MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Pochwal się swoim autkiem - Opisy, zdjęcia, prezentacje.
Awatar użytkownika
paveu
Starszy Klubowicz
Posty: 1483
Imie: Paweł
Auto: Fiat Stilo SW Uproad FL
Silnik: 1,9 JTD 115kM
Kolor: Grigio Tecno vr
Lokalizacja: Gorlice

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: paveu » 16 sty 2019, 22:39

Jak masz włączone tylko przednie i wrzucisz wsteczny,to tylną wycieraczka też chodzi.Tak powinno być za każdym razem.
Jak mogę,to pomogę!

Awatar użytkownika
PiQ
Klubowicz
***
Posty: 679
Imie: Piotr
Auto: Stilo Schumacher
Silnik: 1,9 mjet 16v
Kolor: corsa rosso
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=9569#p122743
Lokalizacja: Gliwice

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: PiQ » 17 sty 2019, 08:49

Zawaś pisze:Czy włączanie się tylnej wycieraczki jednocześnie ze wstecznym to jakaś dodatkowa funkcja? Czasem tak ma moje Stilo :P


jak masz dźwignię wycieraczki w pozycji innej niż O i wbijesz wsteczny to tylna rusza (tej opcji nie da się wyłączyć)
Passions make the world go round - only sky is the limit

Awatar użytkownika
Zawaś
Starszy Klubowicz
Posty: 1235
Imie: MARCIN
Auto: FIAT STILO MULTIWAGON
Silnik: 1.9 MJTD 140KM
Kolor: BLU VITALITY VR 480
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=16190&p=194220#p194220
Lokalizacja: TORUŃ

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: Zawaś » 17 sty 2019, 20:18

Ooo dzięki za podpowiedzi :) Kolejny raz Fiat mnie zaskoczył pozytywnie ;)
W przyszłym tygodniu PC. Ostatnio same trasy po ok 5km do pracy i z pracy. Spalanie od jakiegoś czasu wg komputera 9-10 litrów. OCB? Wtryski?
Jest: Fiat Stilo 1.9 MJTD 140 KM DYNAMIC
Był: Fiat Marea Weekend 1.9 TD 100 KM HLX

Awatar użytkownika
paveu
Starszy Klubowicz
Posty: 1483
Imie: Paweł
Auto: Fiat Stilo SW Uproad FL
Silnik: 1,9 JTD 115kM
Kolor: Grigio Tecno vr
Lokalizacja: Gorlice

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: paveu » 17 sty 2019, 20:23

Pewnie niedogrzany.
Jak mogę,to pomogę!

Awatar użytkownika
Zawaś
Starszy Klubowicz
Posty: 1235
Imie: MARCIN
Auto: FIAT STILO MULTIWAGON
Silnik: 1.9 MJTD 140KM
Kolor: BLU VITALITY VR 480
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=16190&p=194220#p194220
Lokalizacja: TORUŃ

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: Zawaś » 17 sty 2019, 21:08

Mówisz? Wątpię. Tak mi się kojarzy czasowo, że po tym jak zrobiłem 300 km z przyczepka i spalanie było 9l to już nie zeszło do wcześniejszej normy.
Jest: Fiat Stilo 1.9 MJTD 140 KM DYNAMIC
Był: Fiat Marea Weekend 1.9 TD 100 KM HLX

Awatar użytkownika
paveu
Starszy Klubowicz
Posty: 1483
Imie: Paweł
Auto: Fiat Stilo SW Uproad FL
Silnik: 1,9 JTD 115kM
Kolor: Grigio Tecno vr
Lokalizacja: Gorlice

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: paveu » 17 sty 2019, 21:37

Ale jak robisz 5km,to silnik się nie zdąży zagrzać,choć może rzeczywiście trochę za duże to spalanie.
Jak mogę,to pomogę!

Awatar użytkownika
Nokian
Nowy Klubowicz
Posty: 216
Imie: Michał
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 JTDm 140PS
Kolor: Grigio Orione VR
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=15152
Lokalizacja: Żywiec

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: Nokian » 18 sty 2019, 17:07

To ile Ci z kartki pali skoro komputer pokazuje 10l?! U mnie 7 - 7.2 (komp 6.7 - 7) to jest max przy krótkich odcinkach, ostatnio nawet spadło do 6.8 (zacząłem tankować na BP, wcześniej Shell lub Moya, może też ciut lżejsza noga) więc to nie jest normalne.

Awatar użytkownika
Zawaś
Starszy Klubowicz
Posty: 1235
Imie: MARCIN
Auto: FIAT STILO MULTIWAGON
Silnik: 1.9 MJTD 140KM
Kolor: BLU VITALITY VR 480
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=16190&p=194220#p194220
Lokalizacja: TORUŃ

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: Zawaś » 20 sty 2019, 13:02

Nokian pisze:To ile Ci z kartki pali skoro komputer pokazuje 10l?! U mnie 7 - 7.2 (komp 6.7 - 7) to jest max przy krótkich odcinkach, ostatnio nawet spadło do 6.8 (zacząłem tankować na BP, wcześniej Shell lub Moya, może też ciut lżejsza noga) więc to nie jest normalne.


Z kartki nie weryfikowałem. Zaleawam zawsze pełny zbiornik i do rezerwy. Zerowalem licznik więc zwrócę uwagę ile km zrobię do rezerwy z full.
Jest: Fiat Stilo 1.9 MJTD 140 KM DYNAMIC
Był: Fiat Marea Weekend 1.9 TD 100 KM HLX

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Starszy Klubowicz
Posty: 1389
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 Multijet 8V 120 KM

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: Stiłonisław » 20 sty 2019, 15:57

Takie spalanie jest możliwe, aczkolwiek sprawdź sobie ciśnienie powietrza w kołach oraz zaciski tylnych hamulców. Sam robię podobne odcinki więc napiszę jak to wygląda u mnie: odpalam zimny silnik, idę otworzyć bramę, wyjeżdżam autem na wstecznym przed posesję, zamykam bramę, pokonuję 4 km na których mam ok. 6 skrzyżowań. Do tego dochodzą manewry w trakcie parkowania. Spalanie z kompa z dzisiaj to 8,5/100. Spalanie na trasie poniżej 5/100. Czy to normalne, nie wiem. Auto odpala i nie kopci. Spaliny trochę śmierdzą... Być może to kwestia wtryskiwaczy. Ile kosztuje regeneracja wiadomo. Jak się spi.... konkretnie będę działać.
Bez Stila nie ma kołaczy.

Awatar użytkownika
_marcin00_
Klubowicz
Posty: 932
Imie: Marcin
Auto: Stilo 3d
Silnik: 1,6 16V 103KM
Kolor: Black metallscente 632
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7112
Lokalizacja: Toruń

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: _marcin00_ » 22 sty 2019, 09:22

Wczoraj kompem odczytywałem parametry silnika, nie znam się na dizlach, ale korekty na wszystkich cylindrach powinny być w miarę równe i nie przekraczać 1. Niestety u Zawasia jak pierwszy raz podłączyłem komputer cylindry 2 i 4 miały korekty w okolicach +2, a na cylindrach 1 i 3 w okolicach -1. Po rozgrzaniu silnika korekty trochę się wyrównały, ale nadal było około +1 na cylindrach 2 i 4 i -1 na 1 i 3. Myślę że wtryski kwalifikują się do regeneracji, zwłaszcza że spaliny mocno śmierdzą. Zrobiłem też log ciśnienia doładowania, wygląda w miarę poprawnie, ciśnienie oczekiwane pokrywa się ze zmierzonym. Są krótkotrwałe różnice przy dodawaniu gazu i schodzeniu z obrotów, ale przy stałych obrotach wartości się pokrywają.

Awatar użytkownika
ryan_cooper5
Starszy Klubowicz
**
Posty: 2831
Imie: Krystian
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 JTD 115 km
Kolor: Orione Grey
Prezentacja auta: viewtopic.php?t=9309
Lokalizacja: Wieluń

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: ryan_cooper5 » 22 sty 2019, 10:16

kurde mi w mrozy pali średnio niecałe 6 litrów, do pracy mam 17 km. Z przyczepką wychodziło prawie 10l z tym że przyczepka z plandeką wyższa niż samochód :P z tym że silnik 115 konny.

Awatar użytkownika
PiQ
Klubowicz
***
Posty: 679
Imie: Piotr
Auto: Stilo Schumacher
Silnik: 1,9 mjet 16v
Kolor: corsa rosso
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=9569#p122743
Lokalizacja: Gliwice

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: PiQ » 22 sty 2019, 10:45

_marcin00_ pisze:Wczoraj kompem odczytywałem parametry silnika, nie znam się na dizlach, ale korekty na wszystkich cylindrach powinny być w miarę równe i nie przekraczać 1. Niestety u Zawasia jak pierwszy raz podłączyłem komputer cylindry 2 i 4 miały korekty w okolicach +2, a na cylindrach 1 i 3 w okolicach -1. Po rozgrzaniu silnika korekty trochę się wyrównały, ale nadal było około +1 na cylindrach 2 i 4 i -1 na 1 i 3. Myślę że wtryski kwalifikują się do regeneracji, zwłaszcza że spaliny mocno śmierdzą. Zrobiłem też log ciśnienia doładowania, wygląda w miarę poprawnie, ciśnienie oczekiwane pokrywa się ze zmierzonym. Są krótkotrwałe różnice przy dodawaniu gazu i schodzeniu z obrotów, ale przy stałych obrotach wartości się pokrywają.


korekty wtrysków sprawdza się na rozgrzanym silniku
Passions make the world go round - only sky is the limit

Awatar użytkownika
Zawaś
Starszy Klubowicz
Posty: 1235
Imie: MARCIN
Auto: FIAT STILO MULTIWAGON
Silnik: 1.9 MJTD 140KM
Kolor: BLU VITALITY VR 480
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=16190&p=194220#p194220
Lokalizacja: TORUŃ

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: Zawaś » 22 sty 2019, 16:05

ryan_cooper5 pisze:kurde mi w mrozy pali średnio niecałe 6 litrów, do pracy mam 17 km. Z przyczepką wychodziło prawie 10l z tym że przyczepka z plandeką wyższa niż samochód :P z tym że silnik 115 konny.


Też z taką przyczepką miałem spalanie ok 9 litrów. Nigdy 10l jak obecnie. Coś jest nie tak. Korekty były robione na rozgrzanym silniku.
Pojawiła się wczoraj też kontrolka niskiego stanu oleju. Stan oleju ok. Dziś już kontrolki nie ma :P
Jest: Fiat Stilo 1.9 MJTD 140 KM DYNAMIC
Był: Fiat Marea Weekend 1.9 TD 100 KM HLX

Awatar użytkownika
Zawaś
Starszy Klubowicz
Posty: 1235
Imie: MARCIN
Auto: FIAT STILO MULTIWAGON
Silnik: 1.9 MJTD 140KM
Kolor: BLU VITALITY VR 480
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=16190&p=194220#p194220
Lokalizacja: TORUŃ

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: Zawaś » 24 sty 2019, 20:32

Dwa wtryski na - a dwa na +. Jak to rozumieć? Spalanie 10l/100 wg komputera. Spaliny nie robią zasłony dymnej ale śmierdzą jakby bardziej intensywnie.

https://photos.app.goo.gl/YX8UDj17ZYMncXSQ8
Jest: Fiat Stilo 1.9 MJTD 140 KM DYNAMIC
Był: Fiat Marea Weekend 1.9 TD 100 KM HLX

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Starszy Klubowicz
Posty: 1389
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 Multijet 8V 120 KM

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: Stiłonisław » 24 sty 2019, 20:44

Korekty masz przyzwoite. Jeśli nie przekraczają +/-1mm3/w to się nie ma co stresować. Zapach spalin... Masz zaślepiony EGR? Spalanie - robisz krótkie odcinki? Zaciski tylnej osi nie trzymają? Powietrze w kołach jest? ;) Zloguj przepływomierz.
Bez Stila nie ma kołaczy.

Awatar użytkownika
Zawaś
Starszy Klubowicz
Posty: 1235
Imie: MARCIN
Auto: FIAT STILO MULTIWAGON
Silnik: 1.9 MJTD 140KM
Kolor: BLU VITALITY VR 480
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=16190&p=194220#p194220
Lokalizacja: TORUŃ

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: Zawaś » 24 sty 2019, 21:09

Stiłonisław pisze:Korekty masz przyzwoite. Jeśli nie przekraczają +/-1mm3/w to się nie ma co stresować. Zapach spalin... Masz zaślepiony EGR? Spalanie - robisz krótkie odcinki? Zaciski tylnej osi nie trzymają? Powietrze w kołach jest? ;) Zloguj przepływomierz.


O zaślepieniu EGR nic nie wiem. Odcinki krótkie robię, ale zeszłej zimy też robiłem i spalanie było około 7.6 Zaciski tylne nawet nie trzymają bo są do wymiany. Ręczny nie trzyma, zostawiam na biegu. Zlogować przepływomierz?

https://photos.app.goo.gl/vjwHvamgBe8CZJiL8

Do piaskowania oddać całe czy lepiej zaciski rozebrać, pomalować i zestaw naprawczy zamontować?
Jest: Fiat Stilo 1.9 MJTD 140 KM DYNAMIC
Był: Fiat Marea Weekend 1.9 TD 100 KM HLX

Awatar użytkownika
_marcin00_
Klubowicz
Posty: 932
Imie: Marcin
Auto: Stilo 3d
Silnik: 1,6 16V 103KM
Kolor: Black metallscente 632
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7112
Lokalizacja: Toruń

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: _marcin00_ » 25 sty 2019, 18:11

Co do zacisków ode mnie odpowiedź jest tylko jedna - nowe zamienniki NTY. 300zł i masz spokój na kilka lat. A co do regeneracji to nigdy nie wiadomo ile wytrzyma.

Awatar użytkownika
Zawaś
Starszy Klubowicz
Posty: 1235
Imie: MARCIN
Auto: FIAT STILO MULTIWAGON
Silnik: 1.9 MJTD 140KM
Kolor: BLU VITALITY VR 480
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=16190&p=194220#p194220
Lokalizacja: TORUŃ

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: Zawaś » 26 sty 2019, 20:18

_marcin00_ pisze:Co do zacisków ode mnie odpowiedź jest tylko jedna - nowe zamienniki NTY. 300zł i masz spokój na kilka lat. A co do regeneracji to nigdy nie wiadomo ile wytrzyma.


Z przesyłką niecałe 400 zł na allegro.
Mam drugi komplet zacisków na tył. Ale pomyślałem że może by je pomalować i jak są na stole wymienić zestaw naprawczy.
W nowych w zestawie jarzma i tak nie ma a to jedna rdza z zewnątrz.
Jest: Fiat Stilo 1.9 MJTD 140 KM DYNAMIC
Był: Fiat Marea Weekend 1.9 TD 100 KM HLX

Awatar użytkownika
_marcin00_
Klubowicz
Posty: 932
Imie: Marcin
Auto: Stilo 3d
Silnik: 1,6 16V 103KM
Kolor: Black metallscente 632
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7112
Lokalizacja: Toruń

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: _marcin00_ » 27 sty 2019, 20:22

W jarzmie jedynie prowadnice mogą się zablokować, a je wystarczy podgrzać, rozruszać wyczyścić i nasmarować. Z zaciskami zrobisz jak uważasz, ja wolałem wymienić na nowe i mieć spokój i tak jest póki co już kilka lat :)

Awatar użytkownika
Zawaś
Starszy Klubowicz
Posty: 1235
Imie: MARCIN
Auto: FIAT STILO MULTIWAGON
Silnik: 1.9 MJTD 140KM
Kolor: BLU VITALITY VR 480
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=16190&p=194220#p194220
Lokalizacja: TORUŃ

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: Zawaś » 05 lut 2019, 21:41

W ciągu ostatnich dwóch tygodni dwa razy wyskoczył mi błąd Engine Fault i zapalila się kontrolka silnika. Miało to w obu przypadkach miejsce przy dynamicznym przyśpieszaniu na wysokich obrotach. Auto słabło. Po ponownym odpaleniu moc wracała a błąd sam się kasował po którymś odpaleniu. Do tego raz czy dwa wyskoczyła informacja o niskim stanie oleju. Na bagnecie wzorowo poziom w połowie spłaszczenia... OCB?
Jest: Fiat Stilo 1.9 MJTD 140 KM DYNAMIC
Był: Fiat Marea Weekend 1.9 TD 100 KM HLX

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Starszy Klubowicz
Posty: 1389
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 Multijet 8V 120 KM

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: Stiłonisław » 06 lut 2019, 15:11

Każdy szanujący się posiadacz Stilo posiada interface i MES ;) Pewnie masz zapieczoną geometrię albo walnięty zawór sterowania turbiną.
Bez Stila nie ma kołaczy.

Awatar użytkownika
Zawaś
Starszy Klubowicz
Posty: 1235
Imie: MARCIN
Auto: FIAT STILO MULTIWAGON
Silnik: 1.9 MJTD 140KM
Kolor: BLU VITALITY VR 480
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=16190&p=194220#p194220
Lokalizacja: TORUŃ

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: Zawaś » 06 lut 2019, 19:35

Turbo było przed moim zakupem regenerowane więc tutaj prawdopodobnie będzie ok. Co do komputera to nie każdy, ale dobrze mieć kolegę który poratuje :)
Jest: Fiat Stilo 1.9 MJTD 140 KM DYNAMIC
Był: Fiat Marea Weekend 1.9 TD 100 KM HLX

Awatar użytkownika
RafalskiJ
Nowy Klubowicz
Posty: 228
Imie: Rafał
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1,9 Multijet 140KM
Kolor: Czarny
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=13363
Lokalizacja: Wrocław

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: RafalskiJ » 07 lut 2019, 11:22

Jest pewnie przeladowany dlatego wpada Ci w tryb awaryjny. Sprawdź zawór sterowania łopatkami turbo "overboost" ewentualnie czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym. Kontrolka oleju czasami się zapali jak szybko odpalisz po zgaszeniu.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Awatar użytkownika
PiQ
Klubowicz
***
Posty: 679
Imie: Piotr
Auto: Stilo Schumacher
Silnik: 1,9 mjet 16v
Kolor: corsa rosso
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=9569#p122743
Lokalizacja: Gliwice

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: PiQ » 07 lut 2019, 13:20

Zawaś pisze:W ciągu ostatnich dwóch tygodni dwa razy wyskoczył mi błąd Engine Fault i zapalila się kontrolka silnika. Miało to w obu przypadkach miejsce przy dynamicznym przyśpieszaniu na wysokich obrotach. Auto słabło. Po ponownym odpaleniu moc wracała a błąd sam się kasował po którymś odpaleniu. Do tego raz czy dwa wyskoczyła informacja o niskim stanie oleju. Na bagnecie wzorowo poziom w połowie spłaszczenia... OCB?


Z objawów wynika jakby turbo przeładowało i ECU tnie pracę turbiny do następnego odpalenia silnika. Jeśli przez kolejnych kilku odpaleniach błąd jest nieaktywny to kontrolka z deski jest gaszone (ale w pamięci ECU zostaje aż do skasowania).
Passions make the world go round - only sky is the limit

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Starszy Klubowicz
Posty: 1389
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 Multijet 8V 120 KM

Re: RE: Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Postautor: Stiłonisław » 07 lut 2019, 13:35

Zawaś pisze:Turbo było przed moim zakupem regenerowane więc tutaj prawdopodobnie będzie ok. Co do komputera to nie każdy, ale dobrze mieć kolegę który poratuje :)

Regeneracja regeneracji nie równa, zwłaszcza że auto szło na handel. Stylem jazdy też mogłeś turbinie zaszkodzić - dziadkowa jazda, krótkie dystanse. U mnie też szału nie ma. Mam lekkie przeładowanie, które póki co CHECK'a nie wywala.
Bez Stila nie ma kołaczy.



Wróć do „Moje Auto”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości