Obrazek

Wady i Zalety Stilo 2,4

Czy warto kupić to Stilo ? Co w nich się psuje ? Znalazłem ciekawą ofertę ! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Fiata Stilo.
Regulamin forum
Nazwa tematu powinna wyglądać następująco:
Wersja i rodzaj silnika / rok prod. / miejscowość


Dla przykładu:
Stilo 3d, 1.6 / 2002r / Warszawa - ...
Stilo 5d, 1.8 / 2003r / Poznań - ...
itp.

Jeżeli chcesz zapytać o więcej niż jedno auto w danym temacie, to do nazwy tematu dopisujesz np: +1
gdzie +1 oznacza ilość dodatkowych linków które zawiera temat.


Dla przykładu:
Stilo MW, 1.9 JTD / 2004r / Częstochowa +1 - ...
Czyli dane auto które was konkretnie interesuje i +1 która oznacza iż w tym temacie zamieszczacie dodatkowy link z ogłoszeniem auta, które również/dodatkowo bierzecie pod uwagę.

Co oznaczają skróty:
3d - wersja trzy drzwiowa;
5d - wersja pięciodrzwiowa;
MW - wersja kombi;
MWup - wersja kombi w pakiecie UpRoad;
SCH - limitowana wersja Schumacher;
Abarth - wersja z silnikiem 2.4l oraz automatyczną skrzynią biegów. Topowa wersja Stilo.
pepo
Starszy Klubowicz
Posty: 1049
Imie: Przemek
Auto: stilo
Silnik: 2400
Kolor: czarny
Lokalizacja: Berlin // Wrocław
Kontaktowanie:

Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: pepo » 14 mar 2017, 08:37

Ja mam 3 stilo w zyciu kazde z 2003r i zawsze wchodzę dzwiami do auta , raz mi się zdarzyło wchodzić od strony pasażera bo bylem dzień wczesniej na myjni.

Co do kolegi MBarn w 2005 bieda sreaszna jest może znowu oszczędności i gorsze materiały. NP w 2005r nie ma funkcji death lock w zamkach wiec zamki sa inne

Added in 1 minute 29 seconds:
2 rzecz to zamarza linka czy klamka na leczeniu z wkladka? W bravo 2 tam mi czasami lapalo i odrobina smaru załatwia problem

ogorr
Nowy Klubowicz
Posty: 44
Imie: Szymon
Auto: Stilo
Silnik: 2.4

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: ogorr » 24 lip 2017, 21:15

Mam nadzieję, że to dobry temat na tego typu pytania - jeśli nie, proszę o przeniesienie do odpowiedniego miejsca.

Oglądałem Abartha, wygląda całkiem w porządku, historia serwisowa jest, wszystko robione na czas (przynajmniej wg papierów), podczas jazdy brak oznak problemów (aczkolwiek piszę to jako standardowy użytkownik samochodu, nie ekspert) - brak szarpania, przyspiesza równomiernie od samego początku, biegi zmieniają się w miarę gładko. Autko ma ~150 000 km za sobą, a ze skrzynią jedyne co było robione to wymieniany na czas 'olej'. Czy w takiej sytuacji trzeba się przygotować na większe koszty po zakupie czy można uznać, że póki co obejdzie się bez problemów?

Bispol
Nowy Klubowicz
Posty: 42
Imie: Bozydar
Auto: Abarth
Silnik: 2.4
Kolor: Srebrny
Lokalizacja: Slaskie

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Bispol » 24 lip 2017, 22:04

150 tys do wymiany, jak nie ma w papierach to do wymiany Sprzegło, wysprzeglik, pompa skrzyni do regeneracji i akumulator hydrauliczny niebawem do tego przydaloby sie wymienic oringi na aktywatorach, malo kto ogarnia ta skrzynie. Mazi z Dabrowy Tarnowskiej ale nie masz w profilu jak daleko takze nie wiem.

Sprzeglo 550
Wysprzeglik 850-950
Pompa rengeneracja 400
Oringi ~~20 zł
Akumulator Hydrauliczny 320 zl i 150 tys spokoju.
Poszukaj czegos w przebiegu ok. 170 tys km. najlepiej jakbys trafil egzemplarz po tych wymianach z uszkodzonym silnikiem.
Silnik remont 4 tys i masz spokoj na bardzo dlugi czas.
Jedynie kostki poduszek, klimatyzacja i pare dupsow ci moze wyskoczyc.

130 - 150 tys km najgorszy przebieg dla abartha niestety i potem ok 230-250.

@PS Jak chcesz Abartha naszykuj sobie worek pieniedzy bo mnie mimo ze egzemplarz zadbany i ominelo mnie ponad 3 tys zl kosztow zostaly jedynie oringi i pompa bo ktos wymienil caly aktywator to jesli np. bd " klima do nabicia " a bd rabnieta sprezarka to sie troche wybulisz, no i kto jaki olej lał do silnika, co ile wymienial, i czy palowal na zimnym bo w tych silnikach tak samo jak we wszystkich 2.4 20v panewki tego nie lubia, w Volvo ponoc maja ta samo mimo ze to nie ten sam motor.

Awatar użytkownika
Guzik
Klubowicz
Posty: 328
Imie: Adrian
Auto: Alfa Romeo MiTo
Silnik: 1.4 16V TB 155 KM
Kolor: 805 - Etna Black
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=61&p=194484#p194484
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Guzik » 24 lip 2017, 22:17

To co kolega @Bispol napisał to prawda. Ciężko znaleźć dobrego abartha sam szukałem autka ponad rok i dużo szrotów i nie szrotów widziałem. Jeżeli ktoś dbał i nie pałował na zimnym i lał dobry olej (np: Valvoline VR1 Racing 10w60 chyba jedyny słuszny do tego silnika) to motorek będzie długo chodził bezawaryjnie. Co do skrzyni to po 150 tys leci sprzegło i wysprzeglik, a później to tak jak post wyżej akumulator ciśnienia a i regularnie co rok trzeba płyn hydrauliczny wymienić i będzie ładnie działać.

I unikał był autek z założonym LPG różnie z tym bywa. Jak ktoś wpakował gównianą instalacje to będziesz się tylko bujał z tym i $$$ dodatkowe wpakujesz.
Obrazek

ogorr
Nowy Klubowicz
Posty: 44
Imie: Szymon
Auto: Stilo
Silnik: 2.4

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: ogorr » 25 lip 2017, 21:52

Dąbrowa Tarnowska w rozsądnej odległości, także dobrze, że specjalista byłby w miarę na miejscu :) Mimo wszystko z tego co piszecie znalezienie zadbanego egzemplarza będzie problemem...

Zakładając, że w końcu się uda - czy faktycznie trzeba pakować aż tak sporo a Abartha? Opinie w internecie są dość zróżnicowane, a wydaje się, że narzekają najczęściej osoby, które same nie miały do czynienia z samochodem. Z drugiej stony część osób pisze, że wystarczy dbać o skrzynię (zakładam, że wspomniane ~2000 zł/150 000 km wystarczy, co aż tak straszne nie jest) i generalnie jest bezproblemowo. Nie ukrywam, że przez tak różnorodne treści wciąż się waham, choć po przejażdżce emocje trochę wzięły górę nad rozsądkiem :D

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 2108
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: pio075 » 25 lip 2017, 22:06

Znaczy się z tym "bezproblemowo" w Stilo to tak nie do końca - czasem coś gdzieś przestanie łączyć i wali błędami z czapy, czasem sypnie się jakaś duperela (typu mikrowłącznik w zamku który utrudni dostanie się do bagażnika) i tak raz na jakiś czas będą cię takie pierdoły drażniły. Skrzynia to jak już ci napisano po określonym przebiegu (około 150kkm) wymaga solidnej inwestycji, no i poza tym oczywiście regularnego serwisu (olej) inaczej będzie płatać figle.
Z silnikiem 2.4 jest ten problem że silnik jest dość wrażliwy na jakość oleju i jeśli ktoś nie dbał to po jakimś czasie może np. zastukać panewka (przerabia to teraz Mazi) - ogólnie wiadomo auto nowe nie będzie więc jeśli ktoś kiedyś zaniedbywał to może się to w końcu zemścić (to taki najczarniejszy scenariusz wiadomo).
Czy warto - a to już zależy od ciebie, auto bez wad na pewno nie jest ale w samym brzmieniu Fiatowskiego silnika R5 można się zakochać i wtedy o wadach mało kto będzie pamiętał :D

Bispol
Nowy Klubowicz
Posty: 42
Imie: Bozydar
Auto: Abarth
Silnik: 2.4
Kolor: Srebrny
Lokalizacja: Slaskie

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Bispol » 25 lip 2017, 22:22

No stilo jest bezproblemowe do 100 tys potem dupsiki typu chlodnica klimy, mikrostyk w zamku lub wlacznik, lutowanie lub czyszczenie kostek. Ja w stilo nauczylem sie jednego u nas elektryke w 70% zrobisz srubokretem i kontaktem w sprayu.

Awatar użytkownika
Guzik
Klubowicz
Posty: 328
Imie: Adrian
Auto: Alfa Romeo MiTo
Silnik: 1.4 16V TB 155 KM
Kolor: 805 - Etna Black
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=61&p=194484#p194484
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Guzik » 25 lip 2017, 22:27

Największy wydatek jaki miałem to skrzynia ale teraz mam spokój przynajmniej i kolejny właściciel tez bedzie spokojnie mógł się z niej cieszyć. Nie no 2000/150 tys km bez przesady mi wysprzeglik odmawiał posłuszeństwa dopiero gdzieś przy 161 tys km i wówczas wymieniłem sprzęgło i wysprzeglik a akumulator ciśnienia przy 186 tys km. Wszytsko zależy jak ktos dbał.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

ogorr
Nowy Klubowicz
Posty: 44
Imie: Szymon
Auto: Stilo
Silnik: 2.4

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: ogorr » 26 lip 2017, 19:07

Mimo wszystko nie brzmi to jakoś tragicznie, mam nadzieję, że te pierdułki nie występują zbyt często :) Pozostaje rozglądać się za fajnym egzemplarzem i wciąż się zastanawiać czy to aby na pewno właściwy wybór :D

Swoją drogą - jaki +/- może być koszt zakupu Abartha? Przeglądając oferty od jakiegoś czasu nasuwa mi się wniosek, że 10-12 000 to rozsądna cena za zadbany egzemplarz. Choć większość ogłoszeń jest sporo poniżej tej kwoty - omijać szerokim łukiem?

Awatar użytkownika
MBaran
Nowy Klubowicz
Posty: 219
Imie: Michał
Auto: Stilo
Silnik: 2.4
Kolor: Grigio Orione Vr. (675)
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=12647
Lokalizacja: Wrocław/Ząbkowice Śląskie

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: MBaran » 26 lip 2017, 19:15

Mardt, czy Mazi powiedzą Ci, że nieee, że to za dużo. Ale moim zdaniem za zadbany egzemplarz trzeba dać te 10-12tys. Mówię o jakimś nowszym roczniku, nie jakiś 2001...
Obrazek

ogorr
Nowy Klubowicz
Posty: 44
Imie: Szymon
Auto: Stilo
Silnik: 2.4

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: ogorr » 26 lip 2017, 19:18

Jeśli chodzi o rocznik to celuję w 2003+, z tego co wyczytałem już powinno być mniej 'pierdułkowatych' problemów. Mam nadzieję, że Abartha również to dotyczy.

Awatar użytkownika
pio075
Starszy Klubowicz
Posty: 2108
Imie: Piotrek
Auto: Stilo 5D
Silnik: 1.6 16V 103KM
Kolor: Bordeaux Old Rose
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=14610
Lokalizacja: Kielce

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: pio075 » 26 lip 2017, 20:54

MBaran pisze:Mardt, czy Mazi powiedzą Ci, że nieee, że to za dużo. Ale moim zdaniem za zadbany egzemplarz trzeba dać te 10-12tys. Mówię o jakimś nowszym roczniku, nie jakiś 2001...

Nie celowałbym w cenę jako jakiś wyznacznik "jakości", fakt zwykle te naprawdę zadbane kosztują więcej ale to nie reguła. Przeglądałbym po prostu wszystkie i eliminował na podstawie zdjęć opisu, rozmów telefonicznych itp. te najbardziej oczywiste miny.

ogorr
Nowy Klubowicz
Posty: 44
Imie: Szymon
Auto: Stilo
Silnik: 2.4

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: ogorr » 26 lip 2017, 20:58

Jasne, cena nie jest wyznacznikiem, raczej chodzi mi o zaplanowanie wydatków :)

Bispol
Nowy Klubowicz
Posty: 42
Imie: Bozydar
Auto: Abarth
Silnik: 2.4
Kolor: Srebrny
Lokalizacja: Slaskie

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Bispol » 26 lip 2017, 21:06

Auto jest warte tylko ile ktos za nie zaplaci z tym 2003 r. to bym tak nie przesadzal, bo pewnie i tak byl wyprodukowany wczesniej.
Stilo abarth moduł wentylatora ma z kazdego rocznika o ile sie orientuje a to tez jest felerne i chyba wszystko inne takie samo przynajmniej tak mi sie wydaje ja mam z konca 2002r. .
Urwana raczka od fotele pasazera ( mocowanie raczki ) mam nowa ale nie umiem sie zebrac.
Teraz caly zawias robilem ale to dlatego ze auto dlugo stalo w garazu i chcialem dmuchac na zimne.
Do tego zaciski tylne do regeneracji ( standard w stilo ), chłodnica klimy tez chyba standard z tego co czytalem ale ja sie wymienia co 6-7 lat,
mam gwint z nabiegiem moze 50 tys wiec z tym mam spokoj. Tutela CS nowa, nowy olej , klima nabijanie ale po 4 dniach mi albo padla sprezarka albo jakis dups dowiem sie jak mechanik wroci z urlopu XD
A tak to kosmetyka tylko i doprowadzanie do stanu Igła....
Generalnie Stilo i tak mniej awaryjne a napewno awarie tansze niz w noszych samochodach xd
Ja swojego kupilem za 7 tys. z wym. sprzeglem wysprzeglikiem, aktywatorem, po remoncie silnika ( panewki, 2 tloki, planowanie i uszczelka pod glowica do tego mial gwint za 1350 euro i ragazzona za 900 euro. Doszly oplaty + naprawy razem mnie wyszedl 11,5 tys. Przebieg 131 tys. xd
Bede mial problem pewnie sprzedac bo jezdze nim w weekend kolo 50-100 km i od sprowadzenia w 2015 r. zrobil 3 tys km xd ale w sumie nie planuje go szybko sprzedawac a najlepiej wgl.

Maske musze pomalowac, zderzak bo odpryski i klape tylnia bo malowalem z powodu rdzy dokola zamka i mi troche kolor zle dobral.

Potem wizyta u maziego na wymiane aku cisnienia, oringow w aktywatorze i mam nadzieje ze spokoj za 100 tys conajmniej bedzie, nie liczac eksploatacyjnych xd

pewnie zaraz mnie ktos skarci ale zwrocilbym uwage na ta Honde jesli ci kasy starczy xd
https://www.otomoto.pl/oferta/honda-acc ... xtor=SEC-8

Awatar użytkownika
Pablox
Nowy Klubowicz
Posty: 114
Imie: Paweł
Auto: Stilo Schuacher
Silnik: 2.4
Kolor: ROSSO CORSA
Prezentacja auta: stilo-schumacher-by-pablox-t10766.html
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Pablox » 27 lip 2017, 10:03

U mnie wysprzeglik padl przy około 80tyś wtedy wyleciało nowe sprzęgło (koszt 1700, z robocizną, bez dwumasy oczywiście) Mam manuala więc problem ze skrzynia mnie nie dotyczy obecnie nalot 119tyś, wszystko chodzi jak należy rocznik 2005 wiec z elektryka zero problemu. Silnik chodzi elegancko olej valvoline 10w60 wymieniany co 10tyś, i pilnowany stan. Więc ja polecam :)
”Życie się kręci od 4 tysięcy”

witgor
Nowy Klubowicz
Posty: 28
Imie: Witold
Auto: fiat stilo gt
Silnik: 2.4
Kolor: szary
Lokalizacja: pszczyna

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: witgor » 16 paź 2017, 12:56

A jak z trwałością dwumasy i jaki jest koszt jej wymiany (porównywać do diesla)?

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 5003
Imie: Rafał
Auto: Abarcina
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Małopolska

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Mazi » 16 paź 2017, 14:08

Moja miała 220 000 ale nie było oznak uszkodzenia po prostu miałem skrzynie zdartą to wymieniłem lecz była już zużyta. Cena 1550zł valeo.
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika - problem z SELESPEED?? http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f ... 4&start=25

at123
Nowy Klubowicz
Posty: 4
Imie: Przemo
Auto: Stilo, Idea, 806
Silnik: 2.4 LPG 1.4 LPG 2.1 SVDT
Kolor: śliwkowy? srebrny burgund
Lokalizacja: Jarocin

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: at123 » 15 lip 2018, 10:06

po paru (dokładnie 2 latach) mogę dopisać parę uwag:
wady:
- przy zabawie autko zżera 25 l benzyny na 100 km,
- problemy z matą pasażera,
- kłopoty przy wysiadaniu i wsiadaniu na tylną kanapę (wersja 3D)
- "choinka" na desce przy słabym akumulatorze
- mało mechaników ogarniających selespeed'a

zalety:
- frajda z jazdy
- frajda z jazdy
- frajda z jazdy
- przyzwoite ceny części zamiennych
- 13l LPG przy jeździe w trybie "E-meryt"

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 5003
Imie: Rafał
Auto: Abarcina
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Małopolska

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Mazi » 15 lip 2018, 10:40

at123 pisze:po paru (dokładnie 2 latach) mogę dopisać parę uwag:
wady:
- przy zabawie autko zżera 25 l benzyny na 100 km,
- problemy z matą pasażera,
- kłopoty przy wysiadaniu i wsiadaniu na tylną kanapę (wersja 3D)
- "choinka" na desce przy słabym akumulatorze
- mało mechaników ogarniających selespeed'a

zalety:
- frajda z jazdy
- frajda z jazdy
- frajda z jazdy
- przyzwoite ceny części zamiennych
- 13l LPG przy jeździe w trybie "E-meryt"


mata to temat przy każdym stilo, to samo ze słabym aku, czy wsiadaniem, a selespeed to już dawno nie problem przynajmniej nie na forum :jump:
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika - problem z SELESPEED?? http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f ... 4&start=25



Wróć do „Kupujemy Auto”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości