Dlaczego tak mało Stilo 1.4 ?

Czy warto kupić to Stilo ? Co w nich się psuje ? Znalazłem ciekawą ofertę ! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Fiata Stilo.
Regulamin forum
Nazwa tematu powinna wyglądać następująco:
Wersja i rodzaj silnika / rok prod. / miejscowość


Dla przykładu:
Stilo 3d, 1.6 / 2002r / Warszawa - ...
Stilo 5d, 1.8 / 2003r / Poznań - ...
itp.

Jeżeli chcesz zapytać o więcej niż jedno auto w danym temacie, to do nazwy tematu dopisujesz np: +1
gdzie +1 oznacza ilość dodatkowych linków które zawiera temat.


Dla przykładu:
Stilo MW, 1.9 JTD / 2004r / Częstochowa +1 - ...
Czyli dane auto które was konkretnie interesuje i +1 która oznacza iż w tym temacie zamieszczacie dodatkowy link z ogłoszeniem auta, które również/dodatkowo bierzecie pod uwagę.

Co oznaczają skróty:
3d - wersja trzy drzwiowa;
5d - wersja pięciodrzwiowa;
MW - wersja kombi;
MWup - wersja kombi w pakiecie UpRoad;
SCH - limitowana wersja Schumacher;
Abarth - wersja z silnikiem 2.4l oraz automatyczną skrzynią biegów. Topowa wersja Stilo.
Gostian
Nowy Klubowicz
Posty: 18
Imie: Krystian
Auto: Fiat Seicento
Silnik: Pb 1.1 54KM
Kolor: Złoty

Dlaczego tak mało Stilo 1.4 ?

Postautor: Gostian » 06 mar 2017, 18:05

Forumowicze od kilku miesięcy,przeglądam ogłoszenia sprzedaży Stilo ( olx, otomoto, motomi, allegro ) i to co zauważyłem, to tak szacunkowo "na oko" 10% ogłoszeń dotyczy wersji 1.4. Nie wiem jak wygląda to na zagranicznych portalach ogłoszeniowych, ale pewnie podobnie. Dlaczego tak jest? Czy było ich mniej wyprodukowanych w porównaniu do pozostałych? Tak bardzo dobrze służą swoim właścicielom, i dlatego ich nie sprzedają?

Awatar użytkownika
bajprzeznet
Klubowicz
Posty: 368
Imie: Artur
Auto: 5d 2006
Silnik: 1.4 95KM LPG
Lokalizacja: Lodz

Dlaczego tak mało Stilo 1.4 ?

Postautor: bajprzeznet » 06 mar 2017, 19:50

Moim zdaniem przyczyna jest nastepująca.

Z racji bardzo dobrego silnika 1.9 - bardzo dużo sztuk sprzedawało się właśnie w dieslu.
Drugim najpopularniejszym silnikiem był 1.6 16v znany jeszcze z rodziny Bravo/Brava/Marea czy Multipli.
I te wersje benzynowe były też najlepiej wyposażone, a że stilo ogólnie tanie nie było to widocznie cena nie robiła już takiej różnicy.
Pamietaj też że do 2004 roku występował silnik 1.2 - z reguły w biednej wersji i wyraźnie słabszy niż 1.6. Dopiero w 2004 wprowadzono 1.4, czyli na ostanie niecałe 3 lata produkcji. Wiele osób też myliło 1.4 16V z nieduadnym 1.4 12V.
O ile w pierwszych latach 1.6 było dużo więcej niż 1.2, tak po 2004 roku te proporcje się zmieniły (pamiętajmy że 1.6 fiatowski zastąpił 1.6 z opla) - tutaj 1.4 nie odstawał tak mocą jak i wyposażeniem. Ale pamietajmy że np. w 2005 wchodziło GP i nowy klient zerkał często w tę stronę, i sprzedaż Stilo spadała.

Uf i teraz sedno :)

Co sprowadzają handlarze? To co jest tanie? co jest tanie? To czego jest dużo, to co ma gorszą opinie, to co jest droższe w utrzymaniu lub naprawach itp. Już nawet handlarze wiedzą że 1.6 grilluje ECU, 1.8 klekocze jak diesel itp - stąd niższe ceny i spora ilość aut. Nadal na ogłoszeniach przeważają roczniki 2003, a większość 1.4 nowsza - czyli droższa, do tego z racji tego że naprawdę są udane to trzymają bardziej cene i już...

W skrócie - mniejsza liczba egzemplarzy która wyjechała z salonu, wyższe ceny używek, oraz fakt że 70% klientów i tak nie ma pojecia o silnikach w danym aucie i masz odpowiedź.

pablos_206
Nowy Klubowicz
Posty: 279
Imie: Paweł
Auto: Stilo 5d
Silnik: 1.4 95KM
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=11438&hilit=wishniowe
Lokalizacja: Podkarpackie

Dlaczego tak mało Stilo 1.4 ?

Postautor: pablos_206 » 06 mar 2017, 19:51

1.4 były produkowane od 2004 roku także, krótki okres produkcji. Żeby auto było tanie to nie było super wyposażenia jak w latach poprzednich ale to też nie wpłynęł na wzrost sprzedaży.. Standardowo 2 pp, klima czasem była rarytasem:) Sam mam wersję bardzo gołą (radio fabryczne+2pp i klimatyzacja) ale do szczęścia więcej mi nie potrzeba. Jak to mówią... im więcej wodotrysków tym większa szansa na dodatkowe wydatki przy naprawie. Za dobrze zachowane i gołe 1.4 czasem lepiej więcej zapłacić od ceny rynkowej. Zwróci się to przy potencjalnych naprawach.

Awatar użytkownika
Laizans
Klubowicz
*
Posty: 353
Imie: Dawid
Auto: Stilo MW Actual
Silnik: 1.4 PB+LPG
Kolor: 745 Verde Cristallo

Dlaczego tak mało Stilo 1.4 ?

Postautor: Laizans » 06 mar 2017, 19:55

Zgadnij dlaczego ich jest tak mało :8 Myślę, że nawet tych 10% nie ma ;)
Pół bidy znaleźć 1.4 w hatchbacku, prawdziwa sztuka to znaleźć 1.4 MW... :sarkazm:
Jak szukasz kombi to tu masz przyzwoite 1.4 MW, które możesz śmiało obejrzeć.
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-stil ... yMt2b.html

Moim zdaniem jest ich tak mało bo raz, że faktycznie ich mniej wyprodukował Fiat niż np. 1,6 czy 1,9.
Druga sprawa to doskonała ekonomia i mega prostota tego silnika. Tam na prawdę nie ma się co zepsuć, zwykły wolnossak, sprzęgło bez dwumasu, bezawaryjne ECU, prosty rozrząd, oleju nie łyka itp.
Ja po swojego śmigałem do Holandii (znaleziony na Autoscout), ze względu na dużo lepsze wyposażenie niż tych sprzedawanych w PL i dzięki temu mam np. tempomat, klimatronik, parktonic, wszystkie el. szyby itd. i myślę, że to jest dobry kierunek żeby się zaopatrywać.
Kto ma Fiata ten wymiata!
Generalna zasada przy kupnie auta: 3 razy N:
- żadnych Niemców, :wariat:
- żadnych Nissanów,
- żadnych Niewłoskich :cool:

piotrekx1994
Klubowicz
Posty: 330
Imie: Piotr
Auto: Stilo kombi
Silnik: 1.4 16v
Lokalizacja: Radzymin

Dlaczego tak mało Stilo 1.4 ?

Postautor: piotrekx1994 » 06 mar 2017, 21:15

A ja 1.4 MW znalazłem za 6,3 tys, z tym ze poszło sprzęgło i cewka przez 8 tys. Swietna jednostka i dynamiczna :) osprzet troche leci, ale silniki zyleta

BigAL1984
Nowy Klubowicz
Posty: 17
Imie: Olek
Auto: Fiat Stilo MW
Silnik: 1.4 95KM

Dlaczego tak mało Stilo 1.4 ?

Postautor: BigAL1984 » 08 mar 2017, 14:05

Jestem od niedawna posiadaczem Stilo 1.4 MW i musze przyznać, ze znalezienie zadbanego egzemplarza z tym silnikiem a do tego w kombi graniczy z cudem. Mnie się udało, ale stan w chwili zakupu był daleki od ideału, mimo bardzo niskiego przebiegu - 90 tys, potwierdzonym książką serwisową oraz przeglądami. Było w nim trochę pierdół do porobienia i z racji braku czasu wciąż ogarniam, ale ogólnie silnik godny polecenia. Bardzo oszczędny jak na mase auta, wiadomo ze wersja MW jest najcięższa, i trzeba go trochę pokręcic na wyższych obrotach, zeby sie zbierał...Nawet nie myślę o tym zeby ładowac w niego LPG.
Laizans, mała uwaga z mojej strony co do brania oleju. Te silniki ogólnie biorą olej i ponoć od nowości brały, ze względu na słabe uszczelnienia. Ale jest to do zaakceptowania, trzeba po prostu kontrolować stan oleju. Ogólnie silnik godny polecenia, ale dla spokojnych kierowców. Ktoś, kto lubi dynamiczną jazdę niech lepiej szuka diesla.

Gostian
Nowy Klubowicz
Posty: 18
Imie: Krystian
Auto: Fiat Seicento
Silnik: Pb 1.1 54KM
Kolor: Złoty

Dlaczego tak mało Stilo 1.4 ?

Postautor: Gostian » 08 mar 2017, 17:15

Szukam 1.4 5D i w hatchback bo MW zwyczajnie, nie podoba mi się. Jestem spokojnym kierowcą, nie zależy mi na dynamice, ale też żeby nie był "muł" a i budżet tak do 10 tys. razem z opłatami, czyli akcyza ( jeśli będzie ), ubezpieczenie, rejestracja itd. czyli wolno licząc autko za 6-8 klocków. No trochę teraz żałuję tego, że bardziej zdecydowany nie byłem w tedy, gdy byłem w Holandii na " truskawkach " mogłem wtedy coś znaleźć holenderskiego i wrócić do polski.
A jak odróżnić silnik 1.4 12V od 1.4 16V ?
I coś jeszcze, muszę napisać. Chcę kupić Stilo, chociaż nigdy w nim nie siedziałem i nie prowadziłem. Na żywo widziałem kilka razy, ale pamiętam gdy pierwszy raz je zobaczyłem, a było to dobrych kilka lat temu, to chciałem je mieć. Autko duże, dużo miejsca w środku więc mi odpowiada. I związku z tym, mam pytanie od nośnie wyposażenia Stilo, szczegółowo o klimatyzację. Jeśli w opisie jest klimatyzacja manualna, czyli oznacza to zwyczajny nawiew zimnego, bądź ciepłego powietrza. To nie jest A/C jak u pozostałych aut?

Awatar użytkownika
Laizans
Klubowicz
*
Posty: 353
Imie: Dawid
Auto: Stilo MW Actual
Silnik: 1.4 PB+LPG
Kolor: 745 Verde Cristallo

Dlaczego tak mało Stilo 1.4 ?

Postautor: Laizans » 08 mar 2017, 17:23

To ja tej opinii co do brania oleju zdecydowanie nie potwierdzam na swoim przykładzie.
Jak jeździłem na 10w40 to od wymiany do wymiany nie brał grama oleju.
Teraz na 5w40 nieco poniżej 1 litra bierze między wymianami czyli też praktycznie nic.
Dynamiki to 1.4 nie ma oszałamiającej nie ma co... ale jakbym szukał czegoś do dynamiczniejszej jazdy to ja bym szedł raczej w kierunku 2,4 i oczywiście wszystko co możliwe zagazowane :D. Jakoś diesel u mnie nie ma przebicia i nie będzie miał.
Kto ma Fiata ten wymiata!
Generalna zasada przy kupnie auta: 3 razy N:
- żadnych Niemców, :wariat:
- żadnych Nissanów,
- żadnych Niewłoskich :cool:

piotrekx1994
Klubowicz
Posty: 330
Imie: Piotr
Auto: Stilo kombi
Silnik: 1.4 16v
Lokalizacja: Radzymin

Dlaczego tak mało Stilo 1.4 ?

Postautor: piotrekx1994 » 08 mar 2017, 17:53

0w40 brało mi 3l przez 7 tyś km, wiec troche duzo, za to 10w40 nie bierze prawie wcale. A co do gazowania 1.4, to ja nie widze przeszkód. Myśle ze dobrze ustawiony gaz nie przeszkodzi mu. A do dynamiki, to wiadomo, od 3,5 tyś dopiero można coś tam poszaleć. Ja osobiscie jestem typem kierowcy 70-80 6 bieg i jade, a jak mi sie spieszy to wyprzedze i mam spalanie max 6,5 l :)

BigAL1984
Nowy Klubowicz
Posty: 17
Imie: Olek
Auto: Fiat Stilo MW
Silnik: 1.4 95KM

Dlaczego tak mało Stilo 1.4 ?

Postautor: BigAL1984 » 08 mar 2017, 18:54

Skoro na pòłsyntetyku nie bierze wam oleju to może też spróbuje...Co do gazu jak najbardziej silnik sie nadaje, ale osobiście nie jestem zwolennikiem LPG. Uważam, że przy tak niskim spalaniu i rocznym przebiegu rzędu 15 tys km to średnio opłacalne. Jeśli wierzyć wskazaniom komputera to nie udało mi się jeszcze przekroczyć 7 l/ 100 km. Na ostatniej trasie 750 km, z tego 400 km autostrady, prędkość 120-130 z załadowanym bagażnikiem spalanie na poziomie 6,9 l, co uważam za świetny wynik :D

Awatar użytkownika
bajprzeznet
Klubowicz
Posty: 368
Imie: Artur
Auto: 5d 2006
Silnik: 1.4 95KM LPG
Lokalizacja: Lodz

Dlaczego tak mało Stilo 1.4 ?

Postautor: bajprzeznet » 08 mar 2017, 19:22

Klimatyzacja to klimatyzacja - jak w każdym aucie , albo manualna gdzie jest przycisk od załączenia, albo klimatronik gdzie masz ustawianie temp. dla siebie i pasażera itp.

W Stilo był tylko 1.4 16V, silnik 1.4 12v był w Bravo/Brava i szybko go wycofali, ale do dziś dla wielu 1.4 z fiata zawsze mylą z tamtym motorem.
Co do LPG, ten silnik wręcz jest pod niego stworzony i tyle :D mieć 1.4, robić sporo km i nie mieć lpg to jak wrzucać pieniądze do pieca :)

pablos_206
Nowy Klubowicz
Posty: 279
Imie: Paweł
Auto: Stilo 5d
Silnik: 1.4 95KM
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=11438&hilit=wishniowe
Lokalizacja: Podkarpackie

Dlaczego tak mało Stilo 1.4 ?

Postautor: pablos_206 » 08 mar 2017, 21:18

W stilo 1.4 byly dwa warianty. 95KM i 90 KM w zaleznosci na jaki rynek szly.

Awatar użytkownika
bajprzeznet
Klubowicz
Posty: 368
Imie: Artur
Auto: 5d 2006
Silnik: 1.4 95KM LPG
Lokalizacja: Lodz

Dlaczego tak mało Stilo 1.4 ?

Postautor: bajprzeznet » 09 mar 2017, 11:35

pablos_206 pisze:Qr Bbpost W stilo 1.4 byly dwa warianty. 95KM i 90 KM w zaleznosci na jaki rynek szly.


Ale tak naprawdę to ten sam silnik, a wersje 90KM obecnie bardzo ciężko trafić, nawet 95% niemców ma 95KM w papierach :)

piotrekx1994
Klubowicz
Posty: 330
Imie: Piotr
Auto: Stilo kombi
Silnik: 1.4 16v
Lokalizacja: Radzymin

Dlaczego tak mało Stilo 1.4 ?

Postautor: piotrekx1994 » 09 mar 2017, 13:38

I chwała za to;p



Wróć do „Kupujemy Auto”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość