Kupujemy Stilo - na co zwrócic uwagę

Czy warto kupić to Stilo ? Co w nich się psuje ? Znalazłem ciekawą ofertę ! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Fiata Stilo.
Regulamin forum
Nazwa tematu powinna wyglądać następująco:
Wersja i rodzaj silnika / rok prod. / miejscowość


Dla przykładu:
Stilo 3d, 1.6 / 2002r / Warszawa - ...
Stilo 5d, 1.8 / 2003r / Poznań - ...
itp.

Jeżeli chcesz zapytać o więcej niż jedno auto w danym temacie, to do nazwy tematu dopisujesz np: +1
gdzie +1 oznacza ilość dodatkowych linków które zawiera temat.


Dla przykładu:
Stilo MW, 1.9 JTD / 2004r / Częstochowa +1 - ...
Czyli dane auto które was konkretnie interesuje i +1 która oznacza iż w tym temacie zamieszczacie dodatkowy link z ogłoszeniem auta, które również/dodatkowo bierzecie pod uwagę.

Co oznaczają skróty:
3d - wersja trzy drzwiowa;
5d - wersja pięciodrzwiowa;
MW - wersja kombi;
MWup - wersja kombi w pakiecie UpRoad;
SCH - limitowana wersja Schumacher;
Abarth - wersja z silnikiem 2.4l oraz automatyczną skrzynią biegów. Topowa wersja Stilo.
Awatar użytkownika
KrzychuB
Klubowicz
Posty: 557
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Kupujemy Stilo - na co zwrócic uwagę

Postautor: KrzychuB » 20 wrz 2010, 22:27

Obrazek

Zaczynamy od poradnika!
Super poradnik stworzony przez redakcję www.auto.pl dotyczący kupna każdego samochodu.
POLECAM! http://www.auto.pl/kupuje_auto/

Dla każdego w końcu przychodzi moment w życiu na kupno auta nowego lub używanego. Auta który spełni oczekiwania zarówno pod względem ambicjonalnym, a także praktycznym. Skoro czytasz ten artykuł jednym z wielu aut (albo jedynym) nad którym się zastanawiasz jest Fiat Stilo. Czy słusznie?

Na rynku wtórnym spośród natłoku ofert znaleźć możemy mnóstwo samochodów z różnymi wersjami silnika i wyposażenia. Bardzo ciekawą wersją są Stilony wyposażone w silniki wysokoprężne Diesla - UniJet 115KM, oraz MultiJet 120, i 140KM. Dlaczego? Chociażby z uwagi na wyjątkowo dobre osiągi, które powinny zadowolić niejednego kierowcę ceniącego poprawne przyspieszenie (ok. 10 sek do 100km/h ) i dynamikę jazdy przy niskim zużyciu oleju napędowego. Ok 4-5 - 5-5 w trasie, i do 7-8 w mieście. Wynik ciekawy prawda ?

Zastanawiasz się jednak którą wersję kupić wybierając pomiędzy 3D a 5D ew. kombi.

Znajdziesz tutaj komplet informacji które radzimy wydrukować i zabrać ze sobą podczas kupna swojego upolowanego Stilona. Zapraszamy!




1. Czy odczuwalna jest różnica pomiędzy prowadzeniem wersji 3D, a 5D?
Wiadomo że drzwi w 3D są nieco dłuższe, czy nie macie problemów z sięganiem ręką po pasy? Auto też jest trochę niższe od 5D czy to "widać" na drodze?

2. Mam do wyboru wersję z elektrycznie reg. ustawieniem fotela oraz ręczną. Która jest bardziej praktyczna?
Dodam że autem będę jeździł w zasadzie tylko ja. A to kolejny element do zepsucia się...

3. Jaki silnik wybrać 115 KM UniJet, czy 120 MultiJet, ew. 140 KM MultiJet?
Wersja 115 i więcej posiada już turbinę o zmiennej geometrii łopatek co podnosi znacznie cenę całego komponentu ( wersja 80KM miała łopatki o g. stałej ). Czy warto inwestować w silnik MultiJet, oprócz nowszej technologii powinniśmy wziąć pod uwagę koszty utrzymania nowszego technologicznie silnika.

Cytat ze strony fiat.com.pl dot. silnika MultiJet:

Dlaczego Multijet jest lepszy niż Unijet
System Multijet zastosowany w 16 zaworowym silniku jest wynikiem ewolucji zasady "Common Rail" przyjętej w silnikach JTD pierwszej generacji. W nowym silniku zastosowano najnowocześniejsze wtryskiwacze i najbardziej precyzyjny system sterowania (centralka elektroniczna) dla zrealizowania - w ciągu każdego cyklu silnika - większej ilości wtrysków w stosunku do obecnie wykonywanych dwóch. W ten sposób spalanie jest jeszcze bardziej kontrolowane, ponieważ kontrola ciśnień i temperatur osiąganych w komorze spalania jest bardziej precyzyjna i lepiej wykorzystywane jest powietrze wchodzące do cylindrów.


Poniżej kilka pytań które warto zadać sprzedającemu:

1. Czy auto posiada książkę serwisową potwierdzającą ew. naprawy, wymianę podzespołów
2. Czy auto posiada kartę kodową kluczyków i radia CD
3. Czy istnieje możliwość sprawdzenia samochodu w ASO bądz innym wytypowanym przez siebie serwisie
4. Czy auto ma opłaconą akcyzę, opłatę od złomowania, podatek, - ogólnie wszystkie opłaty związane ze sprowadzeniem auta z zagranicy.
5. Jaka jest wersja kupowanego auta FRESH, ACUTAL czy DYNAMIC

Porady chudy607:

Przy zakupie warto zwrócić uwagę na typowe przypadłości modelu:
- stan turbiny (czy nie ma wycieków, a najlepiej zaglądnąć do wewnątrz przy pomocy wziernika).
- trzaski przy mocnym skręcaniu kół (maglownica)
- koniecznie odkręcić dolną osłonę silnika (na niej widać większość wycieków)
- spalone silniczki regulacji reflektorów
- w przypadku klimy automatycznej: czy nie jest uszkodzony mieszacz powietrza (efekt: z jednego nawiewu leci chłodne powietrze, z drugiego ciepłe)

Bardzo ciekawy artykuł z forum www.autokacik.pl autorstwa Pana Pawła
Oryginalny link do tematu:
http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... t278569829

"Wiele osób zastanawia się na jakie szczegóły należy zwrócić kupując używane Stilo.

Po pierwsze ważna jest cena, po drugie przebieg, a po trzecie ogólny stan techniczny. Wiadomo też, że kolor jest podstawowym kryterium poszukiwania auta.

Ważne jest czy auto jest sprowadzane czy nie. Jeśli było sprowadzone to w jakim stanie, czy właściciel posiada zdjęcia auta w momencie sprowadzenia, czy było naprawiane i gdzie (nie daj boże u kowala w stodole). Jeśli auto było kupione w salonie w Polsce, prawdopodobnie całą swoją historię ma udokumentowaną. Zwróć uwagę na to czy właściciel ma ochotę pojechać sprawdzić auto w stacji diagnostycznej bądź ASO.

Jeśli chodzi o rodzaje nadwozia, to niestety nie doradzimy - każdy ma inne gusta, każdy ma inne potrzeby. Jeśli natomiast chodzi o silniki napędzające fiaty stilo, to panuje generalna opinia, że:


1,2 - nie sprawiają żadnych problemów, są słabe, ale w sam raz do miasta;

1,4 - czasami biorą śladowe ilości oleju i się pocą w najrozmaitszych miejscach;

1,6 - są paliwożerne a przy tym powolne (słabszy o 25% pali około 10% więcej niż 1., a cewki zapłonowe padają jak muchy;

1,8 - biorą olej i są na bakier ze zmieniaczem faz rozrządu (wariatorem), ale zapewniają frajdę z jazdy. Miewają problemy z przekładnią kierowniczą.

2,4 - zapewniają szybkość okupioną jednak problemami z wariatorem i zautomatyzowaną skrzynią Selespeed a także przekładnią kierowniczą.

1,9 JTD - mają bardzo wrażliwe przepływomierze, zatykają się zawory EGR i Overboost, a także zimą padają turbiny, ale w zamian na co dzień odwdzięczają się niskimi kosztami eksploatacyjnymi. Siadają niestety sprężyny przedniego zawieszenia.

1,9 JTD MJ - to nowoczesne diesle wrażliwe na jakość paliwa.

Wyposażenie "od golasa do wypasa": Fresh, Actual, Active, Dynamic. Trudno jednak jednoznacznie określić wersję stilo na podstawie wyposażenia, bo stilo miało co roku inny standard (im nowsze, tym bardziej biedne) a cała masa elementów była dostępna jako opcje. Najlepszy rocznik fiatów stilo to 2003, bo jeszcze miał bogate wyposażenie, a już był pozbawiony wad wieku dziecięcego.

Kupując jakiekolwiek auto przede wszystkim nie należy się podniecać. Warto na oględziny zabrać ze sobą osobę niezaangażowaną (kolegę, ojca, mechanika), która może wyłapać takie kwiatuszki, na które my jako rozemocjonowany nabywca nie zwrócilibyśmy uwagi. Na oględziny trzeba się wybrać za dnia tak, aby żaden element nie umknął naszym oczom.

Oglądając nieznane auto (nie tylko fiata stilo) trzeba w pierwszej kolejności:

1. Wzrokowo sprawdzić stan blacharki na okoliczność wgnieceń, załamań, widocznej gołym okiem korozji itp. Szczególną uwagę należy zwrócić na piaskowanie progów na przetłoczeniu pod tylnymi drzwiami przy tylnym kole oraz rant progu przy tylnym kole - kamyki i piasek wylatujący spod kół potrafią robić w tych miejscach spustoszenie w lakierze i warstwie ocynku;

2. Ocenić stan lakieru i jednolitość jego koloru na wszystkich elementach. Ewentualne różnice w kolorze mogą świadczyć o wypadkowej przeszłości auta;

3. Ocenić równomierność szczelin przy drzwiach i pokrywach - jak szpary są różnej szerokości, to było bum;

4. Sprawdzić czy szyby są wyprodukowane w tym samym okresie (przednia szyba może być nowsza (kamyki), ale to powinno wzmocnić naszą czujność);

5. Przyjrzeć się dokładnie oponom - ząbkowanie lub nierównomierne starcie bieżnika mogą świadczyć o zużytych amortyzatorach (sprawdzić czy nie ciekną) lub błędnej geometrii podwozia;

6. Wsiąść do auta, uruchomić silnik i sprawdzić czy równo pracuje;

7. Po autokontroli auta i wyświetleniu napisu CHECK OK żadne kontrolki nie powinny się świecić. No może oprócz tych informujących o włączonych światłach, rezerwie paliwa, niezapiętych pasach... W każdym bądź razie nie powinno być żadnych dziwnych komunikatów na wyświetlaczu. Ewentualne błędy komputera można sprawdzić examinerem w ASO;

8. Będąc w aucie ocenić sprężystość siedzeń (szczególnie fotela kierowcy) i ogólną czystość w kabinie (podsufitka, dywaniki, siedzenia, boczki drzwi) i poniuchać nosem czy aby nic nie śmierdzi;

9. Wcisnąć sprzęgło - po 2-3 wcinięciach noga nie powinna boleć;

10. Przyjrzeć się kierownicy - wytarta kierownica na godzinie 10 i 2 świadczy o dużym przebiegu auta, a ewentualne klejenie przycisku klaksonu o odpaleniu poduszek powietrznych;

11. Pokręcić delikatnie w jedną i drugą stronę kierownicą w poszukiwaniu luzu w przekładni kierowniczej;

12. Sprawdzić czy wspomaganie w trybie City działa zauważalnie mocniej niż bez tego trybu;

13. Mając skręcone koła należy spojrzeć na stan osłon gumowych przy półośkach - porwana i zasmarowana guma wiąże się z kosztowną wymianą półosi;

14. Uklęknąć pod auto i sprawdzić stan układu wydechowego;

15. Wzrokowo sprawdzić czy ładnie, prosto i świeżo wygląda guma w tulejach tylnej belki;

16. Zobaczyć czy z okolic silnika i skrzyni biegów nie ma żadnych wycieków; pod maska i z kanału nie powinno być mokro aczkolwiek drobne zapocenia (szczególnie przy rurze intercoolera w JTD) są w miarę normalne;

17. Obejrzeć osłonę pod silnikiem - jeżeli są jakieś ślady uderzeń, upewnij się, że nic więcej nie ucierpiało;

18. Zaobserwować stan rurek od klimy, zwłaszcza tych położonych niżej;

19. Zaobserwować rodzaj dymku z rury i odkręconego wlewu oleju;

20. Spytać się czy był zmieniany rozrząd (co 60-80 kkm) i czy jest to udokumentowane;

21. Część kolegów z MW uskarżało się na słabe sprężyny w klapie tylnej, warto więc się temu elementowi dogłębniej przyjrzeć.

22. Zimą zamarzają czasami klamki drzwi, ale wystarczy nasmarować cięgna w drzwiach i już jest po sprawie.

Gdy wszystko się nam podoba i nie mamy zastrzeżeń pora na jazdę próbną. Niech auto prowadzi właściciel, a my z boku wytężmy słuch i wzrok. Skupmy się szczególnie na:

1. Stukach przy przejeżdżaniu przez nierówności - mogą być uszkodzone łączniki stabilizatora, może wahacz, jeżeli to MultiWagon to dość prawdopodobne są uszkodzone tuleje tylnej belki;

2. Ściąganiu przy hamowaniu lub jeździe na wprost - spowodowane albo nierównym ciśnieniem w oponach albo źle ustawiona geometrią zawieszenia, albo zapieczonymi klocki hamulcowymi.


Gdy pierwsze oględziny się zakończą sukcesem nie można zapominać o:

3. Skontrolowaniu obecności wszystkich dokumentów:
- dowód rejestracyjny
- karta pojazdu
- obowiązkowe ubezpieczenie OC
- książka gwarancyjna
- książka obsługi pojazdu
- karta kodowa Fiat Code
- książka obsługi radia
- karta z kodem do radia

4. Sprawdzeniu czy są 2 niebieskie kluczyki-scyzoryki

Pamiętaj, że:
Po numerze nadwozia (VIN) w ASO można sprawdzić co było oficjalnie robione na gwarancji, ogólnie jeżeli jest dokumentacja napraw to oczywiście bardzo dobrze.

Stilo należy do tej grupy aut, w których elektronika pokazuje błedy, ale jedzie się dalej. Wiele z tych problemów można rozwiązać samemu (nowy akumulator, złącza poduszek powietrznych pod fotelami) albo po prostu nie zwracać na nie uwagi (są często stosunkowo nieszkodliwe jak. np. ABS failure występujące zimą).

Stilo jak każde inne auto ma prawo się popsuć. Nie znajdziesz auta, które się nie psuje. Wiele zależy od tego jak samochód był eksploatowany.
Jeśli chciałbyś zagazować stilo, to instalacja LPG może być tylko pełną sekwencją. Problemy są generalnie tylko z powodu nieumiejętnego montażu i regulacji.

Jest też wiele innych elementów do oglądania... zapewniam Cię, że używane stilo nie różni się niczym od innych używanych samochodów. Jeśli masz wątpliwości możesz się umówic z klubowiczami/em na oglądanie - kilka osób tak już zrobiło i są teraz szczęśliwymi posiadaczami wygodnych stilaków.

Stosując się do powyższych rad jest duża szansa, że auto które znajdziesz będzie bezawaryjne."
ObrazekPower of Car Audio

netymark
Klubowicz
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: netymark » 01 paź 2011, 15:26

stilo 1.8 bardzo dobrze sprawdzić silnik. niestety się psują a są masakrycznie drogie - sprawdzać ze szczególną uwagą czy nie puka ani nie stuka na wolnych obrotach, przy dodawaniu i ujmowaniu gazu.
stilo 1.6 uszkadzają się skrzynie biegów, tzn. pęka obudowa, przez którą wychodzi dyfer - sprawdzać ze szczególną uwagą skrzynie.
stilo 1.6 siadają komputery silnika, objawy: komunikaty na desce, kłopoty z reagowaniem na dodawanie gazu
wszystkie wersje - zapiekają się zaciski hamulcowe tylnych kół
Stilo killer - (prawie) wszystkie części

Awatar użytkownika
crenciou
Nowy Klubowicz
Posty: 2
Imie: Piotrek
Auto: szukam Stilo
Silnik: ???
Lokalizacja: Włocławek

Re: Kupujemy Stilo - na co zwrócic uwagę

Postautor: crenciou » 06 cze 2012, 07:30

KrzychuB pisze:1,2 - nie sprawiają żadnych problemów, są słabe, ale w sam raz do miasta;
1,4 - czasami biorą śladowe ilości oleju i się pocą w najrozmaitszych miejscach;
1,6 - są paliwożerne a przy tym powolne (słabszy o 25% pali około 10% więcej niż 1., a cewki zapłonowe padają jak muchy;
1,8 - biorą olej i są na bakier ze zmieniaczem faz rozrządu (wariatorem), ale zapewniają frajdę z jazdy. Miewają problemy z przekładnią kierowniczą.
2,4 - zapewniają szybkość okupioną jednak problemami z wariatorem i zautomatyzowaną skrzynią Selespeed a także przekładnią kierowniczą.
1,9 JTD - mają bardzo wrażliwe przepływomierze, zatykają się zawory EGR i Overboost, a także zimą padają turbiny, ale w zamian na co dzień odwdzięczają się niskimi kosztami eksploatacyjnymi. Siadają niestety sprężyny przedniego zawieszenia.
1,9 JTD MJ - to nowoczesne diesle wrażliwe na jakość paliwa.


Zastanawiam się nad wyborem silnika. Szczerze mówiąc dieseli się trochę obawiam (miałem 3 diesle i 1 benzynę bez gazu z benzyną zero problemów). Tutaj opisane są raczej wady silników i po lekturze wychodzi, że albo 1.4 albo JTD MJ. Czy zgadzacie się ze mną? Jeżdżę głównie po mieście ale lubię mieć zapas mocy na trasie także 1.2 odpada. Głównie zależy mi na jak największej bezawaryjności, żeby co chwila nie czyścić EGR np. i na przyzwoitym spalaniu ale też bez przesady mój ostatni pojazd potrafił 10l w zimie wypić (1.6 90 KM). Diesel ekonomiczniejszy może ale boję się zimy, kopcenia, drogiej eksploatacji itd. Co byście mi doradzili?

PS. Ogólnie poczytałem wątki o silnikach, awariach, zaletach itd. więc nie potrzebuję rozległych opisów. Proszę tylko o krótkie sugestie co w mojej sytuacji byście doradzili.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2012, 07:36 przez crenciou, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
PeaceAK
Starszy Klubowicz
Posty: 1588
Imie: Marcin
Auto: było STILO
Silnik: 1,9 JTD 115
Kolor: 831A
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3352&p=45756#p45756
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontaktowanie:

Re: Kupujemy Stilo - na co zwrócic uwagę

Postautor: PeaceAK » 18 cze 2012, 08:57

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Mój FIAT STILO

http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3352

kingoflife
Nowy Klubowicz
Posty: 18
Imie: Marcin
Auto: Stilo MW
Silnik: 1,9 JTD
Kolor: verde-cristal
Lokalizacja: Łódź

Re: Kupujemy Stilo - na co zwrócic uwagę

Postautor: kingoflife » 08 lip 2012, 13:05

Witam jestem zainteresowany zakupem Stilo 1,6 103 KM, znalazłem ciekawy model, jednak zaskoczył mnie fakt, iż koło kierownicy jest w kolorze szarym a poduszka w czarnym. Spotkał się ktoś z Was z taką kombinacją? Oglądałem wszystkie ogłoszenia sprzedaży i nigdzie więcej nie widziałem czegoś takiego. Do tego kierownica przy jeździe na wprost jest delikatnie skrzywiona. Z góry dzięki za pomoc i podpowiedzi.

Awatar użytkownika
PeaceAK
Starszy Klubowicz
Posty: 1588
Imie: Marcin
Auto: było STILO
Silnik: 1,9 JTD 115
Kolor: 831A
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3352&p=45756#p45756
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontaktowanie:

Re: Kupujemy Stilo - na co zwrócic uwagę

Postautor: PeaceAK » 08 lip 2012, 13:23

Jeśli chodzi Ci o to że górna część kierownicy była szara a dolna i poduszka czarna to był taki wzór, tyle tylko że rzadko spotykany (osobiście dwa razy się z nim tylko spotkałem)
Obrazek
Sloro krzywa to albo zbieżność źle ustawiona albo faktycznie ktoś grzebał przy kierownicy
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Mój FIAT STILO

http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3352

kingoflife
Nowy Klubowicz
Posty: 18
Imie: Marcin
Auto: Stilo MW
Silnik: 1,9 JTD
Kolor: verde-cristal
Lokalizacja: Łódź

Re: Kupujemy Stilo - na co zwrócic uwagę

Postautor: kingoflife » 08 lip 2012, 16:31

Dzieki za odpowiedz, jednak kierownica byla w klasycznym ksztalcie, i cala byla jasnoszara, tylko airbag byl czarny. Cos chyba bylo kombinowane. Do ego kluczyk byl scyzorykiem, ale nie mial ani jednego przycisku. Czegos takiego w zyciu nie widzialem.

Awatar użytkownika
jurek84
Nowy Klubowicz
Posty: 280
Imie: Andrzej
Auto: Stilo MW DYNAMIC 2003
Silnik: 1.9 JTD 85KW/115CV
Lokalizacja: Olkusz

Re: Kupujemy Stilo - na co zwrócic uwagę

Postautor: jurek84 » 08 lip 2012, 18:55

kingoflife pisze:Dzieki za odpowiedz, jednak kierownica byla w klasycznym ksztalcie, i cala byla jasnoszara, tylko airbag byl czarny. Cos chyba bylo kombinowane. Do ego kluczyk byl scyzorykiem, ale nie mial ani jednego przycisku. Czegos takiego w zyciu nie widzialem.


Scyzoryk bez przycisków był w standardzie, z pilotem opcja.

kingoflife
Nowy Klubowicz
Posty: 18
Imie: Marcin
Auto: Stilo MW
Silnik: 1,9 JTD
Kolor: verde-cristal
Lokalizacja: Łódź

Re: Kupujemy Stilo - na co zwrócic uwagę

Postautor: kingoflife » 09 lip 2012, 07:21

jurek84 pisze:
kingoflife pisze:Dzieki za odpowiedz, jednak kierownica byla w klasycznym ksztalcie, i cala byla jasnoszara, tylko airbag byl czarny. Cos chyba bylo kombinowane. Do ego kluczyk byl scyzorykiem, ale nie mial ani jednego przycisku. Czegos takiego w zyciu nie widzialem.


Scyzoryk bez przycisków był w standardzie, z pilotem opcja.


Dzięki za uświadomienie. :)

car/s
Nowy Klubowicz
Posty: 2
Imie: Stilon
Auto: Stilo
Silnik: 1.6/103km
Kolor: Granatowy metalik

Re: Kupujemy Stilo - na co zwrócic uwagę

Postautor: car/s » 15 paź 2013, 14:40

Cytat z KUPUJEMY STILO: "1,6 - są paliwożerne a przy tym powolne (słabszy o 25% pali około 10% więcej niż 1., a cewki zapłonowe padają jak muchy"

O co tu chodzi??? Stilo 1.6 jest słabszy o 25% od 1. i pali 10% więcej (rozumiem, że 1.2, 1.4)??? Stilo 1.6 ma 103 konie i 145 momentu obrotowego. Do setki ma 10.5 sek. na trasie do 100km/h pali minimalnie 5.7 (tyle mi wyszło na trasie nad morze). Od czego jest słabszy o 25% i w porównaniu z czym pali 10% więcej? Nie chce mi się używać teraz kalkulatora, ale podałbym ile to by wychodziło w przyspieszeniu, mocy i spalaniu. Jeśli była mowa o silnikach 1.8 i 2.4 to one palą wiecej od 1.6 i to dużo wiecej niż 10%, a różnica w przyspieszeniu pomiędzy 1.6 a 1.8 do setki to tylko 0,6 sek. Tak, cewki padały jak muchy, ale tylko oryginalne francuskiej firmy Sagem. Jak ktoś zamienił na Magnetti to już nie miał i nie ma problemów. Teraz tylko pytanie: kto to napisał i po co? Trochę mnie zdenerwowały te wyssane z palca informacje.

Jogi

Re: Kupujemy Stilo - na co zwrócic uwagę

Postautor: Jogi » 15 paź 2013, 17:47

Mój 1,6 pali w cyklu mieszanym ( autostrada/miasto) 7,8 przy kapciach 215/45R17... Dla mnie ciut dużo, ale Brava 1.4 potrafiła połknąć i 12.

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalk

car/s
Nowy Klubowicz
Posty: 2
Imie: Stilon
Auto: Stilo
Silnik: 1.6/103km
Kolor: Granatowy metalik

Re: Kupujemy Stilo - na co zwrócic uwagę

Postautor: car/s » 15 paź 2013, 19:48

Niestety brakuje 6 biegu na autostradzie.

Bonaparte1
Nowy Klubowicz
Posty: 14
Imie: Marcin
Auto: Ford Escort Kombi
Silnik: 1.6 (90 KM)
Kolor: czerwony

Re: Kupujemy Stilo - na co zwrócic uwagę

Postautor: Bonaparte1 » 09 gru 2013, 08:03

Pytanko odnośnie przebiegu używanego auta.

Sprzedawca zaręcza za przebieg Stilo Kombi 1.6 z 2005 roku na poziomie 110 tys. Na potwierdzenie ma książkę serwisową, choć sam zaznacza, że oczywiście kupno takiej książki to na ogół nie problem, ale ma też potwierdzenie przeglądu TUV z kwietnia 2013, gdzie jest przebig zbliżony do aktualnego. Pytanie moje więc brzmi: Czy orientujecie się czy te oficjalne przeglądy TUV weryfikują przebieg, czy tylko biorą do dokumentacji aktualny ze stanu licznika?

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 4568
Imie: Rafał
Auto: Stilo
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska / Tarnów

Re: Kupujemy Stilo - na co zwrócic uwagę

Postautor: Mazi » 09 gru 2013, 14:50

2,4 - zapewniają szybkość okupioną jednak problemami z wariatorem i zautomatyzowaną skrzynią Selespeed a także przekładnią kierowniczą.

Nie prawda odnosnie wariatora, poprostu trzebaby go wymienić przy zmianie rozrządu, ale mało kto to robi z racji, że kosztuje drugie tyle co sam rozrząd. A przekładnia kierownicza chyba w każdym stilo ma luzy nawet nowa.
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika ?? viewtopic.php?f=36&t=11584&start=25



Wróć do „Kupujemy Auto”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości