Obrazek

Wady i Zalety Stilo 2,4

Czy warto kupić to Stilo ? Co w nich się psuje ? Znalazłem ciekawą ofertę ! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Fiata Stilo.
Regulamin forum
Nazwa tematu powinna wyglądać następująco:
Wersja i rodzaj silnika / rok prod. / miejscowość


Dla przykładu:
Stilo 3d, 1.6 / 2002r / Warszawa - ...
Stilo 5d, 1.8 / 2003r / Poznań - ...
itp.

Jeżeli chcesz zapytać o więcej niż jedno auto w danym temacie, to do nazwy tematu dopisujesz np: +1
gdzie +1 oznacza ilość dodatkowych linków które zawiera temat.


Dla przykładu:
Stilo MW, 1.9 JTD / 2004r / Częstochowa +1 - ...
Czyli dane auto które was konkretnie interesuje i +1 która oznacza iż w tym temacie zamieszczacie dodatkowy link z ogłoszeniem auta, które również/dodatkowo bierzecie pod uwagę.

Co oznaczają skróty:
3d - wersja trzy drzwiowa;
5d - wersja pięciodrzwiowa;
MW - wersja kombi;
MWup - wersja kombi w pakiecie UpRoad;
SCH - limitowana wersja Schumacher;
Abarth - wersja z silnikiem 2.4l oraz automatyczną skrzynią biegów. Topowa wersja Stilo.
Awatar użytkownika
Rfck
Klubowicz
Posty: 468
Imie: Rafał
Auto: Stilo
Silnik: 2.4 20 V ManualGearBox
Kolor: Rosso Corsa Red
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.p ... fck#p81631
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Rfck » 14 gru 2012, 10:16

Witajcie

Być może będę przerzucał się ze stilacza 1.6 na 2.4. Silnik 1.6 już znam dobrze, wiele jego usterek jakie ma do siebie, jednak chciałbym poznać opinie użytkowników silnika 2,4. Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc i w odpowiedzi na pytania:
1. Na co zwrócić szczególną uwagę oglądając silnik
2. Na co zwrócić uwagę przy zapalonym silniku/ podczas jazdy , czy są jakieś symptomy po których można od razu zauważyć pewne usterki ?

Być może uda mi się zakupić wersję w manualu ale jakby się nie udało chętnie poznam również wady i zalety selespeeda.
Reszta na temat stilo jest mi znana, posiadam oczywiście komplet kabelków więc komputer sprawdzę.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Manius
Klubowicz
Posty: 555
Imie: Maciek
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 2.4 20V 170KM
Kolor: Srebrny
Lokalizacja: Łódź

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Manius » 14 gru 2012, 14:09

Cóż, są na forum osoby mające dłużej 2.4 niż ja i mające z nimi problemy. U mnie się nic nie działo na razie, więc wypowiem się głównie o wrażeniach z selespeeda.

Zaleta jak automatu właściwie, czyli wygoda. Z początku trochę żałowałem, bo fajny bajer, ale brakowało mi zmiany biegów i czucia kontroli nad tym co sie dzieje. Teraz coraz częściej jeżdżę na auto, ewentualnie ręcznie zmienię bieg na niższy czy wyższy. Na manuala przełączam jak się spieszę, albo chcę poszaleć. Dodatkowo nie trzeba trzymać hamulca na postoju w przeciwienstwie do automatu,, co dla mnie w korkach jest genialne. Wśród moich znajomych wrażenia pozytywne. Obecnie nie zamieniłbym selespeeda na zwykłą skrzynię (tak jak i poprzedni właściciel mojego stilaszka, który kolejne auto kupował już z automatem).
Z wad:
-brak dynamiki przy ruszaniu takiej jak w manualu
-konieczność większej dbałości o olej i płyn w skrzyni
-ciężko o fachowców i naprawę jak coś padnie
czyli też jak w automacie :) Tylko automat to nie jest, więc tryb auto aż tak mądry nie jest i działa z lekkim opóźnieniem jak wciśniesz nagle pedał w podłogę. Nie jest to jednak męczące w żaden sposób. Do wyprzedzania doradzam przejść na manuala, bo mimo wciśniętego gazu potrafi Ci zmienić bieg przy 3tys :)

