wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Subwoofery, skrzynie, głośniki, radiootwarzacze.
michalsky13
Nowy Klubowicz
Posty: 19
Imie: Michał
Auto: Fiat Stilo Multiwagon
Silnik: 1.8/133
Kolor: Czarny
Lokalizacja: Poznań

wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: michalsky13 » 28 mar 2016, 18:04

Chcę wymienić fabryczną navi na zwykłe radio 1din, nie do końca się na tym znam dlatego mam kilka pytań do bardziej doświadczonych kolegów:
1. Czy wymieniając radio na zwykłe nie będą mi wyskakiwały jakieś błędy?
2. Czy niefabryczne radio da się podłączyć tak by zachować sterowanie w kierownicy?
3. Fabryczna navi kiepsko ściąga stacje radiowe, jest szansa że po wymianie radia będzie poprawa?

A przy okazji, fabryczną navi oddam za parę groszy...

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 5310
Imie: Rafał
Auto: Abarcina
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Małopolska

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: Mazi » 28 mar 2016, 18:45

michalsky13 pisze:1. Czy wymieniając radio na zwykłe nie będą mi wyskakiwały jakieś błędy?
2. Czy niefabryczne radio da się podłączyć tak by zachować sterowanie w kierownicy?
3. Fabryczna navi kiepsko ściąga stacje radiowe, jest szansa że po wymianie radia będzie poprawa?

1 nie, ale pasuje zrobić osiowanie proxy bo daty ani godziny nie zmienisz.
2 da, ale trzeba by jakiś moduł dodatkowy który odczyta sygnały z CAN
3 tak jest szansa.
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika - problem z SELESPEED / DUALOGIC viewtopic.php?f=36&t=11584&start=25

michalsky13
Nowy Klubowicz
Posty: 19
Imie: Michał
Auto: Fiat Stilo Multiwagon
Silnik: 1.8/133
Kolor: Czarny
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: michalsky13 » 28 mar 2016, 20:11

dzięki za pomoc :)
czy osiowanie muszę zrobić przed demontażem navi, czy mogę już po instalacji nowego radyjka?

Awatar użytkownika
czarny
Nowy Klubowicz
Posty: 257
Imie: Mateusz
Auto: Stilo 3D / Stilo MW
Silnik: 1.6 103KM / 1.6 103KM
Kolor: 408/b / 632
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=17387&p=205911#p205911
Lokalizacja: KWA
Kontaktowanie:

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: czarny » 28 mar 2016, 20:20

odpinasz kable od navi i robisz osiowanie :)

michalsky13
Nowy Klubowicz
Posty: 19
Imie: Michał
Auto: Fiat Stilo Multiwagon
Silnik: 1.8/133
Kolor: Czarny
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: michalsky13 » 31 mar 2016, 21:16

2 da, ale trzeba by jakiś moduł dodatkowy który odczyta sygnały z CAN

skąd taki moduł? można go gdzieś kupić?

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 5310
Imie: Rafał
Auto: Abarcina
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Małopolska

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: Mazi » 31 mar 2016, 21:24

michalsky13 pisze:skąd taki moduł? można go gdzieś kupić?
Trzeba kupić markowe radio i wtedy tego producenta szukamy.
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika - problem z SELESPEED / DUALOGIC viewtopic.php?f=36&t=11584&start=25

mareknoda
Nowy Klubowicz
Posty: 109
Imie: Łukasz
Auto: Stilo Abarth
Silnik: 2.4 170KM
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: mareknoda » 04 kwie 2016, 19:39

michalsky13 pisze:2 da, ale trzeba by jakiś moduł dodatkowy który odczyta sygnały z CAN

skąd taki moduł? można go gdzieś kupić?


Szukaj modułu CTSFA005.2 + kabelek do radia, ja kupiłem na Allegro (AUTO-SONIC). Tylko koniecznie napisz że masz radio z nawigacją, ja w tej chwili czekam aż producent mi zaprogramuje, bo standardowo sprzedają te moduły do stilo bez NAVI (wyszło, gdy pisałem z producentem, ja swój reklamowałem bo nie było reakcji na przyciski z kierownicy).

ps. można prosić link do instrukcji na forum, jak wykonać do osiowanie?,

--------------------- Dodano: 04 kwi 2016, 19:39 ---------------------

Ok poradziłem sobie :D, zrobiłem osiowanie programem FiatECUScan, faktycznie prosta sprawa, teraz muszę załatwić duplikat karty kodowej i odblokuje kierunki przy zamykaniu. Dzięki za pomoc.

michalsky13
Nowy Klubowicz
Posty: 19
Imie: Michał
Auto: Fiat Stilo Multiwagon
Silnik: 1.8/133
Kolor: Czarny
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: michalsky13 » 09 kwie 2016, 13:31

Na co zwrócić uwagę przy zakupie radia, by mogło być sterowane z kierownicy? Jakie wejścia/wyjścia musi posiadać?

mareknoda
Nowy Klubowicz
Posty: 109
Imie: Łukasz
Auto: Stilo Abarth
Silnik: 2.4 170KM
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: mareknoda » 16 kwie 2016, 19:34

michalsky13 pisze:Na co zwrócić uwagę przy zakupie radia, by mogło być sterowane z kierownicy? Jakie wejścia/wyjścia musi posiadać?


Radio musi mieć sterowanie po sieci CAN (nie analogowe/rezystancyjne), moduł robi chyba tylko jedna firma z UK (podałem wyżej), współpracuje z:
ALPINE
BLAUPUNKT
CLARION
JVC
KENWOOD
PANASONIC
PIONEER
SONY
"CHINSKIE" RADIOODTWARZACZE

gienkollo
Nowy Klubowicz
Posty: 171
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1,6 16V/2.4 20V
Kolor: 246/841A
Lokalizacja: Chorzów

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: gienkollo » 18 kwie 2020, 11:47

Cześć, nabyłem również ten adapter do używania przycisków kierownicy poza oryginalnym radiem i niestety działać nie chcę.
Instalacja jest z pod connect nava przelotka to ctmultileads.2 podcięta pod Kenwooda(dwie pętle wolne, jedna pętla zamknięta) ale przyciski pozostają martwe.
Czy ktoś wie jak ten adapter dostosować do działania? Czy pozostaję jedynie reklamacja do sprzedawcy?
Obrazek

gienkollo
Nowy Klubowicz
Posty: 171
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1,6 16V/2.4 20V
Kolor: 246/841A
Lokalizacja: Chorzów

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: gienkollo » 25 kwie 2020, 08:35

Post pod postem ale mam kilka nowych wniosków.
Nie udało mi się zmusić do działania sterowania z kierownicy z adapterem CTSAF 05.2. Sprzedawca twierdzi że działać powinien adapter z alfy czyli CTSAR003.2
Okazuje się że istnieją różnice dotyczące rodzaju sygnału CAN dla jednostek visteona oraz magnetti Marelli (ConnectNav+)

gienkollo
Nowy Klubowicz
Posty: 171
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1,6 16V/2.4 20V
Kolor: 246/841A
Lokalizacja: Chorzów

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: gienkollo » 02 maja 2020, 09:13

Witam ponownie koledzy, moduł dotarł po wymianie.
Ale niestety nadal nie chce współpracować ze sterowaniem fabryczna kierownicą.
Szukam jakiejś wskazówki w internecie która mogła by rzucić jakieś światło na tą kwestię i nie mogę doszukać się niczego co by nakierowało mnie na to dlaczegóż to ustrojstwo nie chce działać.
Co do różnic pomiędzy CTSAF005.2 a CTSAR003.2 to w tym adapterze z alfy mamy inaczej zrealizowane zasilanie plusem po stacyjce, nie jest ono dekodowane z sygnału z CAN ze stałego plusa w wiązce stilo a zwyczajnie puszczone z ISO z plusem po stacyjce które normalnie występuje w instalacji do CN+
Szukam jakiejś polemiki w tej kwestii może ktoś zwróci na coś szczególnego uwagę bo ja już serio nie wiem gdzie leży problem.
Kolejna różnicą jest żeński wtyk mini ISO który występuje w instalacji do podłączenia zmieniarki CD jest z niej wyprowadzony tylko jeden przewód, w rozpisce oznaczony jako C6 napięcie przełączania wzmacniacza mocy włączenie/wyłączenie.
Ale jest ono wyprowadzone poza kostkę ISO do niebieskiego kabla opisanego właśnie jako Amp remote.
Zastanawiałem się czy w sytuacji gdy zostało wykonane osiowanie bez podłączonego CN+ nie wyłączyło to w body sterowania z kierownicy, ale znalazłem szczątkowe info że moduł sterowania z kierownicy jest osobnym niezależnym modułem CAN.
Koledzy jakakolwiek sugestia będzie mile widziana

gienkollo
Nowy Klubowicz
Posty: 171
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1,6 16V/2.4 20V
Kolor: 246/841A
Lokalizacja: Chorzów

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: gienkollo » 12 lip 2020, 19:20

Post pod postem przeniesiony z grupy:
Dobra, do rzeczy.
U mnie nie potwierdzono jeszcze ostatecznie czy problem nie leży w samych klawiszach na kierownicy, jak uda mi się pożyczyć Ori radio i to wyklucze to dam również znać, u mnie po usunięciu selespeeda (narazie tylko mechanicznie) znikło podświetlenie klawiszy na kierownicy, myślałem że był brak zasilania ale jednak prąd tam był, odpięcie taśm z manetek przywróciło podświetlenie.
Zatem sprawdzałem dwa adaptery z connects2 Ctsaf005.2 oraz CTSAR003.2
Gdzie CTSAF był sprawdzany bez usuniętego failu podświetlenia/zasilania i wnioskuję że powinien on w ograniczonym zakresie działać pod kątem obsługi podstawowych klawiszy.
Tj. Głośniej, ciszej, src, next.
To zresztą uważam może potwierdzić adamus
Ja z kolei z moich ograniczonych obserwacji stwierdzam, iż sterowalność włączaniem+12v po stacyjce korzystając z CAN ponieważ nie ma on wejścia w kostce ISO w pinie w którym w instalacji spod MagnettiMarelli CN+ z plusem po stacyjce bodajże w A7?
Z kolei sprzedający zasugerował ze dla tej instalacji (określił jako mini ISO) czyli z wtyczkami pod zmieniarkę Blaupunkta ma większe szansa zadziałać ta CTSAR z kolei producent twierdził podobnie, podsuwając że owy adapter ma nowszy software, Stilo z młodszych lat jest wymieniane jako wspieranie, bodajże od 2006?
Otworzę ponownie ten ticket który pisałem w czasie pandemii i i temat podpytam, bo zauważyłem jeszcze że na samej płytce jest jeszcze jeden element, a mianowicie zworki.
Jakby wam się coś nasuwało to rzućcie jakaś myśl też.
Dodaje jeszcze info które dostałem od connects2
[Quote=connects2]Following your recent technical enquiry to Connects2, a member of staff has replied to your ticket number 629519 with the following response:

Hi

so it is possible that the CTSAR003.2 was perhaps used as a base for interface and then an engineer may have made some bespoke software to make it work. As you have to remember, the case that came up years ago was a one off where the owner of the vehicle visited our site and an engineer put some software together that day and sent them away with a working piece. while the engineer may still have this software on file, it was never a released part as it was inconclusive as to whether it would work across the board and of course a decision needed to be made higher up as to whether it wanted to be released as a part which as a result, it was not.

Therefore for the time being i'm afraid this would remain a compatibility issue until normal operation of business resumes and then perhaps we could revisit this area!?

Kind Regards[/quote]
Ostatnio zmieniony 12 lip 2020, 19:20 przez gienkollo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 5310
Imie: Rafał
Auto: Abarcina
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Małopolska

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: Mazi » 12 lip 2020, 19:26

Czyli na czym stanęło ?? Nadal działają Ci tylko podstawowe klawisze bez klawiszy dedykowanych dla CN+ ??
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika - problem z SELESPEED / DUALOGIC viewtopic.php?f=36&t=11584&start=25

gienkollo
Nowy Klubowicz
Posty: 171
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1,6 16V/2.4 20V
Kolor: 246/841A
Lokalizacja: Chorzów

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: gienkollo » 12 lip 2020, 19:45

Nie, mam zero sterowania w tej chwili ale nie wykluczam jakiejś awarii w okolicy moich klawiszy, chce to wykluczyć w najbliższym czasie, tym Ori radiem.
Ale odpowiedź connects2 sugeruje że mogli by się zagadnieniu przyjrzeć od strony softowej, więc doprogramowanie obsługi klawiszy navi nie wydaje się dodatkowym problemem.
Przyznam szczerze że zapomniałem o tej odpowiedzi ze strony producenta, miałem w owym czasie dużo mniej wolnego czasu i inne zagadnienia na głowie.

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 5310
Imie: Rafał
Auto: Abarcina
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Małopolska

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: Mazi » 13 lip 2020, 21:38

Noo to już coś. Fajnie by było gdyby to dorobili też byłym zainteresowany takim modułem.
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika - problem z SELESPEED / DUALOGIC viewtopic.php?f=36&t=11584&start=25

grzesiekw22
Nowy Klubowicz
Posty: 8
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo Hatchback 3d
Silnik: benzyna 1.6 105KM
Kolor: czarny
Lokalizacja: Lublin

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: grzesiekw22 » 08 paź 2020, 20:31

Ja jakiś czas temu zbudowałem taki moduł bo nigdzie nie mogłem znaleźć do kupienia (zawodowo zajmuję się projektowaniem sterowników maszyn) więc jeżeli chcesz mógłbym ci też taki wykonać i wysłać do przetestowania.

gienkollo
Nowy Klubowicz
Posty: 171
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1,6 16V/2.4 20V
Kolor: 246/841A
Lokalizacja: Chorzów

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: gienkollo » 09 paź 2020, 00:45

No mnie się niestety nie udało niczego konstruktywnego wypracować z connects2, bardzo chętnie przetestuje w razie czego

grzesiekw22
Nowy Klubowicz
Posty: 8
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo Hatchback 3d
Silnik: benzyna 1.6 105KM
Kolor: czarny
Lokalizacja: Lublin

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: grzesiekw22 » 09 paź 2020, 19:13

Ok. A potrzebujesz dodatkowych sygnałów? Np. biegu wstecznego czy zapłon. Ja zrobiłem u siebie włączanie /wyłączanie radia po otwarciu/zamknięciu zamka centralnego pilotem i podtrzymanie włączenia przez 10 minut po wyłączeniu zapłonu. Prawie wszystkie komponenty mam więc myślę że w przyszłym tygodniu ci go zamontuję.

gienkollo
Nowy Klubowicz
Posty: 171
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1,6 16V/2.4 20V
Kolor: 246/841A
Lokalizacja: Chorzów

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: gienkollo » 09 paź 2020, 19:28

O nie gadaj że takie bajery można tam zaprogramować to poproszę to co u ciebie plus jeszcze sygnał wstecznego.
No i daj znać ile cenisz to cudo.

grzesiekw22
Nowy Klubowicz
Posty: 8
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo Hatchback 3d
Silnik: benzyna 1.6 105KM
Kolor: czarny
Lokalizacja: Lublin

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: grzesiekw22 » 09 paź 2020, 19:48

Tak myślę że jakieś 150zł to pokryje koszty materiałów a i na czteropak piwa za fatygę mi zostanie, ale to dopiero jak już przetestujesz u siebie czy na pewno wszystko działa jak trzeba.

grzesiekw22
Nowy Klubowicz
Posty: 8
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo Hatchback 3d
Silnik: benzyna 1.6 105KM
Kolor: czarny
Lokalizacja: Lublin

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: grzesiekw22 » 17 paź 2020, 19:35

Zrobiłem jeszcze wiązkę więc powinno być plug&play. 2 wolne przewody są od wyjścia symulującego przyciski oraz sygnał biegu wstecznego. Popatrz czy takie coś ci pasuje czy może
coś jeszcze zmienić ( np dołożyć przewód z masą).
Jeżeli wydaje się ok to wyślij mi na priv dane do wysyłki. Obrazek

gienkollo
Nowy Klubowicz
Posty: 171
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1,6 16V/2.4 20V
Kolor: 246/841A
Lokalizacja: Chorzów

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: gienkollo » 18 paź 2020, 01:55

Cześć, super że się udało, wyglada jakbym potrafił to zmontować plus minus ale mam Kilka pytań, wobec praktycznego użycia, a mianowicie w jaki sposób będzie sterowane sygnałem klawiszy z radia.w sensie standardu czy tam protokołu
Connects2 miał swojego multileads ze zworkami, chodzi mi o to czy jeżeli raz skonfigurowany hard lub softowo pod radio Kenwood jakie mam, będę miał możliwość podłączyć tak samo w przyszłości np chińskiego joyinga?

grzesiekw22
Nowy Klubowicz
Posty: 8
Imie: Grzegorz
Auto: Fiat Stilo Hatchback 3d
Silnik: benzyna 1.6 105KM
Kolor: czarny
Lokalizacja: Lublin

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: grzesiekw22 » 18 paź 2020, 09:22

Czy mógłbyś podać model swojego radia? Jeżeli ma wejście analogowe to powinno działać. Ja posiadam chińskie radio z androidem i do niego zaprojektowałem cały układ, ale zrobiłem też ukryte menu aby można było dostosować je do innych modeli radia (menu wyświetla się na wyświetlaczu zestawu wskaźników).

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 5310
Imie: Rafał
Auto: Abarcina
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Małopolska

Re: wymiana NaviConnect+ na niefabryczne radio 1din

Postautor: Mazi » 18 paź 2020, 13:06

Grzesiek testowałeś to z kierownicą z abartha ??
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika - problem z SELESPEED / DUALOGIC viewtopic.php?f=36&t=11584&start=25



Wróć do „Car Audio”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość