Obrazek

Stilo 3d 1.9 JTD MJ / 2006r / Poznań +2

Czy warto kupić to Stilo ? Co w nich się psuje ? Znalazłem ciekawą ofertę ! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Fiata Stilo.
Regulamin forum
Nazwa tematu powinna wyglądać następująco:
Wersja i rodzaj silnika / rok prod. / miejscowość


Dla przykładu:
Stilo 3d, 1.6 / 2002r / Warszawa - ...
Stilo 5d, 1.8 / 2003r / Poznań - ...
itp.

Jeżeli chcesz zapytać o więcej niż jedno auto w danym temacie, to do nazwy tematu dopisujesz np: +1
gdzie +1 oznacza ilość dodatkowych linków które zawiera temat.


Dla przykładu:
Stilo MW, 1.9 JTD / 2004r / Częstochowa +1 - ...
Czyli dane auto które was konkretnie interesuje i +1 która oznacza iż w tym temacie zamieszczacie dodatkowy link z ogłoszeniem auta, które również/dodatkowo bierzecie pod uwagę.

Co oznaczają skróty:
3d - wersja trzy drzwiowa;
5d - wersja pięciodrzwiowa;
MW - wersja kombi;
MWup - wersja kombi w pakiecie UpRoad;
SCH - limitowana wersja Schumacher;
Abarth - wersja z silnikiem 2.4l oraz automatyczną skrzynią biegów. Topowa wersja Stilo.
MRX
Nowy Klubowicz
Posty: 2
Imie: Carlos
Auto: Brak
Silnik: Brak

Stilo 3d 1.9 JTD MJ / 2006r / Poznań +2

Postautor: MRX » 13 wrz 2018, 20:19

Witam. Uparłem się na Stilo jako pierwsze własne autko no i znalazłem trzy ogłoszenia, które być może są interesujące. Niestety brak mi "fachowego oka" a utopić kasę łatwo. Budżet tak do 8000zł. Opiszcie co, jak i dlaczego (nie/tak)
Stilo 1
Stilo 2
Stilo 3

Awatar użytkownika
yettii
Nowy Klubowicz
Posty: 126
Imie: Dawid
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.6 103KM LPG
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Stilo 3d 1.9 JTD MJ / 2006r / Poznań +2

Postautor: yettii » 14 wrz 2018, 11:24

Ja tak tylko zaznaczę, ze z gnojowicą może być wszystko pięknie dopóki nie dopadnie cię dwumasa, turbo, wtryski nie mówiąc o zwykłych eksploatacyjnych rzeczach. Do tego dolicz sobie pakiet startowy: filtry, oleje, rozrząd, jakieś opony itp.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

MRX
Nowy Klubowicz
Posty: 2
Imie: Carlos
Auto: Brak
Silnik: Brak

Re: Stilo 3d 1.9 JTD MJ / 2006r / Poznań +2

Postautor: MRX » 14 wrz 2018, 15:13

Mam świadomość możliwych wydatków, ale nie oczekuję też Bóg wie czego w tej kasie. Zauwazylem, że stilo z pierwszego linka ma inny przód niż pozostałe z tych samych roczników. Stłuczka, czy mogły wychodzić i takie egzemplarze? Bo z tego co wyczytałem, to lifting był w 2004r

Awatar użytkownika
toka93
Nowy Klubowicz
*
Posty: 190
Imie: Tomasz
Auto: Fiat Croma
Silnik: 1,9 jtd 120KM
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=61&t=14265
Lokalizacja: Radzionków

Re: Stilo 3d 1.9 JTD MJ / 2006r / Poznań +2

Postautor: toka93 » 14 wrz 2018, 19:32

yettii pisze:Ja tak tylko zaznaczę, ze z gnojowicą może być wszystko pięknie dopóki nie dopadnie cię dwumasa, turbo, wtryski nie mówiąc o zwykłych eksploatacyjnych rzeczach. Do tego dolicz sobie pakiet startowy: filtry, oleje, rozrząd, jakieś opony itp.


"Dopóki" To samo może dopaść Cię w benzynie. Sprzęgło może się rozlecieć, wtryski paść, uszczelkę wydmuchać, skrzynia rozlecieć. Jak coś jest w złym stanie to bez różnicy czy to diesel czy benzyna.
Co do aut to pierwszy mógł mieć kolizję, ale bądźmy świadomi tego, że te auta mają ponad 10 lat i drobne szkody mogły się zdarzyć. Lift był w 2004, więc i atrapa powinna być z polifta, czyli z srebrną wstawką. Jednak niektórzy twierdzą, że dopiero w 2005 można ten lift zaliczyć. Jeśli był produkcji 2005, a 1 rejestracja 2006 to mogło się coś takiego zdarzyć
Ogólnie posprawdzać jak każde inne auto nad stanem technicznym i nie zachowywać się głupio i nie wytykać malowanych elementów. Nie każdy malowany element oznacza dzwona. Jednym słowem podejść do zakupu na chłodno i w swojej okolicy poszukać 2-3 auta o podobnych parametrach, aby mieć porównanie.

Awatar użytkownika
paveu
Klubowicz
Posty: 882
Imie: Paweł
Auto: Fiat Stilo SW Uproad FL
Silnik: 1,9 JTD 115kM
Kolor: Grigio Tecno vr
Lokalizacja: Gorlice

Re: Stilo 3d 1.9 JTD MJ / 2006r / Poznań +2

Postautor: paveu » 15 wrz 2018, 08:42

Dokładnie jak pisze "toka93" ocenić na spokojnie i nie napalać się na pierwsze lepsze.Pozatym silniki diesla są mniej "kłopotliwe" wiadomom dwumasa,wtryski,ale to wszystko nie pada w jednym czasie a powymianie jest już spokój.W benzynie 1.6 padają sterowniki i też koszty dochodzą już niemałe.

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Starszy Klubowicz
Posty: 1032
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 Multijet 8V 120 KM

Re: Stilo 3d 1.9 JTD MJ / 2006r / Poznań +2

Postautor: Stiłonisław » 16 wrz 2018, 11:42

toka93 pisze:Co do aut to pierwszy mógł mieć kolizję, ale bądźmy świadomi tego, że te auta mają ponad 10 lat i drobne szkody mogły się zdarzyć. Lift był w 2004, więc i atrapa powinna być z polifta, czyli z srebrną wstawką. Jednak niektórzy twierdzą, że dopiero w 2005 można ten lift zaliczyć. Jeśli był produkcji 2005, a 1 rejestracja 2006 to mogło się coś takiego zdarzyć

Srebrny grill wleciał do Stilo wraz z II liftem czyli jakoś tak w drugim kwartale 2006 roku dlatego najczęściej znaleźć go można w 150 konnym dieslu i benzynowym 1.6 16V z silnikiem oplowskim. Uważać należy na wersje z DPF bo zarówno wersja 120 jak i 150 konna produkowane były po 2006 roku na niektóre rynki z tymi właśnie filtrami. Przed zakupem poprosić sprzedającego o zdjęcie przedstawiające tabliczkę znamionową pojazdu. Liczba 0,51 w kwadratowym polu oznacza obecność filtra DPF. Stare auto + DPF to gwarantowane problemy.
Auto z linka nr 3 widzi mi się najbardziej. Pamiętać jednak trzeba, że w 150 konnym silniku występują klapki w kolektorze. Niejeden miał z nimi problemy, czasami grube problemy. Przed zakupem wizyta w serwisie celem sprawdzenia auta mocno wskazana.

Added in 11 minutes 13 seconds:
toka93 pisze:To samo może dopaść Cię w benzynie. Sprzęgło może się rozlecieć, wtryski paść, uszczelkę wydmuchać, skrzynia rozlecieć. Jak coś jest w złym stanie to bez różnicy czy to diesel czy benzyna.

Oczywiście, ale jest jedno małe ale. Porównaj sobie koszt wymiany sprzęgła w benzynie i w dieslu. W tym drugim dochodzi uszczelniacz wału, wysprzęglik i często dwumas. Koszt z robocizną to 2500 zł. Podobnie wygląda kwestia wymiany lub regeneracji wtryskiwaczy. Znajomek za regenerację takich samych wtryskiwaczy jak w moim, tyle że w AR zapłacił z robocizną 2 tys. zł. Co do skrzyni, pocieszające jest to, że używane skrzynki do JTD są tanie jak barszcz.
Dwumas dość łatwo zdiagnozować. Gaszenie silnika bez wciśniętego sprzęgła nie powinno generować żadnych najmniejszych hałasów. Na biegu jałowym nie powinno być słychać żadnych dźwięków ustających po wciśnięciu sprzęgła. Nie powinno być też żadnych wibracji przenoszonych na budę.
Wtryskiwacze w Multijetach można sprawdzić pod programem diagnostycznym np. Multiecuscan. Korekty na rozgrzanym silniku nie powinny przekraczać 0,5mm3/w. Powodzenia.
Bez Stila nie ma kołaczy.



Wróć do „Kupujemy Auto”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości