MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:ssij: :D ;D ;) :) ;( ;/ :8 :o :( :| :P :x :wtf: :hah: :sarkazm: :drunk: :kara: :spam: :bye: :faint: :facepalm: :omg: :hurra: :razz: :dupa: :ban: :piwo: :clap: :clap2: :jump: :kwiaty: :modkaukaz: :offtop: :rzygi: :> :killer: :* :bry: :bry2: :siema: :czerwonakar: :sleep: :pocieszacz: :] :orc:
Wyświetl więcej emotikon

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 14 sie 2019, 20:59

Dzięki. Będzie chwila to wleze pod auto.
To ciepło to na zgaszonym silniku. A wtedy u mnie wentylatory nie kręcą. Na ucho wydaje mi się, że złącze elastyczne jest już bardziej głośne przy wyższych obrotach.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: PiQ » 14 sie 2019, 12:06

Zawaś pisze:Co do spalania w drodze do Szczawnicy jak dobrze działała to pokazywała 5,9l. Załadowany też trochę był bo wychodzę z założenia, że lepiej coś wziąć i nie użyć niż żałować, że się nie wzięło. Jazda STILO z tym silnikiem to dla mnie przyjemność. Te 140 KM jednak potrafi się fajnie odpychać.
Wcześniej tego nagrzewania nigdy nie zauważyłem w bagażniku. Trochę zacząłem zwracać uwagę na wydech jak złącze elastyczne coraz bardziej dostawało w kość i jest nieźle zdarte. Wysiadajac z auta po kostkach czuć górąco. Nie oglądałem jeszcze od spodu auta ale tej osłony pewnie też nie ma. Za to korek pod kołem zapasowym to jedna rdza i wypadł jak go dotknąłem. Dzięki za foto z epera. Jaki jest numer tej osłony?


46823558 - ale ceny nowej są chore za kawałek aluminiowej blaszki. Szukaj używek a najlepiej jak ktoś sprzedaje auto na części. No i osłona jest montowana na 4 blaszki samozaciskowe (nr 5 w poprzednim obrazku)

Tu masz listę modeli w jakich występowała ta osłona.....
2019-08-14_13h01_40.png


To że czujesz gorące powietrze lecące po kostkach może też być spowodowane wentylatorem chłodnicy.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 13 sie 2019, 20:57

Co do spalania w drodze do Szczawnicy jak dobrze działała to pokazywała 5,9l. Załadowany też trochę był bo wychodzę z założenia, że lepiej coś wziąć i nie użyć niż żałować, że się nie wzięło. Jazda STILO z tym silnikiem to dla mnie przyjemność. Te 140 KM jednak potrafi się fajnie odpychać.
Wcześniej tego nagrzewania nigdy nie zauważyłem w bagażniku. Trochę zacząłem zwracać uwagę na wydech jak złącze elastyczne coraz bardziej dostawało w kość i jest nieźle zdarte. Wysiadajac z auta po kostkach czuć górąco. Nie oglądałem jeszcze od spodu auta ale tej osłony pewnie też nie ma. Za to korek pod kołem zapasowym to jedna rdza i wypadł jak go dotknąłem. Dzięki za foto z epera. Jaki jest numer tej osłony?

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: PiQ » 13 sie 2019, 12:19

Zawaś pisze:........ Rzeczą która mnie najbardziej zdziwiła było nagrzewanie się podłogi bagażnika nad tłumikiem końcowym. Od Łodzi do Ciechocinka ok 180 km jadąc autostrada z prędkością 140 - 170 podłoga nagrzała się tak bardzo, że blisko było aby coś się zapaliło... Stelaż wózka z metalu był nie do dotknięcia, ta samo metalowe ucho do mocowania linek przytrzymujących bagaż, foliowe reklamówki zmarszczyły się. Zjechałem tylko raz do MC Donalda ale nawet nie gasząc silnika. Cala sytuację zauważyłem po 10 minutach od zgaszenia auta przy wypakowywaniu bagaży... Odpadła jakaś osłona termiczna czy co? Koła ciepłe ale nie gorące. ...........


Najprawdopodobniej brak osłony termicznej końcowego tłumika. Ja u siebie zauważyłem to samo zjawisko już jakiś czas temu. U mnie wygląda tak jakby po prostu nigdy jej tam nie było zamontowanej - pewnie księgowy wyposażał auto..... Jakiś miesiąc temu udalo mi się kupić taka osłonę termiczną w idealnym stanie i przy okazji (pewnie wymiana kół lato / zima) ją założę. Ciekawe czy to rozwiąże problem nagrzewającego się bagażnika.

Obrazek

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: _marcin00_ » 13 sie 2019, 06:37

No to ładna wyprawa, u mnie przy trasie Toruń -> Zakopane -> Toruń mam powtarzalne spalanie 7,2l/100km, tyle że to nie dizel więc nie ma co porównywać. Ale dziwne że się navi zawiesiła, może przez błąd ASR/ESP przestało działać obliczanie spalania. Podjedź kiedyś to się sprawdzi :)

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: paveu » 12 sie 2019, 22:10

Moje spalanie wyszło litrę mniej,zrobiłem dokładnie 2200km.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 12 sie 2019, 21:22

W Stilo z racji chwilki wolnego odrestaurowany został uchwyt bagażnika wraz z mikrostkiem. Ogólnie był on porysowany i miał odpryski farby. Do tego guma wyszła z zaczepów i od jakiegoś czasu w jej miejsce poszła taśma dwustronna :P Mimo to działało wszystko prawidłowo. Wszystko rozebrane, uszczelki sylikonem, aluminium wyczyszczone papierkiem do zmatowienia, pomalowane, polakierowane i zamontowane. Wygląda ładnie jak na garaż i farbę oraz lakier w sprayu. Drugi uchwyt w pełni sprawny mam do oddania ze sprawnym mikrostykiem jak ktoś potrzebuje.
Wymieniłem klapkę wlewu paliwa na taka z uchem do zaczepienia korka wlewu paliwa bo u mnie był urwany co irytowało przy każdym tankowaniu. Dawna klapka już sprzedana. Swoja drogą ceny klapek wlewu do Stilo są wysokie 100 zł to minimum a bywa i 150 zł :P
W dwa tygodnie urlopu zrobione jakieś 1800 km. Wielkopolska jezioro Ślesińskie. Główny wyjazd to Małopolska w góry - Szczawnica z wypadem do Zakopanego gdzie wyszło 1300 km ogólnie w dwie strony i miejscowymi wyjazdami. Stilo spisało się ogólnie dobrze. Irytowały trochę błędy poduszki pasażera i kilka razy ASR z ESP co nie pozwalało załączyć tempomatu. Rzeczą która mnie najbardziej zdziwiła było nagrzewanie się podłogi bagażnika nad tłumikiem końcowym. Od Łodzi do Ciechocinka ok 180 km jadąc autostrada z prędkością 140 - 170 podłoga nagrzała się tak bardzo, że blisko było aby coś się zapaliło... Stelaż wózka z metalu był nie do dotknięcia, ta samo metalowe ucho do mocowania linek przytrzymujących bagaż, foliowe reklamówki zmarszczyły się. Zjechałem tylko raz do MC Donalda ale nawet nie gasząc silnika. Cala sytuację zauważyłem po 10 minutach od zgaszenia auta przy wypakowywaniu bagaży... Odpadła jakaś osłona termiczna czy co? Koła ciepłe ale nie gorące.
Komputer w CN+ w trybie TRIP B się zawiesił w pewnym momencie. Średnie spalanie się nie zmieniło i pozostało na 6.3 l, średnia prędkość po korkach i górskich serpentynach na autostradzie tylko o 4km się zwiększyła... Więc coś nie tak. A szkoda bo chciałem zobaczyć jak to wyjdzie na przestrzeni tych 1300 km.

Przegląd do 03.09 więc trzeba pamiętać :)

https://photos.app.goo.gl/gzPcB3gcBFqYcQyT9

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 31 mar 2019, 13:54

Z racji wizyty u szwagra sprawdziliśmy lampę w której padł xenon. Żarnik był sprawny. Za to prąd nie dochodzi do zapłonnika. Czy po drodze jest coś poza samym zapłonnikiem co może być przyczyną? Przetwornica?
Czy sam zapłonnik do wymiany? Do wymiany konieczne jest zdjęcie lampy?
Na tą chwilę zaprogramowane zostały ponownie dzienne których nie używałem.
Druga sprawa to luźna klema na minusie akumulatora która wydaje mi się była przyczyną kilku dziwnych zachowań Stilo.
Zbliża się wymiana oleju i filtra bo już prawie 10k.
Wymienione wycieraczki przednie na płaskie Alca które już miałem kiedyś w poprzednim aucie i mogę polecić.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 28 mar 2019, 07:08

Zawaś pisze:Od poprzedniego właściciela dostałem przy zakupie Stilo komplet żarnikow D2R. Jeden żarnik mi padł więc zabrałem się za wymianę. Po demontażu niesprawnego żarnika okazało się, że nowy jest inny co pokazuje filmik. Czy żarnik powinien się odpalić zaraz po wpieciu w starter czy dopiero w lampie?

https://photos.app.goo.gl/TN5Jkj61s8De3WaM8


Jak sprawdzić czy winowajcą nie jest zapłonnik?

https://allegro.pl/oferta/zaplonnik-kse ... 7936008128

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 25 mar 2019, 23:33

Szofer pisze:W moim Stilo MW ostatnio co chwilę się coś przydarza a mimo to, wybitnie ciężko byłoby mi się z nim rozstać (sprzedać).
Nie wiem jak Ty to zrobisz ze swoim :) :)

Uwielbiam zaglądać do tej prezentacji MW


Z bólem serca oczywiście :| Już raz się złapałem na tym że znajomemu z pracy jak pytał o Stilo powiedziałem, że się wstrzymuje ze sprzedażą. Tylko dla tego że widzę jak zajeżdża swoją Vectre i nie mógł bym patrzeć na taki los swojego Stilo.
To świetna baza dla kogoś kto zechce zainwestować swój czas, zapał i trochę kasy a do tego latać niepowtarzalnym Fiatem!

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Szofer » 25 mar 2019, 20:41

W moim Stilo MW ostatnio co chwilę się coś przydarza a mimo to, wybitnie ciężko byłoby mi się z nim rozstać (sprzedać).
Nie wiem jak Ty to zrobisz ze swoim :) :)

Uwielbiam zaglądać do tej prezentacji MW

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 24 mar 2019, 21:01

Od poprzedniego właściciela dostałem przy zakupie Stilo komplet żarnikow D2R. Jeden żarnik mi padł więc zabrałem się za wymianę. Po demontażu niesprawnego żarnika okazało się, że nowy jest inny co pokazuje filmik. Czy żarnik powinien się odpalić zaraz po wpieciu w starter czy dopiero w lampie?

https://photos.app.goo.gl/TN5Jkj61s8De3WaM8

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: damiano20017 » 05 mar 2019, 08:31

Zawaś pisze:
paveu pisze:Dlaczego taka decyzja?


Na ta chwilę podyktowane jest to faktem że synek i rodzina pochłania duuużo czasu. Do tego praca i kończy się na tym że niejednokrotnie nie ma kiedy na myjnie zajechać, Lubię przy aucie coś robić, naprawić zmodyfikować, wymienić i miałem zamiar z tego Stilo zrobić "laleczkę" ale brak czasu mi na to nie pozwala. Jeśli nie jest to jedyne takie Stilo w PL to na pewno jest wyjątkowe. Idealna baza na wypasie dla kogoś kto będzie miał czas i chęci zadbać o to auto bo warto!
Na ta chwilę pospiechu nie ma i to ja decyduję komu oddam Moje Stilo. Bardzo bym chciał aby był to fan marki.

Zdjęcia robione po zakupie https://photos.google.com/share/AF1QipN ... RZOFZwekJR


Petarda :)

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 04 mar 2019, 22:48

paveu pisze:Dlaczego taka decyzja?


Na ta chwilę podyktowane jest to faktem że synek i rodzina pochłania duuużo czasu. Do tego praca i kończy się na tym że niejednokrotnie nie ma kiedy na myjnie zajechać, Lubię przy aucie coś robić, naprawić zmodyfikować, wymienić i miałem zamiar z tego Stilo zrobić "laleczkę" ale brak czasu mi na to nie pozwala. Jeśli nie jest to jedyne takie Stilo w PL to na pewno jest wyjątkowe. Idealna baza na wypasie dla kogoś kto będzie miał czas i chęci zadbać o to auto bo warto!
Na ta chwilę pospiechu nie ma i to ja decyduję komu oddam Moje Stilo. Bardzo bym chciał aby był to fan marki.

Zdjęcia robione po zakupie https://photos.google.com/share/AF1QipN ... RZOFZwekJR

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: paveu » 04 mar 2019, 22:39

Dlaczego taka decyzja?

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 04 mar 2019, 22:24

STILO prawdopodobnie będzie na sprzedaż. Jak ktoś był by zainteresowany pisać najlepiej na @ Podam numer i opowiem co i jak :)

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 11 lut 2019, 19:39

Mały wyjazd poza miasto i spalanie zeszło do 7.7l
Wierzyć mi się nie chce ze przez krótkie trasy w zimę może tyle łykać. Taka prawda że rozgrzać się silnik nie zdąży nawet przez te kilka kilometrów do pracy.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Stiłonisław » 11 lut 2019, 18:40

ryan_cooper5 pisze:No i do tego sterownik jest sprawny, coś jest nie tak z tym silnikiem xD

Pechowo trafiłeś na dobre auto ;)

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: ryan_cooper5 » 11 lut 2019, 15:54

No i do tego sterownik jest sprawny, coś jest nie tak z tym silnikiem xD

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 09 lut 2019, 21:28

ryan_cooper5 pisze:kurczę to 1.6 narzeczonej koło komina pali mi teraz 6 - 6.5 litra benzyny... Ale jazda spokojna bo śnieg i lód po drodze :P


To musisz to sprawdzić bo zdecydowanie za mało pali, coś jest na pewno nie tak :sarkazm:

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: ryan_cooper5 » 09 lut 2019, 07:58

kurczę to 1.6 narzeczonej koło komina pali mi teraz 6 - 6.5 litra benzyny... Ale jazda spokojna bo śnieg i lód po drodze :P

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Zawaś » 07 lut 2019, 19:38

Krótkich dystansów ostatnio było sporo, same takie od ponad msc spokojnie. Aż spalanie weszło na 10l... Trochę więcej jazdy i weszło na 9l to i tak jest kosmos.
Pozostaje sprawdzenie błędów na komputerze.

Re: RE: Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: Stiłonisław » 07 lut 2019, 13:35

Zawaś pisze:Turbo było przed moim zakupem regenerowane więc tutaj prawdopodobnie będzie ok. Co do komputera to nie każdy, ale dobrze mieć kolegę który poratuje :)

Regeneracja regeneracji nie równa, zwłaszcza że auto szło na handel. Stylem jazdy też mogłeś turbinie zaszkodzić - dziadkowa jazda, krótkie dystanse. U mnie też szału nie ma. Mam lekkie przeładowanie, które póki co CHECK'a nie wywala.

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: PiQ » 07 lut 2019, 13:20

Zawaś pisze:W ciągu ostatnich dwóch tygodni dwa razy wyskoczył mi błąd Engine Fault i zapalila się kontrolka silnika. Miało to w obu przypadkach miejsce przy dynamicznym przyśpieszaniu na wysokich obrotach. Auto słabło. Po ponownym odpaleniu moc wracała a błąd sam się kasował po którymś odpaleniu. Do tego raz czy dwa wyskoczyła informacja o niskim stanie oleju. Na bagnecie wzorowo poziom w połowie spłaszczenia... OCB?


Z objawów wynika jakby turbo przeładowało i ECU tnie pracę turbiny do następnego odpalenia silnika. Jeśli przez kolejnych kilku odpaleniach błąd jest nieaktywny to kontrolka z deski jest gaszone (ale w pamięci ECU zostaje aż do skasowania).

Re: MULTI FIAT STILO 1.9 MJTD 140 KM by Zawaś

Post autor: RafalskiJ » 07 lut 2019, 11:22

Jest pewnie przeladowany dlatego wpada Ci w tryb awaryjny. Sprawdź zawór sterowania łopatkami turbo "overboost" ewentualnie czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym. Kontrolka oleju czasami się zapali jak szybko odpalisz po zgaszeniu.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Na górę