Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. oleju

Koła, spojlery, grille, lotki, blendy z pominięciem rezania.
Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1919
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. oleju

Postautor: IT » 08 wrz 2014, 21:36

Jak zainteresowani zauwazyli w liczniku z Abarta jest wyswietlana informacja Czujnik ciśnienia oleju silnikowego oraz Czujnik temperatury oleju
Znalazłem w elern opis:
Czujnik ciśnienia oleju silnikowego K28 jest podłączony do zestawu wskaźników E50 na styku 1 złącza C.
Czujnik temperatury oleju silnikowego K29 jest podłączony do zestawu wskaźników E50 na styku 2 złącza C.
Jesli dobrze rozumiem styk E50 jest to styk z deski rozdzielczej .Patrzac sie na deskę od strony kierowcy to przy obrotomierzu. Tam idą trzy lub cztery kable .
Mnie interesuje tylko styk nr 1 i dwa.
Mam pytanie nastepujace . Gdzie te dwa kable podłaczyć i do jakich PINOW ,abym cieszył sie funkcjonalnoscia deski i pomiarami z K28 i K29 :evil:
dodam jeszcze
Styk wyjściowy złącza B


STYK FUNKCJE

1 Sygnał z przekaźnika temperatury oleju silnikowego
2 Sygnał z przekaźnika ciśnienia oleju silnikowego
3 Sygnał ujemny sterowania dostępną lampką sygnalizacyjną
4 Sygnał Brzęczyka - Buzzer Selespeed

5 Nie podłączony
6 Nie podłączony

7 Sygnał usterki SCS
8 Sygnał ujemny sterowania lampką sygnalizacyjną wyłączenia tylnych poduszek powietrznych

9 Nie podłączony
10 Nie podłączony
11 Nie podłączony
12 Nie podłączony
13 Nie podłączony
14 Nie podłączony
15 Nie podłączony
16 Nie podłączony
17 Nie podłączony
18 Nie podłączony
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

Awatar użytkownika
mati16v
Nowy Klubowicz
Posty: 219
Imie: Mateusz
Auto: Stilo
Silnik: był 1.9 16v jest 2.4 20v
Kolor: 403 Blu navy
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=7984
Lokalizacja: Radom

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: mati16v » 08 wrz 2014, 22:47

IT pisze:Gdzie te dwa kable podłaczyć i do jakich PINOW ,abym cieszył sie funkcjonalnoscia deski i pomiarami z K28 i K29


Po pierwsze musiałbyś mieć silnik 2.4 żeby mieć te czujniki. W 1.9 nie ma ich to i nie ma wskazań. Jedyna opcja to dołożenie odpowiednich czujek i wtedy łączysz te kabelki do czujników i masz wskazania :)

PS. Ja wytrzymałem z tymi zegarami jeden dzień :D Brak kontrolki grzania świec i obrotek do 8k to nie dla mnie ;D Choć nie powiem LCD w kolorze wygląda efektownie :)

Awatar użytkownika
Tosterkovsky
Starszy Klubowicz
Posty: 1212
Imie: Piotr
Auto: Fiat
Silnik: 1.9 JTD (85 Kw 115 PS)
Kolor: 841/A (Nero Moire' VR.)
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6364
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: Tosterkovsky » 08 wrz 2014, 22:49

mati16v pisze:
IT pisze:Gdzie te dwa kable podłaczyć i do jakich PINOW ,abym cieszył sie funkcjonalnoscia deski i pomiarami z K28 i K29


Po pierwsze musiałbyś mieć silnik 2.4 żeby mieć te czujniki. W 1.9 nie ma ich to i nie ma wskazań. Jedyna opcja to dołożenie odpowiednich czujek i wtedy łączysz te kabelki do czujników i masz wskazania :)


Czasami mnie powalają komentarze :D "Musisz mieć 2.4 by mieć te czujniki. W 1.9 musisz je dołożyć..." Czyli jednak nie muszę mieć silnika 2.4 żeby mieć te czujniki :) Tak tylko chodzi mi o logikę wypowiedzi.

Co do tego, że trzeba dołożyć... to myślę, że to chyba oczywiste i sądzę, że IT o tym wie, o ile już tego nie zrobił :)
Obrazek

Fabbrica Italiana di Automobili Torino

Obrazek

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1919
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: IT » 09 wrz 2014, 07:43

Tosterkovsky pisze: to myślę, że to chyba oczywiste i sądzę, że IT o tym wie, o ile już tego nie zrobi
fakt dokładam różne wynalazki . Nawet których przez rok nie podłączyłem ale już są ;D .
Do tematu Wczoraj siedziałem z 2h aby ogarnąć temat i rozkminic jak to idzie w silniku 2,4 i chyba będę mogl się dziś wieczorem jak wszystkie screeny do kupy zbiore podzielić informacja.
W 2.4
Czujnik ciśnienia oleju silnikowego oraz Czujnik temperatury oleju idą do kostki 3 x 8pinow w miejsce w środkowym zedze z tego co pamiętam 6B i 7B . Jak przygotuje screena to pokaże. Co ciekawe w jtd jest choćby jeden z tych czujników ,idzie również do tej samej kostki ,lecz w inne miejsce i już z niej nie wyczodzi :facepalm3:
PS
Wydaje mi się ze znając mnie nie będzie problemem dodać tych czujnikow .Jedyne co kładąc się spac chodziło mi po głowie to czy mogę normalnie po chamsku pociągnąć ten kabel do deski i cieszyc się wyświetleniami online :eusa-whistle:
ze spostrzezen co zauwazylem w elernie to pomimo iż czujnik jest dwupinowy ,tylko jeden kabel jest wykorzystywany :facepalm3:
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

Awatar użytkownika
mati16v
Nowy Klubowicz
Posty: 219
Imie: Mateusz
Auto: Stilo
Silnik: był 1.9 16v jest 2.4 20v
Kolor: 403 Blu navy
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=7984
Lokalizacja: Radom

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: mati16v » 09 wrz 2014, 08:41

Tosterkovsky pisze:Czyli jednak nie muszę mieć silnika 2.4 żeby mieć te czujniki


Seryjnie musisz mieć, widziałeś kiedyś 1.9 z takimi czujnikami? bo ja nie. To że można przyrzeźbić aby wskazania były to już inna bajka tym bardziej że na ten czujnik temperatury oryginalnie nie ma nawet miejsca czyli znowu rzeźba, czujnika ciśnienia też nie zmienisz na chama zamiast seryjnego bo będzie się burzył ECU silnika. Trzeba po prostu znaleźć miejsce na te czujniki w 1.9 i dalej to kwestia dwóch przewodów. Nie wydaję mi się żeby było coś tu nie do przejścia także spokojnie dasz radę :)

Awatar użytkownika
_marcin00_
Klubowicz
Posty: 867
Imie: Marcin
Auto: Stilo 3d
Silnik: 1,6 16V 103KM
Kolor: Black metallscente 632
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7112
Lokalizacja: Toruń

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: _marcin00_ » 10 wrz 2014, 12:56

IT pisze:ze spostrzezen co zauwazylem w elernie to pomimo iż czujnik jest dwupinowy ,tylko jeden kabel jest wykorzystywany

Też zastanawiałem się nad podłączeniem tych czujników. Mogę się mylić, ale wg tego co zrozumiałem z e-lern, czujnik ciśnienia i temperatury oleju podłącza się bezpośrednio pod zegary pod piny chyba 1 i 2 drugiej kostki. Dlatego idzie jeden pin z czujnika do zegara, bo drugi idzie do masy - tak wynika ze schematu.
Obrazek

Awatar użytkownika
mati16v
Nowy Klubowicz
Posty: 219
Imie: Mateusz
Auto: Stilo
Silnik: był 1.9 16v jest 2.4 20v
Kolor: 403 Blu navy
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=7984
Lokalizacja: Radom

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: mati16v » 10 wrz 2014, 18:31

_marcin00_ pisze:Dlatego idzie jeden pin z czujnika do zegara, bo drugi idzie do masy - tak wynika ze schematu


Czujniki są dwupinowe ale tylko jeden pin jest wykorzystany, masa brana jest z obudowy czujnika. Oprócz schematu trzeba jeszcze patrzeć na opis kostki po kliknięciu na np. K29 ukazuje się "pinologia" :)

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1919
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: IT » 10 wrz 2014, 21:59

czyli pozostalo "znalesc" czujniki w mym mjtd i polaczyc z kstka c przy zegarach pin 1 i 2 . osiowanie zrobic i powinny pojawic sie zegary ;D
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

Awatar użytkownika
mati16v
Nowy Klubowicz
Posty: 219
Imie: Mateusz
Auto: Stilo
Silnik: był 1.9 16v jest 2.4 20v
Kolor: 403 Blu navy
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=7984
Lokalizacja: Radom

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: mati16v » 11 wrz 2014, 22:59

IT pisze:czyli pozostalo "znalesc" czujniki w mym mjtd i polaczyc z kstka c przy zegarach pin 1 i 2 . osiowanie zrobic i powinny pojawic sie zegary


Jeszcze kwestia tego czy za włączenie tych wskaźników przy osiowaniu nie jest odpowiedzialne body. U mnie po włożeniu do auta wskaźniki były po osiowaniu już niet. Najlepiej wcześniej podać masę na te dwa piny w zegarach i puścić osiowanie. Jeżeli wskaźników nie będzie to nic się z tym nie zdziała. ;)

Awatar użytkownika
Krashan
Klubowicz
Posty: 455
Imie: Marcin
Auto: FIAT STILO MW
Silnik: 1.9 MJTD (150)
Lokalizacja: Małopolska

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: Krashan » 05 mar 2016, 18:15

Panowie, czy w mJTD (w podstawie filtra oleju) jest jakiś zaślepiony otwór, w który można wkręcić czujnik temperatury oleju?
Podobno w JTD jest coś takiego - na innym forum wyczytałem, że są nawet takie dwa otwory w podstawie filtra oleju...

No chyba, że jednak trzeba kupić coś takiego aby móc wkręcić czujnik temperatury oleju...
http://allegro.pl/podkladka-pod-filtr-o ... 46606.html

Awatar użytkownika
PiQ
Klubowicz
***
Posty: 637
Imie: Piotr
Auto: Stilo Schumacher
Silnik: 1,9 mjet 16v
Kolor: corsa rosso
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=9569#p122743
Lokalizacja: Gliwice

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: PiQ » 05 kwie 2016, 11:00

Krashan pisze:Panowie, czy w mJTD (w podstawie filtra oleju) jest jakiś zaślepiony otwór, w który można wkręcić czujnik temperatury oleju?
Podobno w JTD jest coś takiego - na innym forum wyczytałem, że są nawet takie dwa otwory w podstawie filtra oleju...

No chyba, że jednak trzeba kupić coś takiego aby móc wkręcić czujnik temperatury oleju...
http://allegro.pl/podkladka-pod-filtr-o ... 46606.html


Tak można wkręcić czujnik bez podstawek. Pasuje ten z AutoGauge ja mam taki wkręcony u siebie.
Podstawka też jest dobra ale musisz dobrze uszczelnić zaślepki bo lubi z nich potem cieknąć. Ja osobiście w poprzednim aucie podkładałem miedziane podkładki pod zaślepki i czujniki.
Passions make the world go round - only sky is the limit

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1919
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: IT » 05 kwie 2016, 21:48

mati16v pisze:Jeżeli wskaźników nie będzie to nic się z tym nie zdział
hmm to troche takie poddanie sie .Wiem ze za info jest odpowiedzialne kabelki ,ale ich u siebie nie mam . Jeszcze nie mialem czasu zastanawiac sie nad tym problemem .Czy jesli nawet bedzie sygnal to czy pomimo zegarow z Abartha komputer zignoruje informacje o czujniku jako niepotrzebna w JTD
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

Awatar użytkownika
Krashan
Klubowicz
Posty: 455
Imie: Marcin
Auto: FIAT STILO MW
Silnik: 1.9 MJTD (150)
Lokalizacja: Małopolska

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: Krashan » 14 cze 2016, 11:36

PiQ pisze:
Krashan pisze:Panowie, czy w mJTD (w podstawie filtra oleju) jest jakiś zaślepiony otwór, w który można wkręcić czujnik temperatury oleju?
Podobno w JTD jest coś takiego - na innym forum wyczytałem, że są nawet takie dwa otwory w podstawie filtra oleju...

No chyba, że jednak trzeba kupić coś takiego aby móc wkręcić czujnik temperatury oleju...
http://allegro.pl/podkladka-pod-filtr-o ... 46606.html


Tak można wkręcić czujnik bez podstawek. Pasuje ten z AutoGauge ja mam taki wkręcony u siebie.
Podstawka też jest dobra ale musisz dobrze uszczelnić zaślepki bo lubi z nich potem cieknąć. Ja osobiście w poprzednim aucie podkładałem miedziane podkładki pod zaślepki i czujniki.


Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że czujnik najlepiej wkręcić podczas wymiany oleju (przy spuszczonym oleju)?

W który z dwóch widocznych na zdjęciu zaślepionych otworów należy wkręcić czujnik..a może jest to obojętne?

Czujniki na ogół mają kilka centymetrów długości, rozumiem, że czujnik się zmieści i nie będzie z niczym kolidował?

Napisałeś o uszczelnianiu zaślepek, czyli dotyczy to dodatkowej podstawki? A jak uszczelnić czujnik wkręcany w te oryginalnie zaślepione otwory ze zdjęcia poniżej? Uszczelka..a może jakieś szczeliwo (lub klej) na gwint?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1919
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: IT » 14 cze 2016, 14:25

moze najpierw zanim wkrecisz sprawdz na sucho czy podłaczenie cokolwiek zmieni na desce rozdzielczej . Z tego co mi wiadomo odpowiedzialny za wyswietlanie temperatury i cisnienia oleju jest komputer z silnika 2,4 ,a co za tym idzie jesli bedziesz robil osiowanie program wykryje inny komputer do ktorego w standardzie nie ma czujnika i pomomo iz go podłaczysz MES standardowo go wyłaczy z deski . Jedyna opcja ,która mi przychodzi do glowy to podłaczenie orginalnego kompa z 2,4 ustawienie licznika na wartos jaka masz na blacie i ponowne podlaczenie orginalnego komputera juz bez osiowania ,ale to taka troche prowizorka . jeszcze sa minimum trzy inne warianty ,ale tamte sa trudniejsze i kosztowniejsze
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

Awatar użytkownika
Krashan
Klubowicz
Posty: 455
Imie: Marcin
Auto: FIAT STILO MW
Silnik: 1.9 MJTD (150)
Lokalizacja: Małopolska

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: Krashan » 14 cze 2016, 15:03

IT pisze:moze najpierw zanim wkrecisz sprawdz na sucho czy podłaczenie cokolwiek zmieni na desce rozdzielczej . Z tego co mi wiadomo odpowiedzialny za wyswietlanie temperatury i cisnienia oleju jest komputer z silnika 2,4 ,a co za tym idzie jesli bedziesz robil osiowanie program wykryje inny komputer do ktorego w standardzie nie ma czujnika i pomomo iz go podłaczysz MES standardowo go wyłaczy z deski . Jedyna opcja ,która mi przychodzi do glowy to podłaczenie orginalnego kompa z 2,4 ustawienie licznika na wartos jaka masz na blacie i ponowne podlaczenie orginalnego komputera juz bez osiowania ,ale to taka troche prowizorka . jeszcze sa minimum trzy inne warianty ,ale tamte sa trudniejsze i kosztowniejsze


Dziękuję Ci za szczegółowe wyjaśnienia, fakt dużo z tym zabawy na którą nie mam za bardzo czasu i możliwości.
Myślałem o dokupieniu oprócz czujnika także odrębnego wskaźnika temperatury oleju (np. DEPO czy AUTOGAUGE), tylko nie wiem jak się będzie spisywał taki wskaźnik...

Awatar użytkownika
PiQ
Klubowicz
***
Posty: 637
Imie: Piotr
Auto: Stilo Schumacher
Silnik: 1,9 mjet 16v
Kolor: corsa rosso
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=9569#p122743
Lokalizacja: Gliwice

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: PiQ » 14 cze 2016, 22:13

Krashan pisze:
Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że czujnik najlepiej wkręcić podczas wymiany oleju (przy spuszczonym oleju)?


No najlepiej bo inaczej się trochę poleje ;)

Krashan pisze:
W który z dwóch widocznych na zdjęciu zaślepionych otworów należy wkręcić czujnik..a może jest to obojętne?


Nie pamiętam w który mam wkręcony. Sprawdzę przy najbliższej okazji.

Krashan pisze:
Czujniki na ogół mają kilka centymetrów długości, rozumiem, że czujnik się zmieści i nie będzie z niczym kolidował?


Z niczym nie będzie kolidować, obcierać czy temu podobne ;)

Krashan pisze:
Napisałeś o uszczelnianiu zaślepek, czyli dotyczy to dodatkowej podstawki? A jak uszczelnić czujnik wkręcany w te oryginalnie zaślepione otwory ze zdjęcia poniżej? Uszczelka..a może jakieś szczeliwo (lub klej) na gwint?


Podkładka miedziana. Miedz jest bardzo miękka i się dopasuje do ewentualnych mikronierówności. Taką uszczelkę można dostać w niektórych sklepach motoryzacyjnych, marketach budowlanych lub w sklepach z akcesoriami do piecyków CO
Passions make the world go round - only sky is the limit

Awatar użytkownika
Pablox
Nowy Klubowicz
Posty: 114
Imie: Paweł
Auto: Stilo Schuacher
Silnik: 2.4
Kolor: ROSSO CORSA
Prezentacja auta: stilo-schumacher-by-pablox-t10766.html
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: Pablox » 14 cze 2016, 22:27

To i ja mam pytanko. Mam 2.4 ale oryginalnie nie miałem licznika z wyświetlaczem, licznik założony czujniki będę miał czy trzeba dołożyć? Ewentualnie gdzie je zakładać, szukać :niewiem:
”Życie się kręci od 4 tysięcy”

Awatar użytkownika
Krashan
Klubowicz
Posty: 455
Imie: Marcin
Auto: FIAT STILO MW
Silnik: 1.9 MJTD (150)
Lokalizacja: Małopolska

Re: Zegary Abarth podlacz. czujnik ciśnienia oleju i temp. o

Postautor: Krashan » 18 cze 2016, 12:17

Poniżej link do poradnika montażu czujnika oleju, mam właśnie taki sam czujnik (Autogauge gwint M10), czy też będę potrzebował takiej redukcji M18? Facet w Alfie właśnie takiej potrzebował, czy tak samo jest w Stilo chcąc wkręcić czujnik w jeden z dwóch oryginalnie zaślepionych otworów?

http://www.reveltronics.com/forum/viewtopic.php?t=43



Wróć do „Tuning wizualny”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości