Wydech w 1.9jtd

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
sick
Nowy Klubowicz
Posty: 5
Imie: p
Auto: stilo
Silnik: jtd
Lokalizacja: scie

Wydech w 1.9jtd

Postautor: sick » 25 lip 2014, 21:45

Witam chcialbym przerobic wydech w moim stilo. Pytanie czy jak wytne katalizator , tlumnik srodkowy i zmienie tlumnik koncowy to cos mi to da czy taka przerobka dobrze wplynie na silnik? Czy bedzie trzeba strojic na nowo komputer?

--------------------- Dodano: 25 lip 2014, 22:45 ---------------------

Troche juz poczytalem juz troszke wiem. Tylko jedno pytanie czy po wycieciu kata i srodkowego bede musial pisac nowa mape. Dodam ze juz jest zchipowany na 142 km

Awatar użytkownika
bronx
Nowy Klubowicz
Posty: 298
Imie: Bronx
Auto: Lancia
Silnik: JTD
Lokalizacja: Gliwice

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: bronx » 28 lip 2014, 06:49

Wycinasz kata i dajesz strumienicę, i na tym kończysz.
Diagnostyka JTD , JTDm, chipssy - także wysyłkowo
EGR,DPF itp


Jak zrobić LOGI - KLIK

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 5060
Imie: Rafał
Auto: Abarcina
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Małopolska

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: Mazi » 28 lip 2014, 07:58

"Umieszczenie strumienicy przy silniku zamiast katalizatora, który ma układ np. recyrkulacji spalin, gdzie współczynnik reszty spalin ma duże znaczenie - spowoduje zakłócenie procesu spalania zubożonego ładunku, doprowadzając w konsekwencji do uszkodzenia pierścieni tłokowych, uszczelki pod głowicą czy wypalenia zaworów wydechowych." - co do porad ze strumiennicami byłbym bardzo ostrożny.
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika - problem z SELESPEED?? http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f ... 4&start=25

Awatar użytkownika
bronx
Nowy Klubowicz
Posty: 298
Imie: Bronx
Auto: Lancia
Silnik: JTD
Lokalizacja: Gliwice

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: bronx » 28 lip 2014, 08:55

Piszemy tylko i wylacznie o jtd. (autor tematu)
Zaślepienie EGR to podstawa przy jakich kolwiek zabawach z softem.
A strumienice wstawiamy z przewężeniem !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Diagnostyka JTD , JTDm, chipssy - także wysyłkowo
EGR,DPF itp


Jak zrobić LOGI - KLIK

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 5060
Imie: Rafał
Auto: Abarcina
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Małopolska

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: Mazi » 28 lip 2014, 09:21

"Decydując się na strumienicę wydechową pamiętajmy że może ona nie pracować z fabrycznym tłumikiem. Konieczne trzeba zastanowić się nad zmianą np. tłumika końcowego. Praktyczna rada uciekajmy ze strumienicami w okolice gdzie jest przewidziany tłumik środkowy. Nawet źle dobrana strumienica w miejscu tłumika środkowego może dać pozytywne rezultaty. Umieszczona w miejscu katalizatora wywoła turbulencje i np. wypalanie uszczelki pod głowicą." Na necie jest pełno za i przeciw, choć większość zaleca odsunięcie strumiennicy od silnika.... aczkolwiek widzę, że jesteś praktykiem więc za pewne masz większą wiedzę niż ja.
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika - problem z SELESPEED?? http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f ... 4&start=25

Awatar użytkownika
bronx
Nowy Klubowicz
Posty: 298
Imie: Bronx
Auto: Lancia
Silnik: JTD
Lokalizacja: Gliwice

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: bronx » 28 lip 2014, 09:57

Jeśli ktoś w JTD chce wywalić kata, bo ma zapchany itp to lepiej jest wsadzić strumienicę z przewężeniem.
A jak ktoś modzi wydech na wzrost mocy to już porządna firma, ale taka naprawdę mająca coś w głowie.
Tak bym podsumował ta naszą dyskusję :)
Oczywiście forum to nie wyrocznia i każdy musi sam poczytać, rozważyć i wyciągnąć wnioski.
Forum to baza wiadomości i pomysłów, oraz wymiana zdań !
Pozdrawiam
:)
Diagnostyka JTD , JTDm, chipssy - także wysyłkowo
EGR,DPF itp


Jak zrobić LOGI - KLIK

Awatar użytkownika
Patryk
Klubowicz
Posty: 605
Imie: Patryk
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 JTD 115KM
Kolor: Blu Jet
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7159
Lokalizacja: Lędziny | SBL

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: Patryk » 28 lip 2014, 10:38

Czy wstawienie zamiast drugiego katalizatora i ew. tłumika środkowego rury, nierdzewki o średnicy równej wydechowi nie będzie najbezpieczniejsza opcja?

Awatar użytkownika
Qba
Starszy Klubowicz
***
Posty: 1431
Imie: Marcin
Auto: STILO 3D
Silnik: JTD 115KM - 145KM
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.p ... 852#p45852
Lokalizacja: Wieluń, Konopnica

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: Qba » 28 lip 2014, 17:02

Ja tak mam i jedyne co to trzeba uważać bo turbo mocniej się kręci i potrafi przeładowywać.

Awatar użytkownika
Patryk
Klubowicz
Posty: 605
Imie: Patryk
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 JTD 115KM
Kolor: Blu Jet
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7159
Lokalizacja: Lędziny | SBL

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: Patryk » 28 lip 2014, 17:49

W sumie sam chce takiego moda zrobić w niedalekim czasie, więc pytanie: da się temu jakoś zapobiec? Strojenie?

Awatar użytkownika
bronx
Nowy Klubowicz
Posty: 298
Imie: Bronx
Auto: Lancia
Silnik: JTD
Lokalizacja: Gliwice

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: bronx » 29 lip 2014, 07:14

Qba pisze:Ja tak mam i jedyne co to trzeba uważać bo turbo mocniej się kręci i potrafi przeładowywać.


Proszę nie opowiadaj takich rzeczy.
po pierwsze pracą turbiny steruje N75 i ECU + czujnik doładowania, zmiana wydechu do przeładowania ma tyle co Stasiu do kapuśniaka.
Doprowadź auto do porządku, ew jak ktoś modził Tobie soft ( 145KM) to źle to zrobił i łapiesz bład.
Obstawiam Turbinę, zatare sterowanie łopatkami !!!

Patryk pisze:W sumie sam chce takiego moda zrobić w niedalekim czasie, więc pytanie: da się temu jakoś zapobiec? Strojenie?


Jakiego moda z wydechem ?
To jedź do gościa co się tym zajmuje. Uzyskasz 10-15% ??
Jeśli chcesz tylko podnieś moc taniej Cię wyjdzie edycja softu a auto zrobisz pod siebie ( u kogoś dobrego)

Rozróżnijmy 3 rzeczy :
Zmiana wydechu w celu uzyskania efektów akustycznych, pozbycia się kata/dpf, podniesienie mocy ( indywidualne strojenie)
ad1 - uważam za bezsens
ad2- jak najbardziej, jak i co w postach wyżej
ad3- tylko i wyłącznie ktoś kto na tym zjadł zęby, w naszych delikatnych zabawach, modzi się tylko wydech. Jeśli robisz projekt na stretta czy do rajdów to już inna bajka
dogrywasz wszystko ale to raczej nikt na tym forum nie będzie się tym zajmował :)
Diagnostyka JTD , JTDm, chipssy - także wysyłkowo
EGR,DPF itp


Jak zrobić LOGI - KLIK

sick
Nowy Klubowicz
Posty: 5
Imie: p
Auto: stilo
Silnik: jtd
Lokalizacja: scie

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: sick » 29 lip 2014, 08:53

Mi bardziej chodzi o efek dzwiekowy ale bez komplikacji. Wyciac kat i srodkowy zakonczyc jakims ulterem.


__________________________________________________________________________________________________
3.13 Obowiązującym językiem na forum jest język polski i taki prosimy stosować. Dotyczy to zarówno formy stylistycznej wiadomości, gramatyki, ortografii i interpunkcji.
Regulamin :
viewtopic.php?f=27&t=9 - Tito_Zam

Awatar użytkownika
Patryk
Klubowicz
Posty: 605
Imie: Patryk
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 JTD 115KM
Kolor: Blu Jet
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=7159
Lokalizacja: Lędziny | SBL

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: Patryk » 29 lip 2014, 10:01

bronx pisze:
Patryk pisze:W sumie sam chce takiego moda zrobić w niedalekim czasie, więc pytanie: da się temu jakoś zapobiec? Strojenie?


Jakiego moda z wydechem ?
To jedź do gościa co się tym zajmuje. Uzyskasz 10-15% ??
Jeśli chcesz tylko podnieś moc taniej Cię wyjdzie edycja softu a auto zrobisz pod siebie ( u kogoś dobrego)


Mam na myśli wycięcie kata i tłumika środkowego, bo planuje FMIC i strojenie, a wydaje mi się ze taki zestaw z "pól-przelotem" da lepszy wynik, niż w całkowitej serii. ;)
Mylę się?

Awatar użytkownika
Qba
Starszy Klubowicz
***
Posty: 1431
Imie: Marcin
Auto: STILO 3D
Silnik: JTD 115KM - 145KM
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.p ... 852#p45852
Lokalizacja: Wieluń, Konopnica

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: Qba » 29 lip 2014, 10:15

bronx pisze:Proszę nie opowiadaj takich rzeczy.


Kolego za pewne dobrze wiesz że każdy układ wydechowy jest odpowiednio obliczony obiętościowo i jeśli ingerujemy w czas i masę przepływu spalin to turbina będzie się szybciej wkręcać na obroty i może przeładowywać - jeśli pozostawimy seryjny program.

Awatar użytkownika
3em
Klubowicz
Posty: 325
Imie: Marcin
Auto: Stilo Schumacher
Silnik: 1,9 JTD 140 KM
Kolor: Corsa
Prezentacja auta: schumi-3em-1-9-t7524.html
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: 3em » 29 lip 2014, 11:28

Żeby osiągnąć jakiś dźwięk musisz wyciąć wszystko do turbiny i zostawić tylko końcowy tłumik - i to też dość mocno wybebeszony..

Przerabiałem i pisałem o tym nie raz - wycięcie samego środkowego i wstawienie ultera nic nie daje. W ogóle ultera bym nie kupował - kupiłem i bardzo tego żałowałem - ulter dedykowany nie jest tłumikiem przelotowym - nie daje nic poza wyglądem.

Co do przeładowań tak jak kolega bronx napisał - przeładowywanie nie ma nic wspólnego z układem wydechowym - jest to tylko internetowe blablanie.. Mam pełny przelot od prawie roku czasu i nawet gdy auto nie było tak mocno zmodyfikowane to przeładowań żadnych nie było i nie ma do dziś.

Jeżeli już ktoś chce coś sobie robić w jtd - to tylko wycięcie wszystkich katów i tłumików + jakiś custom przelotowy - całość na 2,5 cala
Obrazek

sick
Nowy Klubowicz
Posty: 5
Imie: p
Auto: stilo
Silnik: jtd
Lokalizacja: scie

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: sick » 29 lip 2014, 11:31

dziekuje za odpowiedz pozdrawiam

Awatar użytkownika
3em
Klubowicz
Posty: 325
Imie: Marcin
Auto: Stilo Schumacher
Silnik: 1,9 JTD 140 KM
Kolor: Corsa
Prezentacja auta: schumi-3em-1-9-t7524.html
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: 3em » 29 lip 2014, 11:34

Qba pisze:Kolego za pewne dobrze wiesz że każdy układ wydechowy jest odpowiednio obliczony obiętościowo i jeśli ingerujemy w czas i masę przepływu spalin to turbina będzie się szybciej wkręcać na obroty i może przeładowywać - jeśli pozostawimy seryjny program.


Qba co to jest za tekt :facepalm3: - turbina dmucha tyle ile zada jej komputer + - w zalezności od stanu układu dolotowego overboosta mapsensora etc.. Nic tu nie dzieje się tak że ona se lata jak chce..

To że masz zrobiony przelot - umożliwia to łatwiejsze wydostawanie się i opróżnianie spalin z komory spalania - tylko tyle. Oczywiście ważne jest ciśnienie spalin aby nie było za duże (czyli układ wydechowy za wąski) oraz za małe (układ wydechowy za szeroki). 2,5 cala jest to spokojnie wystarczające by wydobyć trochę dźwięku jak i utrzymac odpowiednie cisnienie..
Obrazek

Awatar użytkownika
bronx
Nowy Klubowicz
Posty: 298
Imie: Bronx
Auto: Lancia
Silnik: JTD
Lokalizacja: Gliwice

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: bronx » 29 lip 2014, 11:47

Qba pisze:
bronx pisze:Proszę nie opowiadaj takich rzeczy.


Kolego za pewne dobrze wiesz że każdy układ wydechowy jest odpowiednio obliczony obiętościowo i jeśli ingerujemy w czas i masę przepływu spalin to turbina będzie się szybciej wkręcać na obroty i może przeładowywać - jeśli pozostawimy seryjny program.


Tłumaczę Ci że nie.
Od tego masz czujnik ciśnienia doładowania i zawór N75 do sterowania.
Jeśli jedno jest uszkodzone złapie przeładowanie.
Diagnostyka JTD , JTDm, chipssy - także wysyłkowo
EGR,DPF itp


Jak zrobić LOGI - KLIK

Awatar użytkownika
Mazi
J.Admin
Posty: 5060
Imie: Rafał
Auto: Abarcina
Silnik: 1,2 x 2 :D
Kolor: 601 nero
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6122
Lokalizacja: Małopolska

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: Mazi » 29 lip 2014, 11:48

Od dawna wiadomo, że dla silników doładowanych najlepiej byłoby zostawić samą rurę bez żadnych tłumików :P
Udało Ci się rozwiązać problem ?? Napisz jak to zrobiłeś... dla potomnych....
Szukasz pomocy elektromechanika - problem z SELESPEED?? http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f ... 4&start=25

Awatar użytkownika
Qba
Starszy Klubowicz
***
Posty: 1431
Imie: Marcin
Auto: STILO 3D
Silnik: JTD 115KM - 145KM
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.p ... 852#p45852
Lokalizacja: Wieluń, Konopnica

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: Qba » 30 lip 2014, 08:53

Po zrobionym przelocie (zostawiony seryjny ostatni tłumik) pojechałem na hamownie na nowy program do Gliwic do Cinka, rozmawiałem z nim na ten temat. Sam od razu zauważył że turbina przeładowywuje czasami, po prostu jeśli spaliny łatwiej się wydostają z wirnika to łatwiej się on kręci i szybciej/mocniej pompuje, czujnik nie zawszę zdąży w porę zareagować. Nie są to duże wartości ale jednak... Dodam jeszcze że seryjny wydech w JTD (w.g. Cinka) starcza spokojnie do ok 170KM.

Awatar użytkownika
bronx
Nowy Klubowicz
Posty: 298
Imie: Bronx
Auto: Lancia
Silnik: JTD
Lokalizacja: Gliwice

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: bronx » 30 lip 2014, 09:28

Jak grochem o ściane ....
Nie będę powtarzał się 4 razy, więc po raz ostatni.
Widzę że nie masz pojęcia za bardzo jak co działa, jakie są czasy odpowiedzi itp. Widocznie Cinka nie zrozumiałeś.
Do sprawdzeni sterowanie zmienną geometria, program na jakim poziomie jest ustawiony boost limiter.

:minus:
Diagnostyka JTD , JTDm, chipssy - także wysyłkowo
EGR,DPF itp


Jak zrobić LOGI - KLIK

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1919
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: IT » 31 sie 2014, 21:48

Qba pisze:Ja tak mam i jedyne co to trzeba uważać bo turbo mocniej się kręci i potrafi przeładowywać
nie zauważyłem takiej "opcji" oba katy wyciete teraz mam 2,5 cala do tlumika srodkowego
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

Awatar użytkownika
lamel1
Nowy Klubowicz
Posty: 168
Imie: Kamil
Auto: Fiat Stilo Abarth 5d
Silnik: 2.4 170HP
Kolor: Srebrny/Niebieski
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=16461&p=196849#p196849
Lokalizacja: Kraków

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: lamel1 » 19 paź 2015, 14:04

A co powiecie na wycięcie środkowego i ostatniego tlumika?
Najchętniej wyciąłbym wszystko, ale nie chce żeby za samochodem był czarnobyl. Jaki jest najlepszy setup pod fmica i mape (plany), ale taki zeby nie dymil jak smok wawelski?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Samochód jest tak dobry, jak jego najgorsza część.

looki
Nowy Klubowicz
Posty: 81
Imie: Łukasz
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 JTDm 150KM/200KM
Kolor: Czarny
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.p ... &start=100
Lokalizacja: Pyskowice

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: looki » 22 wrz 2016, 11:49

Panowie mam 1.9 jtdm 150km z katalizatorem przy turbinie, i mam pytanie bo wydlubalem katalizator i zastanawiam się czy mogę tak jeździć czy trzeba wstawić downpipe czy coś. Czy będą teraz jakieś spadki mocy czy coś z wydlubanym kątem ?

Awatar użytkownika
Krashan
Klubowicz
Posty: 455
Imie: Marcin
Auto: FIAT STILO MW
Silnik: 1.9 MJTD (150)
Lokalizacja: Małopolska

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: Krashan » 22 wrz 2016, 12:34

looki pisze:Panowie mam 1.9 jtdm 150km z katalizatorem przy turbinie, i mam pytanie bo wydlubalem katalizator i zastanawiam się czy mogę tak jeździć czy trzeba wstawić downpipe czy coś. Czy będą teraz jakieś spadki mocy czy coś z wydlubanym kątem ?


Posiadasz tylko jeden katalizator (przy turbinie) czy może także środkowy? Rozumiem, że nie masz DPF'a?

U mnie były dwa katalizatory, pierwszy pozostawiłem, środkowy zastąpiłem strumienicą (rozprężną), jeżdżę tak dwa lata (40 tys. km), póki co bez problemów, jedynie nieraz mam wrażenie, że turbina lekko "świszczy"...

looki
Nowy Klubowicz
Posty: 81
Imie: Łukasz
Auto: Stilo
Silnik: 1.9 JTDm 150KM/200KM
Kolor: Czarny
Prezentacja auta: http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.p ... &start=100
Lokalizacja: Pyskowice

Re: Wydech w 1.9jtd

Postautor: looki » 22 wrz 2016, 14:53

Jeden katalizator przy turbinie i dpf na środku, mam w planach pełen przelot



Wróć do „Tuning mechaniczny”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość