MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:ssij: :D ;D ;) :) ;( ;/ :8 :o :( :| :P :x :wtf: :hah: :sarkazm: :drunk: :kara: :spam: :bye: :faint: :facepalm: :omg: :hurra: :razz: :dupa: :ban: :piwo: :clap: :clap2: :jump: :kwiaty: :modkaukaz: :offtop: :rzygi: :> :killer: :* :bry: :bry2: :siema: :czerwonakar: :sleep: :pocieszacz: :] :orc:
Wyświetl więcej emotikon

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Beyor » 01 lut 2020, 18:01

Półoś z tej aukcji, do której linkujesz, wydaje się taka, jak trzeba...

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 01 lut 2020, 11:57

Mało tego jest ogólnie https://allegro.pl/oferta/polos-dluga-f ... d00be2ff62
I też nie wiem czy pasować będzie :/

Z ASO dostałem takie coś https://drive.google.com/file/d/1FrH3D1 ... sp=sharing

Badanie organoleptyczne https://photos.app.goo.gl/Au5WeZAm6hUyUo5y6

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Beyor » 26 sty 2020, 19:37

Eper niestety nie pomaga (sam niedawno wymieniałem przeguby wewnętrzne), trzeba po prostu sprawdzić, co jest pod autem. Po stronie kierowcy też masz przegub na śruby 10?
Z tego, co się orientuję, Twój rocznik może mieć homokinetyczne z obu stron, więc raczej nie pomogę w doborze przegubów. Ja mam 2005 i po stronie kierowcy jest tripod (śruba 8), po stronie pasażera homokinetyczny (śruba 10).

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 26 sty 2020, 19:32

Stiłonisław pisze:Kupiłeś używaną półoś z przegubami? Przecież to może być złom z luzami na przegubach.


Sprzedawca w opisie aukcji miał napisane że stan bardzo dobry ;) :P
Nie potrzebuję całości a jeden element układanki poza tym. Wał jest poszukiwany.

Beyor pisze:
Zawaś pisze:Ten środkowy korpus był skręcany na śruby 8 a ja mam na 10.


W 140KM występowały różne konfiguracje przegubów, zależnie od rocznika. Śruby 8 są w przegubach typu tripod, 10 w homokinetycznych (kulowych).
Wygląda na to, że kupiłeś półoś do innej wersji silnikowej - półoś dla 140KM nie pokrywa się z pozostałymi.


U mnie w aucie siedzi ten przegub z korpusem na 10ki.

Przyszła paczka z zaciskami :) Jarzma do ogarnięcia i ręczny powróci :P Malowanie chyba sobie odpuszczę.
https://photos.app.goo.gl/eks8p2jowRjWACdk9

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Beyor » 26 sty 2020, 16:27

Zawaś pisze:Ten środkowy korpus był skręcany na śruby 8 a ja mam na 10.


W 140KM występowały różne konfiguracje przegubów, zależnie od rocznika. Śruby 8 są w przegubach typu tripod, 10 w homokinetycznych (kulowych).
Wygląda na to, że kupiłeś półoś do innej wersji silnikowej - półoś dla 140KM nie pokrywa się z pozostałymi.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Stiłonisław » 26 sty 2020, 07:32

Kupiłeś używaną półoś z przegubami? Przecież to może być złom z luzami na przegubach.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 26 sty 2020, 07:28

Z lusterkiem tak właśnie planowałem :)
O malowaniu pędzelkiem zacisków za to nie pomyślałem ;)
Link -> https://allegro.pl/oferta/polos-poloska ... ZDY2MmM%3D
Ten środkowy korpus był skręcany na śruby 8 a ja mam na 10.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Beyor » 23 sty 2020, 15:18

Zawaś pisze:Czy każdy przegub długi z półosią strona prawa niezależnie od wersji nadwozia będzie pasować do Stilo kombi 1.9 140km?
Kupiłem używany sugerując się ilością KM i okazuje się iż jest krótszy od obecnie posiadanego w aucie.


Daj link do tego, co kupiłeś. Masz problem z przegubem wewnętrznym czy zewnętrznym? Z którego roku auto?

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: krzys16v » 23 sty 2020, 07:57

Kiedyś jak się bawiłem w malowanie zacisków to używałem hammerite ale pędzlem i nie było to zle

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: paveu » 23 sty 2020, 07:45

Lusterko wsteczne przykleją w serwisie gdzie wymieniają szyby,parę złotych zapłacisz.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 23 sty 2020, 00:07

Czy każdy przegub długi z półosią strona prawa niezależnie od wersji nadwozia będzie pasować do Stilo kombi 1.9 140km?
Kupiłem używany sugerując się ilością KM i okazuje się iż jest krótszy od obecnie posiadanego w aucie.
VIN ZFA19200000419566.
Druga sprawa to na co przykleić lusterko wsteczne z szyby przedniej?
Trzecia sprawa jaka farbę w sprayu polecacie do zacisków tył? Miałem oddawać nowe zaciski do malowania proszkowego ale trzeba je dostarczyć rozebrane. Nie mam na to czasu i jak bym rozebrał to mógłbym nie złożyć :P W związku z tym zrobię to chałupniczo. Jarzma mam z innych zacisków do wyczyszczenia i tez pomalowania.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 17 sty 2020, 00:17

Do wymiany idzie przegub z półosią prawy, oraz prawdopodobnie zaciski tył wpadną nowe gdyż obecnych nie opłaca się regenerować?

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 12 sty 2020, 17:36

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: paveu » 10 sty 2020, 07:46

No,po to są wymienne żeby je przełożyć bez kombinacji,tak przynajmniej myślę.A propos tłumnika,ile dałeś ?

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 09 sty 2020, 22:47

Co do kwestii grzania się podłogi w bagażniku to okazało się że nie tyle osłona była winna co tłumik końcowy posiadał dziurę. Osłona za to sama w sobie się poluzowała i wpadała w rezonans co było dość irytujące podczas stania na światłach.
Zakupiłem tłumik oraz sworzeń wahacza. https://photos.app.goo.gl/aaNXRRQLqUzhZA5P6
Wahacze mam z zanitowanym sworzniem widać jeszcze fabryczne. Z tego co wiem są to wahacze z BRAVO II. I tutaj pytanie czy sworzeń zawsze miał takie same średnice trzpienia i będzie pasować?

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 14 sie 2019, 20:59

Dzięki. Będzie chwila to wleze pod auto.
To ciepło to na zgaszonym silniku. A wtedy u mnie wentylatory nie kręcą. Na ucho wydaje mi się, że złącze elastyczne jest już bardziej głośne przy wyższych obrotach.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: PiQ » 14 sie 2019, 12:06

Zawaś pisze:Co do spalania w drodze do Szczawnicy jak dobrze działała to pokazywała 5,9l. Załadowany też trochę był bo wychodzę z założenia, że lepiej coś wziąć i nie użyć niż żałować, że się nie wzięło. Jazda STILO z tym silnikiem to dla mnie przyjemność. Te 140 KM jednak potrafi się fajnie odpychać.
Wcześniej tego nagrzewania nigdy nie zauważyłem w bagażniku. Trochę zacząłem zwracać uwagę na wydech jak złącze elastyczne coraz bardziej dostawało w kość i jest nieźle zdarte. Wysiadajac z auta po kostkach czuć górąco. Nie oglądałem jeszcze od spodu auta ale tej osłony pewnie też nie ma. Za to korek pod kołem zapasowym to jedna rdza i wypadł jak go dotknąłem. Dzięki za foto z epera. Jaki jest numer tej osłony?


46823558 - ale ceny nowej są chore za kawałek aluminiowej blaszki. Szukaj używek a najlepiej jak ktoś sprzedaje auto na części. No i osłona jest montowana na 4 blaszki samozaciskowe (nr 5 w poprzednim obrazku)

Tu masz listę modeli w jakich występowała ta osłona.....
2019-08-14_13h01_40.png


To że czujesz gorące powietrze lecące po kostkach może też być spowodowane wentylatorem chłodnicy.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 13 sie 2019, 20:57

Co do spalania w drodze do Szczawnicy jak dobrze działała to pokazywała 5,9l. Załadowany też trochę był bo wychodzę z założenia, że lepiej coś wziąć i nie użyć niż żałować, że się nie wzięło. Jazda STILO z tym silnikiem to dla mnie przyjemność. Te 140 KM jednak potrafi się fajnie odpychać.
Wcześniej tego nagrzewania nigdy nie zauważyłem w bagażniku. Trochę zacząłem zwracać uwagę na wydech jak złącze elastyczne coraz bardziej dostawało w kość i jest nieźle zdarte. Wysiadajac z auta po kostkach czuć górąco. Nie oglądałem jeszcze od spodu auta ale tej osłony pewnie też nie ma. Za to korek pod kołem zapasowym to jedna rdza i wypadł jak go dotknąłem. Dzięki za foto z epera. Jaki jest numer tej osłony?

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: PiQ » 13 sie 2019, 12:19

Zawaś pisze:........ Rzeczą która mnie najbardziej zdziwiła było nagrzewanie się podłogi bagażnika nad tłumikiem końcowym. Od Łodzi do Ciechocinka ok 180 km jadąc autostrada z prędkością 140 - 170 podłoga nagrzała się tak bardzo, że blisko było aby coś się zapaliło... Stelaż wózka z metalu był nie do dotknięcia, ta samo metalowe ucho do mocowania linek przytrzymujących bagaż, foliowe reklamówki zmarszczyły się. Zjechałem tylko raz do MC Donalda ale nawet nie gasząc silnika. Cala sytuację zauważyłem po 10 minutach od zgaszenia auta przy wypakowywaniu bagaży... Odpadła jakaś osłona termiczna czy co? Koła ciepłe ale nie gorące. ...........


Najprawdopodobniej brak osłony termicznej końcowego tłumika. Ja u siebie zauważyłem to samo zjawisko już jakiś czas temu. U mnie wygląda tak jakby po prostu nigdy jej tam nie było zamontowanej - pewnie księgowy wyposażał auto..... Jakiś miesiąc temu udalo mi się kupić taka osłonę termiczną w idealnym stanie i przy okazji (pewnie wymiana kół lato / zima) ją założę. Ciekawe czy to rozwiąże problem nagrzewającego się bagażnika.

Obrazek

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: _marcin00_ » 13 sie 2019, 06:37

No to ładna wyprawa, u mnie przy trasie Toruń -> Zakopane -> Toruń mam powtarzalne spalanie 7,2l/100km, tyle że to nie dizel więc nie ma co porównywać. Ale dziwne że się navi zawiesiła, może przez błąd ASR/ESP przestało działać obliczanie spalania. Podjedź kiedyś to się sprawdzi :)

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: paveu » 12 sie 2019, 22:10

Moje spalanie wyszło litrę mniej,zrobiłem dokładnie 2200km.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 12 sie 2019, 21:22

W Stilo z racji chwilki wolnego odrestaurowany został uchwyt bagażnika wraz z mikrostkiem. Ogólnie był on porysowany i miał odpryski farby. Do tego guma wyszła z zaczepów i od jakiegoś czasu w jej miejsce poszła taśma dwustronna :P Mimo to działało wszystko prawidłowo. Wszystko rozebrane, uszczelki sylikonem, aluminium wyczyszczone papierkiem do zmatowienia, pomalowane, polakierowane i zamontowane. Wygląda ładnie jak na garaż i farbę oraz lakier w sprayu. Drugi uchwyt w pełni sprawny mam do oddania ze sprawnym mikrostykiem jak ktoś potrzebuje.
Wymieniłem klapkę wlewu paliwa na taka z uchem do zaczepienia korka wlewu paliwa bo u mnie był urwany co irytowało przy każdym tankowaniu. Dawna klapka już sprzedana. Swoja drogą ceny klapek wlewu do Stilo są wysokie 100 zł to minimum a bywa i 150 zł :P
W dwa tygodnie urlopu zrobione jakieś 1800 km. Wielkopolska jezioro Ślesińskie. Główny wyjazd to Małopolska w góry - Szczawnica z wypadem do Zakopanego gdzie wyszło 1300 km ogólnie w dwie strony i miejscowymi wyjazdami. Stilo spisało się ogólnie dobrze. Irytowały trochę błędy poduszki pasażera i kilka razy ASR z ESP co nie pozwalało załączyć tempomatu. Rzeczą która mnie najbardziej zdziwiła było nagrzewanie się podłogi bagażnika nad tłumikiem końcowym. Od Łodzi do Ciechocinka ok 180 km jadąc autostrada z prędkością 140 - 170 podłoga nagrzała się tak bardzo, że blisko było aby coś się zapaliło... Stelaż wózka z metalu był nie do dotknięcia, ta samo metalowe ucho do mocowania linek przytrzymujących bagaż, foliowe reklamówki zmarszczyły się. Zjechałem tylko raz do MC Donalda ale nawet nie gasząc silnika. Cala sytuację zauważyłem po 10 minutach od zgaszenia auta przy wypakowywaniu bagaży... Odpadła jakaś osłona termiczna czy co? Koła ciepłe ale nie gorące.
Komputer w CN+ w trybie TRIP B się zawiesił w pewnym momencie. Średnie spalanie się nie zmieniło i pozostało na 6.3 l, średnia prędkość po korkach i górskich serpentynach na autostradzie tylko o 4km się zwiększyła... Więc coś nie tak. A szkoda bo chciałem zobaczyć jak to wyjdzie na przestrzeni tych 1300 km.

Przegląd do 03.09 więc trzeba pamiętać :)

https://photos.app.goo.gl/gzPcB3gcBFqYcQyT9

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 31 mar 2019, 13:54

Z racji wizyty u szwagra sprawdziliśmy lampę w której padł xenon. Żarnik był sprawny. Za to prąd nie dochodzi do zapłonnika. Czy po drodze jest coś poza samym zapłonnikiem co może być przyczyną? Przetwornica?
Czy sam zapłonnik do wymiany? Do wymiany konieczne jest zdjęcie lampy?
Na tą chwilę zaprogramowane zostały ponownie dzienne których nie używałem.
Druga sprawa to luźna klema na minusie akumulatora która wydaje mi się była przyczyną kilku dziwnych zachowań Stilo.
Zbliża się wymiana oleju i filtra bo już prawie 10k.
Wymienione wycieraczki przednie na płaskie Alca które już miałem kiedyś w poprzednim aucie i mogę polecić.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 28 mar 2019, 07:08

Zawaś pisze:Od poprzedniego właściciela dostałem przy zakupie Stilo komplet żarnikow D2R. Jeden żarnik mi padł więc zabrałem się za wymianę. Po demontażu niesprawnego żarnika okazało się, że nowy jest inny co pokazuje filmik. Czy żarnik powinien się odpalić zaraz po wpieciu w starter czy dopiero w lampie?

https://photos.app.goo.gl/TN5Jkj61s8De3WaM8


Jak sprawdzić czy winowajcą nie jest zapłonnik?

https://allegro.pl/oferta/zaplonnik-kse ... 7936008128

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 25 mar 2019, 23:33

Szofer pisze:W moim Stilo MW ostatnio co chwilę się coś przydarza a mimo to, wybitnie ciężko byłoby mi się z nim rozstać (sprzedać).
Nie wiem jak Ty to zrobisz ze swoim :) :)

Uwielbiam zaglądać do tej prezentacji MW


Z bólem serca oczywiście :| Już raz się złapałem na tym że znajomemu z pracy jak pytał o Stilo powiedziałem, że się wstrzymuje ze sprzedażą. Tylko dla tego że widzę jak zajeżdża swoją Vectre i nie mógł bym patrzeć na taki los swojego Stilo.
To świetna baza dla kogoś kto zechce zainwestować swój czas, zapał i trochę kasy a do tego latać niepowtarzalnym Fiatem!

Na górę