Na pewno nie powinien szarpać przy ruszaniu, biegi zmieniają się w miarę płynnie bez szarpnięcia, choć jest wrażliwy na nacisk pedału gazu, tzn przynajmniej mój bardzo płynnie zmienia jak jest gaz blisko maksa albo leciutko. Przy połowie nieco mniej, ale wciąż nie szarpie. Biegi zmieniają się dość szybko, choc na manualnej skrzyni da się szybciej, ale nie bez szkody dla sprzęgła. Przy otwieraniu drzwi kierowcy słychać jak się pompa załącza, więc się nie przeraź. Dla mnie z początku wrażenie kosmiczne. Żadnych zgrzytów ni nic nie odnotowałem. Do odpalenia silnika musisz wcisnąć hamulec, tak samo do zmiany biegów. Sprawdź czy łopatki bez problemu zmieniają biegi i drążek. Na wysokich obrotach, tzn przy czerwonym polu skrzynia sama zmienia bieg co jest wadą i zaletą. Nie wykorzystasz kawałka mocy za to oszczędzisz panewki, bo na pierwszych biegach nie wiadomo kiedy i już jest czerwone pole. Ja akurat się cieszę z tego. Na bardzo niskich z kolei auto samo redukuję, niezależnie czy jesteś na trybie auto czy manual. Jak dla mnie super sprawa. Jak puscisz gaz auto samo nie bedzie jechać. Będzie schodzić biegami aż się zatrzyma. W przypadku problemów z przepustnicą, jakby trzymało podwyższone obroty będzie Ci jechało samo. Przerabiałem.

Co do silnika, to na pewno słuchaj wariatora, choć na kompie powinien Ci wyskoczyć. Jak nie będzie przeciągnij auto wyżej i sprawdź jeszcze raz. U mnie przy koło 4tys zmienia się warkot silnika przechodząc w piękny ryk. Jak w twoim przepustnica, czyli obroty nie powinny falować itd.

Chyba tyle co mi wpada do głowy.

--------------------- Dodano: 14 gru 2012, 16:11 ---------------------

aha i zaletą auta z selsespeedem jest wyposażenie. W GT jest na ogół ubogie.

Awatar użytkownika
semperfidelis
Klubowicz
Posty: 362
Imie: Albert
Auto: Mazda 6 MPS
Silnik: 2.3t DISI
Kolor: Czarny
Lokalizacja: LBN
Kontaktowanie:

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: semperfidelis » 14 gru 2012, 15:20

Nie trzeba trzymać pedała hamulca by odpalić silnik jeśli auto jest na luzie. Ja zawsze przed wyłączeniem silnika wrzucam na luz i nie zostawiam go na biegu. Gdzieś wyczytałem, że tak jest lepiej. Poza tym nie mam nic do dodania do przedmówcy. Żadnych problemów z silnikiem nie miałem i mam nadzieję, że tak zostanie. Autko bardzo mi się podoba, selespeed też. A najfajniej jest, kiedy dresik w BeeMce na światłach zacznie piłować swój bolid ;D
http://www.cheapbook.pl Najtańsze książki obcojęzyczne

Kamil
Klubowicz
Posty: 622
Imie: Kamil
Auto: AR 147
Silnik: 1.9 JTD-M 150 KM
Lokalizacja: Śląskie / Cz-wa
Kontaktowanie:

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Kamil » 14 gru 2012, 17:26

Gdybym miał wybierać jeszcze raz to zrobił bym to samo :D

Awatar użytkownika
Rfck
Klubowicz
Posty: 468
Imie: Rafał
Auto: Stilo
Silnik: 2.4 20 V ManualGearBox
Kolor: Rosso Corsa Red
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.p ... fck#p81631
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Rfck » 16 gru 2012, 04:30

Dzięki za obszerną odpowiedź ;-). Niestety nie jeździłem nigdy z automatem ani selespeedem więc nie mam porównania, jednak zawsze zdawało mi się że automat to jednak większa awaryjność. Może jeszcze ktoś opowie co nieco o samym motorze 2.4, czytałem gdzieś opinie że to nienajlepszy motor ( stosowany był również w jakiejś alfie).

Awatar użytkownika
semperfidelis
Klubowicz
Posty: 362
Imie: Albert
Auto: Mazda 6 MPS
Silnik: 2.3t DISI
Kolor: Czarny
Lokalizacja: LBN
Kontaktowanie:

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: semperfidelis » 16 gru 2012, 08:48

Wystarczy przejrzeć dział Pomocy, aby wyrobić sobie jako-taką opinię. Niewiele jest tematów związanych z jakąś awarią silnika w 2.4, co mówi samo przez sie.
http://www.cheapbook.pl Najtańsze książki obcojęzyczne

Awatar użytkownika
PeaceAK
Starszy Klubowicz
Posty: 1588
Imie: Marcin
Auto: było STILO
Silnik: 1,9 JTD 115
Kolor: 831A
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3352&p=45756#p45756
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontaktowanie:

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: PeaceAK » 16 gru 2012, 10:48

semperfidelis pisze:Wystarczy przejrzeć dział Pomocy, aby wyrobić sobie jako-taką opinię. Niewiele jest tematów związanych z jakąś awarią silnika w 2.4, co mówi samo przez sie.


To tak nie do końca chyba działa, Zauważ że ilość 2,4 na forum w porównaniu np do JTD można by liczyć w promilach:D Poza tym to też nie jest powiedziane że każdy ze swoim problemem zaraz na forum przybiegnie.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Mój FIAT STILO

http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3352

Awatar użytkownika
MichalGZ
Nowy Klubowicz
Posty: 238
Imie: Michał
Auto: Stilo SW
Silnik: 1.6 benzin
Kolor: blue navy
Lokalizacja: wlkp
Kontaktowanie:

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: MichalGZ » 16 gru 2012, 13:00

Szkoda że kombiaki nie wychodziły z tymi silnikami i z tą skrzynią :)

Awatar użytkownika
Adrian62
Klubowicz
***
Posty: 343
Imie: Adrian
Auto: Fiat Stilo Abarth
Silnik: 2.4 20v 170KM
Kolor: Żółty
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3083
Lokalizacja: Grzędy k.Wałbrzycha

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Adrian62 » 16 gru 2012, 13:10

Rfck pisze:( stosowany był również w jakiejś alfie).

nie :)
Motor 2.4 20v 170KM to 5cio cylindrowa rzędówka wywodząca się z Lancii Kappa. Silnik przeszedł szereg modyfikacji (lżejsze tłoki i korbowody/zmienne fazy rozrządu itp) i znalazł się w 2001 roku w Stilo.
Jeśli wiara czyni cuda
musisz wierzyć że się uda :)
stilo - a ludzie mówią że miłości nie można kupić :P

Awatar użytkownika
semperfidelis
Klubowicz
Posty: 362
Imie: Albert
Auto: Mazda 6 MPS
Silnik: 2.3t DISI
Kolor: Czarny
Lokalizacja: LBN
Kontaktowanie:

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: semperfidelis » 16 gru 2012, 21:47

PeaceAK pisze:
semperfidelis pisze:Wystarczy przejrzeć dział Pomocy, aby wyrobić sobie jako-taką opinię. Niewiele jest tematów związanych z jakąś awarią silnika w 2.4, co mówi samo przez sie.


To tak nie do końca chyba działa, Zauważ że ilość 2,4 na forum w porównaniu np do JTD można by liczyć w promilach:D Poza tym to też nie jest powiedziane że każdy ze swoim problemem zaraz na forum przybiegnie.


PeaceAK, Ty ze mną, czy przeciwko ? :)
Zgadzam się z Twoim argumentowaniem :) Ale jest nas dość sporo na forum, a jednak tematów n.t. silnika nie ma wielu ;) W ogóle nie przypominam sobie żadnego odkąd tu jestem. A to znaczy, że nasze silniki są wywalone w kosmos i się nie psują :D
http://www.cheapbook.pl Najtańsze książki obcojęzyczne

Awatar użytkownika
PeaceAK
Starszy Klubowicz
Posty: 1588
Imie: Marcin
Auto: było STILO
Silnik: 1,9 JTD 115
Kolor: 831A
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3352&p=45756#p45756
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontaktowanie:

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: PeaceAK » 16 gru 2012, 21:51

Absolutnie z Tobą, ale trzeba sprawę przedstawić jasno że 2,4 na forum jest parę sztuk ;) może i dobry silnik ale za to skrzynia to chyba spory problem jak się zepsuje ;)
Ja bym koledze proponował zorientować się czy w okolicy jak coś jest ktoś kto ogarnia ten temat :)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Mój FIAT STILO

http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3352

Awatar użytkownika
semperfidelis
Klubowicz
Posty: 362
Imie: Albert
Auto: Mazda 6 MPS
Silnik: 2.3t DISI
Kolor: Czarny
Lokalizacja: LBN
Kontaktowanie:

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: semperfidelis » 16 gru 2012, 21:55

Od razu od najgorszego zaczynasz :) Mnie też straszyli, że skrzynia się psuje i wali, tym bardziej, że przed zakupem w moim wymieniane było sprzęgło, to gadali - "uuu, jak już było wymieniane, to będzie się sypało", a do tej pory nic się nie zepsuło i wszystko działa jak powinno, pomimo ponad 40 000 km w ciągu roku ;) Rozumiem, gdyby to był samochód za 150 000 zł, to wtedy trzeba zwracać uwagę na każdy szczegół i możliwość jego naprawienia, ale w aucie za 10 000 - raczej średnio :) szczególnie, że anglika można kupić za 500 funtów ;D
http://www.cheapbook.pl Najtańsze książki obcojęzyczne

Awatar użytkownika
Adrian62
Klubowicz
***
Posty: 343
Imie: Adrian
Auto: Fiat Stilo Abarth
Silnik: 2.4 20v 170KM
Kolor: Żółty
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3083
Lokalizacja: Grzędy k.Wałbrzycha

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Adrian62 » 17 gru 2012, 09:07

skrzynia jak każda inna zwykły manual tylko sterowany komputerem przez nakładkę selespeed(nie jest to skrzynia z alfy tylko tak samo sie nazywa). Niektórzy użytkownicy opisują tak swoje problemy z ta oto skrzynią, że na pierwszy rzut oka trzeba sprzedać auto,gdzie w większości przypadków auto kalibracja i odpowietrzanie sprzęgła rozwiązuje problem (szarpania,nie wrzucania nie których biegów bądź nie płynną zmianę biegów ).
ktoś na forum pisał że co 10- 20k powinno wymieniac sie olej w układzie seelespeed co zapobiegnie częstym awarją a zaowocuje czystym układem i dobrym smarowaniem
pare tematów skrzyni search.php?keywords=selespeed&terms=all&author=&sc=1&sf=titleonly&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj

edit dodam że w moim przypadku Abarth nie zawiódł ani raz, padła tylko cewka ale dojechałem na 4 garach wiec nie zawiódł ;D a tak to jakies pierdoły jak we wszystkich stilonach tzn. poducha przez kostką pod fotelem, mikro włącznik w tylnej klapie itp.
Jeśli wiara czyni cuda
musisz wierzyć że się uda :)
stilo - a ludzie mówią że miłości nie można kupić :P

Awatar użytkownika
Rfck
Klubowicz
Posty: 468
Imie: Rafał
Auto: Stilo
Silnik: 2.4 20 V ManualGearBox
Kolor: Rosso Corsa Red
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.p ... fck#p81631
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Rfck » 17 gru 2012, 09:49

Jesli będę kupował abartha to napewno anglika z racji że będę jeździł w Anglii, w tej chwili mam 1.6 lewostronny :) to że chcę kupić stilaka po stilaku świadczy o tym że naprawdę lubię ten samochód i jedyne czego mi w nim brakuje to moc, z racji tego że w Anglii 2.4 jest niedrogi oraz ceny paliwa w przeliczeniu na tutejsze zarobki są bardzo niskie nie widzę przeciwwskazań żeby przesiąść się na 2.4, niestety nie lubię diesla i nie mam zamiaru rozglądać się za JTD czy Multijetem.

Znalazłem tutaj kilka 2.4 i to w manualu! więc raczej takiego będę poszukiwał, jeśli chodzi o kupno stilo to wiem już o nim wystarczająco jednak o samym silniku wiem niewiele, słyszałem o słabych panewkach, to prawda ?

Jak z konsumpcją oleju ? obrotami ? czy są problemy z niestabilnością obrotów ? Jeśli tak to czy jak w przypadku 1.6 są wywołane tylko brudną przepustnicą ?
Czy cewki też potrafią padać dość szybko?

Awatar użytkownika
Adrian62
Klubowicz
***
Posty: 343
Imie: Adrian
Auto: Fiat Stilo Abarth
Silnik: 2.4 20v 170KM
Kolor: Żółty
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3083
Lokalizacja: Grzędy k.Wałbrzycha

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Adrian62 » 17 gru 2012, 10:44

olej - viewtopic.php?f=31&t=4444 u mnie znacznie spadło po wymianie na 10w40
panewki -ponoć prawda ale to raczej zależy od stylu jazdy na forum chyba nie był poruszany taki temat
cewki - tego to chyba najstarsi górale nie wiedzą zależy jaka firma i co masz na myśli często bo jeden najedzie 100k a drugi 10k w ciągu roku
obroty - ? nie wiem u mnie równo
2.4 w manualu to wersja GT może być ze stylistyką Abarth tak pisano tu na forum
Jeśli wiara czyni cuda
musisz wierzyć że się uda :)
stilo - a ludzie mówią że miłości nie można kupić :P

Awatar użytkownika
Manius
Klubowicz
Posty: 555
Imie: Maciek
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 2.4 20V 170KM
Kolor: Srebrny
Lokalizacja: Łódź

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Manius » 17 gru 2012, 13:32

olej - 0w30 Repsol jeśli bierze to niezauważalnie
panewki - w selespeedzie ciężko zatłuc, bo skrzynia sama zmienia bieg gdy wchodzi się na czerwone pole. Przy zwykłej skrzyni pewnie szansa większa, bo auto wkręca się bardzo szybko na pierwszych biegach i nie raz już mnie zaskoczyła skrzynia zmieniajac mi bieg. Gdyby nie ona, pewnie posiedziałbym chwile na czerwonym polu. Wszystko z wyczuciem.
cewki - wydaje mi się, ze jak wszędzie. U mnie np nie były zmieniane co najmniej od 2 lat.
obroty - przepustnica. Innych powodów nie zauważylem. Po czyszczeniu i uszczelnieniu nie ma z nimi problemów.
Jakby mi dali identycznie wyposażone gt i abartha to miałbym dylemat, ale że gt wychodziły bidne, to abarth zdecydowanie mi się wydaje lepszą opcją.

Awatar użytkownika
Rfck
Klubowicz
Posty: 468
Imie: Rafał
Auto: Stilo
Silnik: 2.4 20 V ManualGearBox
Kolor: Rosso Corsa Red
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.p ... fck#p81631
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Rfck » 18 gru 2012, 07:53

Jak widać z tego co piszecie nie ma większych problemów z tym silnikiem. Jaki olej jest zalecany i standardowy dla tego silnika ?
Czego takiego nie ma wersja GT co ma abarth ? Z tego co się orientuję auto klima jest i radio cd, esp i asr to chyba wszystkie miały ?
Czy wersja GT posiada takie same zderzaki i progi co wersja abarth ?

Tutaj np. niby to schumacher gdzie jak dla mnie schumacher to było 1.9 jtd 140 km a tutaj 2.4 w manualu, zderzaki faktycznie jak schumacher, na pierwszy rzut oka nie odbiega wyposażeniem od mojej wersji dynamic, ta sama klima, radio, fotele ( tapicerka) widzę też że są boczne kurtyny w fotelach.

http://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-STILO-HA ... 4d05bedc83

panewki - w selespeedzie ciężko zatłuc, bo skrzynia sama zmienia bieg gdy wchodzi się na czerwone pole. Przy zwykłej skrzyni pewnie szansa większa, bo auto wkręca się bardzo szybko na pierwszych biegach i nie raz już mnie zaskoczyła skrzynia zmieniajac mi bieg. Gdyby nie ona, pewnie posiedziałbym chwile na czerwonym polu.


Niespecjalnie kręcę do tak wysokich obrotów więc jeśli to jedna z podstawowych przyczyn zniszczenia panewek to ze mną będą bezpieczne ;)
Osobiście nie spotkałem się z sytuacją żebym się zagapił i nie widział że obroty wchodzą na czerwone pole, zresztą napewno to słychać :]

Awatar użytkownika
Manius
Klubowicz
Posty: 555
Imie: Maciek
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 2.4 20V 170KM
Kolor: Srebrny
Lokalizacja: Łódź

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Manius » 18 gru 2012, 11:15

Rfck pisze:Niespecjalnie kręcę do tak wysokich obrotów więc jeśli to jedna z podstawowych przyczyn zniszczenia panewek to ze mną będą bezpieczne ;)
Osobiście nie spotkałem się z sytuacją żebym się zagapił i nie widział że obroty wchodzą na czerwone pole, zresztą napewno to słychać :]

mnie wcześniej też nie a w abercinie mi się zdarza :)

Z tego co wiem schumi wychodził z 2.4, tylko nie u nas. Chociaż nie wiem, czy to shumi, czy gt. Lotkę np ma jak abarth a schumi z tego co kojarzę ma większą. przynajmniej Multijet. Felg też skorpionów nie ma, ale nie każdemu się podobają. Może taka wersja schumiego. :)

Jeśli chodzi o wyposażenie to każdy abarth poza selespeedem ma CN+, klimatronic, wyświetlacz LCD w zegarach oraz zmieniarkę CD i audio z subem w bagażniku. Wydaje mi się, że w serii jest też czujnik deszczu. GT w standardzie tych rzeczy nie miał. W razie gdybym się mylił proszę o poprawkę.

MeHow
Nowy Klubowicz
Posty: 94
Imie: ...
Auto: ...
Silnik: ...

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: MeHow » 18 gru 2012, 11:44

W Uk były różne wersje Stilo. Schumacher był zarówno w dieslu, jak i z 2.4 w manualu.
Abarth po 2004r. wychodził z Selespeedem i z manualem, była też wersja GT z manualem.
Było też wiele wersji specjalnych, np. X-box edition, a Schumachera można było kupić z pakietem GP robionym przez Prodrive (18" felgi OZ, zawias Eibach i kilka innych rzeczy).

wojtekp
Nowy Klubowicz
Posty: 52
Imie: Wojtek
Auto: Stilo
Silnik: 1.6 LPG
Kolor: Czarny
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=7741
Lokalizacja: Mikołów --> Śląsk

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: wojtekp » 28 sty 2014, 19:01

Witam, miałem dzisiaj okazję się przejechać tym 170 konnym cudem :D powiem, że wrażenia super tylko zdrowy rozsądek puka do głowy i się pyta o parę rzeczy :) Koleś sprzedaje te auto z 2002 i przebiegiem 200 tyś. Samochód z zewnątrz wygląda dobrze, w środku skóra w dobrym stanie, navi, czujniki parkowania, zmierzchu, deszczu, podgrzewana przednia szyba, więc parę bajerów jest. Moje pytanie brzmi o potencjalne problemy i ich koszty. . Z tego co wyczytałem z forum to może wystąpić problem z skrzynią selesped (Czy jest możliwość sprawdzenia tej skrzyni? np. czas rekacji zmiany biegów albo jakieś inne objawy które mogą oznaczać, że coś w najbliższym czasie może się popsuć), wariatorem. Kolejne pytanie o zawieszenie, czy w tym modelu elementy zawieszenia są takie same jak w innych stilach czy ze względu na sportowy charakter auta części są droższe? Jeśli bym się zdecydował na zakup to chciałbym zamontować gaz bo jazda na samej pb to dla mnie trochę za dużo. Chciałem się dowiedzieć o kosztach instalacji, czy to jest sekwencja w granicach 2-3 tyś czy jakaś specjalna droższa? Jakie jest spalanie na gazie?
Z góry dziękuje za wszelkie informacje :)

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 5003
Imie: Rafał
Auto: Abarcina
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Małopolska

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Mazi » 28 sty 2014, 21:35

Skrzynia selespeed jeśli nie była regenerowana ( pompa + akumulator ciśnienia ) przy takim przebiegu to tykająca bomba, lepiej po kupnie od razu to zrobić, koszt częsci to około 400 zł + kalibracja skrzyni. Selespeed można w prosty sposób sprawdzić, przy delikatnym ruszaniu nie powinno być "kangurków" szarpania, trzeba się połączyć ze skrzynią przez FESa i zobaczyć index degradacji sprzęgła wtedy ocenisz stan jego zużycia. Biegi powinny być zmieniane bez żadnych zgrzytów. Warto też zwrócić uwagę na kolor i ogólny wygląd oleju w zbiorniczu selespeed. Zawieszenie z tego co ja się orientuje jest takie samo jak w reszcie stilonów, a jeśli nie to najbardziej będzie zbliżone do wersji JTD. Jeśli chodzi o koszta zawiechy to pewno jest to samo co reszta. Wariator zmiennych faz rozrządu nie powinien wydawać żadnych dźwieków, jeśli klekocze na wolnych jak diesel tzn, że dogorywa. Ogólnie jest zasada, że powinno się go wymieniać razem przy wymianie rozrządu, ale mało kto to robi bo wariator to koszt koło 700 zł czyli cały rozrząd wychodzi 1500zł. Natomiast odnośnie instalcji LPG do stilo 2,4 jestem jak najbardziej na NIE. Już bez tej instalacji jest mało miejsca pod maska, a z nią to już totalna lipa, zwłaszcza jeśli ktoś to wykona niezbyt umiejętnie. Jeśli jeździsz głównie po mieście to LPG jest nie opłacalne i nigdy go nie odrobisz. Jeśli jednak już się zdecydujesz na gaz to abartha to wybierz dobrej jakości, a taki kosztuje między 4000-4500 z racji że stilo ma 5 garów. Montaż słabej jakości instalacji spowoduje same problemy i dołączysz do grona ludzi którzy stwierdzą, że fiat to złom. Spalanie na instaacji dobrej jakości powinno oscylować w granicy 13-14 litrów przy jeździe miejskiej.
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika - problem z SELESPEED?? http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f ... 4&start=25

wojtekp
Nowy Klubowicz
Posty: 52
Imie: Wojtek
Auto: Stilo
Silnik: 1.6 LPG
Kolor: Czarny
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=7741
Lokalizacja: Mikołów --> Śląsk

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: wojtekp » 28 sty 2014, 22:03

Dzięki za informacje, z tego co pamiętam to ten koleś gadał, że pompa była wymieniana. Co do tych "kangurków" to moim zdaniem jak nim jechałem to były :/ Co do gazu to jeśli bym się skusił na kupno samochodu z tym silnikiem to raczej bym nie oszczędzał na instalacji i wybrałbym tą lepszą.

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 5003
Imie: Rafał
Auto: Abarcina
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Małopolska

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: Mazi » 28 sty 2014, 22:50

Kangurki można wyeliminować na poczekaniu jeśli masz kompa :) jeżeli skrzynia przejdzie całą procedurę to raczej po kupnie nie będziesz miał z nią problemów.
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika - problem z SELESPEED?? http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f ... 4&start=25

Awatar użytkownika
wasil
Klubowicz
Posty: 329
Imie: Wojtek
Auto: Stilo
Silnik: 2.4 20V
Kolor: Grigio Steel
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=5573
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: wasil » 29 sty 2014, 05:44

Ja mam gaz i jakoś nie widzę problemów z miejscem :) polecam sterownik stag-300 isa2
spalanie trasa 9-11l; miasto od 13-15l przy czym długo się grzeje do 40stopni więc jak jeździsz po mieście na krótkich odcinkach to nawet gazu nie załączysz ( zima ).. latem możesz ustawić niższą temperaturę i nie ma problemu
Obrazek
Obrazek

piotrek_BRK
Nowy Klubowicz
Posty: 43
Imie: Piotr
Auto: Stilo
Silnik: 2.4 20v R5
Kolor: Grigio steel 647
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Re: Wady i Zalety Stilo 2,4

Postautor: piotrek_BRK » 29 sty 2014, 06:29

U mnie również siedzi instalacja gazowa i szczerze mówiąc jest prawie niewidoczna z zewnątrz. Polecam jedynie nie oszczędzać na osprzęcie i tankować gaz na sprawdzonych stacjach !! Spalanie tak jak kolega wasil pisał. Zimą kiedy temperatura spada tak jak teraz do -10 samochód przełącza się na gaz po około 3 - 4 kilometrach.



Wróć do „Kupujemy Auto”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości