od 0 do 100km/h): Stilo 12,0 s vs. F500 7,0 s
Spalanie nie będę już przeklepywał - takie samo. Masa własna - taka sama.
Którym wolelibyście jeździć (nie patrzyć na wygląd :D)?

Jak widać stopień sprężania spadł, moc się zwiększyła, moment też, spalanie pozostało na tym samym poziomie, a to wszystko przez dołożenie zwykłej turbiny znanej od kilkudziesięciu lat i udoskonalenie nieco silnika na przestrzeni lat.
I to nie jest żadne "wysilanie" silnika. To jest po prostu urzeczywistnienie jego prawdziwych możliwości.
Silniki 1.4 z turbiną co do awaryjności są bardzo chwalone przez mechaników, prosta konstrukcja, bezawaryjna, wiele aut już dawno 200 kkm przekroczyło i nie bardzo wygląda, żeby zaraz miały paść.
Faktycznie da się wysilić silnik, ale to właśnie w takich ekstremalnych przykładach jak podałeś z F1 i innych wyczynowych, a nie w takich cywilnych dupowozach jak Stilo czy F500, tu nie ma mowy o żadnym wysilaniu.

A cały geniusz i piękno downsizingu jest taki, że jak nie potrzebujesz mocy i sobie jedziesz spokojnie, bez turbiny to taki silnik 1.4 potrzebuje wtedy na prawdę niewiele paliwa, żeby mógł po prostu jechać. A nagle jak potrzebujesz kopa to masz go pod maską i używasz kiedy chcesz (kosztem chwilowego zwiększonego spalania), a turbiny w tych silnikach łapią już nawet poniżej 2000 obr więc wcale nie trzeba jeździć na wysokich obrotach :)

Duży silnik nawet jak wolno jedziesz to musi więcej spalić, no bo niestety czymś trzeba te cylindry wypełnić ;)

Nie dajmy się po prostu zwariować jakimś obiegowym opiniom i tyle ;)
Kto ma Fiata ten wymiata!
Generalna zasada przy kupnie auta: 3 razy N:
- żadnych Niemców, :wariat:
- żadnych Nissanów,
- żadnych Niewłoskich :cool:

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 1828
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: pio075 » 04 sty 2017, 18:33

Laizans pisze:Qr BbpostJak widać stopień sprężania spadł, moc się zwiększyła, moment też, spalanie pozostało na tym samym poziomie, a to wszystko przez dołożenie zwykłej turbiny znanej od kilkudziesięciu lat i udoskonalenie nieco silnika na przestrzeni lat.
I to nie jest żadne "wysilanie" silnika. To jest po prostu urzeczywistnienie jego prawdziwych możliwości.
Silniki 1.4 z turbiną co do awaryjności są bardzo chwalone przez mechaników, prosta konstrukcja, bezawaryjna, wiele aut już dawno 200 kkm przekroczyło i nie bardzo wygląda, żeby zaraz miały paść.

Czy moc silnika bierze się z powietrza czy z dostarczonej wraz z nim benzyny? To teraz czy Turbosprężarka produkuje benzynę? Nie, spręża powietrze tylko po to żeby można było wlać więcej benzyny bez wzbogacania mieszanki.
Więc w jaki sposób ten mniejszy silnik ma spalić mniej benzyny skoro generuje tyle samo mocy? Fizycznie niewykonalne bez zwiększenia sprawności silnika a tak przy autach turbodoładowanych jest nieznacznie wyższa i zwiększa się ją raczej przez zwiększenie precyzji wtrysku (ogólnie sprawność wszystkich nowoczesnych silników spalinowych jest porównywalna).

Skoro fizyka mówi że to nie bardzo możliwe to dlaczego folder producenta mówi że to jak najbardziej możliwe? Ano dlatego że to spalanie które podałeś to wartości testowe, laboratoryjne które już wielokrotne wytykano jako oderwane od rzeczywistości i nieosiągalne w normalnym ruchu.

To teraz zerknijmy do tego co raportują użytkownicy:
http://www.autocentrum.pl/spalanie/abar ... 2008-2012/
http://www.autocentrum.pl/spalanie/fiat ... 2005-2007/
http://www.autocentrum.pl/spalanie/fiat ... 2007-2010/

Po kolei Abarth 500, Stilo i dla porównania 500 z 1.4 100KM. No tu już jest mniej porównywalnie, a 500 ze zwykłym 1.4 dodałem żeby ograniczyć wpływ takich elementów jak masa czy różnice w aerodynamice aut (no Stilo jednak nieco się różni od 500).

Fakt można dowsizingiem (a raczej nie tyle downsizingiem co zamontowaniem turbo) ugrać to o czym mówiłeś czyli oszczędne auto kiedy jedziemy łagodnie i szybkie kiedy dociśniemy pedał gazu jednak sprawdza się to wtedy kiedy pojemność jest, jakby to powiedzieć, dopasowana do auta. Bo kiedy 1.4 ma ruszyć z miejsca "limuzynę" która obciążona waży 1700kg to nie zobaczymy oszczędności paliwa.

Awatar użytkownika
Laizans
Klubowicz
*
Posty: 353
Imie: Dawid
Auto: Stilo MW Actual
Silnik: 1.4 PB+LPG
Kolor: 745 Verde Cristallo

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: Laizans » 04 sty 2017, 19:13

pio075 pisze:Qr Bbpost Więc w jaki sposób ten mniejszy silnik ma spalić mniej benzyny skoro generuje tyle samo mocy?

Doczytaj na spokojnie to co wyżej napisałem :)
To jest prawda przy tej samej wartości generowanej mocy i konstrukcji silnika mały silnik spali praktycznie tyle samo co duży.
O coś zupełnie innego mi chodziło...
Mały silnik w trakcie normalnej jazdy (na niskich obrotach), kiedy tylko ułamek maksymalnej mocy jest nam potrzebny do jazy będzie mniej palił niż duży.
Spójrz na wykresy załączone przez siebie. Przy 2000 obr silnik 2,4 generuje ok. 61 KM, silnik 1.4 T-Jet przy 2000 obr generuje ok. 48 KM. Który spali więcej? ;)
Przy 2000 obr mam w 2.4 pod nogą ok. 218 nm, zaś w 1.4 mam bardzo przyzwoite 168 nm jak na tak mały silnik. Startując od 2500 obr mam to samo co 2.4. I to jest cała potęga downsizingu uturbionego.
Jak mi nie potrzeba mocy to mało pali, jak mi potrzeba to mam to w zanadrzu pod maską ;)

pio075 pisze:Qr Bbpost Skoro fizyka mówi że to nie bardzo możliwe to dlaczego folder producenta mówi że to jak najbardziej możliwe? Ano dlatego że to spalanie które podałeś to wartości testowe, laboratoryjne które już wielokrotne wytykano jako oderwane od rzeczywistości i nieosiągalne w normalnym ruchu. To teraz zerknijmy do tego co raportują użytkownicy:http://www.autocentrum.pl/spalanie/abar ... 2008-2012/http://www.autocentrum.pl/spalanie/fiat ... 2005-2007/http://www.autocentrum.pl/spalanie/fiat ... 2007-2010/


Co do tych testów spalania to wiesz dobrze jak jest. Spore grono ludzi nie ma pojęcia o autach, kupują i myślą, że piłując je będą tyle palić co jest napisane w katalogu. Nonsens, to jest oczywiste, że producent będzie robił testy spalania w trakcie jednostajnej jazdy na niskich obrotach tak jak to opisywałem powyżej, aby osiągnąć jak najniższe wartości spalania i zachęcić klienta do kupna. Jak ktoś będzie jeździł w warunkach zbliżonych do testowych to i osiągnie w przybliżeniu wartości katalogowe, ja bynajmniej takie wartości osiągam z palcem w d... :D
Kto ma Fiata ten wymiata!
Generalna zasada przy kupnie auta: 3 razy N:
- żadnych Niemców, :wariat:
- żadnych Nissanów,
- żadnych Niewłoskich :cool:

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 1828
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: pio075 » 04 sty 2017, 19:28

Wiesz jak wyglądają warunki zbliżone do testowych? Wyłączone absolutnie wszystko co pobiera prąd i co da się wyłaczyć, koła nabite na max, do tego jeśli auto ma system start-stop to plus dla niego bo procedura przewiduje kilka postojów a po nich spokojne rozpędzanie.

Tak jak pisałem wcześniej - jeździłem nowym (miało 3000km przebiegu) Oplem Vivaro który wg fabryki pali 5,7 l/100km gdzie średnie miałem bliżej 8 l/100km przy takiej normalnej jeździe. Przypuszczam że gdybym z gazem obchodził się jak z jajkiem i jechał w trasie z prędkością 80km/h to może w pobliże tych 6l/100km udałoby mi się zejść tylko raczej nie ma nikogo kto jeździłby tak codziennie (czyli żadnych świateł, korków itp.).
A i pamiętaj że to nie moc a moment rozpędza auto a 50Nm różnicy to niemało - prawie 1/3 momentu który w danej chwili uzyskuje 1.4 ;)

Awatar użytkownika
Laizans
Klubowicz
*
Posty: 353
Imie: Dawid
Auto: Stilo MW Actual
Silnik: 1.4 PB+LPG
Kolor: 745 Verde Cristallo

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: Laizans » 04 sty 2017, 21:48

pio075 pisze:Qr Bbpost A i pamiętaj że to nie moc a moment rozpędza auto a 50Nm różnicy to niemało - prawie 1/3 momentu który w danej chwili uzyskuje 1.4


No raczej, że moment jest od bujania budą, to oczywista oczywistość :D
50 nm różnicy to wcale nie jest tak dużo biorąc pod uwagę prawie dwukrotnie większą pojemność silnika 2,4 niż 1,4 :P
A jak wspomniałem startując z 2500 obr (co wcale nie jest dużo na silnik benzynowy) cała ta większa pojemność silników się zaciera na korzyść mniejszych uturbionych (przy 2500 obr zgodnie z powyższymi wykresami w 2.4 i 1.4T jest już ta sama moc i moment).
Przyuważ jeszcze, że mniejszy silnik w tej samej budzie mniej waży... chyba nie muszę wyjaśniać dalej jaki to ma wpływ na zrywność auta i choćby spalanie, a skończywszy na cenie samochodu czy kosztach ubezpieczeń ;)
Jestem już od jakiegoś czasu na forum i wiem, że Cię pio075 nie przekonam do downsizingu, ale cóż może innym dzięki naszym wywodom ten nieco offtopowy wątek pomoże trochę w podjęciu decyzji przy kupnie nowego auta :piwo:
Kto ma Fiata ten wymiata!
Generalna zasada przy kupnie auta: 3 razy N:
- żadnych Niemców, :wariat:
- żadnych Nissanów,
- żadnych Niewłoskich :cool:

Awatar użytkownika
MBaran
Nowy Klubowicz
Posty: 215
Imie: Michał
Auto: Stilo
Silnik: 2.4
Kolor: Grigio Orione Vr. (675)
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=12647
Lokalizacja: Wrocław/Ząbkowice Śląskie

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: MBaran » 04 sty 2017, 22:18

Są jeszcze 2 aspekty: Mały z turbo to dodatkowe obchodzenie się jak z jajkiem, bo sobie przecież nie podjadę pod dom i go nie zgaszę po jeździe bo wszystkie oszczędności na paliwie pójdą na remont turbo. No i dźwięk szlifierki 1.2 na 5tys obr nijak się ma do tego z dużej pojemności. A co jak co dla niektórych to też się liczy.
Obrazek

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 1828
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Nowy silnik benzynowy 1.9 ETorq 110KM 152nm

Postautor: pio075 » 04 sty 2017, 22:29

Hehehe - może nie to że nie przekonasz bo rozumiem cię doskonale (w sensie argumentów i tego co piszesz) i takiego 1.4 T-jet bym chętnie w Stilo zobaczył (zamiast 1.6 i 1.8), ale uważam że downsizing rozumiany tak jak widzą to producenci czyli Octavia 1.0TSI czy już całkowicie absurdalne Mondeo 1.0 Ecoboost jest bez sensu ;) Z resztą w takiej dyskusji wcale nie chodzi o to żeby się przekonywać nawzajem - wymieniamy się opiniami, mamy swoje racje ale zapoznajemy się też z tematem z innego punktu widzenia. Może ktoś coś z tego wyciągnie, może się czegoś dowie więc to też plus.

Tak a propos masy silnika - jeżeli ilość cylindrów jest taka sama to różnice wagi pomiędzy jednostkami nie są duże, a jeśli do mniejszego silnika doczepimy zespół sprężarek to jeszcze nam maleje ;)



Wróć do „Newsy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości