MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:ssij: :D ;D ;) :) ;( ;/ :8 :o :( :| :P :x :wtf: :hah: :sarkazm: :drunk: :kara: :spam: :bye: :faint: :facepalm: :omg: :hurra: :razz: :dupa: :ban: :piwo: :clap: :clap2: :jump: :kwiaty: :modkaukaz: :offtop: :rzygi: :> :killer: :* :bry: :bry2: :siema: :czerwonakar: :sleep: :pocieszacz: :] :orc:
Wyświetl więcej emotikon

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 31 mar 2019, 13:54

Z racji wizyty u szwagra sprawdziliśmy lampę w której padł xenon. Żarnik był sprawny. Za to prąd nie dochodzi do zapłonnika. Czy po drodze jest coś poza samym zapłonnikiem co może być przyczyną? Przetwornica?
Czy sam zapłonnik do wymiany? Do wymiany konieczne jest zdjęcie lampy?
Na tą chwilę zaprogramowane zostały ponownie dzienne których nie używałem.
Druga sprawa to luźna klema na minusie akumulatora która wydaje mi się była przyczyną kilku dziwnych zachowań Stilo.
Zbliża się wymiana oleju i filtra bo już prawie 10k.
Wymienione wycieraczki przednie na płaskie Alca które już miałem kiedyś w poprzednim aucie i mogę polecić.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 28 mar 2019, 07:08

Zawaś pisze:Od poprzedniego właściciela dostałem przy zakupie Stilo komplet żarnikow D2R. Jeden żarnik mi padł więc zabrałem się za wymianę. Po demontażu niesprawnego żarnika okazało się, że nowy jest inny co pokazuje filmik. Czy żarnik powinien się odpalić zaraz po wpieciu w starter czy dopiero w lampie?

https://photos.app.goo.gl/TN5Jkj61s8De3WaM8


Jak sprawdzić czy winowajcą nie jest zapłonnik?

https://allegro.pl/oferta/zaplonnik-kse ... 7936008128

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 25 mar 2019, 23:33

Szofer pisze:W moim Stilo MW ostatnio co chwilę się coś przydarza a mimo to, wybitnie ciężko byłoby mi się z nim rozstać (sprzedać).
Nie wiem jak Ty to zrobisz ze swoim :) :)

Uwielbiam zaglądać do tej prezentacji MW


Z bólem serca oczywiście :| Już raz się złapałem na tym że znajomemu z pracy jak pytał o Stilo powiedziałem, że się wstrzymuje ze sprzedażą. Tylko dla tego że widzę jak zajeżdża swoją Vectre i nie mógł bym patrzeć na taki los swojego Stilo.
To świetna baza dla kogoś kto zechce zainwestować swój czas, zapał i trochę kasy a do tego latać niepowtarzalnym Fiatem!

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Szofer » 25 mar 2019, 20:41

W moim Stilo MW ostatnio co chwilę się coś przydarza a mimo to, wybitnie ciężko byłoby mi się z nim rozstać (sprzedać).
Nie wiem jak Ty to zrobisz ze swoim :) :)

Uwielbiam zaglądać do tej prezentacji MW

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 24 mar 2019, 21:01

Od poprzedniego właściciela dostałem przy zakupie Stilo komplet żarnikow D2R. Jeden żarnik mi padł więc zabrałem się za wymianę. Po demontażu niesprawnego żarnika okazało się, że nowy jest inny co pokazuje filmik. Czy żarnik powinien się odpalić zaraz po wpieciu w starter czy dopiero w lampie?

https://photos.app.goo.gl/TN5Jkj61s8De3WaM8

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: damiano20017 » 05 mar 2019, 08:31

Zawaś pisze:
paveu pisze:Dlaczego taka decyzja?


Na ta chwilę podyktowane jest to faktem że synek i rodzina pochłania duuużo czasu. Do tego praca i kończy się na tym że niejednokrotnie nie ma kiedy na myjnie zajechać, Lubię przy aucie coś robić, naprawić zmodyfikować, wymienić i miałem zamiar z tego Stilo zrobić "laleczkę" ale brak czasu mi na to nie pozwala. Jeśli nie jest to jedyne takie Stilo w PL to na pewno jest wyjątkowe. Idealna baza na wypasie dla kogoś kto będzie miał czas i chęci zadbać o to auto bo warto!
Na ta chwilę pospiechu nie ma i to ja decyduję komu oddam Moje Stilo. Bardzo bym chciał aby był to fan marki.

Zdjęcia robione po zakupie https://photos.google.com/share/AF1QipN ... RZOFZwekJR


Petarda :)

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 04 mar 2019, 22:48

paveu pisze:Dlaczego taka decyzja?


Na ta chwilę podyktowane jest to faktem że synek i rodzina pochłania duuużo czasu. Do tego praca i kończy się na tym że niejednokrotnie nie ma kiedy na myjnie zajechać, Lubię przy aucie coś robić, naprawić zmodyfikować, wymienić i miałem zamiar z tego Stilo zrobić "laleczkę" ale brak czasu mi na to nie pozwala. Jeśli nie jest to jedyne takie Stilo w PL to na pewno jest wyjątkowe. Idealna baza na wypasie dla kogoś kto będzie miał czas i chęci zadbać o to auto bo warto!
Na ta chwilę pospiechu nie ma i to ja decyduję komu oddam Moje Stilo. Bardzo bym chciał aby był to fan marki.

Zdjęcia robione po zakupie https://photos.google.com/share/AF1QipN ... RZOFZwekJR

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: paveu » 04 mar 2019, 22:39

Dlaczego taka decyzja?

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 04 mar 2019, 22:24

STILO prawdopodobnie będzie na sprzedaż. Jak ktoś był by zainteresowany pisać najlepiej na @ Podam numer i opowiem co i jak :)

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 11 lut 2019, 19:39

Mały wyjazd poza miasto i spalanie zeszło do 7.7l
Wierzyć mi się nie chce ze przez krótkie trasy w zimę może tyle łykać. Taka prawda że rozgrzać się silnik nie zdąży nawet przez te kilka kilometrów do pracy.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Stiłonisław » 11 lut 2019, 18:40

ryan_cooper5 pisze:No i do tego sterownik jest sprawny, coś jest nie tak z tym silnikiem xD

Pechowo trafiłeś na dobre auto ;)

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: ryan_cooper5 » 11 lut 2019, 15:54

No i do tego sterownik jest sprawny, coś jest nie tak z tym silnikiem xD

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 09 lut 2019, 21:28

ryan_cooper5 pisze:kurczę to 1.6 narzeczonej koło komina pali mi teraz 6 - 6.5 litra benzyny... Ale jazda spokojna bo śnieg i lód po drodze :P


To musisz to sprawdzić bo zdecydowanie za mało pali, coś jest na pewno nie tak :sarkazm:

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: ryan_cooper5 » 09 lut 2019, 07:58

kurczę to 1.6 narzeczonej koło komina pali mi teraz 6 - 6.5 litra benzyny... Ale jazda spokojna bo śnieg i lód po drodze :P

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 07 lut 2019, 19:38

Krótkich dystansów ostatnio było sporo, same takie od ponad msc spokojnie. Aż spalanie weszło na 10l... Trochę więcej jazdy i weszło na 9l to i tak jest kosmos.
Pozostaje sprawdzenie błędów na komputerze.

Re: RE: Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Stiłonisław » 07 lut 2019, 13:35

Zawaś pisze:Turbo było przed moim zakupem regenerowane więc tutaj prawdopodobnie będzie ok. Co do komputera to nie każdy, ale dobrze mieć kolegę który poratuje :)

Regeneracja regeneracji nie równa, zwłaszcza że auto szło na handel. Stylem jazdy też mogłeś turbinie zaszkodzić - dziadkowa jazda, krótkie dystanse. U mnie też szału nie ma. Mam lekkie przeładowanie, które póki co CHECK'a nie wywala.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: PiQ » 07 lut 2019, 13:20

Zawaś pisze:W ciągu ostatnich dwóch tygodni dwa razy wyskoczył mi błąd Engine Fault i zapalila się kontrolka silnika. Miało to w obu przypadkach miejsce przy dynamicznym przyśpieszaniu na wysokich obrotach. Auto słabło. Po ponownym odpaleniu moc wracała a błąd sam się kasował po którymś odpaleniu. Do tego raz czy dwa wyskoczyła informacja o niskim stanie oleju. Na bagnecie wzorowo poziom w połowie spłaszczenia... OCB?


Z objawów wynika jakby turbo przeładowało i ECU tnie pracę turbiny do następnego odpalenia silnika. Jeśli przez kolejnych kilku odpaleniach błąd jest nieaktywny to kontrolka z deski jest gaszone (ale w pamięci ECU zostaje aż do skasowania).

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: RafalskiJ » 07 lut 2019, 11:22

Jest pewnie przeladowany dlatego wpada Ci w tryb awaryjny. Sprawdź zawór sterowania łopatkami turbo "overboost" ewentualnie czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym. Kontrolka oleju czasami się zapali jak szybko odpalisz po zgaszeniu.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 06 lut 2019, 19:35

Turbo było przed moim zakupem regenerowane więc tutaj prawdopodobnie będzie ok. Co do komputera to nie każdy, ale dobrze mieć kolegę który poratuje :)

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Stiłonisław » 06 lut 2019, 15:11

Każdy szanujący się posiadacz Stilo posiada interface i MES ;) Pewnie masz zapieczoną geometrię albo walnięty zawór sterowania turbiną.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 05 lut 2019, 21:41

W ciągu ostatnich dwóch tygodni dwa razy wyskoczył mi błąd Engine Fault i zapalila się kontrolka silnika. Miało to w obu przypadkach miejsce przy dynamicznym przyśpieszaniu na wysokich obrotach. Auto słabło. Po ponownym odpaleniu moc wracała a błąd sam się kasował po którymś odpaleniu. Do tego raz czy dwa wyskoczyła informacja o niskim stanie oleju. Na bagnecie wzorowo poziom w połowie spłaszczenia... OCB?

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: _marcin00_ » 27 sty 2019, 20:22

W jarzmie jedynie prowadnice mogą się zablokować, a je wystarczy podgrzać, rozruszać wyczyścić i nasmarować. Z zaciskami zrobisz jak uważasz, ja wolałem wymienić na nowe i mieć spokój i tak jest póki co już kilka lat :)

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 26 sty 2019, 20:18

_marcin00_ pisze:Co do zacisków ode mnie odpowiedź jest tylko jedna - nowe zamienniki NTY. 300zł i masz spokój na kilka lat. A co do regeneracji to nigdy nie wiadomo ile wytrzyma.


Z przesyłką niecałe 400 zł na allegro.
Mam drugi komplet zacisków na tył. Ale pomyślałem że może by je pomalować i jak są na stole wymienić zestaw naprawczy.
W nowych w zestawie jarzma i tak nie ma a to jedna rdza z zewnątrz.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: _marcin00_ » 25 sty 2019, 18:11

Co do zacisków ode mnie odpowiedź jest tylko jedna - nowe zamienniki NTY. 300zł i masz spokój na kilka lat. A co do regeneracji to nigdy nie wiadomo ile wytrzyma.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 24 sty 2019, 21:09

Stiłonisław pisze:Korekty masz przyzwoite. Jeśli nie przekraczają +/-1mm3/w to się nie ma co stresować. Zapach spalin... Masz zaślepiony EGR? Spalanie - robisz krótkie odcinki? Zaciski tylnej osi nie trzymają? Powietrze w kołach jest? ;) Zloguj przepływomierz.


O zaślepieniu EGR nic nie wiem. Odcinki krótkie robię, ale zeszłej zimy też robiłem i spalanie było około 7.6 Zaciski tylne nawet nie trzymają bo są do wymiany. Ręczny nie trzyma, zostawiam na biegu. Zlogować przepływomierz?

https://photos.app.goo.gl/vjwHvamgBe8CZJiL8

Do piaskowania oddać całe czy lepiej zaciski rozebrać, pomalować i zestaw naprawczy zamontować?

Na górę