Strona 1 z 1

Box do jtd 115

: 01 lis 2018, 20:15
autor: fiter19
Jak rok temu kupiłem pierwsze Stilo to oprócz przygotowania samochodu do eksploatacji zamontowałem Box-a. Nie żaden wyrafinowany temat. Dałem za niego ok170 zł. Ile to ja się nasłuchałem, co ja zrobiłem, co mi się od tego zniszczy, że samochód będzie kopcił bo w internetach specjaliści zrobili test na zdychającej marei takiego boxa i zaczęła dymić i kontrolki się odpaliły. Otóż stilon zrobił ok 60kkm z boxem. Kompletnie nic złego się nie dzieje, auto idzie jak wściekłe. Lekko nie ma. Już zamontowałem w 3 egzemplarzach taki sam Box. dwa mają 115hp a jeden 80hp. Jeden z forumowiczów pisał (w dobrej wierze i dziękuję mu za to bo ktoś się moim losem przejął) żeby to wyciągać bo jemu takie cudo spaliło komputer. Musiało dojść do jakiegoś zwarcia. Może nawet wewnętrznego w boxie. Powiem tak. Fiat prawie zamyka budzik. Nie polecam sprawdzać. To jest rzeźnia. obroty wchodzą na czerwone pole a Stilo lata po autostradzie od lewej do prawej. (kombi). Ja to zrobiłem tylko RAZ i nigdy więcej :sarkazm: Stan silnika turbiny pompy wtryskiwaczy i wszystkiego innego jest wzorowy. Ale jest jedno ale. Do jednego fiata 115 z przebiegiem 200kkm podłączyłem boxa i :( Układ wtryskowy nie nadąża z paliwem. W tym przypadku temat jest rozwojowy i będę nad tym pracował. AJMsory. 1000zł za mapę a 200cybulionów to do mnie przemawia. Jak będę miał wolny grosz to w jednym stilo zrobię mapę i porównam dwa takie same egzemplarze. Oscyloskop wyraźnie wskazuje że nawet tani box nie ma liniowego oporu. Sygnał do komputera jest przetwarzany. Więc opinie internetowych znafcuf że kupujemy rezystor za kupę kasy jest z d......y. Układ jest niezbyt skomplikowany ale za to bystry. Wiem że są Boxy cyfrowe ale nie mam w tej dziedzinie żadnego doświadczenia. przyjdzie czas że i za to się wezmę. Proszę wszystkich forumowiczów którzy mieli z takimi urządzeniami do czynienia o opisanie swoich spostrzeżeń i doświadczeń. Z autopsji a nie z internetów. W planach mam 1.9 8V multijet 120hp. Ciekawe co tam się wydarzy. Spodziewam się że będzie grubo. Tam jest lambda, większe turbo, i lepsze wtryskiwacze. jest pole do działania. Oczywiście może być klapa ale jestem optymistą.

Re: Box do jtd 115

: 01 lis 2018, 20:48
autor: Zawaś
Ciekaw jestem eksperymentu :)
Doświadczenia osobiście nie mam z tym wcale. Zdanie jedynie laika że to ściema na zasadzie magnetyzerów itd. Jak by to miała być bezpieczna opcja alternatywna dla wgrania nowego softa to sporo grosza zostaje w portfelu.

Re: Box do jtd 115

: 01 lis 2018, 20:54
autor: fiter19
Zawaś pisze:Ciekaw jestem eksperymentu :)
Doświadczenia osobiście nie mam z tym wcale. Zdanie jedynie laika że to ściema na zasadzie magnetyzerów itd. Jak by to miała być bezpieczna opcja alternatywna dla wgrania nowego softa to sporo grosza zostaje w portfelu.

No były takie wiatraczki (Łągiewki czy jakos tak) magnetyzery, magiczna woda na zbiorniku paliwa. No takie mechaniczne placebo. Box paca i to czuć.

Re: Box do jtd 115

: 02 lis 2018, 19:00
autor: toka93
Bez sprawdzenia na hamowni to sobie można wmawiać, że idzie jak burza...
Dać wykres wpierw bez boxa a potem z boxem.

Re: Box do jtd 115

: 02 lis 2018, 22:34
autor: Zawaś
toka93 pisze:Bez sprawdzenia na hamowni to sobie można wmawiać, że idzie jak burza...
Dać wykres wpierw bez boxa a potem z boxem.


To już by dało odniesienie do rzeczywistości :)

Re: Box do jtd 115

: 03 lis 2018, 16:47
autor: explicit77
Ja też te Box-y słabo widzę. Nie, nie z powodu iż wywaliłem ileś tam złotych na program (mega zadowolony).
Swoją drogą faktycznie było by fajnie zschamować takie auto przed Boxem i po.

Re: Box do jtd 115

: 03 lis 2018, 18:33
autor: Mazi
Dobry box daje rade. Kolega miał w bmw seria 165KM. Z boxem 208km i nie dymił ani nic, ale widać było, że ktoś w niemcowni dobrze to zamontował. Aczkolwiek jak dla mnie też nie ma to jak mapa pod dany silnik.

Re: Box do jtd 115

: 03 lis 2018, 19:57
autor: pio075
Mazi pisze:Dobry box daje rade. Kolega miał w bmw seria 165KM. Z boxem 208km i nie dymił ani nic, ale widać było, że ktoś w niemcowni dobrze to zamontował. Aczkolwiek jak dla mnie też nie ma to jak mapa pod dany silnik.

Dobry box to mały komputer z wgraną "mapą" czyli jakimś zdefiniowanym ofsetem zależnym od aktualnej dawki, to jest coś totalnie innego od chamskiego rezystora który podkręca dawkę do oporu.
Ale niech każdy rzeźbi co tam lubi :D

Re: Box do jtd 115

: 03 lis 2018, 20:15
autor: fiter19
pio075 pisze:
Mazi pisze:Dobry box daje rade. Kolega miał w bmw seria 165KM. Z boxem 208km i nie dymił ani nic, ale widać było, że ktoś w niemcowni dobrze to zamontował. Aczkolwiek jak dla mnie też nie ma to jak mapa pod dany silnik.

Dobry box to mały komputer z wgraną "mapą" czyli jakimś zdefiniowanym ofsetem zależnym od aktualnej dawki, to jest coś totalnie innego od chamskiego rezystora który podkręca dawkę do oporu.
Ale niech każdy rzeźbi co tam lubi :D

No chyba coś tam w boxach poszło na przód. Dwukanałowy oscyloskop ewidentnie pokazuje przetwarzanie sygnału. sygnał wejścia jest innego kształtu niż sygnał wyjściowy. I tu proszę pana taka informacja. Pasywne elementy ( a rezystory są pasywne) nie wpływają na kształt przebiegu prądu. Rezystor tylko wywołuje spadki napięć i co za tym idzie spadek prądu.

Re: Box do jtd 115

: 04 lis 2018, 11:06
autor: Patryk
Ja jeszcze dodam, że mjet 120km ma takie samo turbo jak 115 ;)

Re: Box do jtd 115

: 04 lis 2018, 17:22
autor: fiter19
Sprawdzałem w Sedici u brata. Turbo jest ewidentnie większe. I teraz o co chodzi? Nie było dłubane przy tym silniku. Muszę to rozgryźć.

Re: Box do jtd 115

: 04 lis 2018, 21:43
autor: Patryk
No to może sedici ma coś innego.
W Stilo były 3 turbiny z tego co widziałem
-80km - bez zmiennej geo
-wszystko inne - GT V
-150km - GT VB

Nie wiem tylko jak z 100km

EDIT!

Zwracam honor! W 120km jest zintegrowana z kolektorem, taka jak w Sedici. Nie wiem co to za turbo, ale faktycznie jest inne

Re: Box do jtd 115

: 05 lis 2018, 06:25
autor: fiter19
Nie przyglądałem się czy jest zintegrowana ale widziałem że jest większa i to mi wystarczy. Gdzieś mi się obiło o ucho albo oko już nie pamiętam (zapamiętałem informację i resztę z głowy wyrzuciłem) że ktoś wyciągnął z 1.9 8V mjtd coś około 180hp i 400 NM. Na seryjnych wtryskach i turbinie. Więc jest z czego korzystać. Ale Nie podniecam się, zobaczymy co się wydarzy. Wczoraj okazało się że pacjent do testu kopci na czarno. Zanim cokolwiek podniosę muszę usunąć przyczynę kopcenia. Może wtryski, może EGR nie wiem muszę zbadać.